Nem. Ma vegyesen volt BKV Volvo 7700A és Ik-280 + Vt Ik-280is. Az egyik (pontosabban legalább 1, mert a rendszámot nem néztem) Vt-transmanos 280as már BKV kék színekben pompázik. Még nem utaztam vele, de nem hiszem, hogy ennyi idő alatt ezen felül volt valami számottevő javítás.
Az viszont kicsit ironikus volt, hogy a bkv-s Ikaruson (ugye ezt a szolgáltatást sírják vissza az emberek) majd megfulladtam a szagtól. Ha csak a szín számít akkor ez a felújítás pont megfelelő mértékű lesz :)
Most elvileg nem az összes ex. pécsi busz le van állítva felújítás céljából? Amúgy ha nem akkor valamit nagyon félreolvastam. Amúgy azért kérdem mert ma láttam egyet a tv-ben és úgy tűnt, hogy menetrendszerint közlekedett.
(2/3 éve jártam arra 1 hetes rendszerességgel velük...) Mostanság nemvót hozzájuk szerencsém Ezt a mondatot nem értem, ne haragudj. 2/3 éve volt egy időszak, amikor heti rendszerességel jártál erre, de azóta min 1 éve nem? Igen, tényleg az elején jobban megbecsülték az újat mindkét oldalról..
Meg az utak is betettek nekik. (Fehérvári nagyrésze még mindig rossz..)
Naszóval! Bevallom Én is utaztam a 14/114-es viszonylaton olyan "igénytelen" busszal amit összefirkáltak: ablak,üléshuzat,utastéri burkolat.....De ezeket hamar eltüntették! (2/3 éve jártam arra 1 hetes rendszerességgel velük...) Mostanság nemvót hozzájuk szerencsém,de még mindíg tisztábbak,mint BKV-s busztársaik....
10 éve nem utaztam pécsi buszokkal! Hogy kerültek ezek V-Transman-hoz?? Tök szuper! Idehozták őket BP--re! Most egy darabig így használják,majd kis ráncfelvarrás,felújítófényezést kapnak majd....
Nem gondoltam volna, amit a takarítással kapcsoatban írtál.. Hiába, mindig tanul az ember. ;) Igaz, én csak Kosztolányi - Városház tér szakaszon szoktam járni 14/114en..
Ami tényleg veszéleyes azok az eltépődött/elvágott műanyag kapaszkodók!
Akkor legalább szedjék le, mert így még rosszabb, mintha nem lenne!
Naponta utazok olyan buszokkal, ahol időtlen idők óta ugyanazon firkák vannak. Nem egy busz ment hónapokon keresztűl külső méteres tag-ekkel, szintén hónapokon keresztűl, talán évig is ment busz feszített lemezén olyan sérüléssel, hogy a lemez kilyukadt. Kérdem én mivel különb a BKV, hogy itt hőzöngjünk...
Szerintem ebbe a vitába kár volt belekezdened... Részemről tisztában vagyok az Általad leírt dolgokkal. DE
Én igazán csak a 263-asokról, meg a 88-as Volános gépeiről tudok nyilatkozni. Van olyan 263-as, ami kb. 2 éve betört dekorittal jár, szintén hasonló ideje hiányzik bizonyos kapaszkodóelem, '98 (vagy '99-esek?) óta nem lettek áthúzva az ülések, azok sem, amik ki lettek szaggatva, volt hogy egy üdítős flakon napokig egy azon helyen volt fellelhető az utastér hátsó szekciójában, stb., stb. A Volán meg nem képes eltűntetni a kb. 1 éves firkákat a Citarok-ról, meg a hátsó 4-es ülés sorból hiányzik az egyiknek az ülőlapja, úgyszint kb. 1 éve... Ezekhez képest a Bkv Sasadi út környéki járatai makulátlanok (azért ezeket írom, mert tisztában vagyok az utazóközönségek különbségeivel, de ezek így nagyjából egy régióban járnak)... A műszaki dolgokról meg úgyszint ne beszéljünk. Nem (vagy rosszul) működő ajtók, utaskomfortot igen erősen befolyásoló váltóhibák.
Asszem valami félreértés van... Nem a porral van bajom. Hanem a le nem mosott firkákkal, a murvás ülésekkel, a nem használt redvás kapaszkodókkal. Az hogy össze van taperolva az üveg, engem hidegenhagy. Az a használat része. De hogy 2 napig nem szedték ki az ülésszivacsból a murvaport...
Az eldobott kólásüveg meg hasonlók el szoktak tűnni. Amit nagyon egyszerű, azt összeszedik.
Ha ennyire vagy tájékozott jobb, ha messziről elkerülöd a buszokat...
Hogy miért lett kiadva alvállakozásba pár vonal nem kell sokat visszaolvasni, csak 13 hozzászólást...
Tisztában vagy te azzal, hogy egy hét nem takarítás után hogy néz ki egy busz? Mi alapján állítod? A és B megálló között busszal utazol, ez az alapja? Nagyon objektív.
Csendben megsúgom neked, hogy dolgoztam olyan vonalon, hogy volt időm minden körben felsöpörni a buszt, napközben egyszer arra is volt időm, hogy lemossan, felmossam. Ha nem volt 50 fok, vagy -30, akkor az ablakokat is lepucoltam. Mindezt egy olyan vonalon, ahol a BKV-nál megszokott utasok töredéke utazott. 1-2 kör nem takarítás után szerintem ugyanilyen biztosan állítottad volna, hogy nem volt takarítva... Azután rájöttünk, hogy az utasokat is meg kell nevelni. Összeszedtük az eldobott jegyeket, ülések mellé begyürt csokispapírt, zsebkendőket, szemetet és odaadtuk a tulajdonosának azzal a megjegyzéssel, hogy ez volt az utolsó, még egy ilyen és mehet gyalog. De a porral akkor se tudtunk igazából mit kezdeni. Az abakokat (+ térelválasztó üvegeket) lepucolás után egyből összetapperolták, ha túlbuzgó lettem volna, akkor minden kör után 1 óra takarítás. Akkor azt mondanám, hogy tiszta a busz. De ezt te biztosan sokkal jobban tudod A és B megálló között...
A volános és a Transmanos MAN-eknek ugyanolyan motorja van tudomásom szerint. Füstölnek ahogy illik, pedig pont ez volt az egyik indok anno a típuscserére. És ki mondta, hogy _1_ kör alatt koszolják össze a buszt??? Körülbelül 1 hét kell hozzá, bár ez vonalfüggő is. 50, 14, 114 a legrosszabb. (Campona, Rózsakerti ltp.)
Szerintem te vagy eltévedve. Kiváncsi lennék mi alapján hasonlítasz össze két busznak a motorját. Arra is kiváncsi lennék, hogy te tisztában vagy-e azzal, hogy az utasok 1, azaz egy kör alatt úgy telepiszkolják a buszt, hogy olyan, mintha soha nem takarítanák.
:-S Nagyon el vagy tévedve úgy látom... A Transman nem egy fényes cég, de takarítás terén mindenkit alulmúlnak... Igenis a takarítóbrigád feladata a jármű teljes kitakarítása, ami persze nem történik meg. Én is utaztam már tiszta busszal, például a KLN-090-essel négynaposan. Meg a HSJ-452-vel nagyfelújítás után. De napi forgalomhoz ki se söprik őket... Olyat, mit például a kapaszkodók megléte nem is merek írni, hiszen csak az évente egyszeri pár, éppen telepen álló kocsira kiterjedő műszaki karbantartás ellenőrzés miatt szedik rendbe őket, hogy éppen átcsússzanak a mércén. Motorikusan is el vannak hanyagolva, érdemes összehasonlítani egy volános IAF-xxx-fal.
Mindíg tiszta buszokkal utaztam eddig Náluk...De ha néhány marha/bunkó/barom egyed összevissza szemetel,illetve firkálja járműveiket,akkor nem tehet róla a Vezéreik,Vezérek Főnökei,vagy Takarítóbrigádjuk...Igenis jobb kiszolgálást nyújtanak! Vannak olyan imunilált utasok is,vagy csúnyán hangosan káromkodó utasaik,kultúrálatlan viselkedésűek.....Erről szerinted Ők tehetnek?????
Azért én, mint dél-Budai utas, nem látom ilyen fényesen a helyzetet..
A buszokat takaríthatnák sűrűbben is, még mindig vannak olyan MANok, ahol csupasz műanyag ülések vannak, és télen ez igazán kényelmetlen..
Az átlag utasok kulturáltsági színvonala is hagy némi kívánnivalót maga után az tény..
A váltót meg lehet úgy is kezelni, hogy szinte észre sem veszem, hogy nem automata, meg úgy is, hogy hasra essen tőle minden váltásnál a fél busz.. Ez főleg az elején volt probléma (vagy már megszoktam?).
A BKV ZRT. mellett szeretem naon V-Transmann-t! Kiszolgálás: V-Transmann: 5*,BKV ZRT: 4, alá! (Ide +megjegyzésnek amúgy eredendően eddigi év elejei munkájuk : 3!) mert mostani BKV-s tapasztalataim alapján midíg így kellett volna,hogy sűrűn,gyorsan követik egymást a járművek....Nem akarok szőrösszívű Zsűri lenni aki lepontoz Mindenkit.....Előbb említett,illetve a topik is erről szóló cégéről: Remek kiszolgálás rövid idő alatt,komfortilag,szinvonalilag: Szuper! Az itt dolgozó Emberekre büszke lehet Főnökük....
Egyébként ez az egész kicsit nonszensz, hiszen a "városnak, az önkormányzatnak" kellene (akár vonalanként is) a szolgátatást tenderezni, nem egy monopol helyzetben levő szolgáltatónak. Nézzünk csak szét pl.: Finnországban, vagy akár Ausztriában. Ez az agyoncentralizált helyzet általában a kom. utódállamokra jellemző.
A külsős cég csuklósai Aba Botondon jóval túlmutat, mint írtam, a BKV-ét is jól átkúrták, a giga4-es metróépítéssel. Kellett a busz. Azt nem árulták el, hogy nem is lesz 4-es metróépítés, csak a választások után...