NS tevékenységét nem tartom sátáninak a maga teljességében, nem is mondtam ezt. Azt viszont gondolom, és ez a példa is mutatja, hogy sok olyan megnyilatkozása van NS-nek, amelyet az Isten igéjével ellentétesnek ítélek. És mint ilyet (gonoszságot) el is vetek, sőt gyűlölök. De nem gyűlölöm NS-t, személy szerint.
Kérdezheted, milyen jogon merem bírálni NS-t, aki egy egész gyülekezetet vezet? Nos, azon a jogon, hogy hitben nagykorúnak vallom magam, és mint ilyen képes vagyok megítélni, hogy az Isten beszédével mi egyezik és mi nem, legalábbis a látványos dolgokban. Sajnos, sok HGY-s a tévesen értelmezett lojalitás miatt, ezt nem akarja/tudja megtenni.
Hol van az Isten munkája? A maga teljességében talán sehol, részben sok helyen, így a HGY-ben is, a BAGY-ban is, sőt a katolikusoknál is.
Kis hulye zsolt7, na ne mondd mar, hogy TE hitben eros vagy. Beledszuggesztaltak a HGY-ben. Tenyleg olyan korlatolt vagy, hogy nem veszed eszre azt a gyulolkodest es agressziot, ami NS predikaciojabol arad?! Felhozakodol a zsoltarokkal, csak hogy szeretett urad es parancsolod, NS akaratat teljesitsed, akinek a zombija vagy. Felmegy a pumpa bennem, amikor ilyen ostobasagokkal josz, mag azzal a gyermeteg stilusoddal. Aki ismer a forumon, az tudja, hogy nem szoktam akarkit lehulyezni, de ez sajnos rad jol illik.
Minden HGY-snek uzenem: menjenek el pszichiaterhez es kuraljak ki magukat! A hipnotikus transz NEM A SZENT SZELLEM
Nem kell mindig magadbol kiindulni, es abbol hogy te mit erzel a vilag es mas keresztenyek irant.
Tudom, hogy ti közületek senki sem ismeri az 55. zsoltárt.
A magam reszerol olvastam, es felteszem mas is. Amenyiben NS megmaradt volna ennel, es nem keverte volna bele a Jezusi kereszteny szeretet eszmejet -ami ellentetes a David zsoltarok iroinak lelkuletevel- akkor szerintem nem is lett volna baj. De belekeverte, igy nem mi, hanem Jezus lett az o vadloja.
Mert tudjátok meg, hogy amikor N.S. prédikációját szidalmazzátok, akkor Istent szidalmazzátok, hiszen N.S. prédikációja azonos az 55. zsoltár szövegével.
Nem az 55. zsoltart szidalmazzak itt sokan, hanem azt ahogy NS szembeallitotta a Jezusi ellenseg szeretet tanaval. Talan David elobre valo Jezusnal?
(Mate 18, 21 )
Akkor Peter odament hozza es azt mondta neki:
Uram, hanyszor vetkezhet ellenem testverem,
hanyszor kell megbocsajtanom neki?
Talan hetszer? Jezus azt felelte neki:
Nem azt mondom, hogy hetszer, hanem, hogy hetvenhetszer.
(Mark 11,)
Amikor azonban felaltok, hogy imadkozzatok, bocsassatok meg, ha valami serelmetek van valaki ellen, hogy a ti Atyatok is, aki a menyekben van,
megbocsassa nektek vetkeiteket.
Az ur imaja amit rendelt, hogy ezt imatkozuk;
..bocsasd meg a mi vetkeinket, mikeppen mi is megbocsajtjuk az ellenunk vetkezoknek.
Talan David aki maga is urakent emliti az eljovendo messiast, folotte all annak?
Csak egy kicsit nehezebb megérteni, mert ez a zsoltár csakis kizárólag a HITBEN ERŐS EMBEREKNEK SZÓL.
Igy van ! es nem hitben gyermekeknek akik tanitojukkal szembeni lojalitasuk okan, meg Jezussal is szembehelyezkednek es dacosan mindenkit aki erre ramutat ellensegnek tekintenek. Ervelj az evangeliummal es Jezus szavaval!
Na ha ezeket végigolvastad, akkor gondolkodj el azon, hogy szabad e neked Istent szidalmaznod.
"Hallgasd meg, Isten, az én imádságomat, és ne rejtsd el magadat az én könyörgésem elől; "
Ha jol latjuk ez egy kero ima es nem profetai kinyilatkoztatas. Maga a szerzo azt is keri- mert talan nem biztos benne- hogy "Isten ne rejtse el magat" konyorgese elol.
A zsoltar egy elhagyott ember keseruseget enekli meg (talan Davidet, de a szerzoseg vitathato, mindenesetre a hagyomany hozza fuzi. Valoszinu ket kulonbozo hagyomanyt olvasztottak itt egybe. Hasonloan a mozesi konyvekhez azokat is Mozeshez kotik, pedig eleg vilagos, hogy joval kesobb keletkeztek es legalabb harom kulon hagyomany keveredik bennuk.)
Tehat aki azt kritizalja, hogy Jezus utan nem David "lelkuletet" kellene propagalni, az nem Istent gyalazza, hanem Jezust helyezi eloterbe.
Hogyan lehet a Jezusi tanitassal gyalazni az Istent?
Azt pedig tudd meg, hogy a HIT Gyülekezete felállította Dávid leomlott sátorát, és aki a HIT
Gyülekezete tagjait, és N.S-t szídja ugyan azokat a büntetéseket szenvedi, amelyeket Dávid
megfogalmazott az 55. és a 35. zsoltárban.
En meg ismerem Al Szit Bahin-t a Pheli A Phenne rendszer felelmetes jedi lovagjat. :)
Mert az Isten nem változott meg.
Aki a vegso idokben egyszulott fiat kuldte el erettunk Jezus Krisztust, aki uj szovetseget kotott a benne bizo es hivo emberrel, aki a bunok bocsanatara ertunk meghalt a kereszten, majd legyozte a halalt es orok eletet igert azoknak akik szeretik ot, hisznek benne es megtartajak tanitasat. (lehet menni satrat bontani !)
Kedves CC,
akinek a lelkiismerete tiszta, azt nem zavarja mások vádaskodása, hazugsága, "szellemi nyomása".
Kívánom, éld meg te is egyszer ezt az érzést....
Tegnap este sokan gondolkoztam ezen dolgon. Megneztem a zsoltaqrokat es Davidot is a bibliaban.
Tulajdonkeppen emberileg megertem, ha igy el vagytok keseredve. Ti azt mondjatok mindenki hazudik, es ugy viselkedtek mint akit jogtalanul bantalmaznak. A zsoltarok alapvetoen az arulas folott erzett keserusegrol szolnak. Igy az olyan ertelmezesek melyek ezt az NS beszedet a Bagy elszakadasa folott erzett keseruseg motivalta azt ugy kozel latom a realishoz (nem Hitler es hasonszoruek ellen) Emberileg meg is ertem, mivel felteszem, ti tenyleg ugy gondoljatok, hogy Ti vagytok Isten kivalasztottai, akik ebbol a posztbol kifolyolag igassaggal es biz. kritikai el es talan egyeb privilegiumaval rendelkeztek Isten es a vilag elott. Nos nehez lehet emberileg elfogadni, hogy titeket Isten nem ment ki hargvo tettekkel "ellensegeitek" "karmai" (valljuk be inkabb kritikaja) alol.
Ugyanakkor ti ellensegrol beszeltek NS az ellenseg romlasanak akarasat es Istentol valo kereset hirdeti nektek, a keresztenyi szeretet jogan. Es azt varnatok, hogy a vilag felismerven a ti elhivatott es "kulonleges" szerepeteket Isten udvozito terveben, majd meghunyaszkodik, belatja, hogy nincs se joga, se oka tamadni egy megoly Krisztusi tanitasba nem illesztheto es valljuk be a kivulallokkal ellenseges erzuletet taplalo, titeket elszigetelodesre keszteto kijelenteseket, szandekokat taplalo, a vilaggal szembeni viselkedes elott. Mindezt azert, mert a vilagnak fel kellene ismernie, hogy NS Isten embere, ti meg igaz tanitvanyok vagytok.
Meg ha igy is lenne es hihetnenk, hogy Isten keresztenyek fole rendel keresztenyebb keresztenyeket rangban, privilegiumokban, ezzel szemben a tortenelmi tapasztalat es valosag az, hogy Isten nem menti ki a szorongattatasbol hiveit. Nem tette ezt a pogany keresztenyuldozesek martirjaival, sem akkor sem kesobb.
Mindamelett Jezus hiveinek a megbocsajtast az ellenseg szeretetet hirdeti "ugy kuldelek titeket mint baranyokat a farkasok koze". Valamint kovetoitol kitartast var el a benne valo hitben (es tanitasaban) tovabba alazatot szelidseget es megbocsajto lelket.
Tudom ez nehez. Az ember szeretne egy kicsival tobb biztonsagot, valami erot tudni maga mogott ami kimenti a szorongatottsagbol, hogy Isten kivezesse sertetlenul fogvatartoi kozul mint Pallal tette. Jo lenne valami plusz meggyozo ero, valami olyan transzendens segitseg, mely akar kardot is ragad erdekunkben csak azert hogy ne legyunk kiteve nehezsegeknek a hitvallasban, krisztus koveteseben. Jezus a keresztet valasztotta, "ahol en vagyok ott van az en szolgam " mondja. A kereszteny nem jedi lovag, akik Krisztus atyai aldasa mellett szajanak kivont gyalazo kardjaval szabadon rohangalhat le s fel a vilagban. A tortenelmi keresztenyseg mar nagyon regen tul tette magat a keresztes lovag eszmenyen aki fegyverrel szolgalja Jezust.
Jezus tanitvanyokat valaszt es kuld. Megteszi ezt napjainkban is, de az egymassal versengo tanitvanyoknak azt ajanja, hogy aki a legnagyobb akar leni az legyen mindenkinek szolgaja. Nem ura, szolgaja.
A szentlelek ott fuj ahol akar, Jezus onnan valaszt kovetoket ahonnan akar. Nincs uj megvaltas es nincs uj rend. Jezus kovetoi kozul sokan ugy gondoljak, hogy nem vallalnak kozosseget a tobbi Jezus kovetovel. bar sok okot hoznak fel erre, megis nincs uj hivatas mint az amit Jezus minden alazatos szivu kovetojetol var. "aki engem akar kovetni vegye fel keresztjet es kovessen engem" Es tanitasat. Igy van ez a Hgy-ben es mas keresztenyek kozott.
Azt mondod mi vadaskodunk es csamcsogunk hazugsagokon. De a kereszteny tanitassal kapcsolatban nem veszed eszre, hogy nem mi, hanem Jezus az aki vadol minden keresztenyt:
(Mate 18, 21 )
"Akkor Peter odament hozza es azt mondta neki:
Uram, hanyszor vetkezhet ellenem testverem,
hanyszor kell megbocsajtanom neki?
Talan hetszer? Jezus azt felelte neki:
Nem azt mondom, hogy hetszer, hanem, hogy hetvenhetszer."
Gondoljátok, hogy ha Isten azt mondta az embereknek, hogy áldjátok azokat akik titeket átkoznak, akkor Ő másként tesz? Biztos vagyok benne, hogy nem ad olyan parancsolatot amit Ő maga sem teljesit.
Egyébként pedig el kellene már döntenetek, hogy Krisztus Testéhez akartok tartozni, vagy a TEST szerinti Izraelhez. Ha átkozódni meg hadakozni akartok, akkor metélkedjetek körül és tartsátok meg a törvényeket is. Bár kétlem hogy ilyen szélsőséges nézetekkel a zsidók befogadnának benneteket.
"Na ha ezeket végigolvastad, akkor gondolkodj el azon, hogy szabad e neked Istent szidalmaznod.
Azt pedig tudd meg, hogy a HIT Gyülekezete felállította Dávid leomlott sátorát, és aki a HIT Gyülekezete tagjait, és N.S-t szídja ugyan azokat a büntetéseket szenvedi, amelyeket Dávid megfogalmazott az 55. és a 35. zsoltárban. Mert az Isten nem változott meg."
Tudom, hogy ti közületek senki sem ismeri az 55. zsoltárt.
Azért, hogy ne szidalmazzátok ojan bőszen az Élő Istent, leírom nektek az 55. zsoltárt. Piros színnel írom a fontosabb részeket. Mert tudjátok meg, hogy amikor N.S. prédikációját szidalmazzátok, akkor Istent szidalmazzátok, hiszen N.S. prédikációja azonos az 55. zsoltár szövegével. Pontosan olyan ez, mit a rokon értelmű szavak. Csak egy kicsit nehezebb megérteni, mert ez a zsoltár csakis kizárólag a HITBEN ERŐS EMBEREKNEK SZÓL. A hitetlen és a Bagyos nem tartozik ebbe a kategóriába.
Íme itt az 55. zsoltár:
"1. Az éneklőmesternek, hangszerekkel; Dávid tanítása.
2. Hallgasd meg, Isten, az én imádságomat, és ne rejtsd el magadat az én könyörgésem elől;
3. Figyelmezz én reám és hallgass meg engemet; mert keseregve bolyongok és jajgatok!
4. Az ellenségnek szaváért és a hitetlenek nyomorgatásáért: mert hazugságot hárítanak reám, és nagy dühösséggel ellenkeznek velem.
5. Az én szívem reszket bennem, és a halál félelmei körülvettek engem.
6. Félelem és rettegés esett én reám, és borzadály vett körül engem.
7. Mondám: Vajha szárnyam volna, mint a galambnak! Elrepülnék és nyugodnám.
8. Ímé, messze elmennék és a pusztában lakoznám. Szela.
9. Sietnék kiszabadulni e sebes szélből, e forgószélből.
10. Rontsd meg Uram, és oszlasd meg az ő nyelvöket; mert erőszakot és háborgást látok a városban.
11. Nappal és éjjel körüljárják azt annak kőfalainál, bent hamisság és ártalom van abban.
12. Veszedelem van bensejében; s nem távozik annak teréről a zsarnokság és csalárdság.
13. Mert nem ellenség szidalmazott engem, hisz azt elszenvedném; nem gyűlölőm emelte fel magát ellenem, hiszen elrejtettem volna magamat az elől:
14. Hanem te, hozzám hasonló halandó, én barátom és ismerősöm,
15. Akik együtt édes bizalomban éltünk; az Isten házába jártunk a tömegben.
16. A halál vegye őket körül, elevenen szálljanak a Seolba; mert gonoszság van lakásukban, kebelökben.
17. Én az Istenhez kiáltok, és az Úr megszabadít engem.
18. Estve, reggel és délben panaszkodom és sóhajtozom, és ő meghallja az én szómat.
19. Megszabadítja lelkemet békességre a rám támadó hadtól, mert sokan vannak ellenem.
20. Meghallja Isten és megfelel nékik, (mivelhogy ő eleitől fogva trónol, Szela), akik nem akarnak megváltozni és nem félik az Istent.
21. Kezeit felemelte a vele békességben lévőkre; megszegte az ő szövetségét.
22. A vajnál simább az ő szája, pedig szívében háborúság van; lágyabbak beszédei az olajnál, pedig éles szablyák azok.
23. Vessed az Úrra a te terhedet, ő gondot visel rólad, és nem engedi, hogy valamikor ingadozzék az igaz.
24. Te, Isten, a veszedelem vermébe taszítod őket; a vérszopó és álnok emberek életüknek felét sem élik meg; én pedig te benned bízom. "
És íme itt a 35. Zsoltár.
"1. Dávidé. Perelj Uram a velem perlőkkel; harczolj a velem harczolókkal.
2. Ragadj paizst és vértet, és kelj föl segítségemre.
3. Szegezz dárdát és rekeszd el üldözőim útját, mondd lelkemnek: Én vagyok segítséged.
4. Szégyen, gyalázat érje azokat, akik lelkemet keresik; vettessenek hátra és piruljanak, akik vesztemet koholják.
5. Legyenek olyanok, mint a polyva a szél előtt; az Úrnak angyala verdesse őket.
6. Legyen útjok sötét, csuszamlós, s az Úrnak angyala kergesse őket.
7. Mert ok nélkül vetették elém titkon vont hálójokat, és ok nélkül ástak vermet az én lelkemnek.
8. Érje őt romlás váratlanul, fogja meg hálója, amelyet kivetett, essék belé a veszedelembe.
9. Az én lelkem pedig vigad majd az Úrban, örvendezve szabadításában.
10. Minden tetemem ezt mondja majd: Kicsoda olyan, mint te, Uram?! Aki megszabadítod a nyomorultat a nála erősebbtől, a szegényt és szűkölködőt az ő megrablójától.
11. Erőszakos tanúk állnak elő; azt kérdezik tőlem, amiről nem tudok.
12. Jóért roszszal fizetnek meg nékem, megrabolják lelkemet.
13. Pedig én az ő betegségökben gyászba öltöztem, bőjttel gyötörtem lelkemet, imádságom kebelemre vissza-vissza szállt.
14. Mintha barátom, testvérem volna, úgy jártam-keltem érte; mintha anyámat siratnám, úgy jártam bútól meghajolva:
15. Ők pedig örültek az én bukásomon és összegyűltek; összegyűltek ellenem a rágalmazók, tudtom nélkül gyaláztak és nem nyugodtak.
16. Ingyenélők léha csúfkodásai közt fogaikat vicsorgatva rám.
17. Oh Uram, meddig nézed? Szabadítsd meg lelkemet tombolásaiktól, az oroszlánkölyköktől az én egyetlenemet.
18. Dicsérlek a nagy gyülekezetben, az erős nép között magasztallak téged.
19. Ne örüljenek rajtam az én hazug ellenségeim, méltatlan gyűlölőim se hunyorgassanak rám.
20. Mert nem beszélnek békességet, hanem akik békességesek e földön, azok ellen álnok dolgokat koholnak.
21. Föltátották rám szájokat, azt mondták: Haha! Haha! Látta a szemünk.
22. Láttad, oh Uram – ne hallgass, oh Uram; ne légy távol tőlem!
23. Serkenj föl, ébredj ítéletemre, oh Uram, Istenem, az én ügyemért.
24. Ítélj meg engem a te igazságod szerint, oh Uram, Istenem, hogy ne öröljenek rajtam!
25. Ne mondhassák szívökben: Örülj mi lelkünk! Ne mondhassák: Elnyeltük őt!
26. Szégyenüljenek meg, piruljanak együttesen, akik bajomnak örülnek; szégyen és gyalázat borítsa be őket, akik felfuvalkodtak ellenem.
27. Vigadjanak és örüljenek, akik kivánják az én igazságomat, hadd mondják mindenkor: Nagy az Úr, aki kivánja az ő szolgájának békességét.
28. Az én nyelvem pedig hirdetni fogja a te igazságodat, a te dicsőségedet minden napon. "
Na ha ezeket végigolvastad, akkor gondolkodj el azon, hogy szabad e neked Istent szidalmaznod.
Azt pedig tudd meg, hogy a HIT Gyülekezete felállította Dávid leomlott sátorát, és aki a HIT Gyülekezete tagjait, és N.S-t szídja ugyan azokat a büntetéseket szenvedi, amelyeket Dávid megfogalmazott az 55. és a 35. zsoltárban. Mert az Isten nem változott meg.
"Jó lenne, ha a HGY és a BAGY normálisan tudna visoznyulni egymáshoz, de ez a BAGY-on is múlik"
Nézd, CC, én is ezt szeretném, de ha azt mondom, hogy a legjobb HITes ismerőseim is maximum nem mennek át az utca túloldalára, ha szembejövök, akkor nem is túloztam nagyot. Van 1-2 kivételes eset / ember, de alapvetően ez a helyzet. Sokakba sajnos sikeresen beleverték, hogy ha velünk érintkeznek akkor átugrálnak a démonok, de legalábbis meggyengül a HITük.
Azok után, hogy egy nagyon jó barátom, akivel február környékén (ekkor már a BAGYba jártam) még szinte mindent meg tudtunk beszélni, nem hívott el még az esküvőjére sem, tele van a hócipőm az uszító, szektás HGYs prédikációkkal!!!! Bocs a stílusért, de mindig dühös leszek, amikor arra gondolok, hogy értékes barátokat veszítettem el egy ember üldözési mániája miatt, aki meg van róla győződve, hogy az egész magyar és vatikáni titkosszolgálat azon van, hogy az általa vezetett gyülekezetet szétverje, hogy ez a fő céljuk.. ne vicceljetek már!
Na igen, Nemo felkavarta a sz*rt, es a nagyobb kaki darabkak feljottek a felszinre buzologni (cc, faithful es a tobbi HIT gyulekesetes szektas nagyarc).
Nekem nyilvanvalo volt eddig is (a suliban eleg sok a HIT gyulis, a tobbiek kerulik oket mint a pestises leprasokat), de ezutan meg nyilvanvalobb, hogy a tisztelt tagok utolso aljas sopredek, a Nemeth Sandorral egyutt.
Ok sertegetnek mindenkit valogatas nelkul, de ha oket serti meg valaki maris bibliai kozhelyek garmadajat zuditjak nyakaba, vagy egyszeruen dedos modra megsertodnek.
Sokat gondolkoztam a megteresen mostanaban, es azt hiszem NEM a HGY-be megyek el, es minden ismerosomet ova intem a HGY-tol es annak diszes majomgardajatol.
Becsulom NEMO-t, hogy konnyeden felulemelkedik rajtatok, ti meg csak ott uszkaltok es visitozva vicsorogtok a naaaaaaaagy konder kakiban.
"4. Az ellenségnek szaváért és a hitetlenek nyomorgatásáért: mert hazugságot hárítanak reám, és nagy dühösséggel ellenkeznek velem.
5. Az én szívem reszket bennem, és a halál félelmei körülvettek engem.
6. Félelem és rettegés esett én reám, és borzadály vett körül engem. "
Ezek Dávid szavai, őt is paranoiásnak tartjátok?
Pedig, nem volt az csak amikor, megérkeztek hozzá azok a démonok, akiket a "hazudozással" meg a "dühös ellenkezéssel" (lásd Nemo) rászabadítottak a gyűlölői, borzasztó állapotba került. Megtelt "félelemmel" és "rettegéssel" az "ellenségnek szava miatt". Az ám!
Ti meg csak vádaskodtok, csámcsogtok a hazugságokon. Az ám!
Félreértettél, nem rád gondoltam. Ha elovasod amit az előbb Nemo-nak írtam, meg fogod érteni.
Csak kíváncsi vagyok figyelembe vetted-e, menyire nem teológizálásról van szó. Akkor is ilyen nagyvolnalúan írogatnál-e a krisztusi lelkületről, ha neked kéne egy csomó idődet, energiádat arra fordítani, hogy megyszabadulj mindattól a szellemi nyomástól, gyötréstől, amit a "jóakaróid" szája zúdított rád.
Elővetted az 55. zsoltárt, hogy meg nézd, miről is beszélt egyáltalán NS? (Te talán igen, de a legtöbbeknek eszébe se jutott, rögtön elkezdtek csámcsogni az eléjük vetett maszlagon. És reagálni, szépen, ahogy az ördög eltervezte.)
Tudod, amikor hallottam, hogy létrejött a távozókból egy kis gyülekezet, naívan azt gondoltam, hátha kisül belőle valami jó. (Akkor még elég keveset tudtam a távozás körülményeiről.) De ami a BAGY rövid pályafutásából kiderült, abból az látszik, hogy beálltatok az ördög munkájába. Amióta Jézus legyőzte őt és elvette a fegyvereit, nem maradt más eszköze, mint a VÁDLÁS és a KÁRHOZTATÁS.
T I I S PONTOSAN EZT TESZITEK!
Amit itt teszel a fórumon, azt össze lehet foglalni egyetlen szóval : GYŰLÖLET.
Arra törekszel, hogy minél több embert bevonj a saját rögeszmés 'gonosz NS' képed zászlaja alá.
Hogy értsd, miről beszélt Sándor:
(Egy mondatba belesűrítve.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Nem vagyok köteles tétlenül tűrni, ha valaki egyfolytában DÉMONOKAT KÜLD RÁM!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ugyanis ez történik, amikor emberek vádolnak, rágalmaznak, hazudoznak valakiről. Egy újá nem született (halott) szellemű ember számára, ez kisebb probléma, de ha valakinek él a szelleme, annak iszonyatos szenvedést tudnak okozni.
Könnyen teológizál a tisztelt asztaltársaság, mert nem neki kell nap mint nap elszenvednie a rengeteg gonosz beszéd erejét.
Pontosan azért akar az ördög minnél több embert bevonni a vádaskodásba, mert így egyre nagyobb sátáni erő jön működésbe.
-------------------------------
Keresztény vagyok, nem mehetek oda hozzá, hogy megverjem, mert lemondtam a személyes bosszúállás jogáról. Az egyetlen egy lehetőségem, ami elég is, megbeszélhetem Istennel a dolgot.
Csak egyetlen egy kérdés maradt: mit kérhetek Tőle? Szerintem bármit. Nincs olyan, amit ne kérhetnék, de magadni CSAK azt fogja, amivel Ő is EGYETÉRT.
Szóval NEMO, gondolom úgyis hiába mondom, de nyugodtan felhagyhatsz a paranoiáddal. Mondjuk a legegyszerűbb módja az lenne, ha abbahagynád a vádaskodást. Rögtön rájönnél, hogy nincs is mitől félned! :)
Egyetlen kérdésedből, mely - úgy érzem - méltatlanul rövid az én hozzászólásomhoz, és nem érinti annak tartalmát, úgy érzem, azért kérded ezt, mert tudnom kellene, milyen is a démonok gyötrése. Nyilván - szerinted legalábbis - teli vagyok velük, hogy ilyeneket merek írni a HGY-ről meg NS-ről.
Ha meg azért kérded, hogy megtudd, tudom-e igazán, miféle "nagy nyomás" az, amit NS érez, nos, fogalmam sincs. Én általában képes vagyok keresztény módon viseltetni a nekem rosszat akarók irányában is, nincs szükségem átkokra, elég a krisztusi lelkület.
Éppen azokat erősíted az ilyen hozzászólásaiddal, akik a HGY-t vagy NS-t támadni akarják, mert ahelyett, hogy tételesen megcáfolnád a leírtakat, egy huszáros vágással a Katolikus Egyházra váltasz.
Ha figyeled a hozzászólók szavait, most nem ez a téma itt.
Egyébként meg hogy értsem a szavaidat: "De mi legalább...". Ez beismerés, vagy mi?
Bocs, ha közbeszólok, de szerintem a Galata levélben Ábrahám áldása, ami (aki) nem más, mint Krisztus, annyit jelent, hogy Krisztusban Isten kegyelme számunkra is megjelent. És nem tévesztendő össze semmiféle egyéb filoszemita átkozódós téveszmével.
Valaki emlitette, hogy Ns olyan emberkrol predikalt mint Hitler.
Nos, itt van egy ket idezet Hitlertol:
"Keresztény érzületem Urunkat és Megváltónkat harcosként láttatja velem. Olyan embernek látom ôt, aki magányában, csupán néhány követôvel körülvéve, felismerte, mik is ezek a zsidók, és arra buzdította az embereket, hogy harcoljanak ellenük. Krisztus tehát -- ez Isten igazsága! -- nem szenvedôként, hanem harcosként a legnagyobb.
Keresztényként és emberként érzett határtalan szeretettel olvastam el azt a passzust, mely elmondja, hogyan emelkedett fel Urunk az Ô erejében, s hogyan ragadta meg a korbácsot, hogy kiűzze a templomból a viperák fajzatjait. Milyen csodálatos volt küzdelme a zsidó méreg ellen!
Ma, kétezer év múltán, mély érzelemmel ismerem fel, minden eddiginél világosabban, hogy ez volt az, amiért Neki a vérét kellett ontania a kereszten.
Keresztényként nem engedhetem meg, hogy becsapjanak; az a kötelességem, hogy az igazság harcosa legyek...
"A népi érzelmű embereknek szent kötelességük, mindenkinek a maga felekezetén belül, hogy elérjék, hogy az emberek ne csak felszínesen beszéljenek Isten akaratáról, hanem valóban teljesítsék Isten akaratát, és Isten szavát ne lehessen megszentségteleníteni.
Mert Isten akarata adta meg az emberek formáját, lényegüket, képességeiket. Aki az Ô művét megsemmisíti, az háborút folytat az Úr teremtése ellen, az isteni akarat ellen. Ezért hát legyen mindenki tevékeny, ha úgy tetszik,
mindenki a saját felekezetében, és tekintse minden ember elsô és legszentebb kötelességének, hogy
szembeszálljon azokkal, akik szóval vagy tettel túllépnek saját vallási közösségük határain és nekirontanak a másiknak.
[...]
Ezért ma is azt gondolom, hogy a Mindenható Teremtô akaratával összhangban cselekszem: azáltal, hogy megvédem magam a zsidókkal szemben, az Úr művéért harcolok."
"És ha van valami, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy helyesen cselekszünk, az a napról napra növekvô rossz hangulat. Mert keresztényként embertársaimmal szemben is kötelességeim vannak. És ha embertársaimra nézek, azt látom, hogy dolgoznak, gürcölnek és robotolnak, s a hét végére bérükért csak szerencsetlenség és nyomorúság jut nekik osztályrészül.
Amikor reggel kimegyek az utcára, és látom ezeket az embereket sorbaállni, és belenézek beesett arcukba, akkor belémvillan, hogy nem lennék keresztény, hanem maga lennek az ördög, ha nem éreznek szánalmat irántuk, s ha nem fordulnék azok ellen, mint Urunk is tette kétezer évvel ezelôtt, akik ezeket a szegény embereket kifosztják és kizsákmányolják."
----
Lehet, hogy Jezus pont az ilyenekert hirdette meg az ellenseg szeretet? Mert elvarhatnank, hogy aki eroszakos szivu az nem vaszi majd szajara azt a Jezust aki az ellensegnek valo megbocsajtast, az erte valo imadkozast hirdeti. Vagy megis???
Elolvastam NS Nemo által beidézett prédikációját, az ide író HGY-sek stílusát, gondolkodását, érvelését régóta ismerem, és olvastam Bartus könyvét is. Azt hiszem, valamennyire (nem teljesen) ismerem a HGY-t. Azt sem mondhatni rám, hogy nem tudom, mi az a teológia, ui. katolikus hittanár vagyok. Katolikus, tehát nem érint az, hogy NS (esetleg, talán) a BAGY-ot "átkoztatná" (?) a híveivel. A véleményemet először a prédikációról írom le, majd a hozzászólók némely megjegyzéseiről. Kissé hosszú lesz, készüljetek fel rá.
1. A prédikációt a katolikus tanítással vetem először össze, aztán megpróbálom beleilleszteni abba a képbe, amely a Bartus-könyv olvasásával kelt bennem a gyülekezetről. Előre bocsátom, hogy mindkettő "mércémet" alkalmasnak tartom arra, hogy mérjek vele, bár a Bartus-könyv koránt sem olyan bizonyító erejű, mint pl. a Szentírás. (NS szavait nem idézem újra, mindenki ellenőrizheti Nemonál.)
a. A keresztény nem üthet vissza az őt gyalázónak, de valakinek ütnie kell. Ezt Istenre kell bízni, bár a passzivitásnál még a kézzel való visszaütés is jobb. A legrosszabb, ha Istenhez sem fordul a keresztény, és ő maga sem üt vissza. A nagy humanista demokráciák hibája, hogy alig tudnak tenni az erőszak ellen, holott igenis meg kell mutatni az erőt, Isten erejét. Könyörögni kell, hatni Istenre. Isten úgy szereti az ellenségeit, hogy haragját mutatja nekik. Így kell eljárnia a kereszténynek is. Ha a keresztény mégis inkább áldaná az ellenségét, áldása csak sikeresebbé tenné azt, és még inkább Isten és népe ellen fordulna. Tehát ehelyett kérnikell Istent,hogy természetfeletti módon avatkozzon be, hogy az ellenség térjen meg. A megtérés pedig elérhető az ellenségre való átokkéréssel (testi betegség stb.). Sőt, akár az ellenség halálát sem bűn kívánni, hiszen Dávid is ezt tette. A nem támadó keresztény semmit sem ér el a gonosszal szemben. Ez a támadás pedig szeretetből fakad, sőt ez a szeretet, ez olvasható az 55-56. zsoltárban is. Az a szeretet, hogy az ellenség kibéküljön Istennel, ami ha nem megy megvilágosodással, majd megy csonttöréssel, betegséggel. - Nagy vonalakban így foglalható össze az idézett rész tanítása a szeretetről. Nem szabad elfelejteni, hogy ez a részlet nem a szeretet mindenre kiterjedő és teljes meghatározása, leírása, csupán egy aspektusáé, mégpedig az ellenségszereteté. Ezt szem előtt tartva most jöjjön a Szentírás szava és a katolikus vélemény.
b. Jézus főparancsa az isten- és emberszeretet ( Mt 7,12). Az emberszeretet egyik eleme pedig az ellenségszeretet (Mt 5,43-48; Mk 12,28-34; Lk 6,27-36; Jn 13,34). Jézus kifejezetten azt hagyja meg tanítványainak, hogy imádkozzanak üldözőikért (Mt 5,44), mert az ellenség szeretete a tökéletesség felé vivő út része (Mt 5,48). Jézus kifejezetten biztat arra, hogy tegyünk jót gyűlölőinkkel, áldjuk átkozóinkat, és imádkozzunk bántalmazóinkért (Lk 6,27-28). Jézus felülbírálja a mózesi törvényt, új parancsot ad: az őt követő ne szálljon szembe a gonosszal, az őt arcul ütőnek tartsa oda a másik arcát is, sőt, adjon többet, mint amennyi a másiknak igazságosan járna (Mt 5,38-42; Lk 6,29-31). Jézus a kereszten nem azt imádkozta, hogy jöjjön átok azokra, akik őt oda juttatták, hogy majd így megtérjenek, hanem arra kérte az Atyát, hogy bocsásson meg nekik (Lk 23,34).
Ez a szemlélet, mely szerint az igazi szeretet nem egy érzelem, hanem tettekben megmutatkozó lelkület, egy olyan belső magatartásforma, amelyet imádsággal és törekvéssel el lehet sajátítani, épp ezért elérését meg is lehet parancsolni. E szeretetnek a forrása és mintája Isten emberszeretete, amely a Megtestesülés és a kereszthalállal történő megváltás eseményében mutatkozott meg a legnagyobb mélységében. Ez az önfeláldozó szeretet az, amely a keresztény embert is át kell, hogy járja, ha valóban tanítvány akar lenni. E szeretet tulajdonságairól ír Szt. Pál (1Kor 13). Ez a szeretet mindent eltűr Krisztusért, amint Krisztus mindent eltűrt az emberek üdvösségéért.
Bizonyos egyértelműséggel mondhatjuk, hogy a szeretet krisztusi mintájához képest az Ószövetségben megfogalmazott szeretet alacsonyabb szintű. A híres "szemet szemért, fogat fogért" elv lényege az igazságosság, ami mint tulajdonság, antropomorf értelemben állítható az Istenről is, vagyis ez az elv nem összeegyeztethetetlen Istennel. Ám ebben az elvben nyomát sem lelni az irgalomnak vagy az ellenség szeretetének. Ám Isten irgalmas is, vagyis úgy tűnik, mintha ezen aspektus hiánya ezt az elvet fogyatékossá is tenné. Ezt látszik alátámasztani az Újszövetség fentebb idézett néhány passzusa. A két szövetség között tehát szemléletváltás van, és a keresztény köteles az újabbat magáévá tenni. Erre maga Jézus kötelezi őt (ld. fent). Aki tehát magát kereszténynek mondja, de gondolkodása a szeretet vonatkozásában ószövetségi ízű, az vagy nem értette meg Jézus üzenetét, vagy tudatosan semmibe veszi.
b. NS prédikációját a szeretetről a fentiek alapján teológiailag hibásnak tartom, mert egy helyes elv (az ellenség megtérése) mellé olyan eszközöket rendel, amelyek egyáltalán nem találhatók meg Jézus kifejezett tanításában, sőt, amint láttuk, éppen az ellentéteit hangsúlyozza Jézus.
2. Most jönne a rázósabbik rész, jelesül is az, mi a véleményem a prédikációról, ha nem teológiailag, hanem a HGY "sitz imLeben"-jébe helyezve vizsgálom. Ez koránt sem lesz annyira meggyőző, mint a fentebbiek, lévén a tételes bizonyításra nincs módom, inkább az érzéseimre kell hagyatkoznom.
a. Bartus állítja, hogy NS prédikációi mindig róla magáról szóltak (ez talán kissé sarkosra sikeredett), a saját napi, heti bajait "prédikálta ki" a híveknek. Amikor elolvastam Nemo idézetét, rögtön ez ugott be: ki vagy mi mond rosszat már megint NS-ről, hogy erről prédikál?
b. Szintén Bartus szerint, NS egyre inkább azonosította magát a Biblia nagyjaival (Mózes, Dávid, sőt Jézus). Próbáltam ennek is nyomát lelni. Az eredmény:
"mintha jönne a levegőben egy nagy nyomás rám"
"Kinyitottam a számat. És az ellenségeim ellen, szólok egy-két szót Istennek. (...) Utána egyből látta Dávid..."
"Mert itt mondja Dávid: Szája simább a vajnál (Zsolt 55,22). (...) De azt mondja, "szívében háborúság van." Tehát felém, felém nincs benne szeretet."
"Tehát Dávidot ez a látszat (ti. az ellenség sima modora) nem tévesztette meg... (...) Hogy amit szemben nagyon szépen (...) beszél, de aztán a hátam mögött leveszi rólam a keresztvizet."
"Ne gondoljátok, hogy az ördög jött le, (...) van annyi napszámosa. (...) Azt gondolják: Na, szabdaljuk széjjel ma estére. (...) ...pirított pásztor lesz belőle"
"... és hát, szegény embernek... ez tényleg olyan szegény ilyenkor, mint Dávid."
"Tehát ha az ellenség, mert valami ilyesmit kívánhattak, ugye, Dávid nem tudhatta pontosan, csak azt látta, hogy őt körülveszi a halálfélelem. Hát ha engemet, a halálomat akarják, akkor vegye körül őt a halál! Nekem még van is hatalmam rá, hogy odamenjen hozzá (a halál). És leüljön hozzá, és minden nap simogassa."
Erre bárki mondhatja, hogy csak kiragadott részekről van szó. Javaslom, ellenőrizze a kiragadás autenticitását az eredetiben. Azt is ellene lehet vetni, hogy Dávid és a pásztor összemosása csak a prédikáció személyességét hivatott biztosítani, érzékeltetni azt, hogy Isten Igéjének ma is eleven lényege táratik itt fel. De olvassunk bele az említett 55. zsoltárba.
c. "Nem az ellenség gyaláz engem, azt elszenvedném. Nem gyűlölőm hatalmaskodik rajtam, előle elrejtőzném (Miért is nincs szárnyam, mint a galambnak... Zsolt 55,7). Hanem te, magamfajta ember, bizalmas jóbarátom, akivel meghitt barátságban voltam; az Isten házába együtt jártunk a gyülekezet körében." (Zsolt 55,13-15)
Ez a rész különösebb erőlködés nélkül értelmezhető a HGY és a BAGY viszonyára, ez nem szorul bizonyításra. (De mégis: a jelenlegi BAGY-os vezetők közül néhányan a HGY legbelsőbb köreibe tartoztak, prezsbiterek vagy egyéb fontos belső munkatársak voltak.)
A zsoltár folytatása: "Törjön rájuk a halál! (16. vers).
d. NS nem állít valótlant: az ellenségre halált kívánni nem bibliátlan, az szerepel benne. Védhető is lenne ez a látszólagos (?) azonosítás NS és Dávid között, ha biztosan tudnánk, hogy valóban NS az igaz, és a BAGY-osok a gonoszok. Ám itt egyik sem derül ki, pusztán az egyik fél (NS) eleve állítja azt.
Most jöjjön az összefoglalás.
1. Teológiailag a prédikáció mindenképpen egyoldalú, hiányos, és nem találhatni benne egy jellegzetesen jézusi elemet sem a szeretetről. Ez mindenesetre elgondolkoztató.
2. Úgy tűnik, NS a saját presztízsvesztését (a BAGY megalakulásával) azzal kívánta ellensúlyozni, hogy az elszakadtakat eleve gonoszaknak, magát (a HGY-t) eleve jónak mutatja be. Ez, ha igaz is, nem feltétlenül baj, bár egy tételes önvizsgálatot szükségesnek tartanék. Erről azonban még nem hallottam. Az már azonban kifejezetten hiba, hogy NS a híveit arra buzdítja, hogy kérjenek átkot, betegséget az ellenfelekre, amely ellenfelekről alig-alig lehet eldönteni, vajon általában vett ellenfelek-e, vagy NS személyes ellenfelei-e, vagyis általános eljárásról beszél-e, vagy csak a BAGY vezetőiről van itt szó.
3. Az elején nem írtam le, de megér némi reakciót a HGY-s asztaltársak viselkedése is. Úgy tűnik, számukra NS személyének a védelme még olyan ronda szavak árán is, mint "parasztság" és "bunkó", fontosabb, mint prédikációjának biblikus igazolása. Ez utóbbi, ha sikerülne, cáfolhatatlanul bizonyítaná NS igazát, és Nemo rosszindulatát. Érdekes és számomra megmagyarázhatatlan módon ez eddig nem következett el.
Azt hiszem, a magam részéről feladtam a labdát az értelmes vitához, várom mindenkinek a reakcióját.
Szubjektív benyomásom a Biblia Hites értelmezéséről:
A legújabb felfedezíések dőlt betűvel...
Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala Németh Sándornál,
és az Ő Szolgálati Ajándéka vala az Íge.
Ez kezdetben az Istennél vala.
De csak kezdetben, míg ki nem adá a kezéből... Minden általa lett és nála nélkűl semmi sem lett, a mi lett.
Még a Hit Csarnok sem.. S benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
És a világosság a sötétségben fénylik, de a BAGY nem fogadta be azt.
Vala egy Istentől küldött ember, kinek neve Sándor.
Ez jött tanúbizonyságul saját magának, hogy bizonyságot tegyen
a világosságról amivel felkenetett, hogy mindenki higyjen általa őbenne.
És adakozzék a bővölködés evangyélioma szerint is... Nem Ő vala a világosság (ez látszék, elég vala megnyitnia száját),
hanem jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról.
Az igazi világosság eljött volt már a világba, a mely megvilágosít minden
embert. Ezt nyája nem tudta, így be lehetett nekik adni. E szolgálati Ajándék a világban volt és a világ általa
lett, de a világ nem ismerte meg Őt.
A csúnya rossz világ azt mondá, hogy jé, a Pápa is előbb téved. Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be Őt.
Sőt lehallgatókészüléket dugtak a rádiótelefonjába és télvíz idején sárkányrepülővel keringtek a feje felett. A postást is beszervezék a bitangok. Valakik pedig befogadák Őt, hatalmat ada azoknak, hogy ellenségeiket gyalázzák,
azok romlását kívánják, és egyáltalán, ördögöt sikeresen kiűzzenek mindenkből, főleg ha
az ott sincs. Ilyenkor okádniuk kellett. A kik nem vérből, sem a testnek
akaratából, sem a férfiúnak indulatjából,
hanem Istentől születtek. Még azokból is ki kellett űzetni.
Nehogy má'... mikor a Jó Pásztorban is van És a Szolgálati Ajándék testté lett és lakozék mi
közöttünk (Camp Davidnak nevezék ama helyet), a kinek tárczája
teljes vala özvegyek nyugdíjával és
éhezők utolsó falataival.
Sándor bizonyságot tett Ő róla, és
kiáltott, mondván: Ez vala, a kiről mon-
dám: A ki utánam jő, előttem lett, mert
előbb volt nálamnál. Ez a Szolgálati Ajándék.
És az Ő teljességéb‹l vettünk mindnyájan, kegyelmet is adományokért.
Mert a törvény Mózes által adatott,
a kegyelem pedig és az igazság Jézus
Krisztus által lett, de ez mind semmi a Kanaánhoz képest,
ami a Szolgálati Ajándék által jöve el:.
Az Istent soha senki nem látta; az
egyszülött Fiú, a ki az Atya kebelében
van, az jelentette ki Őt. A Szolgálati Ajándéknak, főként.
És ez a János bizonyságtétele,
a mikor a zsidók papokat és Lévitákat
küldöttek Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék Őt:
Kicsoda vagy te?
És megvallá és nem tagadá; és
megvallá, hogy: Nem én vagyok a
Krisztus. Bár a látszat szerint nekem még nála is nagyobb ambícióim vannak. Hja, a Szoll-gálati A-jándék...
"ma is Németh Sándoron keresztül szólt hozzám. "
Ha NS tanítása ellentétes a Bibliával, ami nyilvánvaló pl, Miatyánk <-> NS átkozódós prédikációja, akkor milyen alapon gondolod, hogy Isten rajta keresztül akar szólni hozzád, hiszen azt talán minden keresztény elfogadja, hogy a kinyilatkoztatás Jézussal lezárult.Vagyis ami ennyire ellentétes Jézus tanításával hogyan jöhet Istentől, számomomra inkább egy kulimájsz, amiben van egy adag szentírási idézet összehordva a magam (NS) igazának a bizonyítására.
Jó lenne, ha érdemben válaszolnátok kedves HGY-s csapat.