Unatkoztam délután, és egy félorányi képnézegetés után leültem egy ceruzával, hogy készítsek egy karikatúra-szerűséget a villamos-mennyországról kedvenc típusommal, az ezressel. Miután befejeztem a firkát, örömmel konstatáltam, hogy legalább n hibát vétettem. Megosztom veletek a képet (kihúztam a vonalakat, hogy kontúrosabb legyen), a verseny célja, hogy minél több hibát felfedezzetek a képen... Egy kis segítség: kezdjétek a pályaszámmal :) (a Fórum szerver kimélése miatt a rajztechnikai hibákat hanyagoljuk:)
"Kérdéseim: a 3 db villanymozdonyból egy roncs Dombóvár GF-en van, egyet most újítanak fel, de hol van a harmadik? A speciális szénszállító teherkocsikból van még valahol?"
Én is ezt kérdeztem a vasútmániás topicban, mármint hogy hol a harmadik. Az első a Ganz Vagonban van felújítás alatt, a második Pécsbánya-rendezőn a kocsiműhelyben, szintén felújítás alatt,(ez volt Dombóváron) DE HOL A HARMADIK? Sürgős volna megtudni mert el akarják vinni a miénket Szentendrére. Ez a három gép mindig Pécsen dolgozott, legalább egynek itt a helye!
A speciális szénszállítóból egy felújítva látható a Pécsbánya-rendezői kocsiműhelyben. Egyébként a dízel nem M43, hanem M47, általában 1017.
Kösz a kiegészítést.
Kérdéseim: a 3 db villanymozdonyból egy roncs Dombóvár GF-en van, egyet most újítanak fel, de hol van a harmadik? A speciális szénszállító teherkocsikból van még valahol? Érdekelnének fényképek a vonal üzeméröl, villanygéppel és M43-mal is, vannak neked ilyenjeid? Pécsbánya-Rendezö pu rajza is érdekelne. Van valahol leírás a vonalról?
Egész pontosan a Széchenyi akna (volt) a vonal végén. Lent nem is annyira becsatlakozott a pécsbánya-rendezőbe, hanem ez a vonal ment mohács felé, amelyen a pécsbánya-rendező is van. A pécsbánya rendezőbe a főpályaudvar felől jövő MÁV-vonal csatlakozik be utólag, oldalról. Ez a történet ma is látszik a rendezőpályaudvar szerkezetén.
Szerintem leszerelték. (Bár, ha késlekedtek vele, azon a környéken hamar el is lopják...)
Volt ott szénbánya fent a vonal végén, lent pedig becsatlakozott a Pécsbánya-Rendezö vágányhálózatába. Az egyik itteni villanymozdonyt újítják most fel, mert megy a skanzenbe. A 90-es évek elején már M43-mal vontattak a vonalon. A felsövezetéket ellopták vagy leszerelték vajon? Az elöbbi esetre gyanakszom.
Stimmel, a fehérhegyi "nagy" buszvégállomásra gondolsz, ahol a 2-es (igaz, nagyforgalmú) iszonylat vége van. A Hársfa út megy a híd alatt, utána szerpentinnel kenyarog fel Fehérhegyre. Helyijárat nem jár rajta, bár mintha nagyon régen 47-es viszonylatszámmal a szabolcsfalui busz arra ment volna (Ez, ha tényleg így volt, annak legalább harminc éve már). A 0-ás szelvényszám tényleg érthetetlen, mondjuk, hogy lila zacskóm sincs róla. A villamos vontatás olyan 20 éve még megvolt, és nemrég volt valamelyik társtopikban róla szó, hogy a POHÉV-hez hasonló mozdony most van felújítás alatt, és ki lesz állítva.
Naszal ez a felüljáró afelett az út felett megy, ami a komlói úton levő nagyobb buszvégállomásról indul (nemtom mi a neve, nyáron még nem voltam annyira érdeklődő a buszok iránt, ezért is mentem gyalog onnan a belvárosba, és közben csináltam ezt a fényképet), és a Belvárosba megy. A lila bizbasz szerintem egy nejlonzacskó...
Amúgy meg azért nem értem eztb a szelvényt, mert a közelben semmi sincs, ami egy vasút végállomására okot adna, csak nagy bozótosok, szénbányának még nyoma sincs... Szóvan ezért nem értettem. Uhi, meddig volt itt villanyvontatás?
37-es, de hasonló számú busz a közelben sem jár. Sőt, úgy tudom alatta semmilyen helyijárat nem megy át. A 0 szelvény? Talán itt volt eredetileg a vonal eleje, úgy emléxem, mintha később hosszabbították volna meg Széchenyi-aknáig. Ugye, tudod, hogy ez baranya első vasútja, a Dunagőzhajózási Részvénytársaság építette a mecseki szénbányái és a mohácsi kikötő között. Az első néhány évben nem volt személyforgalom sem rajta. (A Pécsi Főpályaudvar ennél későbbi, a Nagykanizsai vonal részeként épült) (Gondolom, te ezeket tudod, de hátha nem mindenki, aki olvas minket.)
Hát ez gyors volt :-)))
Azt mondd meg nekem, hogy miért itt a vonal közepén van a 0. szelvény? A kép ott készült, ahol a 37-es (?) busz keresztezi aluljárón a vasutat.
Lehet benne valami... A SOTE-torony mögötti épület is lehet ilyen alakú, az Elnök utca felé, valami cipőgyár(?) vagy -raktáráruház(??) van benne... Most "nincs előttem" képileg...
Akkor balra az Orczy-kert kerítésének egy nagyon pici darabja látszik a képen... Az lesz az! Ott a 24-es két megállója egy oldalon volt, a másik oldalon, a volt Hámán Kató utca felől csak a régi 25-ös visszafogó vágánya volt, ott nem volt járdasziget. Igazad van!
Az nem lehet, hogy az Elnok utcai tereles idejen keszult a felvetel (a 3-as metro epitese alatt)? Ekkor lehet, hogy ez a Mezo Imre ut vege a Nagyvarad ter elott.
A hatterben amugy is latszik, hogy ez az ut nem nyiegyenes: esetleg az az Elnok utca torkolata, ahol a 24-es villamos egyet kanyarodik.
Úgy tudom, nem tettek kitérőt a "kintről" jövő buszok (35,93, mi még?) sem, hiszem a Nagyvárad tér körforgalom volt, onnan fordultak be a 007-en látható végállomásra. Az biztos, hogy 1964 utáni a kép, mert Skoda 1000MB van rajta. Pedig a háttérben az a ház ismerős...
Ugyanonnan indult, de talán a térre való beérkezés előtt is volt megálló a sínek oldalán - erre nem emlékszem. Mindenesetre NZA megállapítása a középen levő villamosvágányokról helyesnek látszik, mintha a felsővezeték is látszana a lámpák alatt - ha az az. De akkor tényleg hol? Eltévedt a 93-as? Garázsmenet?
Nem lehet-e a villamosvágány a 24-es, 36-os villamos vágánya ?
Hol jött vissza a Nagyvárad térre a 93-as busz, nem csinalt-e egy hurkot az Elnök utca felé ? Nincs most nálam térkép, nem tudok utánanézni.
Lehetséges, hogy a Ludovika kerítése mellett volt egy leszállóhely a Kispest felől jövőknek.
Miutan most egy hetig valoszinuleg nem leszek, a (szerintem helyes) megoldasokat leirom ide.
Tehat:
001: Erzsebet Kiralyne utja, vszg. a felujitasa idejen (1975 korul)
002: Budaors VA
003: BUR telep elott
004: Ez a kep egy olyan utrol keszult, ahol kozepen vannak a villamosvaganyok (latszik a tapkabel a bal oldalon, es a jardaszigetet megvilagito lampak a jobb oldalon). Nos az Ulloi ut nem ilyen volt a Nagyvarad tertol kifele.
Ugyhogy ez ugyben barki barmilyen eszeru otlettel all elo, szivesen vennem.
A 93-as busz egyebkent (ha jol tudom) Nagyvarad ter-Ulloi ut-Ferihegy utvonalon
kozlekedett.
005: Tokol (Dunaharasztiig meg nem MAV rendszeru felsovezetek van). Ja es nem mindegyik Bobon volt szedo.
006: Ez szerintem inkabb a Varosligeti vegallomas. (a Fasor es a Damjanich utca kozott.) De nem biztos.
007: Nagyvarad ter.
008: Pecs, Sallai utca (ma is igy hivjak?)
009: Ulloi ut, a Hatar ut elott, a Ferihegyi gyorsforgalmi ut kiagazasa.
005: Meg probalkozom, valoban kicsik a szigetelok. Akkor ez a rackevei HEV egyik allomasa, amikor meg nem volt vegig villamositva (csak az zavar, hogy a BOBO-n nem latom az aramszedot). Melyik allomas lehet? Csak talalgatok, mert nem ismerem jol a vonalat. Soroksar, esetleg Tokol.