Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2000.03.06 0 0 136
Hello Mindenkinek!

Az UV-n van erősáramú csatlás, tehát a 600V kábelen megy át a hátsó kocsiba. A MUV-okon már nincs (nézd meg a "B"-végi napellenzőjét: nincs rajta "dugalj"), ezért ott a hátsó kocsi magának szedi le a villanyt. Az UV-n a menetirány szerinti jobb oldali - illetve ha szembeállsz a "hátuljával" - az erősáramú, a bal oldali a fék-szolenoid csatlás, ezt a pótkocsik használják. Ha pótkocsi van két UV között, az egyik motorkocsira eggyel több kábel megy át, az a szolenoid, mert az csak az egyik motorkocsiról megy át. (A két motorkocsi fékáramköre nincs összekötve).

A forgalmi utasítás írja elő, hogy első szedővel kell közlekedni. Ennek valóban az az egyik oka, hogy "hirtelen" le lehessen húzni, nameg néhány helyen a váltóállító "szán" a vezetéken olyan közel van a váltóhoz, hogy hátsó szedővel már maga alá váltana a szerelvény. Régebben a Tatra villamosoknál valóban volt hátsó szedőzés, de most már ott is mindig az elsőt használják.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Grg (135)
Grg Creative Commons License 2000.03.06 0 0 135
Miért van, hogy a régi, nem felujitott UV-knak elég ha csak az egyik kocsin van fenn az áramszedő, még a felujított (pl. 52-es) vonalon járóknál mindkettőt felteszik?
Erről jut eszembe, van valami különösebb oka annak, hogy mindig azon a kocsin van fenn a szedő amelyikben a vezér ül? Nekem 2 indok ugrik be hirtelen; le lehessen húzni, ha gond van, illetve a váltóállítás miatt.. ( bár régebben a 61-es vonalon nem babráltak vele, hagyták fent, csak a vezér ment a másik kocsiba)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.16 0 0 134
Csak hasonlít a KCSV-k fülkéjére. Most már minden felújításra kerülő vilamos új vezérállást kap, az UV-k RET-féket is.

SzigDani

Előzmény: Fecóka (133)
Fecóka Creative Commons License 2000.02.14 0 0 133
Brumimackó:
"Láttátok a 19-49-es vonalon közlekedő UV-kat? Új pilótafülke van bennük. Ha nem tévedek, azonos a Tátráéval."
Ha én is ugyan azt láttam, mint Te, akkor tévedsz. :-)) Inkább a Korszerűsített Ganz Csukklósékhoz hasonlít, mint amik a 2-es vonalán járnak.

"Eléggé ráfért már, az a csővázas tákolmány nagyon béna volt"
Stimt.
Fecó

Előzmény: Brumimackó (132)
Brumimackó Creative Commons License 2000.02.14 0 0 132
Láttátok a 19-49-es vonalon közlekedő UV-kat? Új pilótafülke van bennük. Ha nem tévedek, azonos a Tátráéval. Eléggé ráfért már, az a csővázas tákolmány nagyon béna volt.
NZA Creative Commons License 2000.02.07 0 0 131
Koruti kocsikon (4-6): a ket oldalso gumicsobe burkolt lanc valoszinuleg tenyleg az atmaszkalast hivatott megakadalyozni. Ezen kivul kozepen van egy vastag kabel, mellette pedig egy vekony: ezek a hatso kocsi vezerleset szolgaljak + kihangositas, egyeb megy rajta keresztul. Alul pedig, az osszecsatolt utkozok alatt van egy kicsi lanccal osszekotott rud a ket kocsibol, ez a szakadaskapcsolo, ha azt megrantjak, akkor a villamos befekezodik.

UV-n (47-49): folul ketto vagy egy vekonyabb vezetek - itt 600 V maszkal, az egyik a hatso kocsi energiaellatasat biztositja, a masik a potkocsi fekezeset. Kozepen egy vastag a vezerlest viszi at a hatso kocsiba (neha felkotik madzaggal). Potkocsi eseten van egy legcso: a potkocsi ajtajainak mukodesehez szukseges levegot viszi at. Ezen kivul van egy vekony lanc a ket oldalon egy-egy kapcsolohoz hozzaerositve - szakadaskapcsolo, ha ezt megrantjak, a ket oldalt a kapcsolo elfordul, es a motorkocsik befekezodnek.

Előzmény: millenium (129)
Brumimackó Creative Commons License 2000.02.07 0 0 130
Na igen, más villamosokon meg burkolat nélkül ott van egy-egy vékony láncocska. Mire jó az? Ha szakad, attól ugyan szakadhat. Villámhárító? Vagy azért, hogy ne másszanak át az emberek?

Előzmény: millenium (129)
millenium Creative Commons License 2000.02.07 0 0 129
Kerdes: a pl. a koruton rohangalo Ganzoknal a ket kocsi kozott milyen osszekotesek vannak, illetve mire szolgalnak. Van a ket szelen egy-egy muanyagcsobe burkolt valami, ami leginkabb lancnak latszik es nem tudtunk rajonni mi celt szolgalhat.
M.
a kis Micimackó Creative Commons License 2000.02.04 0 0 128
Kedves Rokon!

De jó, hogy eszedbe jutott ez a topic. Nekem meg eszembe jutott egy vasútállomás valahol a felső-tiszai vízitúra végén. Volt ott sok minden: hajtány, járgány, RÁBA-motoros mozdony, dobkályhás kocsi és tájszólás. Mintha meséskönyvből léptek volna elő.

a kis Micimackó

cyber.greg Creative Commons License 2000.02.02 0 0 127
Megírtam a felelősöknek!

Amúgy bocs, hogy ilyen későn szállok be a topicba, de hát nekem van egy trolibuszos topivom, oszt azon ügyködtem.

Előzmény: Fecóka (125)
Grg Creative Commons License 2000.02.02 0 0 126
4036 igaz, csak félrenyomtam...:)

Köszi az infót

Előzmény: Fecóka (125)
Fecóka Creative Commons License 2000.02.02 0 0 125
"A mai Népszabiban van egy cikk a tegnapi 59-es Tatra emlékjáratról, ebben azt irja, hogy az első Tatra ami jart a 4039-es volt, en azt hittem hogy a 4000-res, ezek szernit a BKV nem sorba számozta őket, vagy az azért nem volt jó, mert azt átalakították Plusz-járatnak?"
Csak a pontosság kedvéért: 4036 És azért ez, mert 1980 február 1-én ez indult először menetrendszerinti -utasokat is szállító- tátraként A 4000, és a 4001 "csak" probajáratként, prototípusként közlekedett előtte.
Fecó

Ui: A cikk írója sem sűrün mászkál/utazik Pesten, mert akkor csak feltűnt volna neki, hogy a 4-es 6-os villamos vonalán nem UV-k járnak, vagy legalább az, hogy másmilyen villamosok, mint a 47-esen.

Előzmény: Grg (124)
Grg Creative Commons License 2000.02.02 0 0 124
Sziasztok!

A mai Népszabiban van egy cikk a tegnapi 59-es Tatra emlékjáratról, ebben azt irja, hogy az első Tatra ami jart a 4039-es volt, en azt hittem hogy a 4000-res, ezek szernit a BKV nem sorba számozta őket, vagy az azért nem volt jó, mert azt átalakították Plusz-járatnak?

uhi Creative Commons License 2000.02.01 0 0 123
Megnéztem a helyszínt, igazad van, tényleg ott van :-)
Régen jártam arra, úgy emlékeztem, hamarabb bejut a völgybe az elágazás után...
Előzmény: NZA (122)
NZA Creative Commons License 2000.01.27 0 0 122
A nagyfesz. tavvezetekek arulkodoak: ezek a Budafoki feluljaro kornyeken vannak. (Bocs, a lakasunk ablaka arrafele nez, ebben tudok otthon gyonyorkodni...)
Előzmény: uhi (118)
NZA Creative Commons License 2000.01.27 0 0 121
Nem is talalhatsz mar 54-est az 1968-as terkepen, mivel az eddigre megszunt, illetve a helyet az 51-es vette at.

Vas Gereben utca -> Malinovszki utca -> Voros Oktober utca -> Vas Gereben utca.

Előzmény: Gödény (119)
John Howard Creative Commons License 2000.01.27 0 0 120
MOSTANI nevekkel Nagykőrösi út - Vas Gereben utca. Régebben valami Vörös Október utca volt (valami vörös, az biztos), a Használtcikk piactól befelé kb. 300 méter. Az utca nem keresztezi a Nagykőrösi utat, csak kifut Kispest felől, sőt, már ki sem ér a Nagykőrösi útra. "Leánykorában" osztottpályás volt, és itt volt a 68-as busz végállomása (annak rajta kell lenni a '68-as térképen), meg az 54-es is álldogált itt Pestimre felé/felől menetében.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Gödény (119)
Gödény Creative Commons License 2000.01.27 0 0 119
Egy 1968-as térképen nézegetem, de se 54-es villamosról nem tud, de Vas Gereben utcát nem találok, ami a Nagykőrösi utat keresztezné. Hol is van a 11-es mai utcanevekkel ?
Előzmény: NZA (113)
uhi Creative Commons License 2000.01.26 0 0 118
Tőled függetlenül is a 41-re gondoltam, de a Kőér-berek környékén (Háttérben a kb. repülőtér) Másutt szerintem nem látszik ennyire síknak.
Előzmény: NZA (103)
IZé Creative Commons License 2000.01.26 0 0 117
A bengali engem is megzavart de hatterben a hazak egyertelmuen felismerhetok. A busz vszeg 84-es lehet, ugye? Kar hogy a tobbire volt idom tippelni, mert pl. a penzverde elotti 23-ast kitalaltam volna.
Nagyon jo otlet, hogy ebbe a topicba kerult a tippeles! Bar a topicindito sindocogeny nem is villamos volt.
Előzmény: NZA (83)
John Howard Creative Commons License 2000.01.26 0 0 116
...és nem bal-, hanem jobboldali... :)
Előzmény: NZA (114)
John Howard Creative Commons License 2000.01.26 0 0 115
A macska rúgja meg, hát nem ismerem fel a Corvin áruház tetejét! Hiába, amióta becsomagolták (Hriszto is megirigyelhetné)...
Előzmény: NZA (113)
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 114
"a baloldali floppy"
Bocs, mellettem surun emlegettek ezt a szot, en pedig gyorsan "onkivuletben" irhattam ezek szerint. Ide "epulet"-et gondoltam irni. Ennyit a beszamithatosagomrol...
Előzmény: NZA (113)
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 113
Akkor az en tippjeim:

02: ez Szava kocsiszin lesz. Mivel a 13-asok 1980-tol 94-ig jartak a Hasznlatcikkpiachoz, akkoriban urithettek ki Kispest kocsiszint: ekkor kerultek at az 1500-asok vszg. Szavaba. Egyebkent ott van hatul az udvarban ekkora rumli (szerintem)

03: Konyves K. krt - Ulloi ut keresztezodes, a Penzverde mellett. A 23-as a Kozvagohid fele megy, a villanyvalton az Ulloi ut fele lehet bekanyarodni.

04: Na ez az igazi rejtely. Szerintem Vagohidon nem volt ilyen vagany. Ez az en velemenyem szerint Ferencvaros kocsiszin egyik hatso vaganyan lehet.

05: Nagyteteny, a HEV regi vegallomasa 1953-ban. A 3-as busz eppen bemegy a Nagytetenyi ut "megbicsaklasaba", ahol kesobb a villamosvegallomas volt. A szemelykocsi mogott lathato epulet volt a regi allomasepulet, ma is all meg.

07: a 41-es vonala Budafok elagazas es Rozsavolgy also koztt, eppen leert a villamos a feluljaro rampajarol a XXII. Ady Endre ut elejen, es menne tovabb Budaors fele.

11: Nagykorosi ut - Kispest Vas Gereben utca sarok (a Vas Gereben utca vege ma is ilyen szeles park). A ket ikerkocsi egymas mogott egy 51-es (aminek itt volt a vegallomasa) es agy 54-es, ami Kispest Kertvaros felol jott, es zarkozott fel az 51-es moge. Kozosen varjak, hogy megerkezzen az ellenkezo iranybol az 51-es es 54-es. (A Nagykorosi ut kulso szakaszan ekkor meg egy vagany volt - a fenykep 1961-es.)

12: Corvin aruhaz (Blaha Lujza ter) a '20-as, '30-as evekben. Eloterben a ket kocsi a tomb koruli hurokvaganyon fordult meg.

13: Ismetelten az Ulloi ut - Konyves K. krt keresztezodese, az Ulloi ut iranyaba nezve befele. (a baloldali floppy vszg. ismet a Penzverde)

lazar Creative Commons License 2000.01.26 0 0 112
Utolso tipp: 03 Nepliget.
Előzmény: NZA (111)
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 111
Ott nincs villanyvalto.
Előzmény: lazar (110)
lazar Creative Commons License 2000.01.26 0 0 110
03 :Ganz gyar kornyeke?

Armand

Előzmény: NZA (107)
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 109
Varok meg 10 percet.
Előzmény: lazar (108)
lazar Creative Commons License 2000.01.26 0 0 108
Tolem johetnek, de hatha meg valai talaglatna

Armand

Előzmény: NZA (105)
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 107
03: Igen, de ezt speciel pontosabban is lehet behatarolni.
04: Hat ez egy kerdes. En a Vagohidi huroknal nem emlekszem ilyen vaganyelrendezdesre sehol, bar tobben is tippeltek ra.
Szeretne meg valaki kifejteni otleteit, vagy mehetnek az megfejtesek (legalabbis amit en annak gondolok)?
Előzmény: lazar (106)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!