De abbahagyom, mert mindjárt megkapom a fejemre, hogy ezt egy külön tematikus fórumban kellene tárgyalni. Ha a csaj nem Cee'd-el jár, hanem talán Audi-val, akkor itt nincs helye ilyen hozzászólásoknak :(
Amennyire tudom elég tűzről pattant menyecske, ez esetben fejvédő és szuszpenzor használata javasolt (bár talán a lehetséges kockázatokat és mellékhatásokat belekalkulálva is megérné a dolog - kivéve ha éppen a Klicsko fivérekkel jár)
De látod, megint egy olyan tapasztalatról beszélsz, ami több, mint 4 éves. Van egy legfeljebb 1,5 éves autótok és emlegetitek vele egy kategóriában a 4 évvel ezelőtti sérelmeiteket.
Én csak 2003 óta hajtok Renault-t. Soha nem mondtam, hogy tökéletes, az előzővel voltak gondjaim. Mindent megcsináltak garanciában, ha kellett szó nélkül adtak csereautót az Assistance miatt. És érdekes módon mégis megvettem az újat tavaly tavasszal, szinte ugyanolyat. És nem azért cseréltem mert, rossz volt, hanem mert imádom és anyagilag jobbnak tartottam egy autóból akkor kiszállni, amikor még jó értéke van. A Shumát is 3,5 évesen adtam el.
Itt van például a most igen aktív Szabó úr féle szerviz. Ha valaki 5 éve azt mondja, hogy rendesek kiröhögöm. Olyan szemét hozzáállásuk volt tetű főszerelővel, hogy nemigaz. A 8 hónapos terhes feleségemnek úgy visszaadták a Shumát egy fékjavítás után, hogy majdnem rommá törtük magunkkat az első sarkon. Most meg állítólag jók, bár ezt nem egy kötelező szervizelés árával kell bizonygatni.
Ja erre mondom azt, hogy ami egyszer otthagy aljas módon (nem valami kis bibi mint tank kiürül stb), akkor búcsúzom a márkától, mert annyi más autó létezik.
Egyfelől ne zörögjön már semmi, mert nem tudom ki mennyit keres, nem is érdekel, de a véleményem szerint a jövedelmi viszonyainkhoz bármilyen autó drága és ezért lehetnek elvárásaink. Másfelől, hogy volt-e valakinek szoci autója és állította-e le menet közben valaki a motort, hogy ott micsoda hangok vannak. Szal a mai autók halkabbak jóval. Minden Suzukiba behallik a motor, behallik a Cee'd-be is, de tán kell is (nekem legalábbis), off újFabia csendes volt és semmilyen, nem megy, meg a 240-ig menő cájger, szal csalóka is. Ja a Cee'd-ben a sebességmérő mért oly vegyes skálájú? Ja a Suzzal elégedettek a használók.
Feltehetőleg kompromisszumos a dolog, mert amikor hallom a gondokat és egyiknek jobban, másiknak kevésbé, akkor én is elgondolkodok hogy kell-e mindenért rohanni, vagy inkább megvárja az ember a köv.szervízt és inkább egészséggel használja mint pl apró zörejek miatt már nem is élvezi az autót, stb. Na ez legyen életem legnagyobb gondja. És inkább ilyen legyen a fórum mint pl Fiesta ahol a tulajok gondolják hogy ipari hulladék. És nekik jön a vadi új, tehát nem is lesz értékálló. Nem bántásból.
Ez nem másik márka szapulása, persze van Toyota is ami bedöglik, csak a Renault az ilyen szempontból egy másik nagyságrend 1 autónál azt mondom, hogy kifogta az ember, 5-ből 4-nél már nem, persze az átlag az vhol a kettő között van. A másik, hogy a márkaképviselet sem mindegy, hogy áll a vásárlóhoz, na Renaultéknál sehogy. Nem tudom, hogy ez 2004 óta mit változott.
Ja, és mondjuk az, hogy rángat néha kicsit a dízel Cee'd az bosszantó (nekem benzines van, annak is van kicsi baja amit majd megnézetek), de az még bosszantóbb ha éjszaka ott marad vele az ember az útszélén és várhatja trélert, ezt 3x játszotta el velem a Renaultom. Arról nem beszélve, hogy a világítást nem voltak képessek a szervízekben megcsinálni, amikor visszadták természetesen égett a bal első lámpa, amíg haza nem értem vele:) 2évig volt meg több oldalas hibalistája volt a végére. Aztán eladtam, szívjon vele más.
"van a seggünk alatt egy olyan autó, ami JÓ, és ez tényleg JÓ, bárki, bármit mond, mert ez össze van rakva, nincsenek illesztési hézagok, nem zörög"
éppenséggel zörög, minden egyes útegyenetlenségnél, van, hogy sima úton is, úgyhogy annyira nem vagyok oda érte. szervízben nem tudták megoldani, úgyhogy úgy tűnik ezzel együtt kell élni. kb 1000 km-ig bírta csendben utána jöttek a műszerfal felől a különböző hangok. erre rohadt érzékeny vagyok, úgyhogy lassan e miatt megfeledkezem a jó tulajdonságairól. jo auto, de a kezdeti lelkesedés megcsappant nálam sajnos. van még hely fejlődésre.
Persze, és ezt hosszasan sorolhatnák bármelyik autómárkánál napokig. Mindenkinek igaza lenne és senkinek sem.
Mondhatnám én is, hogy ismerősöm KIA Clarusa hányszor volt szervizben, meg az én Shumám sem volt tökéletes, a Pride-okról meg nem is beszélve. Pedig ugyanazokról az évjáratokról és kategóriákról beszélünk. De, hogy messze ne menjünk elég elolvasni titeket, hogy ki hányszor járt már szervizben ilyen olyan problémák miatt, csak nincs értelme.
Aki azt hiszi, hogy egy autógyárnak a tökéletesség a fő erénye az igen nagy rózsaszín ködben él, mert nekik csak az eladott új autók darabszáma és az extra profit számít.
Imádom, amikor a saját autótok melletti érvként folyton a másik márka szapulását hozzátok fel.
Rönyó ügyben sajnos az egyetlen aminek nem volt baja az a kollegám thalia-ja volt.
Ezen kívűl 1db Laguna 2db Clio II és 1db Scenic volt jó hosszú hibalistával. A márkaszervízekről meg inkább ne beszéljünk mert nem sokat értek. Pedig vitték az enyémet is sok helyre a trailerek.
A legdúrvább az volt, hogy a scenicet átvette a srác Győrben és Veszprémbe már tréleren ért az autó mert beszart a motorvezérlő elektronikája.
Csak még valószínűleg nem túl régóta olvasod ezt a topikot. Én a kezdetektől olvasom, és sajnos az egyik legérzékenyebb csapat, amit láttam eddig. De olvasom, mert érdekel az autó és érdekelnek a tapasztalatok annak ellenére, hogy nem ilyen autóm lett (nem volt még kombi a cserekor).
De sok-sok olyan hozzászóló van, aki az elején nagyon aktív volt, de pont az időnként fellángoló sértődések miatt távol marad, és csak olvasgat. Pedig úgy látom szeretne aktívabb lenni, de fél minden mondatától.
Úgyhogy készülj fel, ha bármiben kritikát fogalmazol meg az autóddal kapcsolatban (soknak tartod esetleg a 7 év garit, vagy itt-ott hangokat hallasz és nem tetszik), akkor hamar le leszel hurrogva....
.. elnézést, ha kicsit indulatos voltam, ennek egyetlen oka az, hogy van a seggünk alatt egy olyan autó, ami JÓ, és ez tényleg JÓ, bárki, bármit mond, mert ez össze van rakva, nincsenek illesztési hézagok, nem zörög,...
Látod ebben tévedsz, mert a seggünk alatt nem egy autó van, hanem annyi ahányan itt vagyunk. És bizony ezek között lehet, van olyan amelyik ciripel, zörög,esetleg rángat,nehézkesen záródik hátul, stb.. És azt kijelenteni, hogy bárki bármit mond, ez mind nem igaz, enyhén szólva furcsa megállapítás
Nem egy probléma oldódott meg már, amiatt, hogy itt felvetődött, többeknél, és közösen, hatékony megoldás született rá..
Attól, hogy az embernek van egy nagyonnagyon jó autója, és a másnál meg előjön valami hiba, azt nem kéne úgy felfogni, mintha a sajátodat gyaláznák..
a pro_ceednél a sport csomagban benne van az elektromos cs. is, a dízelekhez kötelezően benne van a tempomat is- ez a sport+ csomag- ennek ára 310ezer Ft.
"A Rönó amúgy is erős a biztonságban. Sajnos csak abban. "
Hát Titeket olvasva azért ez igen érdekes kijelentés.
A 2007-es ráncfelvarrott Renault-om köszöni szépen ,de jól van. Lassan egy éves, 21 ezer van benne 90%-ban pesten hajtva. Eddig 1 tompított izzó a hibalista.
Nem vitatom, hogy vannak/voltak olyan szériák autótípusokból amik problémásak. Csak sajnos ezt a gyártók az emberek agyából évekig nem tudják kiverni. És olyankor jönnek azok a beidegződések, hogy szar Picasso után soha többet francia, vagy egy ócska Lanos után soha többet kóreai. Pedig a Megane igenis jó autó és a Cee'd is kiváló vétel lehet.
Igazából nemtudom mi a problémád. Miért ne lehetne bármiről beszélgetni? Miért zavar ez téged, nem értem. Írhatnál egy házirendet, érinthető témákkal. üdv