Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.19 0 0 39134

Valahogy adta magát, hogy a sínfestés lesz válasz arra, hogy ki látott már csili-vili sínszálat a valóságban. Megelőztünk egy következő kérdést, így egy mondattal kevesebbet kellett koptatnod a billentyűzetet.

 

Meg szabad kérdezni mit tervezel, vagy annyira rejtelem, hogy még nekünk sem árulod el?

Előzmény: enigma1965 (39133)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 39133

Miből találtad ki, hogy agyalok a sínfestésen? :)

Komolyan. Van egy, egyelőre még a rejtelmek ködébe burkolózó ötletem, tervem, amihez majd a sínszálat is festenem kell.

 

Előzmény: Törölt nick (39132)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.19 0 0 39132

Bocsánat, azt hiszem félre értettél. Nem azért maradnék az analógnál, mert a digitális bonyolult (munkámból adódóan muszáj vagyok digitális modellvasúttal is foglalkozni egy minimálisan.), hanem mert az analóg elektronikából vagyok gyönge :D

 

Modellsín élethűsége: A 2,07mm-es sínkorona magasságnak szerintem több oka is van.

 

1. Be van járatva a méret.

2. Kompatilibilis legyen az átalakító vágány segítségével az U profilos vágányhoz.

3. Ez egy technikai ok:  Ha a nyomkarimát is élethűen 1/120-ban modelleznénk, akkor használhatatlan lenne az egész. Folyton kisiklana, az első 10 cm megtétele után, mert teljesen más erők dolgoznak a modellen, és a valódi járművön. Felfutna a nyomkarima a sínkoronára nem hogy a váltókban, de még az egyenesben is. Mivel ezt az egyébként otromba nagy nyomkarimát el kell valahogy vezetni, ezért van ilyen magas sínszál. Ha a sínszálat pontosan modelleznénk, akkor gyakorlatilag az összes kerék kerregne a talpfákon. (bocsánat a triviális fogalmazásért)

 

H0-ban vannak olyan eszement szegecsszámlálók, akik exakt módon modelleznek mindent, de azok csak és kizárólag vitrin modellek. 

 

Gábor azt kihagyta, hogy finoman foltbenzinezett ronggyal le kell törölni a festés után a sínszálak tetejét, mert úgy élethű, és még az elektromos érintkezéssel sem lesz gond:)

 

Tipp: Ha a mutató ujjadat becsomagolod a rongyba, vagy papírtörlőbe, nem akad bele a síncsavarokba, nem lesz szöszös a talpfa.

Előzmény: enigma1965 (39130)
MTTP Creative Commons License 2014.10.18 -1 0 39131

A digitális eszmecsere csak egy aktuális probléma miatt zajlott, ami azon a modultalálkozon alakult ki, amit e topik fejlécében is jelölt klub modulszakosztálya is megtisztelt a Temofeszten.

Ettől függetlenül épp a modellsines váltókról van ott szó, ami jobban illeszkedik ehhez a témához.

Élethű-e az I profilos? No ezért van a brüniert, azaz a barnított változat. De sokan nem használják ezt, hanem inkább lefújják egy kis rozsdaszínnel, ha már lekerült a terepre és meg lett szórva ágyazattal. Úgy már élethűbb. Ezen analógián haladva akkor semmi nem élethű a vasútmodellezésben, mert minden jármű csillog-villog újkorában, mint Salamon töke. Tehát ezeket is érdemes koszolni, akár a környezetet.

Ha meg a sk magasság a gond, akkor lehet venni TT Filigran sínrendszert, a maga 1,5 mm-es sk magasságával. A választék óriási, a fejlődés megállíthatatlan.

Előzmény: enigma1965 (39130)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 39130

Na igen az elektronikai rész ezzel négyszögjellel, meg vonatcímekkel meg egyéb ínyencségekkel nekem is sötét ló, valószínű eme részét majd meghagyom a fiamnak, vagy az unokaöcskösnek, ők ilyenben benne vannak nyakig.

Nem kötözködni akarok, csak egy apró megjegyzés. Élethű a profilsín? Hát ha igazán szőrszálhasogató akarok lenni akkor azt kérdezném, hogy hol láttál akár a királyi vasúttársaságunknál, vagy a világon bárhol tetőtől-talpig ezüstösen csillogó sínt? Ha létezne akkor már a sötétebb bőrű szarkák már rég elvitték volna valamelyik színesfém-kereskedőhőz (igaz elviszik akkor is ha rozsdás, még akár a guruló vonat alól is). No meg tizedre-századra mérve a keresztmetszete sem adja vissza (mondjuk érthető okokból) az igaziét.

Természetesen élethűbb mint az U profil ez igaz, megfelelő koszolással egész elfogadható lesz.

Előzmény: Törölt nick (39128)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.17 0 0 39129

Ja, igen... már a másik fórumon megkaptad a választ, csak érdekességként mondom, hogy az OFF H0 Tillig vágány talpfarácsában benne van a gomba logó, mint a Pilz vágányzat védjegye.

Előzmény: GAtesz (39119)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.17 0 0 39128

No, az analóg még nálam is marad egy ideig:) De csak azért, mert nem árt nekem egy kis elektronikai korrepetálás, mit hova miért melyik kábellel kell kötni, mert ezen a téren egy picit sántikálok, még jó, hogy van a Helyes vágányon a TT vasúttal című kiadvány, amit nemrég még a Tillig is kiadott gondolom kibővítve a digitális üzemmel, styrostone cuccal, meg azzal, amit az elmúlt 20 évben adott nekünk.

Előzmény: enigma1965 (39127)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 39127

Nagyjából egy az irány igaz, bár - mint ahogy ezen már futottunk egy kört - én még kitartok az U profil mellett egy darabig, csak az asztal toldása lesz (majd a következő évezredben) I profilos-digitális-csilivili-hétnyelven beszélő-sütőfözőmosogató-intelligens-fékezett habzású asztal. Persze én is ki akarom próbálni, hogy mit tud a mai vasútmodellezés, de én amolyan mazochista jellem vagyok, és eme éhségemet csillapítom az analóg-U profilos rendszerrel, és kihívásaival.

Előzmény: Törölt nick (39126)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.17 0 0 39126

:) Hihi akkor egyszerre fejlődünk. Sokáig én is tíz körömmel kapaszkodtam a BTTB vágányzatba, de aztán ahogy megvettem az első flexi Tillig vágányomat javítgatáshoz, és olvastam a többi modellező véleményét arról, hogy miként viszonyulnak az új modellek a régi vágányhoz inkább másodjára is "megtértem" hiszen digitalizálható, élethűbb, szebb és jobb stb.  

Előzmény: enigma1965 (39120)
MTTP Creative Commons License 2014.10.17 -1 0 39125

Sajnos az itteni tudásbázis a szerzők módszeres kiiktatásával meglehetősen használhatatlanná és kereshetetlenné vált. Kár érte, mert annak idején valóban a legjobb és leghitelesebb TT-s info felület volt ez a topik.

Előzmény: enigma1965 (39124)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 39124

Rajtam ne múljon! :)

Én inkább azt mondanám, hogy az pörgősebb, és ott lehet (remélem nem haragszik meg senki) megtalálni a mai magyar TT-s élet vezéregyéniségeit.

Azért itt is van egy hatalmas tudásbázis, ebben a topicban csak a régi hozzászólásokat kell olvasni. Én megpróbálom az elejéről kezdve végig olvasni, már amennyire az időm engedi.

Előzmény: GOLAZ111 (39121)
MTTP Creative Commons License 2014.10.16 -1 0 39123

Azért, hogy az ittragadtak se maradjanak ki a jóból: így épült a TT modul.

http://vasutmodelltv.hu/videos/epul-a-240-meteres-tt-modul-a-temofeszten/

GAtesz Creative Commons License 2014.10.16 0 0 39122

Köszi, már megtaláltam. Nem csodálom, hogy mindenki átbútorozott oda.

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 39121

Szerintem érdemes lenne életben tartani ezt is. Mondjuk a hobbivasút jobb.

Előzmény: enigma1965 (39120)
enigma1965 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 39120

Nagyon üresen kong ez a topic... Én ugyan néha benézek, de velem nem sokra mész, én (egyelőre csak U profilos sínt használok. ha egy kicsit pörgősebb topicot szeretnél, és ahol valószínűleg választ is adnak a kérdésedre akkor keresd fel ezt:

http://www.hobbivasut.hu/forum/topic_105_from.html#from

Előzmény: GAtesz (39119)
GAtesz Creative Commons License 2014.10.15 0 0 39119

A Tillig és a Pilz féle I profilos vágány elemek kompatibilisek? Ugyan olyanok?

enigma1965 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39118

Ha garanciával, barátságos kiszolgálással akarsz találkozni, akkor nézd meg itt (ha vidéken élsz, akkor a webshopjukat is igénybe tudod venni): 

http://vasuttmodell.hu/index.php?manufacturers_id=1&sort=3a&filter_id=33&osCsid=31263bdf78f95ba9db7cfe779d084401

Ha garancia nélkül, akkor meg ott a vatera.

Előzmény: GAtesz (39117)
GAtesz Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39117

Üdvözlöm a TT rajongókat. Az lenne a kérdésem, hogy hol érdemes I profilú sínekhez váltót venni? (Tillig félét) Csak pár darab kellene első körben, hogy el tudjam kezdeni a terepasztalt építeni. Egyenes vágányom már van. Üdv, Atesz

MTTP Creative Commons License 2014.10.09 -1 0 39116
kmsze Creative Commons License 2014.10.08 0 0 39115

tt-modell Creative Commons License 2014.10.08 0 0 39114

Szia

Érdemes kimenni a börzére.

Megéri szét nézni.

Péter

Előzmény: fuzesi_bandi (39111)
MTTP Creative Commons License 2014.10.08 -1 0 39113

Szia,

Nézz körül az oldalamon és nagyjából képet kaphatsz a használt modellek áráról! Ezek az árak nem kereskedelmi mértékűek, nagyjából ennyiért lehet eladni a modelleket face-to-face.

Börze infó a temofeszt.hu oldalon (is).

Rozsnyai u. Minden szombat. (mondjuk) Most nem hiszem, mert temofeszt van.

Előzmény: fuzesi_bandi (39112)
fuzesi_bandi Creative Commons License 2014.10.08 0 0 39112

-Egy ütközőbak kerül 1100Ft-ba. ha leveszem az ÁFÁ-t (mivel használt termékről beszélünk) az is 866Ft ehhez képest a 130-140Ft-os ár... hát nem biztos hogy reális, a mozdonyokról. váltókról, trafóról, könyvről nem is beszélve.



-Hol szokott lenni börze? és mikor?

Előzmény: fuzesi_bandi (39111)
fuzesi_bandi Creative Commons License 2014.10.08 0 0 39111

Szia!

Nem veszem közözködésnek, bár meglep, hogy átlag 130-145Ft jöne ki a készlet minden elemére.

Előzmény: tt-modell (39110)
tt-modell Creative Commons License 2014.10.08 0 0 39110

Szia

 

Szerintem érdemes lenne egy vaterás 1 Ft-os indítás erre a TT-s készletre.

Sajnos az általad írt áron nem fogod tudni eladni. (Talán 30eFt, de lehet még annyi sem)

Ez nem kötözködés, fikázás. Ennyi a használt értéke ezeknek.

Péter

 

 

 

 

Előzmény: fuzesi_bandi (39109)
fuzesi_bandi Creative Commons License 2014.10.07 0 0 39109

Sziasztok! TT-s cuccok a 80-as évekből. Egy működő 80%-ig kész terepasztal alkotórészei, http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131991438&t=9119466

ponTT Creative Commons License 2014.10.06 0 0 39108

Sziasztok!

 

Új gazdiját keresi a képen látható 2db DR stadtexpressz kocsi. Mindkettő hiánytalan, megkímélt, szép állapotú. Dobozzal, fémkerékkel kínálom.

 

 

 

Budapesten személyesen is átvehető.

Érdeklődni a publikus címemen lehet.

FerkoH0 Creative Commons License 2014.10.06 0 0 39107

Üdv a Kedves fórumozóknak!

 

Megvételre keresnék VERO-MAMOS bontatlan épületeket (főleg gyár, ill. raktárat) és műfüvet, (zöldet, sárgát, barnát, mind1) reális áron!

Köszönöm

MTTP Creative Commons License 2014.10.05 -1 0 39106

Szia,

Nagyon szívesen.

Szerdától kint vagyok, vasárnap mindenképp.

Gabi-tó környékén megtalálsz. Vagy kamerával a kezemben valahol.:-)

Mt

Előzmény: TTKacsa (39105)
TTKacsa Creative Commons License 2014.10.05 0 0 39105

Szia!

 

Köszönöm a gyors és gazdag választ. Temofeszten vasárnap kint leszel? Mert sok kérdés merült föl bennem a napokban a terepasztallal kapcsolatban, de személyesen mégis csak jobb kommunikálni.

 

Köszi,

 

Kacsa

Előzmény: MTTP (39104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!