Valki korábban írt ha jól emlékszem robbantott C5 I. ábráról. Ha olvassa ezt, és megvan még, akkor írja meg legyen szíves, hogyan kaphatnám meg Én is, köszönöm.
A 2001.-esben a 80 ezer tényleg bejáratós mennyiség.
A(z) (egyik) hivatalos riasztó Texalarm márkájú, a márkaszervíz rakja be. Én az autóval megkaptam a beépítési dokumentációt, ez alapján a sziréna pl. a csomagtér bal oldalán a kárpit alatt, a központi egység (ahogy a kép alapján ki tudom venni) talán a vezető lábterének bal oldalán, az ajtó mellett van.
Ajtónyitásra sem riaszt? Lehet, hogy csak a belső térvédelem nem működik....
Kösz Tom a választ, magam is attól tartok, hogy valami egyéb ügy van a fékkel, talán ha úszónyerges, akkor ott ragadt meg valami, de biztosan nem hozom el így. Nem néztem meg sajna aprólékosan a műszerfalat sem, hogy gyújtásnál mi jelez vissza, most néztem csak át a használatit, de ez sajna később jött csak, már előtte gondolnom kellett volna rá, hogy elmentem megnézni.
Mindegy, jövő hétre rendezik a papírokat, meg íratják át, akkor mehetek érte, és hagyom ott a sajátot, addig ezeket bevasalom magamnak, meg hajtom őket a fék ügyében.
Mivel két napja vagyok C5 tulaj ( 2005,01 ) még tanulom a kezelési utasítást is és az autót is. Tud-e segíteni valaki: a leírás szerint van benne gyári riasztó, a műszerfalon ott a gombja, belső tér érzékelők az A-oszlopokon, de nem hallom, hogy riasztana. Bezártam magam belülre, a kapcsoló lámpája olyan ütemben villog mintha riasztana ( a leírás szerint ), de se sziréna nem szól , se index nem villog. Hol lehet benne a gyári, vagy egyben a számítógéppel ?
Köszi a válaszokat, a szűrőt valóban nemrég cseréltettem, és bár nem a leggagyibbat rakattam bele, de nem az 5000Ft-os kategória, a tankot is megnézzük a jövő héten meg a nyomásszabályzóra is ránézek, egyébként azóta volt egy károsanyag "anomáliám" is egy motorkontroll lámpával, de az a következő elindulásnál megszünt, majd megyek kiolvasatni hátha másra is fény derül, a kuplung kattanás meg elvileg valami mikrokapcsoló, a szerelő wd40-el próbálta megoldani de újrahangosodott pár nap után...
A váltógombot a Pug-okban felfelé kell húzni izomból, úgy jön le.... Sanszos, hogy itt is, de aki tudja a tutit, majd kijavít.
Új betéttől/tárcsától nem rángathat a fék (az első 10 fékezés után "összekopik"), attól inkább, hogy hullámos a tárcsa, ami egy újra nem jellemző, szóval én megnézném ezt alaposabban....
Ja, korábban láttam c5 magyar leírást, ha jól tévedek, majd megnézem ha lesz időm kinél volt, de ha közben olvassa jelezze légyszíves, aztán egyezkedünk..
KÖsz.
Gömbügyben beszéltem egy szakival, aki ősidők óta citroeneket javít, xantia gömgjeit is töltötték ott. Azt mondta elvileg a c5 gömbjét is lehet tölteni, de még nem alakították ki hozzá a szerkentyűt, nem volt annyi igény rá. A citroen szervíz is rendelt tőlük, és ott is úgy mondták neki, hogy ritkán cserélik, tehát jóval tartósabb, mint a xantiákban lévők.
Kösz a hozzászólásokat, úgy néz ki összejön a váltás, egy gond volt az autóval így elsőre, fékezéskor pulzálva, tehát sebesség arányosan kicsit ütött az eleje, de csak fékezéskor. BArátom szerint lehet attól, hogy pár hete áll a kocsi, én inkább arra gondolok, hogy nemrég volt tárcsa csere, és talán a betétekkel még nem barátkoztak össze, de mielőtt elhozom ezt orvosolják, papírra is vetettük.
A váltógomb kissé megkopott, meg a ajtóbehúzó fogantyú is, esetleg ilyen téren ha lenne ötlet, vagy tapasztalat mennyi-, és hogyan cserélhető. Ja, az olajkupaknál nagyon kicsit olyan világos-barnás-fehéres volt belül, ez talán csak szintén az állástól lehet, és nem dolgozta még el. Ilyen tapasztalat esetleg? Nekem a xantián nagyon fehér-habos volt, atán csak kiderült, hogy a kartergáz cső volt megtörve, eldugulva.
Citroen XANTIA tetőcsomagtartó kulcsos THULE márkájó eladó a vaterán megtaláljátok fotóval h aérdekel valakit nem drága ujonnan csak a tartók lennének vagy 30 ezer.
Nem hanem kombi azt elfelejtettem odairni a tetőcsomagtartót 6500 ft ért odadom kulcsos . de nem márkás Thule vagy gyári hanem univerzálisnak mondható azért is ennyi.
sztem mindent nézess meg (márkaszervíz), amit egy átlagos autón, különösen szúrós szemmel a hidraulikát, felfüggesztést. Nem mintha baj lenne vele (nekem nincs rossz tapasztalatom egyelőre), de leginkább ezek lehetnek drága dolgok. Ha valamit találsz, de egyébként egyben van az autó sztem érdemes keményen alkudni, a (mesterségesen gerjesztett) "rossz" híre miatt lehetséges komoly vevőként jó pozícióban vagy. Sajnos....
Más. Ma észrevettem, hogy a garázsban olajcseppek vannak az autó bal eleje alatt. Leveszem az alsó motortakaró műanyagot, világosan látható volt, hogy egy cső a futóműhöz rögzített alu idomából jön valami olajszerű. Tippem van a klíma csövére, mondom megnézem a service.citroen.com-on. Hát nem nem engedett belépni? Magánszemélyeknek már csak kezelési utasítás letöltése maradt. Gyorsan regeltem mint kereskedő (nem volt egyszerű a közösségi adószám miatt), most várom a visszaigazoló levelet. Jó kis oldal ez, sok mindent meg lehet találni az autó szerkezeti elemeiről, csak működne...
Sokan mondják, hogy a francia autóknak lelke van, ezt az elmúlt két hétben én is észrevettem az enyémen. Múlt héten negyedikben előzéskor kihagyott kétszer. Frankó. Hasonló érzés volt mint amikor a benzineseken kimarad a gyújtás. Még soha nem csinált ilyet. Ugyancsak múlt héten elhallgatott a rádió. Vártam vele egy napot, semmi. Már épp ott tartottam, hogy kiszedem aztán rányúltam a bekapcsológombra, azóta is jó...mellesleg a motorvezérlő BOSCH (Made in Hungary) a rádió meg Marelli. Ennyit a francia elektronikáról :)