Keresés

Részletes keresés

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 313
Azaz mégsem igaz. A 3köt.-ben 1949.03.21-től a 72-es Óbuda főtér - Bécsi út - Margit híd.
Tehát 49-ben vagy 50-ben történt az átszámozás.
Előzmény: BPO-700 (303)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 312
Igaz lehet, most megnéztem, az 1950-es menetrendben már 7-es van.
De akkor 1957-ben nem volt szükség semmiféle "újraindításra".
Előzmény: BPO-700 (304)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.14 0 0 311
Kedves fórumozók!

Aklit érdekel, a www.port.hu/bkv/busz oldalon el lehet érni a bkv rt. régi (1999-es) oldalát. Tele régi menetrendekkel, pl. a 180-as busznak fenn van az 1992. márciusi menetrendje.

Üdv. Újbuda

Peto Creative Commons License 2004.01.14 0 0 310
A 67-eshez

A 67-es busz 70. 04. 03-tól Örs vezér tere - Rákoskeresztúr,Ferihegyi út elágazás között járt, ez volt a XVII. kerület legfontosabb vonala.
A Jászberényi úti felüljáró átadásakor sikerült kiküszöbölni a sorompót, ekkor a Jászberényi úti 61-esek vették át a gerincvonali szerepet, a 67-es Kelet-pesti Tejüzemig rövidült (74.03.01.)

A 61E a 67-es hosszabbításával egyidőben (88.01.30.) került át a Keresztúri útra (ekkor készült el a Keresztúri úti felüljáró).

Előzmény: BPO-700 (291)
Peto Creative Commons License 2004.01.14 0 0 309
A 92-eshez:

Korábban a 44-es busz valóban csak Cinkota, gyógyszertárig járt, viszont a 92-es 1960. 08. 20-án rögtön körforgalomban indult be a ma is járt cinkotai vonalon.
Rákosszentmihályon 1962-ig között a Csömöri út és Rákosi út között a Köztársaság utcában járt, 62-64 között a Csömöri út-Varga J. u. (Szent korona) között továbbra is a Köztársaság utcát használta, és a József utca teljes hosszban csak 64-ben készült el.
1960-ban indult a 92Y is, ami 77-től a 192-es névre hallgat.

Előzmény: BPO-700 (251)
SGábor Creative Commons License 2004.01.14 0 0 308
Hát ez nagyszerű detektívmunka, köszönöm az összes hozzászólást.

Tehát, ha jól értem, eddig ennyit tudunk:

A Margit-híd északi felének megnyitása előtt lŕtezett egy 53-as villamos, amely a mai Moszkva teret kötötte össze a Nyugati pu.-val, egy U-szerű vonalvezetéssel, a Szabadság hídon keresztűl. Ez már önmagában is érdekes, a 3-kötetes erről nem szól.

Tehát megnyílt a teljes Margit híd, megszűnt az 53-as, és indult a Nagyvárad tér - Kiskörút - Margit híd érintésével az 5-ös (Óbudára) és a 45-ös (Maszkva tér - Déli pu.-ra). Ez így volt 1948-ban (vagy 49-ben? nincs elôttem a könyv), a 3-kötetesben található menetrend szerint.

1950 júlis 30-án viszont (tehát születésem elôtt 7 nappal...), a http://villamos.budapest.hu/ -n található menetrend szerint, az 5-ös helyett már egy 53-as járt, de az csak a Nagyszombat u.-ig. A 45-ös viszont maradt a régiben.

A http://villamos.budapest.hu/ hálózattörténete szerint 1952 okt. 26-ától viszont a Keleti pu. - Március 15. térig járó 75-öst átkeresztelték (habár akkoriban valószínűleg nem ez volt a használt kifejezés :) ) 45-ösre, tehát akkor már nem létezhetett a Margit-hídon járó 45-ös!

Ha megnézzük jhoward 1952.-es villamosmenetrendjét, azon sem szerepel a két margit-hídi járat.

Tehát valamikor 1950 és 1952 között szünt meg a 45-ös és 53-as, a kérdés: mikor?

-----------------------------------------

Ami érdekes mellékészrevétel, hogy a háborúból még alig visszaépült Budapesten, csak két működő villamosöszzeköttetéssel Pest és Buda között, átszállás nélkül lehetett eljutni a következő pontok között:

Nagyvárad tér - Moszkva tér/Déli pu./Gellért tér/ Margit híd/Óbuda

Kálvin tér - Moszkva tér/Déli pu./Margit híd/Óbuda

Astoria/Deák tér - Margit híd/Óbuda

Nyugati pu. - Déli pu./Kelenföldi pu.

Előzmény: Blöky (294)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 307
A 84-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 84-es jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 306
A 71-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1979):

1920-as évek végén
A 71-es villamosok Baross tér - Fiumei út - Üllői út - Ferenc József híd - Krisztina körút - Margit híd - Berlini (Nyugati) tér útvonalon közlekedtek.

1940-es években
A 71-es villamosjárat megszűnt.

1951.04.30.
A 71-es (immár) trolibuszok Erzsébet királyné útja - Kossuth Lajos tér - Margit híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.

1953.
A 71-es trolibuszok Erzsébet királyné útja és Balatoni utca között közlekedtek.

1956.
A 71-es trolibuszjárat - a harci események miatt - megszűnt.

1957.10.14.
A 71-es trolibuszok MÁV-Kórház és Marx tér között közlekedtek.

1979.05.02.
A 71-es trolibuszjárat megszűnt.

---

Akinek, pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 305
Kíváncsi lennék, hogy mások mennyire ismerik a múltat...

...mondjuk a 11-es, a 42-es, a 80-as, 96-os autóbusz-, illetve a 2-es, a 9-es, a 60-as, valamint a 70-es, a 78-as, a 83-as trolibusz vonalakról...

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (244)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 304
...mivel a 72-es trolibusz 1952.10.26-án indult el Marx tér és MÁV-Kórház között.

Csak feltételezem, hogy a 72-es villamos 1948.07.31-vel szűnt meg...

Előzmény: BPO-700 (303)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 303
Vagy félreértés történt, vagy én nem írtam érthetően! :(

Mivel, még mindig 1948.08.01-én vagyunk:

A 72-es villamossal írt mondatom is erre vonatkozott.
(Lehet, hogy ott volt a félreértés, hogy a 7-es villamosnál említettem az 1957-es újraindítását...

Ezért elnézést kérek!

Előzmény: Blöky (300)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 302
A 15-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:

1928.02.15.
A 15-ös autóbuszok Boráros tértől a Ráday utcán és Belvároson át a Csanády utcáig közlekedtek.

1929.06.18.
A 15-ös autóbuszok Boráros tér és Ferdinánd (Lehel) tér között közlekedtek.

1931.
A 15-ös autóbuszok belvárosi útvonala módosult, miután megszűntették a belső-Lipótváros - Erzsébet tér - Bálvány (Október 6.) utca - Hold utca - Szemere utca villamos-vonalat.
Boráros tér - Ráday utca - Kálvin tér - Ferenciek tere - Petőfi Sándor utca - Erzsébet tér - Szabadság tér - Alkotmány utca - Szemere utca - Csanády utca.

1933.12.15.
Ismét módosult a 15-ös autóbusz belvárosi vonala.
/A 48-as villamosjárat megszűntetése miatt./

1944.
A 15-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1946.12.09.
A 15-ös autóbusz újra közlekedtek.

1948.09.06.
A 15A jelzésű autóbuszok Ferenciek tere és Szent István körút között közlekedtek.
/ A 15A jelzésű autóbuszjárat megszűnteésének időpontja ismeretlen./

1983.01.25.
A 15-ös autóbuszok az új Boráros téri autóbusz-végállomásról indultak.

1983.05.17.
A 15-ös autóbuszok már a Közraktár utcában kialakított végállomásról indultak.

1984.03.01.
A 115-ös autóbusz Mechanikai Művek és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban a két útvonalon közlekedő 113-as egyik vonalán közlekedett, illetve a 115-ös autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 15-ös autóbuszjárathoz./

1988.05.16.
A 15A jelzésű autóbuszjárat Arany János utca, metróállomás és Dimitrov (Fővám) tér között közlekedtek.

1993.12.31.
A 15A jelzésű és a 115-ös autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 301
60-as évek:
67 Keleti pu. - Rk., Ferihegyi út
Előzmény: BPO-700 (291)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 300
"1948.07.31-ig"

A Háromkötetesben az 1948. márciusi menetrend már nem tud 7-es villamosról.

A 72->7 átszámozás sztem nem 1957-ben, hanem jóval korábban, a 72-es troli beindításakor kellett hogy történjen.
57-ben rövidült a Margit kórházig.

Előzmény: BPO-700 (281)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 299
A FOGASKEREKŰ VASÚT KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1874-TŐL NAPJAINKIG:

1873.06.03.
Aláírták a Fogaskerekű vasút építésére vonatkozó építési engedélyezési iratokat.

1874.06.25.
Elindult a világon harmadikként, Budapesten a Fogaskerekű vasút Vérmező és Svábhegy között.

1890.
A Fogaskerekű vasút Vérmező és Széchenyi hegy között közlekedtek.

***
Figyelem!
Itt a villamosítást, az 1973-as járműbeszerzésről nem említettem!
***

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 298
A 60-as években egy ideig létezett még 62A Zalka - Ferihegyi út között.
Előzmény: BPO-700 (279)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 297
Az eddigi adatokat köszönöm!

Természetesen várom a következő kiegészítéseket is!

Üdv.: BPO-700

Előzmény: Blöky (296)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 296
A 60-as évek közepén már így járt a 61-es:
Zalka m.tér - Jászberényi út - Pesti út - Péceli út - Zrínyi u. - Pesti út - vissza, körforgalom
(ellenkező irányban a 62-es közlekedett)

"1970.04.03.
61Y jelzéssel Rákoskert és Rákoscsaba között körforgalmi jelleggel közlekedtek az autóbuszok.
/Ellenkező irányban 62Y jelzésű autóbuszok közlekedtek./

1970-es évek első felében
--- A 61-es autóbuszok Zalka Máté tér és Rákoscsaba között közlekedtek.
--- A 61Y jelzésű autóbuszok Örs vezér tere és Rákoscsaba között közlekedtek"

Valójában 1970.04.03-tól:
61Y Örs vezér tere - ... - Pesti út - körforgalom azonos a 61-esével (és természetesen ellenirányban 62Y)

Megemlíthető még, hogy 1980 körül adták át a tejgyár és Rákoskeresztúr közötti felüljárót, a 61E azóta a Keresztúri úton közlekedik (befelé a Gyógyszergyári úton).

Előzmény: BPO-700 (278)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 295
A 96-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 96-os jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 294
"Akkor a 45-ös ezidőtáji megszűnés időpontja 1948-1951. közötti időszakra szűkült!"

Szűkítsük tovább: a villamos.budapest.hu-ra feltett 1950-es menetrend szerint még járt.
(de ld. még Hamster hozzászólását is)

Előzmény: BPO-700 (272)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 293
Így van!

BPO-700

Előzmény: Blöky (292)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 292
"2000.05.01.
A 3-as autóbuszok Budafoki úton át közlekedtek."

Előtte volt olyan variáció is (de nem tudom mikortól), hogy Móricz - Fehérvári út - Hengermalom u. - Budafoki út - stb.

A gyors 3-as mindig is a Budafokin járt.

A 103-as első verzója Buda felé:
... - Lágymányosi híd - Szerémi út - Hauszmann A. u. (vagy Prielle K.u.?) - Budafoki út stb.

Előzmény: BPO-700 (255)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 291
A 67-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1955–TŐL NAPJAINKIG:

1955.
Az alábbi járatok indultak el:
--- A 67-es: Budaörs, Lévai utca és Budakeszi, Táncsics Mihály utca között közlekedtek.
--- A 67A jelzésű: Budaörs – Prés, és Kovácsoltárúgyár (PRÉKO) között közlekedett.
--- A 67B jelzésű: Budakeszi – Prés, és Kovácsoltárúgyár (PRÉKO) között közlekedett.
--- A 67C jelzésű: Budaörs – Keményfémárúgyár (KEFÉM) között közlekedett.
--- A 67D jelzésű: Budakeszi – Keményfémárúgyár (KEFÉM) között közlekedett.

1956.
A 67-es, a 67A, a 67B, a 67C és a 67D jelzésű autóbuszjáratok megszűntek.
/Továbbiakban számozott GY jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

1950-es évek második felében
A 67-es autóbuszok Keleti pályaudvar és Rákoskeresztúr, Malom utca között közlekedtek.

1970.04.03.
A 67-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr (Tejipar) között közlekedtek.

1988.01.30.
A 67-es autóbuszok Örs vezér tere és Rákoskeresztúr, Kis utca között közlekedtek.

1990.09.01.
A 67-es autóbuszok immár Aranylúd utcáig közlekedtek (körforgalomban).

1997.03.11.
A 67V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) és Keleti pályaudvar között közlekedtek.
/A villamos-pótló járat a 67-es villamos „ideiglenes” szüneteltetése miatt indult be./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Újbuda-busz (287)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 290
"?
A 92-es autóbuszjárat megszűnt"

Sztem beolvasztották a 42-esbe.

"1977.08.01.
A 192-es autóbuszok ..."

A 60-as évek eleje-közepe óta biztosan létezett, csak 92Y-nak hívták.

Előzmény: BPO-700 (251)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 289
Augusztus 1-én adták át a Margit híd északi oldalát is (immár teljes szélességben) a forgalomnak. Ezért az alábbi forgalmi változások történtek a budapesti tömegközlekedésben:
~ a 2-es villamos Jászai Mari tér – pesti Duna-part – Kálvin tér útvonalon közlekedett;
~ a 4-es villamosjárat (Margit híd, pesti hídfő – Margit híd, budai hídfő) megszűnt;
~ az 5-ös villamos Óbuda, Fő tér – Lajos utca – Margit híd – Kiskörút – Nagyvárad tér útvonalon közlekedett;
~ a 6-os villamos Boráros tér – Nagykörút – Margit híd – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedett;
~ a 7-es villamosjárat (Óbuda, Fő tér – Batthyány tér [Déli pályaudvar]) megszűnt;
~ a 8-as villamos Városliget – Podmaniczky utca – Báthory utca – Kossuth Lajos tér útvonalon közlekedett;
~ a 9-es villamos Móricz Zsigmond körtér – budai Duna-part – Bem József utca – Török utca – Nagyszombat utca útvonalon közlekedett;
~ a 9A jelzésű villamos Móricz Zsigmond körtér és Margit híd, budai hídfő között közlekedett;
~ a 45-ös villamos Nagyvárad tér – Kiskörút – Berlini (Nyugati) tér – Margit híd – Moszkva tér – Déli pályaudvar útvonalon közlekedett;
~ a 46-os villamos Marx (Nyugati) tér – Podmaniczky utca – Szinyei Merse utca – Baross tér, Keleti pályaudvar útvonalon közlekedett;
~ a 48-as villamos Berlini (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedett;
~ az 53-as villamosjárat (Nyugati tér – Szabadság híd – Széll Kálmán /Moszkva/ tér) megszűnt;
~ az 59A jelzésű villamos Széll Kálmán (Moszkva) tér és Csörsz utca között közlekedett;
~ a 63-as villamos Nagyvárad tér – Szabadság híd – Széll Kálmán (Moszkva) tér – János Kórház útvonalon közlekedett;
~ a 69-es villamosjárat (Batthyány tér – Csörsz utca) megszűnt.

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (281)
Blöky Creative Commons License 2004.01.14 0 0 288
"?
66Y jelzéssel Pesterzsébet, Kossuth tér és Péterimajor között közlekedtek"

Ez biztos 1966.07.01-én történt.
Addig az időszakos járatok voltak a betűsek, utána a díjszabási korlátozással közlekedők (bérlet nem érvényes, némelyiken 2 vonaljegy kellett) lettek azok.

Előzmény: BPO-700 (247)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.01.14 0 0 287
Kedves BPO-7oo!

Köszi az infókat a 61, 62-es buszokról!! A 67-esről nem tudsz valamit??

Üdv. Újbuda

Előzmény: BPO-700 (279)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 286
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

Az adatok 3-as, 61-es és 62-es autóbuszokkal, illetve 18-as és 31-es villamosokkal bővültek!

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20);
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47);
A 3-as autóbusz-család közlekedés története (255);
Az 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106);

A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107);
A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133);
A 14-es autóbusz-család közlekedés története (138);
A 20-as autóbusz-család közlekedés története (166);

A 24-es autóbusz-család közlekedés története (222);
A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121);
A 27-es autóbusz-család közlekedés története (245);
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73);

A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7);
A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136);
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42);
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53);

A 41-es autóbusz-család közlekedés története (198);
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70);
A 44-es autóbusz-család közlekedés története (148);
A 47-es autóbusz-család közlekedés története (200);

A 48-as autóbusz-család közlekedés története (202);
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36);
Az 53-as autóbusz-család közlekedés története (242);
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33);

Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104);
A 61-es autóbusz-család közlekedés története (278);
A 62-es autóbusz-család közlekedés története (279);
A 63-as autóbusz-család közlekedés története (197);

A 66-os autóbusz-család közlekedés története (247);
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59);
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9);
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43);

A 79-es autóbusz-család közlekedés története (250);
A 86-os autóbusz-család közlekedés története (204);
A 92-es autóbusz-család közlekedés története (251);
A 93-as autóbusz-család közlekedés története (199);

A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79).
Az 1-es villamos közlekedés története (96);
A 7-es villamos-trolibusz közlekedés története (22);
A 11-es villamos közlekedés története (23);

A 16-os villamos közlekedés története (27);
A 17-es villamos közlekedés története (38);
A 18-as villamos közlekedés története (282);
A 19-es villamos közlekedés története (208);

A 21-es villamos közlekedés története (29);
A 22-es villamos közlekedés története (109);
A 31-es villamos közlekedés története (283);
A 32-es villamos közlekedés története (110);

A 34-es villamos közlekedés története (112);
A 39-es villamos közlekedés története (113);
A 41-es villamos közlekedés története (209);
A 43-as villamos közlekedés története (132);

A 44-es villamos közlekedés története (210);
A 45-ös villamos közlekedés története (135);
Az 57-es villamos közlekedés története (114);
Az 58-as villamos közlekedés története (30);

A 67-es villamos közlekedés története (219);
A 69-es villamos közlekedés története (220);
A 81-es villamos-trolibusz közlekedés története (146);
A 85-ös villamos közlekedés története (201).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (252)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 285
Sajnos melléütés történt!

1993.11.29. A 32É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt. /Pótlására 31É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett./

Helyesen:

1993.11.29. A 31É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt. /Pótlására 31É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett./

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (283)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.14 0 0 284
A 31-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1940-TÓL NAPJAINKIG (1995):

---
Már megint lemaradt! :)

Előzmény: BPO-700 (283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!