De tényleg: A "Baby on board" matricához hasonlóan létezik olyasmi matrica, hogy "Figyelek a motorosokra"? Sokat ülök autóban is, meg két keréken, jelezném a motorosoknak, hogy figyelve vannak... Valaki nem tud ilyen beszerezhetőségről?
Édes volt a motoros a Fókuszban, amikor kifejtette, hogy milyen fontos a megfelelő védőruha, majd 250-el autópályázott a műsorvezető csajjal, akin egy szál bukó volt a megfelelő védőruha...
És megint kijelentették, hogy a motoros balesetek legnagyobb részében a motoros a hibás, ami sima mezei módon nem igaz!
A baleseti statisztikákról egyébként van cikk a Motorrevü májusi és júniusi számában.
Hali! BugR1 felvonulásán nagyon sokan voltak el sem hittem. Nagyon szép és megható volt, pedig én nem is ismertem. Kicsit elkéstem a találkáról, de profin megtaláltam a konvojt. Hoztam 15 matricát, melyből 3 kell nekem a többit odaadogatnám nektek! Telcsivel készítettem pár fotót, majd felteszem.
Ma az RTL Klubbon a Fókusz Pluszban lesz egy riport motorosokról!!!! Az előzetes szerint nem kecsegtet túl sok jóval a motorosok megítélése szempontjából... :((((
Ha van valakinek videója, vegye fel!
Múltkor is a Kék fényben kerek perec kijelentették, hogy a motoros balesetekért a motorosok a hibásak. Lassan a csapból is ez folyik... :(
Pár hete amikor mentem a 11-es busszal, zöld lámpánál elénkkanyarodott egy motoros (akinek nyilván piros volt...) a buszsofőr lélekjelenlétének köszönhetően nem csaptuk el, de centiken múlt. Na, ami felháborodás aztán a buszon volt... Én meg ott lapítottam teljes hadifelszerelésben... :))))
Én kértem gyári bukógombát az enyémre, és Csepelen azt mondták, hogy egészen pontosan 122.5 euro. Ez kb 32e Ft. Volt is nekik helyben, de ha épp nincs, néhány napon belül meghozzák.
Engem lehet érdekelne, mert a balos megsínylette a bukást, csak bizonytalan vagyok. Mi van, ha nem passzol (még kell valami hozzá)? Amúgy melyik lehet a jobb? A mostani Valtermoto. Mennyi időnként mész amúgy?
Aztán körbe mindenki meghívja a másikat és bent vagyunk. Nekem ígértek, ha megkapom, szólok.
Jim Tonic!
Köszi. Asszem itt mindegyikünk így látja. Az a baj, hogy nincs mindenki itt, akit érint...
Bbal!
Üdv itt! Valtermoto tényleg jó, nekem is az van/volt és már teszteltem is! :(
Jó.
Más: Ma elhoztam végre a gépet. Nehezen adták ki. Először is Laci a főnök elfelejette lerendezni a dolgokat. Ráadásul zárás előtt mentem. Aztán liftes emelőn volt, alatta is telepakolva. Emiatt alóla ki kellett pakolni 1 autót+két mocit, aztán tudtuk leereszteni. Aztán volt egy szerelő srác, aki szerint ki sem vihetem, de megmagyaráztuk neki, hogy "felsőbb" körökből lett elkéresztetve a moci. Normálisan viselkedett egész úton hazafelé, de én mindíg rettegtem, hogy hülye hangokat hallok, majd szétesik. A 3000 körüli hang még megvan (nem veszett el) :). Viszont másképp szól. Remélem nem lett szervi baja a gépnek, hiszen az eldőlést leszámítva "csak" csúszott. Még tesztelem. Nagggyon durvák a gépek bedobozolva. Ott volt pár Er6 a raktárban, rendes dobozban, mint az IKEA-ban. Nem is hittem el, hogy belefér egy moci, olyan "picik" voltak. Aztán kicsit arrébb kellett tolni párat, hogy le lehessen ereszteni az enyémet, akkor már elhittem.:)) Azt sem tudom, miért ér bele balról, amerre dőlt a tankba a kormány, mert nem láttam különbséget szemmel. Lehet, hogy a határoló hajlott el?
Én írtam korábban, hogy tudok hozni rizoma bukógombát Ausztriából. Pont holnap is megyek, mert veszek egy gatyót. 60 euro a szett, ha elnyalsz, 20 euro rá párban az új fej. www.rizoma.com
Szia, csak annyi hogy gratulálok a szerzeményedhez. A kérdésedben én nem tudok segíteni a gyári cuccokal nekem az a tapasztalatom hogy nagyjából mindenhol ugyanannyi ..
minek az a bukógomba, hülyeség! ;-) Viccet félretéve kérdezd bás kollégát Valtermoto típusról, jól néz ki és nem drága. Meg az biztos, hogy működik is. ;-) Érdemes megnézni a www.rizoma.com -on is, nagyon szép van, szintén nem sokért. Ebben a fórumos Jim Tonic bácsi tud neked segíteni, ha esetleg emellett dötesz.
Aki idegbeteg az gyalog is az , aki agresszív az kerékpárral is az , aki identitászavarral küzd , vagy akit a felesleges bizonyítási vágy hajt az motorral és autóval is ilyen.....
Ezeket az embereket nem lehet megváltoztatni....
A mai liberális világunkban pedig nem illik semmire sem rászorítani az embereket , mert személyiségi joga , hogy a szabályokon belül azt csináljon amit akar , pl direkt eléd áll a lámpánál :-(
Mivel megszünt az uttörőség , és helyette pedig nincs semmi ilyesmi ami széles körben a gyermekekkel foglalkozna , így én sajnos szélmalomharcnak látom az egészet....
Ettől függetlenül próbálok személyes jó példával elől járni ismerettségi körömben és ennyivel le is tudom a dolgot.
Nemrég bukkantam a topikra, illetve a Sportmotor.hu-n egy hasonlóra.
Motor X -nél vettem egy ER-6N-t februárban. Ár: 1.530.000 Ebben benne volt minden (regadó, vizsgáztatás), csak rá kellett ülni és elvinni :) És persze rámenőségtől függően még "kaphatsz" hozzá kiegészítőt is ingyen. Én nem vittem túlzásba, egy Bering kesztyűt hoztam csak el.
Mostani árat nem tudom, de az egyik legolcsóbb kereskedés, az biztos. Ausztriából hozzák be a motorokat, nem az importőrtől veszik, ennyi.
Egyébként Pesten én február óta összesen 2 db ot láttam az utakon, nem sok. A második motorral (ezüst) még mentünk is együtt a Margit-hídon át budára, de aztán elváltunk.
A hangot meg a teljesítményt illetően pedig szerintem minden relatív. Hang: alacsony fordulaton vagy pl. mélygarázsban:) egész emberes, de mondjuk egy 900as vagy 1000es nem gyári kipufogós gép mögött baktatva már tényleg szolidabbnak tűnik.
Teljesítmény: 7000nél van a nyomaték max 8000nél a teljesímény max., de ezt itt gondolom úgyis mki tudja :)
Gyakorlatban nekem ez úgy néz ki hogy gyorsítás közben valahol 6 és 9 ezer között "ránt meg" leginkább. Rövid de jó érzés :)
(fogyasztás vérmérséklettől függően nekem 5 és 7 liter között van, igaz keveset használom városon kívül)
Bukógombát keresek rá éppen, de olyan árakat mondtak eddig a gyárira (38k), ami 1szerűen nevetséges.
Ha már mindenki írt ilyenekről én is irogatnék a témában, a korai kresz oktatás jó lenne ilyen régen volt is általános iskolában uttörőként még tanítottak minket a helyes közlekedésre ('86 környékén) igaz akkoriban inkább a gyalogos közlekedést ismertették hogyan kell gyalog közlekedni úttesten átmenni merre és mire kell figyelni, hogyan kell buszon, villamost stb. közlekedni plusz emlékszem homályosan hogy volt valahol a városban ilyen mini városrész szerű dolog (kb. bicikliút szélességű út felfestésekkel, jelzőlámpákkal direkt gyerekeknek lehetett rajta menni bringával, meg kis lábhajtányos kocsival is) minket iskolával kivittek, de nem elég az ilyesmi sem folyamatos oktatás kell általános iskola alsó tagozatában mondjuk lehetne heti 1 óra amikor ezzel foglalkoznak a gyerekek eleinte gyalogos, aztán biciklis szempontból, felső tagozatban pedig lehetne segéd motoros kerékpár, autó, motor szempontból is oktatni nem kellene túl sűrűn nyomatni. Aztán OBB vagy akárki elkezdhetne nagyon igényes kampány filmeket forgatni (forgattatni) pár perces terjedelemben ezekben a filmekben az autosokat és motorosokat is célbavennék egyidejűleg hogy egyik fél se érezze hogy csak őt akarják oktatni. Ezek a filmek nem szörnyűségekről kellene hogy szóljanak (tehát nem lenne bennük egy darab összetört ember, járgány), hanem az autósoknak szóló olyasmi lenne hogy figyeljenek jobban, plusz megpróbálnának átadni egy kis "motoros feelinget" (nem arra gondolok hogy rá kell beszélni az autósokat üljenek át motorra). A motorosoknak pedig azt kéne fixíroztatni hogy nagyon élvezetes úgy motorozni, hogy közben betartjuk a szabályokat. Erre frankó példákat láttam pár hónapja egy másik topicban: Autósoknak
Szerintem nagyon jó ötlet lenne a KRESZ korai, már iskolában elkezdett oktatása.
Én most csinálom az A-t, a B kategóriásokkal együtt vagyunk motorosok.
Hát mit mondjak..elszomorító.3 nap KRESZ oktatás után befejeztük!!!
Ezért van ennyi mazsola az utakon.Amikor egy nem mindennapos rutinszerű feladattal kerül szembe egy ilyen "oktatáson" átesett vezető fogalma sincs mit kell tennie, vagy mire készüljön fel.
Én annak idején 6 hónapon keresztül mindennap 8-4 ig csak KRESZ-re jártam.
Sajnos amíg nem az alapoknál kezdik el a változtatást addig nem lesz jobb.
Amúgy kb 2hete Százhalombatta belterületén egykerekezett egy őrült hülyegyerek.
Nem jött neki össze, elesett elkapott egy villanyoszlopot, elfért mellette, de csak a felsőteste.Deréktól lefelé szétszakadt.
Ez idáig nem is érdekelne, de a repülő motor agyonütött egy békés fűkaszást az út szélén.
Sziasztok hát én is hozzá szólnék a morál témához.
Napi 4-500 km-t vezetek még sosem volt balesetem.Ami viszont az utóbbi időben Pesten zajlik az minden kritikán aluli!Ennyi undorító idegeskedő és őrült embert nagyon rég nem láttam, pedig egy évig Moszkvában laktam ott gondolhatjátok voltak dolgok.
Az én meglátásom szerint a fő probléma az irigység lehet.Mindenre irigyek.Ha motorozol azért, ha Ő áll a dugóban Te pedig haladsz azért.Sokszor látom hogy direkt ráhúzzák a kormányt a motorosra, beállnak elé csak hogy ne férjen el.
Amikor az enyémet hoztuk haza Vácról apum vezette, én autóval szorosan mögötte hogy ne férjen be mögé vmi ideges barom és felborítsa.Hát mondanom sem kell Érdig 3-szor szorították le az útról.
Nagyon messze van még a magyar intelligencia ilyen teljesítményű motorokhoz, és a normális közlekedéshez!
Az Európai Motorkerékpár Gyártók Szövetsége (ACEM) egy 3 évig tartó, 5 országot felölelő részletes motoros baleseti statisztikákról szóló 173 oldalas tanulmányt tett közzé.
Bár hazánkról a közlekedési morál miatt biztosan más képet festene a jelentés, lássunk néhány érdekes adatot, amit 921 baleset részletes elemzésével készítettek.
A balesetek 87.5%-a emberi mulasztás miatt következett be, 37.1% a motoros, 50.4% pedig az egyéb jármű vezetőjének hibája miatt. Az ütközések 60%-a személygépkocsival történt, ha pedig a vezetői engedély kategóriáját vesszük figyelembe, akkor láthatjuk, hogy az esetek 66.7%-ában a csak személygépkocsira érvényes (nálunk B kategória), míg 21%-ában a motorkerékpárra is érvényes engedéllyel rendelkező vezetők voltak ludasak a balesetekben. Az esetek nagy részében egyébként az autósok nem is vették észre a kétkerekűvel közlekedőt. A legtöbb baleset robogóval történt (38.4%), ezt a sport, illetve a 'hagyományos' motorok követik 14.8%, illetve 14.2%-kal. (A 'hagyományos' kategóriába a naked-szerű bringák tartoznak.)
Franciaországban (és más motoroktól hemzsegő országban is) az autósok nem állnak be a sávok középre, és nem azt az elvet követik, hogy 'ha én nem haladok, akkor a kisköcsög motoros is szopjon'.
Érdekes, hogy az összes baleset kb. 70%-ában a sebesség 30 és 60 km/h között volt, ami nem meglepő, hiszen a legtöbb incidens városi forgalomban történt. Ha csak azokat az eseteket vesszük figyelembe, amikor csak a motoros volt a résztvevő, akkor a legtöbb esetben (49.7%) a sebesség 40 és 70 km/h közti volt, míg 21.7%-ában 100 km/h vagy annál nagyobb. Az esetek csupán 5%-ában játszott szerepet a motor hibája, ebből a legtöbb 3.7% a gumi vagy a kerék, míg 1.2% a fék hibája miatt következett be. Egy másik érdekes adat, hogy az ittas vagy drogos motoros miatt bekövetkezett balesetek száma csupán 3.9% + 0.5% = 4.4%. Az egyéb járművekvezetőknél egyébként ennél még jobb az arány, náluk ugyanis csak 2.8% az ittas vagy drogos vezetők aránya.
Ezek a számok, ahogy már említettük, Olasz-, Francia-, Spanyol-, Németországban és Hollandiában vizsgált balesetekre vonatkoznak, ahol a motoros közlekedésnek jóval nagyobb kultúrája van, mint például nálunk. Jó volna, ha itthon is készülne hasonló statisztika, hiszen egy átlag közlekedő szemében mi motorosok általában fekete báránynak számítunk (a legtöbbször ok nélkül), és nem sokat segít a dolgon, ha az ember lerúgja a tükrét a balf.sz autósnak, hiszen legközelebb biztos ráhúzza a kormányt bármelyik motorosra. A megoldás persze nem egyszerű, de ne feledjük, hogy mi magunk alakítjuk a képet a motoros társadalomról.
igen ebben is van valami, ezért vagyunk úgy, hogy óvatosan az autósokra is hatunk, hogy megjelenünk egy két helyen, és beszélgetünk az emberekkel, és próbálunk velük kommunikálni, meg még sok minden ilyen egyéb dolog!
Azon kívül mindegyikőnk azon van, hogy eőször nekünk, vagyis kell megváltozni, és kellene! Van rá esly, mert van aki már nagyon pozitívan vette a dolgot a sportmotor.hu-fóromun. Igaz ez csak elenyésző hányada, de akkor is. ;-) sok piciből lesz az igazi siker.
Mindenkit nem tudunk megváltoztatni, és nem is akarunk!
A morál témában még az jutott eszembe, hogy (remélem mi vagyunk többen) a rövidgatyában, strandpapucsban, pólóban és városban 150-el egykerekezők ha kevesen is vannak, amíg végigmennek így csak egy hosszt, akkor már 10-20 autósnak lesz "jó" véleménye rólunk. Plusz ezek a srácok biztos, hogy lesz@rják a fórumokat és minden mást, szóval nem mehetsz hozzá oda, hogy: Légyszi ne már! Talán még ki is üt, hogy mi közöd hozzá. Innentől nehezedik a dolgunk úgy gondolom.