szóval egy 96-os xantia 1.8 benzin kombit cserélnék be, ha összejön egy 2001-es C5 SX Plus-ra, 2.0 i-re.
A kocsi egy tulajnál volt 7 évig, beszéltem is vele, csak azért vált meg tőle, mert egy C4 picasso-ba beszámoltatta.
Ha esetleg lenne gyorsban vélemény, meg hogy mit nézzek meg rajta jobban, akkor azt megköszönöm, holnap mennék nézni a kocsit. A szervízkönyv szerint cseréltek rajta klíma kompresszort, meg ajtózárakat, meg valami kijelző kütyüt, egyéb más nem volt vele talán.
Az előző gazda szerint csak gyári alkatrészeket tetetett bele, azt mondta majd ha kell meg is kéri nekem a munkalapokat.
Van egy 2003 as évjáratú C5 öm 2.0 HDI vonóhorgos a bőrön és az ülésfűtésen kívül full extrás. Nem visszatekergetett szétgányolt szar +tetőcsomagtartó +téligumiszett felnivel. Keveset fogyaszt és egyébként imádom. C8 vásárlása miatt eladó .
Vedd meg az én C5 öm garantálom nem lessz vele gondod:) én igencsak végigjártam a citzroen lépcsőjét kezdtem GSA, BX , Xantia, C5, és most C8 jön jah és a céges berlingó. Konrád az eredeti kilométert még a szakszerviz sem tudja kiolvasni mert valamire való kilométertekergető mind a 3 helyen átirják. kilóméteróra, motorvezérlő BSI és a központi vezérlő szóval kinyomozhatatlan ha min a 3 helyen átirják. Valaki kérdezte A Xantia hihetetlen de nagyobb tér volt belülről és az 1.9TD motor rugalmasabb is volt . de mindösszesen ez az edigi legjobb autóm a C5 lehet mert csak erre telik de az enyém:) lakotterületen kivül 100-110 el közlekedve 5,5l a fogyasztása nyáron horvátországba mentünk ehegyen völgyön keresztül +klíma +tetőbox 6,2 átlagfogyasztása volt igaz nem mentem jobban max 110 volt.
Azért nem mindig lutri a használt autó, szerencsére. Egyrészt ugye ott a fedélzeti computer, másrészt lehet találni itthoni eladású, ellenörzözz kocsit is. De nem kereskedőnél, az tuti...
Nekem az 1 jobban tetszik,nem olyan modern.A család többi tagja pedig a modernebbet látná szivesebben. Ez a baj hogy nem lehet tudni a valós km-et.Az enyémben óra szerint 179 van ,de tuti 300 felett lehet.A használt auto mindig lutri marad.
Nem annyival jobb, mint amennyivel újabb konstrukció, DE a C5 már XXI. századi autó. Sokkal kényelmesebb használni a hidraulikáját, cserébe nem annyira lágy. Belül felszereltebb, de nincs benne több hely - érdekes, hogy még a két kombi is kb. akkora csomagterű. De a C5 kifelé nagyobb és nagyobb hatást is kelt. Nekem egy 95-os Xantiám volt (van, de összetörve), ami benzines, 1.8i16v motoros. Ahhoz képest egy C5 I. kombim van 2.0 HDi-vel, de egyáltalán nem bántam meg a váltást. Ha C5-öt akarsz venni, akkor inkább C5 II-t, vagy olyan C5 I-et, ami az utolsó évben készült. És nagyon fontos, hogy ellenörzött kilóméterrel! Ha az órát visszapörgetik is, a számítógép megjegyzi, mennyi van a gépben, és Citroen szervízben ezt ki lehet olvastatni belőle. Sajnos, ha elmarad egy szervíz, akkor az már baj lehet. És mondjuk a HDi-ben a 120 ezres nagy szervíz után a következő kötelező az 140 ezernél van, tehát elég sűrűn ahhoz, hogy ismeretlen forrásból származó kocsinál "véletlen" elmaradjon egy-két olajcsere...
Nekem is citróm volt ezelött egy bx1.9d formájában,azzal soha semmi baj nem volt. Nem akarok Passat-ot venni,ha akarnék, akkor a VAG topicra irnék! C5-öt akarok,mert tetszik,de vannak bennem elöitéletek!
Ebben igazad van nem értenek hozzá a szerelők ,és sokszor csak tapogatóznak.
de a VW pasattal hasonlítod akkor ugyan azért a pénzért kapsz 3-4 évvel idősebb 80000km rel több és fele annyi extrával rendelkező autót ami eggyáltalán nem biztos hogy műszakilag jobb is lessz.
Én végigjártam a Citroen márkát pár típussal, BX - Xantia - C5 sorrendben. Így mire a C5-höz értem, lett pár bejáratott szerelő. Egyébként meg igen, a Citroent nem szeretik, mert ha ezt kókányolják össze, akkor nem megy. A német autót meg szét lehet cseszni, megy az akkor is... A Citroennek - főleg ugye a hidrósoknak - lelkük van, na. És külön életük :)
A hdi tényleg jó,ezt nem lehet vitatni,nincs mit beszélni róla.A baj az hogy nem értenek hozzá,és ha értenek is akkor nagyon lehuzzák a parasztot.Az alkatrészárak a csillagokat verik,nem reálisak.Én meg mertem venni azt az autót ami megtetszett,ez az egyetlen hibám.Az hogy az autó szar,az nem az enyém!
Ja,és ha esetleg valamely német márka lett volna nálam amelyik éppen beszarik,öt perc,és egy telefon múlva már kész is lett volna.Milyen autó? Citroen? Akkor sajnos nem vállalom!
Sajna ez van,és én vagyok a hülye,mert citroent vettem,mert az szar!
Nézd, nekem egy 2.0-ás 5 éves HDi-m van, tuti forrásból, garantáltan 131e km-rel. Ebből az utolsó 11 ezret augusztus óta tekertem bele, gyakorlatilag hozzányúlás nélkül (mindössze egy ablakmosó motor cserét kellett megoldanom...).
Másrészt vezettem ugyanilyen motort Xsara-ban, amit a tulajdonosa 2 évesen totál széthajtott: német pályán 180-200-as tempó, hetekig, hideg motorral is. Az beteg volt, valóban. Hiába a HDi motornak lelke van, cserébe ha jó, akkor nagyon kellemes használni.
Alapjában jó a C5 a baj ott van hogy a kereskedők szinte mind átbassza az embereket a kintről behozott szarokkal. én 4 éve vettam egy 2003 as C5 -öt már akkor vaz ithon kaphatók vissza voltak tekergetve az km óráik 2.5 évesen sikerült kifognomkintrol amiben csak 103000km volt CSAK! szóval a kintről behozott autókat tekerketik vissza a felére és előfordulhat hogy 2-300ezer km el veszi meg az illető az autót. Én most akarok C8 ra váltani azért árulom a C5 met és 10-ből 9 auto ami visszatekert és ez mind kereskedésben van. szóval ha az autóban sok a kilométer nem kell csodálkozni ha sokat kell rá költeni mert minden beszarii rajta.
A mikrokapcsoló hang szerintem a kuplungtárcsától hallod azaz a kinyomólap.
az autó hogy ingadozik alapjáraton az valszeg gázolaj dugulás, és valszeg azért nemis megy 1 esben rendesenmert nem kap elég üzemanyagot nekemis volt hasonló. Üzaszürö csere, és nem jó az ocsó hanem az 5000 ft os kell minőségi !!!
üza szürő tisztitás a tangban , nyomásszabályzó tisztitás , nekem ez megoldott mindent.
Kevés a nyomatéka az 1.8 benzinesnek szerintem ehhez a testhez. És igen, az általad felsorolt autókba sem az 1.6-os a jó motor. Valamiért nálunk szeretik sokan az alulmotorizált autókat, és persze meg lehet azt is szokni, és lehet azt is normálisnak érezni. Én azért szeretm, hogy ha gázt adok, akkor gyorsulást érzek, és nem csak azt, hogy hangosabb a motor.
Én azért ezt cáfolnám... (persze, elfogult vagyok..;-))))
Valóban nem egy erőgép az 1,8-as ezzel a kasztnival, de kb. úgy megy mint egy 1,6-os középkategóriás régebbi PSA modell (Xsara, 306 - nekem ez volt előzőleg) és cserében ezért nálam vegyesben 7-7,5l-t, full városban dugóval 8l-t kér...
Köszi,de hdi-t azt nem,a xantiban az van.Inkább ne soroljam föl mennyi kinja volt/van. Engem az érdekelne hogy tényleg annyira rosszak a benzinesek is mint ahogy mondják?A népitéleten lehet olvasni szépeket,bár azok inkább szélsöségek.
Az 1.8-as sajnos kicsi ehhez a mérethez. Ami a Xantiánál még elég volt, az itt már nem az. Pont az a baj az 1.8 benzinnel, hogy hajlamosak széthajtani. De ha C5-ben gondolkozol, akkor alapvetően HDi-t érdemes venni.
1.8-as benzines van itt valakinek? Jó választás az,vagy a nagyobbik, 2.0-ás a jobb. Mennyit esznek? Mi gondjuk van? Sok a kérdés,tudom,de nekem xantiám van(még) és azzal vannak bajok bőven!
Megpróbáltam kicserélni a hátsó féktárcsákat, meg betéteket, de a hosszú csavar ami a féknyerget fogja beletörött, meg eltört a hollander fölött a fékcsövem :(