Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 60
A metrón éjszaka szinte nagyobb élet van, mint nappal. A menetirányítókat biztosan jobban igénybeveszik :) Rövid üzemszünet, valamint a szigorú üzemi feltételek miatt sok ellenőrzési, karbantartási feladat van, illetve sűrűn. Hozzá kell még tenni, hogy néhány vonat a vonalon éjszakázik, úgy kell hát megtervezni a tehermeneteket, hogy ezeket is ki tudják kerülgetni. Fanatikusoknak a nyála csorog, hogy milyen menetek vannak ilyenkor, mindenféle vágánykapcsolatokon, egykori végállomások kihúzóvágányain át mennek a szerelvények, dízelmozdonyokkal (a pálya ilyenkor feszmenetes).
Előzmény: gabek (59)
gabek Creative Commons License 1999.12.02 0 0 59
Üdv mániákusok!

Egyszer volt részem abban az élményben, hogy láthattam a metróban közlekedni valami kis tehercsodát. Az Árpád hídtól mentem a Kálvin térre a utolsó metróval. Újpest irányába már elment az utolsó szerelvény, majd kicsivel utána jött ez valami. Picike kis mozdonyka volt előtte (nagyon hasonlított a formája a Barkasos dologra) és egy rakat platós kocsi volt mögötte minden vacakkal megpakolva. Egy kicsit meglepődtem, aztán annyiban hagytam a dolgot, hogy bizonyára ez lesz az éjszakás műszak.

GABEK

kivi Creative Commons License 1999.12.01 0 0 58
Őőőő... ha jól tudom, 600V-al mennek a villamosok és a trolik.

kivi

Előzmény: Törölt nick (54)
division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 57
UV,Ganz csuklós,földalatti, Hungaroplan (3750-es prototipus, "Csufi") engedélyezett sebessége 60 km/h, Tatra T5C5 65 km/h, persze a Kresz miatt csak 50...
pedig pl az 1-es "gyorsvillamos"-t igazán megcsinálhatnák 65-re, ott úgyis 70-el mennek mellette az autók...

A Fehér úti főműhelyben mondták, hogy a próbapályán mértek 80-at UV-re!!!!
Én egyszer láttam, hogy MUV ment olyan 65-el! autóval mentünk mellette úgy mértük.

Előzmény: Grg (56)
Grg Creative Commons License 1999.12.01 0 0 56
> Hisz ezek 40 km/h-nál többet nem mennek!

Azért ez igy nem teljesen igaz, én pl. mentem már 2-es villamossal 60-at!
(Igaz ez ritka jelenség)
De naponta járok az 56-ossal és ott kivétel nélkűl 45-50-et mennek (nem csak azóta amióta plusz járat lett), sőt ha normális vezető van akkor 55-ig is kihajtják :))

Előzmény: Brumimackó (43)
NZA Creative Commons License 1999.12.01 0 0 55
"A Ganz csuklos villamoson a csukloresznel (nem minden kocsin) kivul van valamilyen, kihuzhatonak kinezo valami (jol megaszontam). Mi ez?"
Letra. Az UV-n is van, kihajthato.
Előzmény: millenium (52)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.01 0 0 54
A többinél egyenáram van. HÉV-nél 1000V, villamosoknál ...bazeg, nem jut eszembe.
Előzmény: millenium (52)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.01 0 0 53
Valóban, van átjárás. A 2-es van lejjebb, a 3-as feljebb, nem túl nagy szögben vannak egymáshoz képest. Az északi oldalon van középen egy kihúzó, ami aztán egy spirálban átmegy a másik vonalra. Amikor 76-ban átadták a 3-as első szakaszát (Deák tér-Nagyvárad tér), még nem volt külön kocsiszín (a Nagyvárad téren volt egy vizsgálóállás), a szerelvények a Fehér útról jártak, ezen a hurkon keresztül. Manapság is járkálnak át, többnyire a vizsgáló és szerelő, karbantaró kapacitások jobb kihasználása végett egyik kocsiszínből a másikba.
Előzmény: millenium (52)
millenium Creative Commons License 1999.12.01 0 0 52
Ugy hallottam, a Deak teren a ket metrovonalnak van atjarasa. Tenyleg van?

A Ganz csuklos villamoson a csukloresznel (nem minden kocsin) kivul van valamilyen, kihuzhatonak kinezo valami (jol megaszontam). Mi ez?

Azt tudom, hogy a nagyvasuti vontatasban 25kV AC a fesz. Es a tobbinel?

division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 51
nagyon gyorsan mennének ide-oda :)))
Előzmény: Törölt nick (50)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.25 0 0 50
Bizony! A trolik nem tudom hogy bírnák a 25000 V váltófeszt! ;) /Ráadásul alulról/
Előzmény: szega (49)
szega Creative Commons License 1999.11.25 0 0 49
A terelősinek igen látványosak például a Keleti PU előtt, a százlábú hid alatt. Elég nagy gond lenne ugyanis, ha egy kisiklott Szili a Kerepesi út forgalmát átterelné a Bp-Miskolc vasútvonalra...
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.25 0 0 48
Akkora sebességnél elég az is, ha az egyik kerék kiesése (eltörése) által "megbicsaklik" az egyik forgóváz. Nagyon kicsi kimozdulás, viszont óriási lendületnél, dinamikus cucc, elszáll a szerelvény. Az már csak "bónusz" volt, hogy mindezt pont egy felüljáró alatt tette, jól magára is vonta azt.
Előzmény: division by zero (47)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 47
ICE baleset nagyon durva volt, a Vasútgépészet 1999.3. számában van egy részletes cikk róla.
lényeg: már a baleset elött egy héttel(!!!) nem felelt meg a kerék a biztonsági előirásoknak!
Egy utas hallotta a törött kerék által keltett zajt, szólt a kaluznak, de az nem vette komolyan a dolgot...
Végül egy fémdarab egy kitérőbe hulott, és ez siklasztotta ki a szerelvényt.
Előzmény: Törölt nick (44)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 46
villamos kisíklás: ajánlom figyelmetekbe Bárdos Imre balesetes listáját a vasútmániások oldaláról letölthető
1984.7. hóban a 2-es villamos
1990.6. hóban a 6-os
1991.1. hóban a 24-es
ezek voltak a súlyosabb kisíklások, többit lásd a listában...

kisebb kisiklások elég gyakorik lehetnek, főleg váltoknál, ezt az aszfaltba vájt két páthuzamos mélyedés árulja el, nézzétek meg pl a Batthyány téren a 19-es végállomásán a váltók környékét...

division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 45
terelősíneket olyan helyeken alkalmaznak, ahol az kisiklott jármű "elkószálása" még nagyobb bajt okozna: hidakon, felüljárókon, ezek alatt, "szakadék" mellett (mint a 2-es villamos)
A Vasúthistória Évkönyv 1994-es kötetében a 157. oldalon lehett olvasni egy esetet, amikor terelősín megtette a köteleségét, és átvezette a hídon a kisiklott kocsit, különben valószínüleg a folyóban kötött volna ki a vonat...
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.24 0 0 44
Nem tudok róla, hogy sikott volna ki. Benda Gyuri honlapján rajta kell legyen, ha mégis. Kisiklás nem csak a nagy sebesség következtében lehet, hanem ütközés, meg még sok más kapcsán is. Lényeg az, hogy azokon a helyeken, ahol nagyon nem jó, ha elmászkál, ott kell ez a plusz sínszál. Na, pl. eltörik egy kerék (lásd ICE baleset, amire már előbb is utaltam), akkor kiszaladhat az összes forgóváz, namármost nem mindegy, hogy hova.
Előzmény: Brumimackó (43)
Brumimackó Creative Commons License 1999.11.24 0 0 43
Bp-en siklott ki mostanában villamos? Hisz ezek 40 km/h-nál többet nem mennek!
Más: Villamossínen van sínautó? Nagyon elszörnyedne a rendőr, ha vki azzal sétálna éjjel?
Előzmény: Törölt nick (42)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.24 0 0 42
Felüljárók alatt, hidakon, stb. szokott ilyen lenni. Arra szolgál, hogyha valami oknál fogva a járgány leugrik a sínről, akkor ne szaladjon szanaszét, hanem ez a belső sínszál megfogja. A 2-esnl a viadukt szakaszon van ilyen, ah jól emlékszem, illetve az aluljárókban. Nyilván, nagy gáz, ha leszáll a rakpartra, nagyot esik, borul, etc., nemkülönben vacak dolog, ha kiüti az eluljáró támoszlopát, ami jól ráomlik (lásd ICE baleset a németeknél).
Előzmény: millenium (41)
millenium Creative Commons License 1999.11.24 0 0 41
Kérdés a síndöcögények szerelmeseihez:

A 2 villamos vonalan egy jo hosszu szakaszon a sinpar kozott van egy harmadik sin is. Mi ez? Mire szolgal?

division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 40
az ott 1000mm-es, van 1000mm-es C50?
az elkanyarodó ágában még több nyomtáv van

Mukizás jó lenne!!!

Előzmény: Törölt nick (39)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.24 0 0 39
A népliget felé a ganz próbapálya kétnyomtávú. Érdekes lenne, mondjuk egy C50-es ahogy a 23-as sárga mellett eldöcög próbára....de ez csak az én egyéni képzelgésem.
El kellene menni egyszer egy MUKIval a város minden villamosvonalára; például ki Kamaraerdőre, vagy a 13-as vonalán végig...
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.24 0 0 38
Lássatok csodát, ha jól megnézitek azokat a sárga robur-szerű gépeket... (Hopp, tényleg, emlékeztek a Hódító Robur című képregényre, vagy rajzfilmre, vagy micsoda? Helyesebben én csak arra emlékszem, hogy volt ilyen, mert ránézésre nagy marhaság volt.)...szóval, mint az elő is jött, ezeket tehervágánygépkocsinak hívják, azaz TVG a nevük, ezt büszkén viselik is az oldalukon. Innen már nem kell nekik sok fantázia, hogy TGV-nek álmodják magukat ;)

Nagyvasút, metró, villamos, HÉV, fogaskerekű mind azonos, 1435 mm-es, ún. "normál vasúti nyomtáv"-on fut. Vannak városok idegenföldön, ahol a villanyosok keskenyebb nyomtávot használnak, nem is átjárható a hálózat a vasútról, höhö, elszúrták. Ilyen pl. Szófia, ahol viszont építgetik át a hálózatot. Jelenleg vannak viszonylatok, amiken már normál nyomtávú cuccok járnak.

Azért nincsenek annyira rosszban a sárga és a szürke gépek! Nemrégiben láttam két szürkét, közöttük egy sárgával, ami elhagyta magát. Vitték a Fehér útra. Közrefogták, aztán jólvan.

division by zero Creative Commons License 1999.11.23 0 0 37
igen közben a swi-ről átköltözött a tar.hu-ra az oldal...
itt a Fehér úti képek
Előzmény: millenium (33)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.23 0 0 36
Ja, a képek átköltöztek a www.tar.hu/vasut címre! (katt ide)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.23 0 0 35
Nekem van képem a sín-Warszaváról, ha kell, feltehetem valahova. A Józsefváros PU végében (az Északi JJ bejáratánál) állt régebben egy sín-Csepel, talán még ott van.
Akinek van bármilyen metrós képe, ne tartsa vissza! Hogy lehetne egy metró-látogatós kirándulást szervezni?
szega Creative Commons License 1999.11.23 0 0 34
Bocs!
A kocsi "A" vége fölött van az áramszedő. Így ha onnan vezetik, úgy néz ki a kocsi szemből, mintha nagy segge lenne (az áramszedő elhelyezkedése a kocsi karakterét is megadja), viszont ha a "B" végről vezetik, tehát a szedő a menetirány szerint hátul van, akkor (legalábbis szerintem) sokkal szebb. Jön a kocsi szemből, tolja a nagy orrát, hátul meg ott vigyorog a szedő. Ha a MUV "A" véggel jön, olyan, mintha egy széket a támlája felől néznél. El lehet képzelni? Szerintem egyszer nézd meg mind a két verziót a valóságban, aztán el lehet dönteni, melyik jobb.
Előzmény: Brumimackó (32)
millenium Creative Commons License 1999.11.23 0 0 33
division by zero
addig is pár kép a BKV Fehér úti műhelyéből

Ez a link nem igazan elo!

Előzmény: division by zero (25)
Brumimackó Creative Commons License 1999.11.23 0 0 32
Ez magyarul hogy van?
Előzmény: szega (31)
szega Creative Commons License 1999.11.23 0 0 31
A MUV nekem is tetszik, de csak B-végről vezetve. A-végről kissé idióta. Kár, hogy nem lehet őket A-végnél csatolni, az lenne csak sirály! Mint a 60-as évek elején a 63-as villamos, A-végnél csatolt UV!
Előzmény: division by zero (30)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!