csak röviden: - a Warnyú sose volt, fake, fotosop az Opel Insignia tanulmányon - a Tatrát már nem gyártják - "lassan már két pakli is érik" - egyetértek. az én összeállítások a kékhátú modernítása, de kell a piroshátúnak is utód (F1-gyel, USA verdákkal, buszokkal). sőt, a sárgahátúnak is. és utána jöhet még valami teljesen újszerű válogatás is, mondjuk zöld háttal (olyan nem volt, ugye?)
Ilyen kimondhatatlan meg hüje-nevű autók mindenképpen kellenek - szerintem. Mert az autóskártyázás erről szól !!! A francia egyterűekhez én sem ragaszkodom.
Valamilyen szinten "kafa" autókat kell beleszerkeszteni, de azért mégsem autó-szépségverseny az Autó kvartett (most magamnak is ellentmondok...), hanem kellenek bele lúzer autók is... :-)
Rossz hírem van: ez a Warnyú, - nem warnyú ! Valami tréfás kedvű ember szerkesztette rá képileg a Wartburg felíratot :-( Ezt már lejátszottuk a Vectra C fórumon, ui. ez egy Opel tanulmány, semmi köze a Wareszhoz.*
Mindjárt keresem a hivatkozást.
Más:
Embörök! Milyen betűtípus (és méret ?) volt az eredeti autóskártyán ?
Megint más:
Nekem hiányoznak a Classic/ Oldtimer kategóriájú gk-k. (De a F1 is) Én az OT-nél ma is látható klasszikusokra (Citroen cápa, vagy kacsa, VW bogár, stb. ) gondolnék; Ami egyben megteremthetné a folytonosságot a régi paklikkal. Ezért érzem úgy, hogy 2 pakli is "érik".
*Wartburg (Melkus) tanulmány viszont, amit nemrég becsatoltam.
Meg van klassz Lada is (kár, hogy ezek nem nagyon illenek egyik kategóriába sem...)
Ja és még valami: alfa 8C Competizione-hoz, de legalább a Brera-hoz ragaszkodom !!! ;-)
Isten bizony tök véletlen, hogy minden PIROS; Pedig nem vagyok egy piro(s)mán...
Kutattam (mint már jó sokszor) és szép dolgokat találtam. Többek között egy jó kis Toyotát
Toyota Aurion
de ha nem tetszik, jöhet az Auris ( az most nagyon megy )
Ja, két közlendőm közül a fontosabb: Mindenképpen ragaszkodunk a francia egyterűkhöz ( Citroen/Renault) ? Szóljatok, ha igen, mert amit találtam, attól leesett az állam
JIANGALING ( az újabb feltörekvő kínai autócsoda )
egyterű ez, a javából :)
Mint azt egy fórumról megtudtam, Európa felé tart és ottani neve Landwind Fashion lesz. ( ezen a néven több kép is van róla)
Adatok:
1,6 L, 4 henger, 95 LE
2,0 L-es dízel is van hozzá
Ha szerintetek van benne fantázia, mondjátok, ha hülyeség, akkor röhögjetek velem együtt :D
Ismét kutatva, és végigolvasva Ádi írásait, észleltem, hogy Koreából bizonytalanul vagyunk. Tálalnám javaslataimat:
Mit szólnátok....
Ssangyong Chairman ( lényegében egy Merci )
illetve:
Kia Proceed ( valszeg nagy durranásnak szánják )
Ádi, korábban már olvastam/láttam valahol ezt a Wartburg Concept-et, de nem mertem javasolni, mert teljesen az Opel-művek által feltámasztott valami :) de nem nézne ki rosszul
Ja, és jövök Nektek műszaki adatokkal:
Lincoln Zephyr
3.0 L
Duratec 30 V6 / Flathead V8 / V12
221 LE ( 165 kw )
20/28 gallont fogyaszt (mérföldes + gallonos átszámításban nem vagyok otthon)
- visszaolvasva félreérthető,a sok "remek ötletek jöttek",nem magamat fényezem, az általatok írt ötletekre gondoltam! ;-)
- Aston Martin Rapide (gondoltam eltérhetnénk attól,hogy a RR és a Bentley is szerepel,bár pont most már külön utakon járnak... mindegy, egy AM limuzin akkoris dögösebb! :-p
EGYTERŰ: Francia (Citroen C4 "pikácsu"/Renault Mégane II Scénic) Honda FR-V Ford Focus C-Max Seat Altea (betonbiztos hely,hiszen ma minden Seat egyterű és az Altea volt az első)
SPORT: Aston-Martin DB9 Ford GT Ferrari ? Mercedes SLR
SUV.... megmondom őszintén elgondolkodtam,mert pont jó lenne ugyan a SUV 10.-nek ,de angolból olyan szép 4-est találtam,hogy meginogtam,no!:
GB???????????????? Aston-Martin Rapide (USA Ford) Jaguar FX (USA Ford) Mini Cooper S (D BMW) Rolls-Royce Phantom (D BMW)
Folytassuk a vitás kategóriákkal, jók az ötletek,próbálok mindenkinek kedvezni...
Német: rossz hír a Merci-gyalázóknak : "sajnos" mégis eszembe jutott egy nagyon idevaló verda tőlük: Mercedes-Benz CLS !!!! viszont: ugye a 6 gyártóból 3 luxus (audi,BMW,MB) 3 eccerű (Ford,Opel,VW), egyértelmű,hogy max 2 lehet mindkét oldalról. A Fordot kihagynám,kárpótolnám az egyterűek között Ford Focus C-Max-szal. Opel Astra OPC OK, tehát a VW jönne mellé,mivel ezt amúgy is zabálják mifelénk. Polo helyett viszont Jetta vagy Passat PDTDi lenne az "adekvát" szvsz... (hattorinak kárpótlás: legyen akkor a Ford GT sportkocsiknál,máshol meg akadnak majd kisautók,erre nekem is gondom volt! ;-)
Viszont a 3 német luxus közül választani kellene 2-t!
AUDI: minden magyar apuka/kisvállalkozó álma,egy A6 3.0 TDI quattro (ha tudnák,hogy a kocsi álltában többet veszít az árából,mint amit a legszomjasabb-legtakarékosabb moci fogyija különbségéből megspórolnának :-p
BMW: nálam vitán felül a régi 6-os méltó mai utódja jellemzi ma a márkát, igazi grantourismo. nem durvulunk el M-sportba, sokkal stílusosabb egy 645 CSi változat.
MERCEDES-BENZ: CLS 320 CDI- a dízelmerci az dízelmerci, a CLS-t szerintem nem kell magyarázni!
Japán: OK,legyen a Mazda RX-8 mellé a Mitsu EVO a másik "durva" gépezet, a Suzuki adott. A Toyota nagyon kell, megkerülhetetlen, népszerű is nálunk,jellemző modellt majd biztos találunk! ;-) A Mitsubishi így a Hondát "üti",viszont úgyis gondoltam 1 japán egyterűt, lehetne akkor Honda FR-V,"kárpótlási jegyre"! :-)
USA: a 300C-hez ragaszkodom, viszont akkor a Ford Co-tól legyen a Zephyr,rendben van! meg persze a GM jelöltek (Cadillac,Chevrolet ) is jöhetnek!
Hattori: üdv a fedélzeten,már azt hittem ide se nézel a sok meló felől,aztán a téli szünetben kezdhettük volna az elejéről magyarázni neked hogy mi és miért... :-D
Amúgy érdekes,megfogadtam hogy az irodában csak elolvasom a véleményeket és nem töltöm az időt szövegeléssel.Meg is tartom,viszont amint nem a munkával foglalkozom (pl.ma reggel miközben bicajjal mentem dolgozni vagy meló után Marcival a játszótéren) egyből "futni kezd a kvartett-program",így estére megvannak a gondolatok, "csak" le kell írni őket! ;-)
ma is nagyon jó ötletek jöttek, szépen kristályosodnak a "biztosan lesz ilyen benne" kategóriák! majd ezek is lesznek,de előtte egy olyan "második hullámban támadó" négyes,amire jobbnál jobb ötletek jöttek én meg le se sz..rtam! :-)
az ex-Kgst ez a kvartett, amit Hammer javasolt ,én korábban csak a Logan-ig jutottam,de aztán szépen kialakult a koncepció,amibe tökéletesen beleillenek a javaslataitok. Vagyis 4 olyan ex-kgst gyártó kell, akik 4 féle utat járnak azóta. a Dacia Logan ugye fix (ha lehet metálkék 1.4 MPi legyen!),ő az, akit a megtartott nevén az egykori szoci licensz eredeti tulaja fejlesztett ki és gyárt. A Skoda lehet a nagy cégbirodalom egyenrangú márkájává válásra a példa, tökéletesen 1-re gondoltunk LodoWico-val,a legjobban ezt az Octavia RS szemlélteti. A Lada C,-ami nekem nem jutott volna eszembe- megint újabb jellegzetes történet, ez tipikus orosz új autó,amit szigorúan önerőből évek alatt kifejlesztenek,még bemutatáskor úgy-ahogy korszerű is lenne,de mivel nincs pénz gyártani,így 5 év múlva kezdődik minden elölről.... És a 4.? A jugó és a lengyel vonal nekem kiesik,mindkettő előző generációs Fiat-okat gyárt, szerintem ezek nem valók ide. Amit jelölnék: az ex- keletnémet gyártók,akiknek ugye az egységes országbeli ígéretes fejlődésük a háború után keletiként megrekedt az ismert színvonalon,a név lejáratódott és ezért feledésre lett ítélve. manapság viszont vannak próbálkozások, pl.a Wartburg nevet feltámasztani hivatott modell nagyon jó lenne 4. féle koncepciónak!
1x írtam egy hosszabb (már-már ÁdiGagás ;-)) hozzászólást, de az utolsó pillanatban a technika ördöge, vagy valami mellékalimpálás miatt kitörlődött... ismeritek a fílinget...
Szóval: nagyon szépen a alakulnak a quartettek. Amiket szívesen látnék benne (én is): az Evo X mindenképpen !!!, ha VW, akkor legyen már a Polo, a kedvemért (kisautó is kell) A német "vitához" az jutott eszembe: mi lenne ha lealáznánk a Merciéket az A-Klasse-val (ha már 1x ilyenre vetemedtek) Amúgy meg szerintem jól is mutatna a pakliban, a sok "hosszúautó" között.
Az Aston-nal is nagyon egyetértek. Ford GT viszont nagyon kellene a sportautók közé (vagy a mégújabb Ford spori, amiről képet mindjárt csatolok.)
Szerintem egyébként lassan 2 pakli is "érik". Aprópopó, akkor még nem is beszéltünk a hátlapokról. Asszem a minta egyértelmű (remélem, nem jogvédett...) De a szín-nevezéktanba új-színű hátlapokat kell behozni. Narancs ? De ha nem akartok politizálni, akkor Chagall-kék (már-már lilás kék), türkiz, mustár javaslataim vannak.
Nagyon jópofa a cartooning, (és figyeltem annak idején a pályázatnál is), de szerintem nem adja vissza az akkori "kézimunkás" grafika hangulatát. Márpedig az újnak, pontosan olyannak kell lennie !!! Ezért kérdeztem még korábban, hogy ki lehetett anno az elkövető.
A gyerekkori legjobb barátom festőművész lett (és annak idején még nagyon érdekelték a jármű-grafikák), de mostanában nem beszéltem vele. Komolyan el tudnám képzelni az ő stílusában.
Eddig én 1 lapot (lapra valót) rajzoltam meg (kb. 1,5-2 éve)... Ez meg talán túl "hand-made" lett).
Inkább a következő hsz-ba csatolok képeket, meg linkeket (szerintem Ti is "képesíthetnétek" a leírt elképzeléseket).
először is köszönet Hammernek az "autókvartett-like" képcsinálás receptjéért! (bár szerintem ő is tudta a frankót: ha eltitkolná a módszert,csinálhatná ő az egész paklit! :-DDD
az elhangzott szereplőkről annyit,hogy nem 1 és nem is 2 tökéletesen egyezik az én jelöltjeimmel,de én maradnék következetes: előbb a márkák! ;-) (persze itt-ott azért muszáj "felfednem a lapjaimat" -indoklásképp! ;-)
F: Citroen,Peugeot,Renault,Matra nem rosszak hammer segédmotorautós jelöltjei,de nekem valamiért ez a Matra autószerűbb ezeknél... (asszem ez is megvan vagy 20 lóerős! :-)
I:Alfa,Fiat,Lancia,Maserati
USA: ugye adott 3 gyártó, a Chrysler,a Ford és a GM a C. 3 márkája közül a Plymouth gyak.nem létezik
a F.-hoz tartozók közül a Mercury ilyen "teszthalott", marad a Lincoln és a Ford
a GM márkák mindegyike viszonylag produktív,talán a Buick nem nagyon hallat magáról.
ez alapján én az 1. Chrysler Co, 1 Ford Co. és 2 GM Co. felállást javasolnám,
márka szerint a C-től először a legproduktívabb Dodge-re gondoltam, aztán beugrott mégis egy Chrysler-típus: 300C V8 Hemi - szerintem ez nagyon idevaló lenne!
A Ford-tól én egy Ford-ot javasolnék, a GM 2 képviselője az elmaradhatatlan Cadillac és a legnépszerűbb ,amellett Mo-on a Deawoo révén is ismert Chevrolet lenne - egyenlőre típusok nélkül.
D: a németek közül az Audi kell - nagyon példaszerű,hogy marketinggel a középszerű gyártóból presztízsmárka lett! BMW szintén kellene, ők meg évtizedek óta őszintén nyomják,semmi miniautó meg városi szecska, a dízel-konjuktúrának sem feküdtek le,a felvásárolt márkákat (Mini,Rolls-Royce) szépen gondozzák,amellett nálunk is kultusza van a márkának. az Opel kell, nagyon német és nálunk is elterjedt/népszerű (egyébként tényleg színesítené a négyest,ha valamelyik OPC-t tennénk be,jól példázza a fejlődést,pár éve a sport-Opel még a vicc szinonímája volt :-)
és hát akkor verekedés a 4. német helyért,ebben várom a véleményeket: a Ford-hoz én őszintén szólva nem ragaszkodom,karakteres képviselőjük se lenne,a Focus 2 nekem az 1. utánérzése, inkább kárpótolnám őket egy német egyterű helyezéssel,mondjuk a C-Max pl... a Mercedes szintén vegyes érzés, valamikor kihagyhatatlan lett volna, most nekem úgy tűnik,nincs akkora nimbusza már Mo-on,illetve nehezen találok olyan Merci-személyautót,ami a kártyánkba illene, esetleg az új C-osztály? (ha kimaradna,itt is kompenzálhatnánk a sportkocsiknál pl..) a Volkswagen - bár a konszernt már az audi képviseli - megintcsak "nagyon magyaros" márka, nálam ő lenne a 4. befutó!
J: a japánoknál a Suzuki Swift fix,nézzük a többit: lenne megint egy konkrét jelöltem ,amit nehezen hagynék ki: Mazda RX-8! utolsó Wankel-mohikán és már nem is sportkocsi (RX-7),hanem jó kis GT,szerintem idevág keményen! ;-) innen szabad a vásár, a Subaru - mint másik sajátos motorépítész cég a Mazda mellett- már sok lenne, a Nissan meg elég jellegtelen... én a világ legunalmasabb gyártója Toyotát ,meg a Hondát tenném be - hogy kis cég is legyen. a Mitsubishi megintcsak olyan,hogy az EVO szerintem túlzás ide,mást meg nem nagyon tudnak felmutatni...
sportautóknál asszem kéne 1 egzóta (Spyker v, Königsegg) kellene 1 angol kárpótlásképp nekik ; aztán ugye olasz nem maradhat ki , a maradék 4. hely német lenne (így kimarad a kicsit más stílusú amerikai sportkocsigyártás , a japánok meg a 350Z-n kívül amúgy sem nagyon tolonganak semmivel errefelé!)