A közlekedési morálról röviden ennyit: ez egy rosszkedvű ország frusztrált emberekkel, akik senkit-semmit nem tisztelnek. (akik ezt olvassák természetesen kivételek ;)) Ha ez megváltozik, akkor mi is nagyobb biztonságban leszünk.
Ez pesszimistán hangzik, de így ötven felé közeledve harminc éves jogsival ez a véleményem.
Amit viszont még fontosnak tartok, hogy a közlekedési szabályok nem követik az élet változásait. Néhány példa: a sávok közötti "előrecsorgás" (sok országban engedélyezett, sőt külön rajtvonal van lámpánál) Nálunk üldözendő...
A pirosba hajtást is sokan elkerülhetnék, ha pl osztrák módra lenne pislogó zöld, lenne idő mérlegelni nem vasal-e ki a mögötted nyomuló.
Tisztelnék a megengedett sebességet jelző táblát, ha pl nem hagynák kint hetekig egy kátyúzás után, vagy egy 40-es kanyart nem lehetne lazán 80-nal bevenni, vagy lakott terület táblát tenni oda ahol sehol egy ház. És még sorolhatnám...
Ja, és még ráadásul nem állnának ezekre a helyekre radarozni :(
Helló!
NTX, motorcicomázás kapcsán: pl. lehet csinálni egyedi tankpadot, tudtad? Csináltathatsz rá akármilyen mintát, kb 5e, szóval nem is kerül sokba.
Meg persze lehet tenni rá mini indexeket, mindenféle formájú tükröt, ami tetszik.
Közben és is befizettem egy sárgára... :) Juhééé, csak már itt lenne. :)
Mivel későn feküdtem le, így ezért írtam olyan későn. Aztán utána mivel a munkaidőm reggel 6-kor kezdődik, így azt hiszem nem nehéz fél hétkor írni. ;-) Már tegnap este is akartam írni, de inkább nem reagáltam. ;-)))
Felajánlásod nagyon szépen köszönöm, köszönjük, és amint lesz szükség rá, hidd el leszek olyan pofátlan, hogy jelentkezni fogok.
Nem míndig válik be,de sokszor az ellenkezje igaz,a puposkodó ügyfelet intézik gyorsan,a kedves pedig várhat,hiszen úgyse csinál balhét.Legalábbis én általában így intézem itt a munkahelyen a dolgokat...Habár elég nem szép dolog,azt belátom.
Azt mondták szezon van és ilyenkor sok az intézni való motor...
Azért megkérdezem mégegyszer. Álatalában úgy sokkolom őket, hogy állandóan kérdezem (udvariasan), hogy van e már valami előrelépés az ügyemben. Többet nem merek, mert nem ismerem az ügyintézést náluk, aztán nehogy legalulra tegyék a "kekec" faszi aktáját.
Ezt hogy csinálod? Utolsó hozzászólásod fél11-kor, a következő pedig fél7-kor. Te sohasem alszol??? ;-o
A motoros-nem_motoros viszony javítása kapcsán jómagam is hozzászólok két dologban:
- Úgy vélem ahhoz, hogy a többségi társadalommal szemben megfelelően tudjuk érvényesíteni érdekeinket, az kell, hogy először a saját házunk táján tegyünk rendet. Tehát, véleményem szerint* kiemelkedően fontos lenne, hogy a létrejövő egyesület először motoros körökben hintse az igét, és ha ezt megtette (netalán ez valamilyen érzékelhető eredménnyel is járt), akkor mindját legitimebben léphet fel az autósokkal/kerékpárosokkal/stb. "szemben"; valamint
- Az egész témával ill. párbeszéddel kapcsolatban kulcskérdés, hogy a közvetítendő információk azokhoz is eljussanak, akik számára a legfontosabb lenne, hogy azokat meghalgassák. Ilyetén a kommunikációs csatorna ill. mód kiválasztása kapcsán nem ártana egy bréjnsztorming...
* persze véleményezni könnyű; cselekedni nehéz - amelyből, ha lesz rá mód, akkor én is kivenném a részemet
Nem baszogatásképen, de milyen biztosítónál vagy, hogy ilyen kibaszott lassan megy a dolog!? Még akkor is ha CASCO-s a motor, és arra lesz megcsinálva!? Ezt nem értem! Apám casco-ra felvetette a kárt, és utána vitte az autót szélvédőcserére. Aztán ott mikor fizetni kellett, akkor kifizette a 10%-át az összegnek, és ment az útjára. Bálint is felvetette a kárt tegnap, mint ahogy olvashattuk is, és viheti a motort szervízbe, ennyi volt. Szóval nem értem, hogy neked CASCO-val miért kell ennyit szívni? Szerintem hívd fel a biztosítódnak a központját, és kérdezz rá, hogy most akkor mi van!? Mert ez azért durva, hogy ennyi ideig szarakodnak! Vagy, ez csak totál ötlet, lehet a kereskedő szivat? (semmi tapasztalatom nincsen azzzal a kereskedővel, és nem vádaskodom, csak írott formában gondolkodom)
Ha Aillanz-os vagy, akkor én már rég felhívtam volna a központi számot, hogy ezzel a forgalmi rendszámú motorral mi a "repedt here" van már!?!?!?!?!?
Mikor nekem gyűlt meg a bajom az OTP Garanciával (hibásnak ott volt a kötelezője), akkor kénytelen voltam a Veszprémi nagy főnökkel kiabálni! Fiatal suttyó létemre ott kiabáltam a faszival, és miután azt mondta, hogy akkor küldenek egy levelet a fazonnak, aki nem adta meg az elsőbbséget, akkor határozottan: Köszönöm! Viszlát! És kimentem az irdoból, de határozottan becsuktam az ajtót. ;-))))))))
Szóval ne ijedj meg a biztosítótól! ;-)))))) csapj oda, ha arra van szükség! Ők vannak érted, nem TE vagy értük! ;-))))))))))))
Bíztam benne, hogy nem veszi magára Matu a dolgot, hiszen, ha jól tudom töredék infoból ő versenyszerűen nyomja ezt az ágat, szóval csak megvan az esze hozzá + a versenyek úgyis szervezetten működnek forgalomtól elzártan. Ezt az utsó két szót kiemelném a motoros világba is. Aki marhulni akar 200 felett tartósan 150 és nagyobb lóerejű gépekkel, annak inkább ajánlanám a Pancsi vagy Hungaroringet, mint bármelyik közutat. Elhiszem ,hogy adrenalin meg minden, de a Bungee jumpingnál max a betonban tehet kárt maga alatt, itt viszont szomorú tapasztalat, ahogy már valaki előttem megjegyezte, szinte mindíg az ártatlan jár rosszabbul. Jó-jó, néha én is elhúzom a száját, de körültekintően és kizárólag városon kívül, amikor amúgy sincs számottevő forgalom. Petivel beszéltem valamit ma felületesen, hogy valamilyen klub van, ahol ki lehet élni ezirányú vágyakat, majd megkérdezem, mert nem emlékszem pontosan, hogy heti vagy havi két alkalommal szoktak rendezni a H.ringen gurulást, de mindenki, sőt főleg nem csak az "egyenesben is lent van a térdem" típusú fickók, hanem cruiseresek, stb. Nem őrült a hajsza és nem kell félned, ha "csak" 140-el fordulsz, nem lök le senki a motorról a sóderágyba. Majd megérdeklődöm, hogy műkszik ez pontosan és beszámolok. Ilyen irányú rendezvényekkel talán a motoros oldalról is vissza lehetne fogni a "rossz arányt", ha elegen tudnak róla. Ha valahogy példát tudnánk mutatni az autósoknak, gyalogosoknak, stb., hogy mi nem agresszióval válaszolunk az agresszióra (lásd korábban tükör lerugós rész), bár néha nagy a kísértés, az is egy lépés lehetne. Én sem rúgok bele olyanba, aki abszolút nem is bántott. Ha pár autós is ilyen hozzáállással lenne irányunkban, szerintem nem rossz kezdet lenne.
Úgyhogy hajrá ER6-osok (no meg mindenki más)!
Holnap talán ráülhetek a kicsikémre. Nem egyszerű kihozni még így sem, hogy hozzá sem nyúltak még (köszi bürokrácia). Egy hete vadászom, talán holnap...
Megjöttem! ;-))))) Gondolom már "vártátok", hogy végre itt legyek, és "megszólaljak". ;-)))) Igazándiból nincsen semmi hozzáfűzni valóm a dolgokhoz, mivel mindannyian kiemeltétek, hogy tisztelet a kivételnek.
Bringások szerintem is eléggé állat módon tudnak közlekedni a városban. Se a bringát nem meri normálisan kezelni, és akkor ez még fokozódik azzal, hogy halvány lila dunsztja sincsen a KRESZ-ről, mit olyanról. Természetesen tisztelet a kivételnek, mert azért azokból is van szépszámmal! ;-)
Sajnos maga a bringakezeléssel nem sok mindent tudunk kezdeni, de a KRESZ oktatás általános iskolában ez nagyon is a terv része. ;-) Sose lehet elég korán kezdeni a dolgot, és ha már nekünk nem adatott meg ez a dolog, akkor talán a következő nemzedék már úgy fel a motorra, illetve autóba, hogy tud viselkedni az utakon, mert az lett neki megtanitva. ;-)
Ez az egész dolog egy nagyon hosszú folyamat, és nagyon sok csata vár még ránk, hogy a háborút is meg tudjuk nyerni! Lehet majd csak a gyerekeink fogják érezni a hatását, de legalább akkor Ők már megérzik a hatást!
Köszönöm a segítséget, ki fogom jegyzetelni az itt elhangzottakat, aztán ha még lesz kérdésem, akkor remélem számíthatok a segítségetekre!? ;-)
További véleményeket, ha még van akkor várom ezzel a témával kapcsolatosan is!
És a legfontosabb, hogy a rendőrségnek sem úgy kéne nyilatkoznia a tévében, hogy csak a motorosak okolják, hogy milyen figyelmetlenek és életveszélyesek, hanem fel kéne hívni a figyelmét az autósoknak, hogy ha lehet akkor inkább figyeljenek rájuk.
Bár, lehet hogy a mi kis országunk csapnivaló sajtója vagdossa össze a saját szája íze szerint az interjúkat. Meg kéne már tanulnunk kompromisszumokat kötni, nem pedig mindig feketén-fehéren látni a dolgokat. Én is figyelek rád te is figyelj rám, és együtt oldjuk meg a dolgokat.
Erről Garfonya tudna mesélni, hogy nem kellett peres útra terelni az amúgy is fájó balesetét.
Sajnos az emberek egy részét nem érdekli a motoros. Viszont nap mint nap látom, hogy itt pesten, azért az emberek, illetve a söfőrök nagy része normális a motorosokkal. Sajnos viszont van egy pár aki direkt szívat, és menet közben (félreértés elkerülése érdekében, lassú, araszolós menetről van szó, ami itt pesten a mindennapi dugót jelenti) rád húzza a kormányt, hogy véletlen se tudj elcammogni mellette. Ma is akadt egy kedves fiatal ember, aki vissza vigyorgott a tükrében, hogy milyen fasza gyerek! Én nem vagyok száguldozós típus, ha motoron ülök, és nem szeretnék húzós helyzetekbe kerülni. Most már azért érzékelhető a különbség az egy hónappal ezelőtti állapotokhoz képest. Talán lassan hozzászoknak az autósok is a motorosokhoz, és nem úgy fogják fel, hogy akkor te is állj a dugóban és szívj velem, mert én akkor sem engedlek el, hanem hogy köszi hogy te mered kockáztatni az életedet azért, hogy kisebb legyen a dugó a mi csodálatos fővárosunkba :)))
Megfigyeltem, hogy a baráti és munkatársi körömben is változás történt a motorosokhoz való hozzáállással kapcsolatban, amióta én is mocizom. Elvileg minden értelmes ember felfogja, ha mesélsz róla, hogy milyen mocizni, és hogy mennyire sebezhetőek vagyunk. Ezért mondom, hogy a figyelem felkeltésével sokat lehetne javítani a statisztikán (ha csak ez lenne a cél). A matrica szerintem első lépésnek nagyon jó! Pesten van ideje olvasgatnia a vezetőknek.
Sajnos ha észre sem vesznek akkor nincs mit mondani. BugiR1-en az előzőek nem segítettek volna :-(
Remélem írtam valami értelmeset!!!
Ja Bull ha mész le Kecsóra, akkor hozhatnál pár matrincát!!! THX!!
Sajna nekem nem jó a holnapi nap, és bakancsom sincs még :)))
A gyalogosokról nem is beszélve akik az út jobb oldalán mennek és ha kedvük vagy alkohol szint úgy engedi egymás mellett 4-5 fő az sem piskóta sötétben.....
Az még hagyján , hogy a nyomorult idióta kerékpárosok cikáznak össze vissza (kivétel Matula) de az elektromos hülye motoros nyugdijasok akik gyalogolni már nem birnak de ezekre a sz@rokra felülnek és ha rádudálsz , hogy menjen egyenesen , akkor balra forditja a fejét ,a kormáánnyal együtt , hogy mi vaaaaan ???
mert ugye nekik meg semmiféle közlekedési ismeret nem kell....
Aki magára ismert a leirásból attól elnézést kérek (kivéve Matula:-)))
Legfőképpen azért, mert kevés az autópálya, és a sportmotorokat főutakon rugatják. Persze ettől ez a motorosok hibája, de az államé is. A másik, hogy a meglevő utak minősége gyalázatos.
Amúgy én majdnem belehaltam egy balesetbe két éve, amikor egy motoros 170-nel belémjött szemből. Szabálytalanul előzött egy beláthatatlan kanyarban, és mire megláttuk egymást, már csak pár méter volt. Elkaptam a kormányt, kihúzodtam jobbras, mire ő belecsapódott az ajtómba. Darabokra tépte az autóm, és engem is. Jelenleg csak a bokámban két fémlap van 14(!!!) csavarral. A többit fel sem írom.
Majd felrakok egy képet arról, hogy darabokra tépte az autót. Ijesztő...
3 srácból ez volt a második, az első 1 évvel előtte halt meg. Fent volt egy motoros honalpon egy video, ahol 290-nel mennek végig azon a szakaszon, ahol belémütközött az egyik. Ő is rajta van a videon. Íme a video: video
azt hiszem súlyos hiba volt a kerékpárosokat szidni, Matula valószínűleg több oldalas monológokkal fog "büntetni" ezért téged - lévén megszállott biciklis... :-D
A bicajosok legtöbbje arra sem veszi a fáradságot, hogy megnézze milyen színű a lámpa...
Mikor hazaengedtek a korházból, néztem a tv-t (más mozgás nem nagyon ment akkor még), és sajna lemaradtam a fő hírről, de a lényeg, hogy pár nappal a balhém után volt egy nagyobb, több bicajossal a Blahán. Szintén lámpa vs. biciklis.
Asszem elég sarkallatos pontjai a közlekedésnek (tiszetelet a kivételnek), mivel (gyalogosokat leszámítva) ők az a szegmens, akik közlekedhetnek ugyan forgalomban, viszont nincsenek kötelezve (csak elvben) a szabályok elsajátítására, tehát bicajos kresz vizsga nincs, de ott kolbászol előtted a kereszten- hosszában a 2x4 sávos zsúfolt városi utakon.
Szerintem a baleseteknek nagyon sok összetevője van és nem lehet leegyszerűsíteni az okokat. Szerintem NYEurópában is vannak felelőtlen emberek, nemcsak nálunk. Valószínűleg egy kicsit mindenkinek igaza van.
A jövő hét elején fogják átadni a motoromat, már nagyon várom remélem én nem leszek részese semmilyen balesetnek. Milyen kiegészítőkkel lehet esetleg feldiszíteni, de nem csicsásan a sárgát? Ebbe a színválasztásba tényleg bele fogok őrülni:) NTX
Olyasmire gondoltam, amiben meg lehet nézni a baleseti statisztikákat külföldön,meg Magyarországon is. Csakhogy látni lehessen a különbséget. Arra lennék kiváncsi, hogy arányaiban,hogy állunk a külföldhöz képest. Autós kontra motoros, autószám/motorszám, melyik mennyi baleset...stb...
Egyébként én is azzal a véleménnyle értek egyet, hogy ez a közlekedési morál nem túl nyugati. Azt nem tudom, hogy fejlődőképes-e, de ha csak egy picit dob a dolgon, már jó... Nekem is kéne ilyen matrica...Lehet?:)