Since 1998 the ECE-Regulation R48 requires the compensation of vehicle inclination caused by different loading conditions. (...)
Due to their increased brightness, an automatic vertical aim control is required in the case of Xenon headlamps.
2.
Since 1996 headlamp cleaning systems are required by lag for headlamps with Xenon-light in Europe. (ECE 45 and ECE 48). In Japan these regulations will be adopted from 1st January 2006. http://www.al-lighting.de/index.php?id=987
ha van kedved, google biztosan ír az ECE R45 és R48-asról részleteiben is.
Nagyon igazad van, én is sok helyen találkoztam ezzel a problémával, hogy olyan papírok lobogtatásával próbálják meg az embert meggyőzni egy adott termék megfelelőségéről, amik a termék tulajdonságainak jó ha 10%-át egyáltalán elemzik.
Xenon izzókról is mindig elfelejtik megemlíteni, hogy a speciálisan hozzájuk tervezett lámpatest (xenonnál nem csak a fényvetés törésszöge számít, hanem a projektált fénycsóva alakja is, mert korlátos a megtörés után, nem mint a halogénesé) ÉS nagynyomású fényszórómosás ÉS dinamikus magasságállítás nélkül hiába lennének EU komform termékek, mégsem használhatóak forgalomban, mert az előzőekben felsoroltak MINDEGYIKénak megléte esetén törvényes csak a használatuk
(és itt jelzem, hogy még én sem felelek meg az elvárásoknak, de én legalább szeretnék...)
és akkor hiába van minden cucc beszerelve, ezt így együtt le is kell vizsgáztatni (nem utólag papírt lobogtatva a vizsga után visszaszerelt xenoncucc mellé..., mert az is csak átvágás. Persze nem a papír számít, hanem, hogy az autó hogyan kezeli azt (mert kezelnie kell 2000 óta), hogy nagy fényteljesítményű rendszerrel felszerelt)
Tudom, most záporoznak majd a "... de hát én is átmentem az utólagos xenonommal a vizsgán, akkor tutira legális, vagy nem?..." hozzászólások...
Viszont ti is tudjátok, még ha nem is valljátok be nyíltan, hogy csupán az izzót xenonra lecserélni, még nem a tuti megoldás. Nem véletlen, hogy a gyári xenon megoldások nem a 30-90 ezres kategóriába esnek...
Ha van elektronikához értő ismerősöd, akkor csináltass vele egy tranzisztoros áramkorlátozót vagy egy ic-s feszültségszabályozót. A LED-ek azért mennek szét az autókban, mert ahogy írta valaki az utángyártott szarokban egy sima ellenállás van előttük. Ezeket majdnem mindig 12 V-ra méretezik. Mi történik? Motor kikapcsolva, az akku ad 12 V-ot, a fehér LED-en esik mondjuk 3,6 V, az ellenálláson 8,4 V, beraknak egy 400 ohm körülit. Ekkor kb. 21 mA folyik át a LED-en. Ez többé-kevésbé jó neki, termel egy nagyon kevés hőt, de még az üvegbúra ellenére is simán kibírja. Aztán jár a motor, a generátor lead mondjuk 14 V-ot, ekkor már (14 V - 3,6 V) / 400 ohm = 26 mA folyik át a LED-en. Ekkor már kicsit jobban melegszik (főleg, hogy nem hűti semmi, és búra alatt van). Aztán jön pár 15+ V-os feszültségtüske, és ilyenkor még nagyobb áram folyik át a LED-en. Aztán ez szépen elkezdi kinyírni a LED-ben lévő PN-átmenetet, aki egy idő után megunja, és azt mondja, nagy szart fogok én fotonokat kibocsátani neked, és a LED elsötétül. Megoldás erre az áramkorlát, mert akkor tök mindegy, mekkora a feszültség, a LED-en mindig a megfelelő áram fog átfolyni, vagy a feszültségszabályzó IC (pl. egy vacak 78xx) és egy ellenállás, mert akkor az állandó feszültség miatt az ellenállás állandó áramot enged át mindig.
Nekem is kezd elegem lenni abból, hogy állandóan venni kell újat. Nekem ilyen szofita vagy milyen foglalatú van a rendszámvilágításban, először 4 ledes volt most 6 ledes de ugyanúgy fél évet megy csak, 3 hónap gari van rá azt mindig kibírja. Csak azért cseréltem ki mert olyan szép így, tetszik a fénye, passzol a többi külső fényhez, a tükrök aljában, meg az ajtókilincsekben is led van és hasonló színű. Belül is csak a 2 nagylámpa izzós, a többi ledes, jól néz ki csak ne kéne mindig cserélgetni.
VDaNit olvasva megnéztem jobban, és tényleg találtam az egyik oldalon egy M8-as, menetes lyukat, a másik oldalon meg felcsavarozom az akkumulátor házára. Köszi mindenkinek az ötleteket.
Mert a gyári ledes lámpát gondosan megtervezték! A kínai ledes cuccok meg szar ledből szar ellenállásokkal vannak megépítve. Vettem az ebayről én is ledes szofita izzót. Tök jól működött addíg a pontig, míg az asszony bekapcsolva nem felejtette a belső világítást. Csak másfél órát ment, de a 9 ledből 5 így is feladta. Nem bírta a meleget.
Lehet hogy az lesz, ha még egyszer meghal, most még utoljára kicserélem de máshol fogom venni próbálok drágábbat, márkásabbat ha van olyan egyáltalán, utána nézek bele kékes fehér izzót ha van ilyen egyáltalán. Azért elég bosszantó hogy csak gagyi ledeket lehet kapni, a gyári míért működik évekig hibátlanul, tényleg szinte minden külső-belső lámpa ledes benne és mind jó ami gyári.
Kétoldalas az én dobozomban is van, de nekem elvileg azzal a trafókat egy L alakú lapra kell ragasztani, azt meg felcsavarozni valahová. És akkor az L alsó szára is támasztja alulról, nem csak a ragacs. Szóval azt mondod, a kétoldalas megtartja macskakövön, kátyún, mindenen?
en talaltam a motorterben menettel ellatott lukakat, oda kenyelmesen rogitettem 1-1 csavarral. De egy kis ketoldalas ragasztoszalaggal is megoldhato, csak jofajtat kell venni, es megpucolni elotte rendesen a helyet
Ti mivel rögzítitek az utólagos cuccot (trafókat)? Az enyémhez csavar van, de félek megfúrni a kasztnit. Nem fog rozsdásodni? Igaz, sok víz nem jut oda, de a pára, gondolom, igen.