Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JULES Creative Commons License 2006.01.31 0 0 776
Ha már a leömlő is meg lett csinálva, akkkor igazán el lehetett volna vinni a csöveket a dob elejéig és ott kellett volna közösíteni őket...
Előzmény: PreDAtoR (773)
JULES Creative Commons License 2006.01.31 0 0 775
Nekem a kárpit alsó sarkánál van kivezetve egy kis hurokkal. Csukott ajtónál ugyan látszik, de így nem dörzsölődik ki és nem is csípődik be...
Előzmény: bano1 (766)
bano1 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 774
Ok, ha lesz időm előásom a hétvégén.
Előzmény: PreDAtoR (773)
PreDAtoR Creative Commons License 2006.01.31 0 0 773

Jelenleg jó állapotban van a motor, 32000 km van benne, ezért a favoritos megoldást elvetettem, főleg hogy ehhez már megvan egy komplett kipuf. rendszer.

 

A gls kárpitról tudnál egy képet küldeni? mert lehet hogy akkor nem barkácsolnám szét az eredetit... Nem vagyok pesti, de ott tanulok, szóval nem gond.

Kösz a válaszokat!

 

Moci

Előzmény: bano1 (772)
bano1 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 772

Dekopír fűrésszel a legjobb. De figyelj oda, ne a hangszóró kölső pereméhez méretezd a lukat, mert a vágás szélét nem fogja eltakarni a hangszórórács...

 

Amúgy pesti vagy? Nekem - ha jól emlékszem még van egy pár 165 mm-es hangszóróhóz kivágott GLS kárpitom, ami felesleges. Nem tudom milyen állapotú (a pincében van, száraz helyen), de ha kell olcsón megszámítom.

Előzmény: PreDAtoR (770)
bano1 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 771

A GLS motorban a púpos dugókkal és a hozzájuk alakított hengerfejjel értek el nagyobb kompressziót ezáltal magasabb nyomatékot és nagyobb teljesítményt. Ha alap tuningon töröd a fejed, akkor jobb a hengerfejet köszörültetni 1 vagy 1,5 mm-rel. Ezzel eléred ugyanazt a hatást, mint a GLS motor, vagyis nő a kompeszzió a motorban. (hozzáteszem ez alapvetően csak jó állapotú, vagyis nem kopott motorra igaz) Érdemes még beszerezni hozzá egy GLS karbit is, vagy GLS-re fúvókázni a sajátodat.

Mivel olcsó a 120-as alkatrész, azt javaslom, hogy szerezz mindenből (hengerfej, karbi) jó állapotú bontottat és ne a sajátodat faragd szét. Ha nem sikerül a művelet, vagy meggondolod magad, mindent vissza tudsz alakítani gyárira.

 

Még valami, ha olyan állapotú a motorod, hogy nem húzza sokáig érdemesebb egy alap Favomotorra gyújteni (olyan 35 körül már lehet venni papírosat), mert a mai árak mellett nem igazán érdemes a 120-as blokkot felújítani, majd tuningolni.

Előzmény: PreDAtoR (769)
PreDAtoR Creative Commons License 2006.01.31 0 0 770

És még valami: az ajtóborítást mivel érdemes kivágni?

Előzmény: bano1 (766)
PreDAtoR Creative Commons License 2006.01.30 0 0 769

Akkor 120as hengerfej köszörülésével többre jutok?

(Azt hittem a gls púpossága miatt megnövekedett térfogat előny...)

Előzmény: skoodri (768)
skoodri Creative Commons License 2006.01.30 0 0 768
Feltenni fel lehet, de semmit sem érsz el vele. Mert ha a motorban benn maradnak a lapos dugók akkor kisebb lesz a kompresszió. Ergó negatív tuning. Ez akkor jó, ha a kúpos dugókat is bele tudod tenni.
Előzmény: PreDAtoR (767)
PreDAtoR Creative Commons License 2006.01.30 0 0 767

Na és még egy kérdés, más témában.

 

A gls hengerfejet(púpos) fel lehet tenni a 120L motorjára?

Mert akkor egy olyat szereznék, és alakítanám nagyszelepessé...

bano1 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 766

Fúrás nélkül elég gány lesz és mindig odacsukja az ajtó ami miatt hamar eltörik a vezeték. Ez pedig a rádió életébe is kerülhet...

Szerintem egyébként nem gáz kifúrni.

Külön lehet kapni olyan kis tömítőgyűrűt, amivel az ablakmosó fúvókát kell feltenni a helyére. Én anno úgy oldottam meg, hogy vettem két ilyen kis gumigyűrűt, kifúrtam az oszlopot épp akkorára, mint amekkora ehhez a gumigyűrűhöz kellett, a luk peremét lehentem alapozóval, beraktam a gumigyűrűt, azon átvezettem a vezetéket és teljesen gyárinak nézett ki a rendszer. Az oszlopra oda fúrtam a lukat, ahol az ajtón lévő luk is van...

Előzmény: PreDAtoR (765)
PreDAtoR Creative Commons License 2006.01.30 0 0 765

Köszönöm a tanácsot. Lenne még egy kérdés, hogy a hangszóró kábeleit, hol lehet elvezetni (fúrás faragás nélkül esetleg)? (mert ugye a kocsi és ajtó között egy vezeték sem fut...)

Előzmény: bano1 (764)
bano1 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 764

Egyszerűen ki kell vágni a műbőr kárpitot és rácsavarozni a hangszórót.

A kárpitot kipattintható műanyag szegecsek ("kárpitbolha"), a behúzó és az ablaktekerő tartják.

Érdemes beszerezni két jó állapotú bontott kárpitot, amit az ember nem sajnál kivágni (az eredetit meg jól elteszi emlékbe) és jó ha van kéznél egy fél marék ilyen műanyag szegecs. A hangszórónak megfelelő méretű lukat kell vágni a kárpitra, majd erre csavarokkal rögzíteni a hangszórót. Mielőtt kivágod a kárpitot nézd meg, hova tudod berakni a hangszórót, hogy ne épp az ajtómerevítésre kerüljön.

Képeket keress a www. skodaklub.hu oldalon.

Előzmény: PreDAtoR (763)
PreDAtoR Creative Commons License 2006.01.26 0 0 763

Sziasztok!

 

Az érdkelne, hogy hogy lehet a 120as skodi első ajtajába hangszórót "ültetni"?

 

Minden ötletet szivesen veszek, képeket is megnéznék (ha vannak).

 

Előre is köszönöm.

rend-őre Creative Commons License 2006.01.14 0 0 762

upsz bocs érte!

 

Nem tudom miért hittem azt , hogy te vagy az akire gondoltam.....

 

 

 

Előzmény: S135RR (761)
S135RR Creative Commons License 2006.01.14 0 0 761
Ezt most kitől kérdezed?(Az én hsz-emre válaszoltál, de én sem Nándi nem vagyok, se Werebeim nincsenek (sajnos). Egyébként sokat eszik az autóm így télen városban, rövid utakon használva Jikov-val is.
Előzmény: rend-őre (760)
rend-őre Creative Commons License 2006.01.12 0 0 760
Nándi lemérted már , mennyit kér enni a webered?
Előzmény: S135RR (759)
S135RR Creative Commons License 2006.01.11 0 0 759
Így van. Ha rendben van a moci és különösen a hűtés, akkor nem lehet gond. Főleg egy széria (közeli) motornál. Nekem, mikor szinte folyamatosan a pirosban volt az rpm mérő ahol csak lehetetett és így szeltem át az országot, akkor bepislákolt a lámpicsku, de erre két dolgot tudtam lépni 10W-60-as olaj és ami még fontosabb 5-ös váltó. Ez utóbbit sok szempontból nagyon jó szívvel ajánlom azoknak, akik hosszabb utakra (is) használják az autót.
Előzmény: rend-őre (758)
rend-őre Creative Commons License 2006.01.10 0 0 758

Oks köszi szépen a hozzáértő válaszokat!

 

Akkor nem maradtam le semmi exrta dologról, csak mert hallottam hogy olajhűtő, gondoltam hogy az valami extra dolog lehet. Amúgy nekem sem volt gondom soha a hűtéssel, 400km-t nyáron 4 fővel gond nélkül elment a kocsi+csomagok.

 

jani745 Creative Commons License 2006.01.10 0 0 757
Hasonló véleményen vagyok. Enngem a beszereleléstől az is visszatartott, hogy a hűtő az bizony télen is hűt, mert nincs benne termosztát. Meg féltem hogy lejön a cső. Lehet ócska megoldás de én pl. ha hosszú útra megyek, pl. ami több mit 500 kilcsi akkor simán kitámasztom egy 3 cm-re a mocitetőt és soha nem gyullad ki alapjáraton a lámpa. Mert ilyenkor az egész moci jól hűl és ha pl. kinyitod hosszú út után nem csap pofán az a rengeteg hő, ami csak jön és jön.... Szóval felesleges, csak hibaforrás lehet. Szerintem.
Előzmény: JULES (756)
JULES Creative Commons License 2006.01.09 0 0 756
Teljesen egyetértek veled! Ha jó a hűtés, akkor nincs szükség az olajhűtőre. Én is vettem egy oloajhűtőt, de végül nem szereltem fel, mert nem volt rá szükség, el is cseréltem egy GSX olajhűtőre, mert a motoromnak nagyobb szüksége van rá (130 lovat már le kell hűteni).
A bogaram meg nyáron mindíg elmelegedett és behígult az olaj. Több mindennel próbálkoztam, de végül egy nagyobb olajhűtőt kapott amit kiraktam a menetszélbe és az megoldotta a problémát (a gyári olajhűtőt is sorba kötöttem vele).
Sajnos egy rosszul vulkanizált gumicső leugrott a csonkról és kellett vagy 1km mire észrevettem az olajszagot és a hangosan kelepelő szelepeket. Majdnem az összes olajat elfolyattam, de szerencsére a motonak nem lett baja...
Előzmény: bano1 (755)
bano1 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 755

Túl sok gyakorlati haszna nincs. Mivel nagy nyomás van benne, elég komoly hibaforrás lehet és ha eldurran, pillanatok alatt elfolyik a motorolaj. Még azokból az autókból is ki szokták venni, amelyekbe gyárilag szereltek.

Persze ez sem teljesen igaz, mert én éppen beszereltem egyet a Coupémba. Tapasztalatból mondom, nem éreztem változást a beszerelés után, de azóta rettegek, hogy egy erőteljesebb gyorsítás során nehogy eldurranjon a tömlő vagy maga az olajhűtő.

 

Gárilag a 110 LS és 110 R típusokban, a '83 előtti GLS-ekben és talán nyolvanvalahányig a 130-as Rapidokban volt. A farhűtősokban a farhűtő előtt (a motortér felől nem is látszik), az orrhűtősökben a motortérben talán jobb oldalon van a helye.

Előzmény: rend-őre (754)
rend-őre Creative Commons License 2006.01.09 0 0 754

Sziasztok!

 

Engem az érdekelne ,hogy az olajhűtő, az hogyan is működik, tulajdonképpen azt hol helyezik el, mit hűt stb.

Olvastam, hogy 120-asba is lehet szerezni, drága, érdemes? Majd egy erősebb tuning favorit blokkhoz akarom a későbbiekben.

Ára kb mennyi lehet?

 

 

BlueOwl Creative Commons License 2006.01.09 0 0 753

Köszönöm a gyors választ :-) Mindjárt meg is nézem! Aztán, ha eljutok a beszerelésig, elemesélem milyen volt :-D

Előzmény: JULES (752)
JULES Creative Commons License 2006.01.09 0 0 752
Itt vehetsz:
Moroalarm.
Vilcomp.
Be tudod szerelni.
Előzmény: BlueOwl (751)
BlueOwl Creative Commons License 2006.01.09 0 0 751

Üdv!

 

Érdeklődék, hogy hol lehet Skodához beszerezni központi zárat? Azt tudom, hogy lehet bele rakni, mert valahol olvastam, hogy lehet, de esetleg tipp, hogy hol, kitől, milyent, mennyiért lehet beszerezni?

Ja, és hogy be tudom-e én is szerelni, ha van némi szerelési tapasztalatom?

 

A válaszokat és segítséget előre is köszönöm :-)

JULES Creative Commons License 2006.01.09 0 0 750
Esetleg felkereshetnél egy kipufogó javító műhelyt (nem ismerem a helyi adottságokat), lehet, hogy elkészítenék neked amit szeretnél...
De egy sportvezérműtengely beszerzése és berakása némi szerszámozottsággal és szerelési kézséggel otthon is elvégezhető.
Előzmény: Tomer205 (749)
Tomer205 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 749

Köszi a címeket, de sajnos külföldön élek. Egy olyan helyen, ahol a tuningolás, motorsport, stb, még csak most kezd kialakulni, mer itt az emberek inkább megveszik a drága, jó kocsikat, és márkaszervizekbe javítattják, maguktól nem képesek semmilyen problémát megoldani, nemhogy tuningolni. Merthogy "ami gyárilag van beépítve, az a legjobb, és annak úgy kell maradnia". Ez Izrael :) .  Itt csak olyan helyeken foglalkoznak tuninggal, ahova inkább nem megyek be, ha nem akarom hogy szétlőjenek, és azokon a helyeken sincs semmi szaktudás, csak foglalkoznak a tuningolgatással, de inkább csak külsőleg, vagy ha motor tuning, akkor turbó, nitrous, stb, amivel ha elkapnak, egyből ki is vonják a kocsit a forgalomból. Ilyen belső motor tuninggal, leömlő stb viszont nem kaphatnának el, mer a rendőr hülye ahoz hogy észrevegye. De ha házilag nem lehet elkészíteni, akkor mindegy. 

Azér köszi szépen...  

 

u.i: bocs az untatásér...  :)

Előzmény: JULES (748)
JULES Creative Commons License 2006.01.08 0 0 748
Amit megcsináltam a skodával az többnyire más autón is alkalmazható. A kipufogót én is csináltattam (nincs cső hajlítóm és egyszerűbb volt így). Én a helyedben nem a kipufogóval kezdeném (ugyan ez jár a legkevesebb hozzányúlással, de nem is hoz olyan egetverő teljesítmény növekedést). Ha mégis akarsz kipufogót csináltatni, akkor:
Janó vagy Proex.
Helyedben inkább a Szurominál csináltatnék egy 280..290-es tengelyt.

u.i.: ez nem volt ismerős neked? Peugeot 205 GTI ülések.
;)
Előzmény: Tomer205 (747)
Tomer205 Creative Commons License 2006.01.08 0 0 747

Köszi Jules.  Közbe megnéztem a honlapod. Tetszik. ezek a tuningok (pl a kipufogó) más kocsiknál is alkalmazhatók (peugeot205)? és milyen anyagból kell elkészíteni a leömlőt, meg ezt az egészet? És hogyan? :)

 

Tomer.

Előzmény: JULES (746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!