Nem az, hogy rendszeresen levágták azt, amit a köznapi életben biztosítéknak nevezünk, ha túl sok tartózkodott belőlük a vonalon? (monjuk el nem tudom képzelni a 41-est, amint épp sűrün jár)
Kapaszkodjatok, bili érkezik az első vágányra: villamos-jeggyel nem lehet megcsinálni? Most arra gondolok, ami régen a tégla-jegy volt. De ez lehet rendes villamosjegy alakú is. Indítsuk el az 58-ast holnaptól. Járjon, ameddig van pálya (Szépilonáig). A busz (most is 158 a jele?) onnét menjen tovább. De. Aki átszáll a villamosról a buszra, azt fogadja egy felhívás és egy lyukasztó. Ha szeretné, hogy a jövőben ne kelljen átszállni, itt lyukasszon egy villamos-jegyet. Egy BKV jegy nem olyan nagy érték, hogy sajnálja az ember. Talán könnyebb is kiadni. (Bérletesekkel vagyok gondban). Optimális esetben minden utas adakozik így 95 (100?) Ft-ot. Vajon mennyi idő alatt jön össze a helyreállítás ára? (Esetleg csak a földet kell lekaparni a meghagyott sínekről. A végállomáson rég nem működik a kemping, nem lehet olyan drága visszavásárolni). Motiváció lehetne, hogy ha összejön a pénz fele, akkor félútig meg lehet csinálni, akkor onnét megy tovább a busz. Persze, ne felejtsük el az arányosan beszerzendő motorkocsikat sem.
Semmi bajom a színházakkal, tudom, félreérthető voltam, ha valaki nagyon akarta... Színház így is van, bár kifejezetten oda nem szoktam villamossal járni :) Úgyis tudod mire gondolok, én először az alapvető igények kielégítését várnám el egy várostól, aztán jöhet a szórakozás. A színház, fesztivál, stb ugyanis egy nap egy évben (összesen), a maradékon valahogy el kellene jutni munkába, haza, ismerősökhöz, szülőkhöz, nagyszülőkhöz, persze ennek nincs reklámértéke. :I De hagyjuk ezt, mindenki tudja, hogy mi az, ami van, mi az, ami kellene, és hogy ebből mi van betervezve. :( A témát emúgyis nehéz demagógia nélkül kezelni.
XII. kerület 58-ast akar, Zugló 67-est... És ebben a szép városban ez kevés, szégyen és gyalázat :( Persze színházat is biztos akar valaki, hogy csúsztassak egy cseppet. Normál definíció szerint egy városnak első sorban funkcionális feladatai vannak, azután jön minden más. És még mindig nem tartom esélytelennek valami Köz-közlekedési mozgalom indítását, ha jobban megnézzük, Nagymarosnál se épült gát, bicikliutak is lettek a városban. Mert itt, meg még két másik topicban nyugodtan moroghatunk, de ez nem halltszik el sehova...
Szombaton olvastam a XII. kerületi regionális újságban (Hegyvidék a címe), hogy a XII. kerület igenis szeretné újraindítani az 58-ast, csak hát kevesek hozzá, hogy tényleg meg tudják csinálni :-((((
Halkan azért megkérdezem, hogy ugye mindenki érzi, hogy viccről van szó? Gondolkodtam egy darabig a címerpajzsot tartó háziállatok odarajzolására is, de annyit nem ért a poén, így viszont tényleg felborul a kép :)
| Felhős.
Egyébként ninncs bilis topic meg nem bilis topic. Van egy társaság, nagyjából ugyanabba a néhány topicba írogatunk, és mindannyiunknak jó nagy bilije van. (A felhő a bilinek a heraldisztikailag stilizált megjelenése :-))
Egy újabb strigula a felhősnek. Bár lehet, hogy az a még nem is létező bili-topic lelkét fejezné ki jobban :-)))
A koronával az a baj, hogy nagyobb a korona, mint bármi más a képen - nem látszik elsőre - de még másodikra is csak nehezen - hogy itt villamosokról van szó. De érdemes lenne egy kicsit nagyobb méretben megszemlélni korona nélkül, de remízzel.
Egyébként tényleg az akart lenni, csak ugye a heraldikában a stilizáltságon van a hangsúly, ezért két ajtó lett három helyett (persze igazából csak nem volt elég vékony filcem:).
Én viszont úgy hallottam, hogy a gazdagréti gyorsvillamos vonalán lesz egy betétjárat, ami felkapaszkodik Budaörs irányából Csillebércre, és közös végállomása lesz a meghosszabbított Fogaskerekűvel Jánoshegynél. Bár ezen még gondolkoznak, mert eredetileg csak annyit akartak, hogy a kocsik egy része átmenjen a lakótelep felett Budaörsre, de a Budakeszi-i önkormányzat szeretné, ha nekik is jutna belőle valamit, most úgy néz ki, hogy viaduktok, meg alagutak is lesznek a pályának azon a részén...
"Az ott melyik remíz a címerben?"
Kelenfoldi muhely (regebben Fuzesi), vagy Vagohid. Csak ennek az epuletei neztek ki ilyen tetovel (bar lehet, hogy korabban a Pallfy-telep is ilyen epulet volt).
(Sot, Vagohidon a kijarattal szemben allva a teto a masik iranyba nez, ugyhogy ez csak a Fuzesi lehet .)
Reméltem, hogy ez a kis poén megindítja az álmodozást :) Egy kérés: meg tudnátok nekem jelölni az eredeti kép készítőjét? Weben találtam, és nem szeretném senkinek a jogait megsérteni, de ez volt a legjobb beállítás az átfirkához (ami egyébként egy nyomtató, némi írógép-javítófesték, és filc segítségével készült).