Keresés

Részletes keresés

Tomiali Creative Commons License 2017.10.12 0 0 3153

Sziasztok. Ilyen modullal próbálkozok. Azt meg lehet valahogy oldani, hogy pl.: meg nyomok egy gombot fel villan egy led ott le kérdezi az idöt majd egy beállított idő után elalszik a led? Azt meg tudtam csinálni, hogy egy beállított időre ki be kapcsoljon. De időzítőként nem. Köszönöm

halaloszto Creative Commons License 2017.10.11 0 0 3152

megnéztem, az lm335nek kell soros ellenállás, ennek nem kell. viszont azzal kell törődni, hogy ne nagy árammal mérj, mert fűtöd vele a cuccot. 

ha egy zsebteleppel és egy multiméterrel is összevissza mutat, akkor egyszerűen rossz.

 

Előzmény: Brandyman (3150)
barkócza Creative Commons License 2017.10.11 0 0 3151

Bocs a kérdésért, de időnként megszívom én is a háromlábúakkal.

Előzmény: Brandyman (3150)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.11 0 0 3150

E szerint kötöttem...

 

Előzmény: barkócza (3148)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.11 0 0 3149

Nem tettem sorba. Túl sok áramot venne fel a műszer? 

Előzmény: halaloszto (3147)
barkócza Creative Commons License 2017.10.11 0 0 3148

Bocs, de most egy nagyon gonoszat kérdezek: Nem fordítva kötötted-e be véletlenül az LM35-öt? Hogy van megadva az adatlapon, "top view", vagy "bottom view"?

Előzmény: Brandyman (3145)
halaloszto Creative Commons License 2017.10.10 0 0 3147

mekkora ellenállatot tettél sorba az lm35-el?

Előzmény: Brandyman (3145)
ruzsa janos Creative Commons License 2017.10.10 0 0 3146

ez az IC elvileg akár 10 mA-t is ki tud adni, ha jól láttam. terheld le a test felé 1 kohmmal, akkor mit csinál?

 

Előzmény: Brandyman (3145)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.10 0 0 3145

Távol áll tőlem a magyarázás, mint írtam; elmélkedem a dolgokon. 

Én sem ma kezdtem a történetet, ne szívd fel magad, épp csak makrancoskodik egy IC :-) 

 

Nos, mivel többen várják; némi mérési eredménnyel tudok szolgálni! 

 

A PC-m USB kimenetéről 4.67 volt jön ki, ezt a műszer stabilan tartja. Persze ha van rajta valami magasasbb frekvenciájú zavar, azt nem látnám, csak szkópon. Erről a tápról hajtva az LM35 középső lábán mérve a feszültség nem stabil, mászkál. 8mV környékéről indul, és max 200 mV-ig megy fel, de közben sem egyértelműen tartja az emelkedési rányt. Néha megáll, kicsit visszamegy, aztán megint feljebb. 

 

Folyt. köv.

 

 

Előzmény: halaloszto (3144)
halaloszto Creative Commons License 2017.10.10 0 0 3144

stabilizáltnak stabilizált, viszont ha a táp átmegy azokon a drótokon amiken mérsz, akkor mégiscsak benne lesz a mérésben. elmagyarázhatod nekem hogy hogyan működik, csak valójában mégis az van, hogy én 20éve építettem lm35-el működő hőmérőt, neked meg segítségre van szükséged.

Előzmény: Brandyman (3142)
ruzsa janos Creative Commons License 2017.10.10 0 0 3143

hát ha jól értem azt, amit belinkeltem, akkor nem az a baj, hogy nem stabilizált, hanem az, hogy ez a bizonyos referenciafeszültség egy nagy impedanciájú, tehát nem terhelhető jelforrás, és ha ezt kivezetik egy külső lábra, az AREF-re, akkor azon összeszedhet bármit - ha viszont van rajta kondi, akkor az a bármi lemegy a testre.

Előzmény: Brandyman (3142)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3142

Ezért is gondoltam, hogy az 1.1V internal minden bizonnyal stabilizált, nem csak a tápból ellenállás osztóval lett beállítva. 

Persze minden bizonnyal nem így van :-) 

Előzmény: halaloszto (3140)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3141

Persze, hogy kínai :-) 

 

Én nemigen látok rajta ilyen kondit, de teszek majd rá, csak szereznem kell egyet, mert épp nincs itthon. 

Köszi a rálátást, ezek szerint mégsem annyira stabilak ezek a feszültségek, mint az ildomos lenne....

 

Hamarosan jelentkezem az eredményekkel! 

 

Előzmény: ruzsa janos (3139)
halaloszto Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3140

persze, ezért mondogatjuk, hogy nézd már meg egy multiméterrel végre.

 

viszont az arduinó ADC-je nem abszolútértéket mér, hanem valamihez hasonlít. alapból a táphoz. ha a tápod hullámos, a mért érték is hullámos lesz. ezért lenne jó teszt elemről járatva megnézni.

 

Vajk

Előzmény: Brandyman (3136)
ruzsa janos Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3139

mivel gondolom egy kínai arduino klónod van, azért egy szkóppal megnézném azt a tápfeszt a 328 lábán.

az analóg komparátor a leírás szerint a külső referencia-feszültség bement AREF akkor is rá van közve az ADC konverterre, ha a belső referenciát használod. Megintcsak a leírás szerint az AREF lábra a zajszűrés érdekében kell egy kondi a test felé.  Ez a Nano eredeti rajza szerint egy 100nF kondi. Ott van a panelodon?

Előzmény: Brandyman (3136)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3138

Nem az Arduino tápjára gondoltam, hanem az LM35-ére, akár külön tápról meghajtva. 

Ha az a széles tápfeszültségtartomány ellenére (4-20V) MINDIG jól adja az analóg kimenetét, (márpedig ez van a doksiban), valamint az Arduino MINDIG az 1.1V referenciához képest alakít analógot értékké, akkor nem mászhat el. Elméletileg. Ezért bosszantó, hogy mégis elmászik... pláne, hogy ennyire. 

 

De csak elmélkedek, semmi több. 

 

 

Előzmény: Prof (3137)
Prof Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3137

De, el fog, mert a kódodban van egy analogReference(INTERNAL); 

Ez az analog.read() működését befolyásolja. Az MCU-ban lévő analóg komparátor referencia feszültségét "drótozza" egy belső referencia feszültséghez. Ha a tápod hullámzik (simán hullámozhat), akkor a bejövő jel is hullámozni fog. Vagyis nyilván tök mindegy, hogy 4 vagy 5 voltot teszel rá (20-at ne tegyél, mert azonnal kinyírod az MCU-t, de 8-cal is), ugyanannyit fog lecsípni RELATÍVE a feszültségből. De mivel az analog.read nem abszolút, hanem relatív feszültséget elemez, így a mérésed erősen fals lesz.

Előzmény: Brandyman (3136)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3136

Ami a feszültséget illeti;

A gyári dokukmentáció szerint 4-20V-ról lehet járatni az IC-t. 

Ez számomra (magyarról magyarra fordítva) azt jelenti, hogy ebben a tartományban bármely tápfeszültség érték használatakor az IC kimenetén pontosan ugyanazt kell kapnom. Azaz, ha például menet közben a 4V lassan 20V-ra kúszik fel; akkor sem szabadna a hőmérséklet kimenetnek elmásznia, mivel annak értékét a hőmérséklet határozza meg, nem a tápfeszültség.  

Ebből kiindulva úgy vélem, (aztán majd jönnek a tesztek), hogy az IC-nek nem szabad a tápfeszültség bármely hullámosságára érzékenynek lennie, és ha van hullámosság a kimeneten, az nem innen jön. 

Gyakorlatilag viszont mással nincs kepcsolatban az IC, tehát mégiscsak lehet, hogy itt van a kutya elásva...

 

Előzmény: halaloszto (3134)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3135

Ez jó kérdés, bár ennyi eltérés nem hiszem, hogy komolyan beleszólna a végeredménybe...

 

Előzmény: Tomiali (3131)
halaloszto Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3134

feszt. az lm35 az olyan, hogy atkuldesz rajta egy kicsi aramot, es annyi fesz esik, amennyi a homerseklet.

 

Előzmény: Brandyman (3133)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.09 0 0 3133

Akkor most áramot mérjek, vagy feszültséget?

Előzmény: Tomiali (3130)
halaloszto Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3132

nem az lm35 a pontatlan, hanem az arduino analóg bemenete nem egy műszer.

 

ráteszed az lm35-0t egy zsebtelepre meg egy multiméterre, és egész pontos.

 

pl kezdésnek kipróbálnám az arduinós cuccot elemről...

 

Vajk

Előzmény: Tomiali (3129)
Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3131

Most nézem a programod. Mért 1025 mért nem 1024?

Előzmény: Tomiali (3130)
Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3130

Ja még annyi mérd meg mennyi a vccn az áram. Nem mindegy hogy 5v vagy 4.5v

Előzmény: Brandyman (3128)
Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3129

Nekem 2C mért arréb. Kompenzáltam a programba. A ds18b20 lényegesen pontosabb.

Előzmény: Brandyman (3128)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3128

Megnézem! 

 

Viszont a mérés viszonylag stabil most, de a mért érték 30 fok körül van. 

Nincs hideg a szobában, de ezt kicsit soknak érzem :-) 

 

(Valahol bosszantó, hogy egy ennyire egyszerű IC és kapcsolás mennyire nem akarja az igazat)

 

30.44
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.03
30.03
30.03
30.03
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.03
30.13
30.13
30.13
30.13
30.13
30.03

Prof Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3127

1. Mérj a modulon áramfelvételt (már a hőmérsékletérzékelőn)!
2. Ellenőrizd a kapcsolást (biztos, hogy jó?)!
3. Ha ráteszed az ujjad és csökken, akkor ott valami nagyon nem kóser. Esetleg Arduino nélkül egy sima multiméterrel is mérj (már ha van ilyen pontosságú műszered).

 

Előzmény: Brandyman (3125)
Brandyman Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3126

A 2.2uF-os kondi jelentősen csökkenti az ingadozást, viszont nagyon lassan áll be. 

Kb 5 másodperc alatt emelkedik 0.1 fokot. 

Jelenleg még felfelé halad... 8 fokról indult....

 

Valahogy így, 500 ms-os lekérdezésekkel;

 

14.35
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.45
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.56
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.66
14.76
14.66

Brandyman Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3125

Valami nagyon nem kerek....

 

Sajna nincs itthon mindenféle alkatrész, hogy a javasolt kapcsolásokat kipróbáljam, de van itt még valami. 

Ha ráteszem a kezem az IC-re, (hogy lássak valami hőmérséklet emelkedést), akkor a mért érték csökken.

Szóval fordítva megy a dolog. (???)

 

2.2uF-os kondim van itthon, megnézem a kimenet és a test közé rakva. 

Tomiali Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3124

Az output és a gnd közé tegyél egy 1mikrós kondit +/- re figyelj. Ha messzire akarod vinni nagyobbat tegyél. Nekem 10 méterre van 22mikrós kondival. Ha nagyobbat teszel az sem gond.

Előzmény: Brandyman (3122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!