Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 438
Jogos a tíz pont, de szerintem bárhol próbálnád meg megbontani a Gellért-hegy fa/szikla rengetegét, hatalmas ellenállásba ütköznél, na nem ohm-ban, hanem levegőmunkacsortosban mérhetőbe...

További jogos pontok: nem kell másik topic ehhez :)

Hamster

Előzmény: Gödény (425)
Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 437
Nna, lírás áramszedővel ellátott (acéllemezes csúszólappal ugye) ezres próbajelvény.


Hamster, a ráérős :-)

PS: Ha valakinek kellene az egész "lírás villinger", van színes és fekete-fehér teljes nagyságú jpg is :)

Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 436
Gondolkodám vala: a MillFav nem egy kifejezett tömegközlekedési eszköz, áteresztőképessége vetekszik egy iker ezresével, ha ugyan nem marad alatta (pedig marad), erre az irányra akár metró is ráférne. Másrészt viszont... Szükség lenne rá.

Kiskörúti villamosnak szerintem a sok metró és HÉV között nem a Kiskörúti szakasz lenne a hangsúlyos része, tehát a terved miatt a Bartók Béla útiak szívnák meg igazán (mert ugye a négyes metró miatt a 7-es tulajdonképpen megszűnne). Lehet, hogy mégse lehet tehermentesíteni a hidat, vagy legalábbis itt újabb busz lépne be a képbe? Az 1-es nem volt egy elfuserált járat szerintem. Viszont ha abból indulunk ki, hogy a négyes metrónak a Szabadság-híd mindkét végén van megállója (amiben szerintem a hosszú állomás a Duna alatt című játék lenne a nyerő, nem a két külön megálló), akkor szerintem a 43-asnak kellene innen járnia Budafokra, pardon, Érdre, John ZX-ével (John, kicsit átfazonírozhatom az elejét?:). Egyébként átmenő forgalom lenne, ugye 9-es villamos a Battyhányra, 19-es a Keletihez...

Mindez azért logikus, mert a négyes metró a 47/49-el átutazó forgalom részét átvenni (például Belváros-Kelenföld viszonyltban, sőt, a Keleti és Nyugati menőt is, bár az a kettes metróval a Délitől amúgy is célszerűbb). Az Üllőit nem hiszem, hogy érdemes villamosforgalommal terhelni, még akkor is, ha jól hangzik, hogy a 14-es villamos Budára átránduljon...

Gödény: A Kálvinon két metró is van, plusz 14-es villamos, az Astorián ezzel ellenben csak egy. A földalatti pályaudvar jól hangzik, de ennyi erővel ne is vonatközlekedéssel, hanem minimum Space Shuttle-al számolhatunk, ami az ötös metró Újpalotai állomásától indulna :) Pluszban metróépítős olvasmányai alapján nem tudom ki szeretne ott még fúrni :) Ráadásul másik cég. Szóval ezt majd a következő ötéves tervben, addig az is kiderülhet, hogy feldobja-e a lábát a MÁV, vagy lesznek kis társaságok, akik nem fognak összefektetni pénzt közös főpályaudvarra. Vagy én lennék most a legföldhözragadtabb bililovag? :O

Hamster

Előzmény: Voross (427)
Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 435
Igen, ezen én is sokat gondolkodtam, hogy a kocsi végén levő ajtókat csak egy irányból lehet megközelíteni, akkor viszont mindenkin áttörve, kicsit hátrább viszont mennyivel frappánsabb. De lehet, hogy régen az volt a szempont, hogy a vezér gyorsan ki tudjon ugrani váltót állítani :)

Hamster

Előzmény: John Howard (431)
FOMA Creative Commons License 2000.05.25 0 0 434
Ez annyira nem is bili, mert amúgy is szó van a 3-as és a 4/a összekötéséről, a két dolgot össze lehetne kapcsolni.
A számozás - bár itt most részletkérdés - a szegedi viszonylatszám kiosztást tekintve akkor lehetne 2-es, ha a Volán átszámozná az SZKV-tól átvett 2-es buszt. Visszatérve a villamosra, ha már bili legyen kövér. A hétvégi ügyeleteinkben peterrel e-mailben összehoztunk egy újabb vonalat, ami a Vadasparktól indulva a Domus deltán át a régi 6-os vonal vágánycsonkját folytatva a Lenin krt-n továbbhaladva becsatlakozna az 1-esre, és a nagyállomáson lenne vége.

Előzmény: uhi (433)
uhi Creative Commons License 2000.05.25 0 0 433
... szegedi 1-esre Plaza-ügyileg

Kérlexépen. :-)
Az egyesnek csak a plaza felőli végen lettek hirtelen olyan sokan. Nem kell tehát az egészet sűríteni. Úgyis kérdéses a hurkosított tarjáni 4-esek másik vége, a 4A-ról nem is beszélve. Mivel a duplavágány úgyis az 1-es keresztezése körül fogy el, némi vágánykapcsolatépítéssel járassuk a mostani 4A-t (persze új számmal, legyen mondjuk 2-es) a Plazáig. Így jóval kevesebb új kocsi kell. A 4-es ideiglenesen maradjon bengáli. </bili>

Előzmény: FOMA (432)
FOMA Creative Commons License 2000.05.25 0 0 432
Ilyen "agyszülemények" most piszkos módon kellenének a szegedi 1-esre Plaza-ügyileg.
Előzmény: John Howard (431)
John Howard Creative Commons License 2000.05.25 0 0 431
Megengedtek nekem is egy kis "agyszüleményt"? :)))

A "ZX" típusú, középmagas padlószintű csuklós villamos motorkocsi kifejlesztésénél a meglevő elemek és optikai megjelenés volt a fő szempont, így készült el - egyelőre egy kísérleti példányban - ez a villamos, amely egyesíti magában a Tatra és a Ganz-csuklós főbb jellemvonásait, kiegészítve a legújabb tudományos utasáramlási-kísérletek eredményével. Ennek köszönhetően az új kocsi ajtajai nem a végén helyezkednek el, hanem egy "mini" utasteret terveztek a vezetőállások mögé. Ezzel az elrendezéssel az ajtók felszállótere szellősebb lett, és az utazóközönség leszálláshoz "zarándokolása" rövidebb össz-utakkal oldható meg. Az utastájákoztatás a már megszokott pontmátrixos kijelzőkkel történik. Sajnos az új típusról fénykép még nincs, így álljon itt illusztrálásként az eredeti tervdokumentáció egy leegyszerűsített változata.


Az eredeti tervek egyébként még 1994-ben készültek a J-H irodában.

Előzmény: Hamster (409)
Voross Creative Commons License 2000.05.25 0 0 430
Amit az elöbb írtam, azt én megvalósíthatónak tartom, szerintem egyáltalán nem azért tartozik a bili kategóriába, mert annyira irreális. Szerintem csak a szándék és pénz miatt. És ha olyan nagyon meg akarná valaki menteni a kiskörúti villamost, még ez az egyik legelképzelhetobb változat. Máshol ugyanis nem egykönnyen lehetne hídra vezetni...
A Szabadság-híd, meg mint tudjuk...

Voross

Előzmény: névtelen (428)
uhi Creative Commons License 2000.05.25 0 0 429
Az Altáróból meg lehetne egy jó kis metró, csak még nem tudom, hová vezessen.

Egyetértek, sín kell bele, nem út. Hova máshova, mint Budapestre. No nem a négyes metrót kell meghosszabbítani Pécsig :-), hanem elég bele az IC.

Előzmény: FOMA (419)
névtelen Creative Commons License 2000.05.25 0 0 428
Miért? nem tudtad, hogy a jövő héten kezdik el felújítani a Szabadság hidat? A 14-es vili a Móriczig fog járni, a 47/49 meg a Nyugatiig!!!!
Előzmény: Voross (427)
Voross Creative Commons License 2000.05.25 0 0 427
Sziasztok!

Na akkor én is lógatom egy kicsit abba a bilibe...
Kezdjük:

A MILLFav-val kapcsolatban:
Nekem sokkal fontosabb a Mexikói úti meghosszabbítás. Valahogy úgy, hogy az Uzsoki kórháznál legyen az egyik megállója, és a Bosnyákon a másik, ezzel sok embert lehetne másik úton vinni a Belváros felé...
Kiskörúti villamos:
Ha a Szabadság híd rázós, el kell vinni a Kálvin térnél az Ülloire, és ráfordítani a 4-6 vonalra. Innen 47 a Móriczig, és onnan fordul a mostani vonalára, a 49-est tovább a Skáláig és a Kosztolányiig, és ott rá a mostani vonalra. Igaz, aki a Gellért térre utazik, az szidná a felmenoimet. De így még azt is meg lehetne tenni, hogy távlatilag meghosszabbítjuk a kiskörúti villamost befelé is...

Na, mit szóltok?

Voross

névtelen Creative Commons License 2000.05.25 0 0 426
szerintem is
Előzmény: FOMA (424)
Gödény Creative Commons License 2000.05.25 0 0 425
Egy meredekebb vonalvezetésű jószág - valószínűleg sikló, vagy egy kicsit ferde lift, mint amilyen némely kupolában van - a Dunapartról jobb lenne, mert belőle érdekesebb a kilátás. Egy ilyen járgány úgyis csak turistaattrakció.
Előzmény: Hamster (422)
FOMA Creative Commons License 2000.05.25 0 0 424
Szerintem ne csináljunk, mert már így is soxor nehéz követni a különböző közlekedési topicokat. Úgy veszem észre, hogy itt és a városi, elővárosiban általában mindenki ismeri a mo-i tömeg(közösségi, közforgalmú stb. kinek, hogy tetszik)közlekedés rendszerét, viszonylatait, járműveit és problémáit. Örüljünk, bosszankodjunk és álmodozzunk csak együtt egy helyen tovább.
Előzmény: Hamster (421)
Gödény Creative Commons License 2000.05.25 0 0 423
Márpedig meg kell állni mind a kettőnél. Azért Astoria, mert:
- ott van M2 (minimalizáljuk az átszállásokat)
- ott van a város közepe
- ott van a Központi Pályaudvar :-))))

A túl sűrű megállás ellen pedig az állomás elhelyezkedésével lehet védekezni. Igaz, ahhoz, hogy bemenjen az Astoriáig, nem elég egyszerűen kéreg alá rakni, egy lépéssel mélyebbre kell. De akkor a végállomás eleje lehet már a filmmúzeumnál, a Kálvin téri megálló külső vége meg a Lónyai utca vonalában, hogy a Nagycsarnok se legyen tőle túl messze.
Az se lenne lehetetlen, hogy a megálló eleje a Lónyai utcánál, vége majdnem a csarnok hátánál, de inkább legyen jó, rövid átszállás az M3-ra és az M4-re, minél rövidebb útvonalon, lehetőleg közvetlenül peronról peronra menő mozgólépcsőkkel. Nagyon útálom a Deák téri átszállás kunkoriját - de külföldön is van bőven példa ilyesmire.
("Kedvenckém" Bécsben van, ahol van egy keskeny, lezárt lépcső közvetlenül az U3-ról az U2-re a Volkstheater-nél, mégis a tömeget körbekergetik.)

Előzmény: Hamster (420)
Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 422
Újabb ötlet: mit szólnátok egy fogaskerekűhöz, vagy még inkább siklóhoz a Gellért térről a Citadelláig, valahol a Verejték utca vonalában? (Mondjuk ilyet terveztek is úgy száztíz éve)

Hamster

Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 421
Csináljunk külön bilitopicot városonként? Bár jó az áthallás, egy vidékről érkező biztos teljesen másként látja például a Főfalu közlekedését, hátha hozzátesznek valami kis intuíciók által ihletett dolgot :)

Hamster

Előzmény: FOMA (419)
Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 420
Na lássuk csak, MillFav folytatás. A régi megállót meghagyjuk, akkor éles kanyar, következő megálló a Régiposta utca a Nemtudommostéppenmilyenderégendunaintercontinental mögött, utána Március 15/Felszab (remek párosítás így leírva:), következő... Hm, Nyáry Pál, vagy Sör utca? Aztán végállomás.
Hév: nem érdemes megbolygatni az utasokat, és utcát, ezért egyenesen Kálvin tér. Aki Körútra megy, az úgyis leszáll a Borároson, aki Éeszakra, Metrózik, aki Budára, az vagy Boráros, vagy Kálvintól négyes metró, aki Belváros, az mondjuk a Kálvinig behozott 14-essel... Vagy felejtsük el az egész Kálvint? Érveke kérek, hogy miért az Astoriáig menjen a HÉV, mert ugye egy Kálvin-Astoria távolság mellett HÉV-el értelmetlen megállni az előbbinél...

Hamster

Előzmény: Gödény (418)
FOMA Creative Commons License 2000.05.25 0 0 419
uhi! Ne hagyjuk magunkat! Villamost és trolit Pécsre, fogaskerekűt a Mecsekre! Az Altáróból meg lehetne egy jó kis metró, csak még nem tudom, hová vezessen.
Gödény Creative Commons License 2000.05.25 0 0 418
Nem biztos, hogy elvinném a Deákig a HÉV-eket. Szerintem elég lenne az Astoriáig.
És a HÉV-nek a Múzeum körút alatt van ugye a helye, a MillFAV-nak meg a Váci utca alatt, több megállóval - szerintem nem ütnék egymást. De a dolooggal együttjárna, hogy a Petőfi Sándor utcában a gépkocsiforgalmat megszüntetném. Csak hajnalban - kora délelőtt, külön engedéllyel, rakodni.
Előzmény: névtelen (415)
Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 417
MillFav Vámház térig nagyon nagy ötlet, bár ez ugye kiváltaná a kiskörúti villamost (ahol meg nincs villamos, ott van metró ugyanis). Szabadság-híd nálad is gyalogoshíd, a környék pedig a brüsszelihez hasonló "ízek utcája" (így is jobbnál jobb éttermek vannak ott:)? Esetleg a Kiskörút forgalommentes a Kálvinig, és drága/látványos üzletek foglalják el a házak földszintjét?

Hamster

PS: HÉV minek a Deákra, az a tér nem bír el több forgalmat IMHO, a Kálvin jobb cél, mivel itt két metró is van, plusz trolik (pl. kilences és tizenötös busz helyett).

Előzmény: Gödény (414)
Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 416
Leyo:
Hm, szerintem kicsit magas lenne ettől a Liget fémtartalma, hol férnének el benne az emberek? :)

Névtelen:
Természetesen van, bár csak a 4B betétjárat megy ki Érd vasútállomásig, a bécsi vasútvonalon haladva, Törökbálintnál aztán kanyar lefele. A síma 4-es metró Őrmező tetejéig jár, de a legforgalmasabb átszállóhelye az Osztapenkó)

Egyébként Gazdagrétről jut eszembe, az egyes gyorsvillamost fogják végülis felvinni a lakótelep tetejéig (megállók: Gazdagrét Végállomás, Törökugrató utca, Eleven Center, itt kicsit lemegy a föld alá, Osztapenkó, Kelenföldi Pu.-nál ki, végig az Etele úton, Kf. Városközpont, Fehérvári út (az Etele és a Hengermalom tehermentesítve van a nagy forgalom alól, széles kétszer egy sáv+rendes átlós parkolók a szélén), Szerémi út, kanyar, Prielle Kornélia utca, újabb kanyar, Lágymányosi Egyetemi Város (átszállás az új, Duna-parti kilences villamosra), Pesti hídfő, innentől a jelenlegi nyomvonalon tovább.

Hamster

Előzmény: Leyo (413)
névtelen Creative Commons License 2000.05.25 0 0 415
És szerinted hogy férne el a Deákig bevitt Ráckevei-Csepeli HÉVtől????:)))))
Előzmény: Gödény (414)
Gödény Creative Commons License 2000.05.25 0 0 414
Ha már nagyon növekszik a bili füle, nekem van egy akkorám ... Budapest-Központi pályaudvar a Kossuth Lajos utca alatt, kb. 8 átmenő vágánnyal, kijárat az Astóriához meg a Petőfi Sándor u. sarokhoz. Kelenföldről és a Józsefvárosi pu. területének a végéről vezetnének az alagutak, az üzemi pályaudvar valahol Rákos táján. Az elővárosi vonatoknak megálló a Blahánál és a Józsefvárosi pu. helyén.

A MillFav-ot meg a Váci utca alatt elvinném a Vámház térig, a Nagycsarnokig.

Előzmény: Leyo (413)
Leyo Creative Commons License 2000.05.25 0 0 413
Sziasztok, bilihuszárok :-)

Saját éjjeliedény: ha már visszaállítják a 44-est (és remélhetôleg a 67-est is), akkor mibe kerülne újra megcsinálni a Dózsa Gy úton a XIII.-kerbe átvezetô vonalat, ami természetesen a Váci úton folytatódna, és ha már ez is megvan, akkor csinálhatnának újra egy felszíni végállomást a millfavnak (micsoda látványosság lehetne), és egy ligeti körjáratot (természetesen villamosvonalra gondolok, és már egyszer létezett is majdnem, csak részeiben) a következô útvonalon: Ajtósi-Május 1 (Hermina) - Vidámpark - Állatkert - Hôsök tere északi oldal - Dózsa Gy út. A Dózsán azért is jó lenne a villamos, mert a 75-ös és a 79-es is egyik irányban jár csak rajta, amúgy a 79-est a 15-ös vill. miatt úgyis megszüntetik...

LeYo

névtelen Creative Commons License 2000.05.25 0 0 412
És az érdi 43-nak lesz kapcsolata az elővárosi gyorsvasútként kivezetett 4-es metóval?
Előzmény: Hamster (409)
Brumimackó Creative Commons License 2000.05.25 0 0 411
Itt vagyok... vagy más az orrom?
Előzmény: TRA 395 (410)
TRA 395 Creative Commons License 2000.05.25 0 0 410
" Pályára fiúk! - Hol van brumi, nélküle nem játszom!" - bocs, ez egy kicsit durva volt, de nem lehetet kihagyni!
Hamster Creative Commons License 2000.05.25 0 0 409
Csuklósok Dél-Budán?

Furcsa szerkezetre lehettek figyelmesek a dél-budai lakosok a napokban. A tarka színekre festett villamos valahol ismerős lehet, de mégse az. A "Korszerű Csuklós UV" program a budapesti villamos műhelyek dédelgetett titkos gyermeke volt: évek óta gondolkodtak egy régi alkatrészek felhasználásával készített, de korszerű, nagy befogadóképességű villamos jármű létrehozásán. Jelenleg nagy számban rendelkezésre állása miatt a közismert UV típusra esett a választás a tervezési munka kezdetén. Az idősebbek talán még emlékezhetnek rá, hogy az ötvenes években történt már hasonló próbálkozás, akkor a mérnöki munka átgondolatlansága miatt a prototípus sikertelen volt, akárcsak a későbbi, "Bengáli" néven elhíresedett csuklós jármű, mely mindazonáltal a mai napig a miskolci, debreceni és szegedi villamosközlekedés alaptípusa. A hibákból tanulva készítették el a budai főműhely dolgozói a képen látható szerelvényt, melynek tervezésekor figyelembe vették az idén és jövőre újrainduló régi és új járatok járműigényét is. A jármű villamos berendezése új, mind a nyolc tengelyét a régi UV motoroknál erősebb gépek hajtják, az utasok komfortérzetét pedig a nagyméretű, sötétített ablakok és digitális utastájékoztató táblák növelik. A "Korszerű Csuklós UV" menetrendszerű közlekedtetése a tervek szerint a nyár közepén kezdődik meg, a Campona áruház kedvéért felélesztett 43-as vonalon, melyet a következő év tavaszáig meghosszabbítanak Érdig.

Kattints ide!

(HamsterPress)
[a kép eredetije a villamos.budapest.hu című weblapról származik]

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!