Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 2000.03.08 0 0 150
NZA!

Akkor hogyan lehetett, hogy az alattam duruzsoló villamos gyorsult szedő nélkül? Amúgy nekem is furcsa a drót vastagsága (vékonysága:)))

SzigDani

Előzmény: NZA (147)
NZA Creative Commons License 2000.03.06 0 0 149
Az az igazsag, hogy nem tudom pontosan, hogy mire is valo az az extra vekony kabel a Ganzokon, es miert pakoltak fel utolag. Ha jol tudom, az egy gyengearamu hateres kabel.
Most hogy mondod, az URH-nak igazabol nem latok semmi okot ogy barmit is ossze kellene kotni.

Utana fogok erdeklodni a dolognak.

Előzmény: BahnScorper (148)
BahnScorper Creative Commons License 2000.03.06 0 0 148
Minek az URH-hoz átmenő kábel? Elvégre az minden kocsin van! Vagy nem?
Előzmény: NZA (147)
NZA Creative Commons License 2000.03.06 0 0 147
Csakhogy az szerintem nem egy erosaramu kabel! Azt ha jol tudom az URH miatt pakoltak fel, szinten egy gyengearamu kabel.
Gondold el az UV-n milyen vastag az erosaram. Es ha fenn van a ket szedo + az erosaramu csatlas is lenne, akkor allandoan osszekotne a villamos ket szakaszt az ezzel jaro problemakkal egyutt (pl. a csatlasbiztosito leolvadna...)

A kocsik motorja egyebkent feken mukodik, ha nincs is fenn a szedo.

Előzmény: BahnScorper (145)
SzigDani Creative Commons License 2000.03.06 0 0 146
Vegre valaki hisz nekem! Koszi BahnScorper!

SzigDani

Előzmény: BahnScorper (145)
BahnScorper Creative Commons License 2000.03.06 0 0 145
Néhány éve van a távvez csatlás mellett egy tápkábel. Szerintem az a megoldás kulcsa...
Előzmény: SzigDani (144)
SzigDani Creative Commons License 2000.03.06 0 0 144
Ez igy ebben a formaban nem egeszen pontos. Utaztam mar ugy Ganzzal, hogy egy szedo, es minden motor megy. Valaminek ott lennie kell. Ezen kivul ott mintha neha 2 drot menne at.

SzigDani

Előzmény: Grg (140)
John Howard Creative Commons License 2000.03.06 0 0 143
No igen, akkor gond van. Egyébként - mivel a kötél is ég, ha ég valami - a lehúzás sem biztos módszer. Szedőkötél elég, szedő fel, áram tovább táplálja a zárlatot. Ha meg törik a szedő (mint ez volt úgy két hete a Gyöngyösi utcánál), akkor rendesen tud törni az összes fent levő. Akkor a 14-esen mind a két szedő nullára amortizálódott, a középső kocsi vonszolta be a remízbe a másik kettőt - erősáramú csatlás nélkül, "dögvontában", lépésben, sokszor erősen kipörögve...

Hogy miért jobb a MUV-nak? Na, ezt nem tudom. Egy kábellel kevesebb... :)))

Üdv:
John Howard

Előzmény: Grg (142)
Grg Creative Commons License 2000.03.06 0 0 142
Irtad, hogy azért az első szedő (többek közt) hogy le lehessen húzni ha baj van, de a Ganz és MUV-ál mi van ilyenkor, rohan hátra a vezető?
Ja és miért jobb hogy a MUV-ok külön szedik?
Előzmény: John Howard (141)
John Howard Creative Commons License 2000.03.06 0 0 141
Igen, így van, ott is csak vezérlési csatlás van.

A Tatra villamosoknál egy kicsit bonyolultabb a helyzet: ott erősáram is megy át az ütközőkészülékben, de egy áramszedőről csak két motorkocsi működhet, ezért az 1-esen meg a 14-esen a két szélső kocsi szedi az áramot, a középső meg az egyik szélsőből kapja. Hogy melyikről, ezt megállapíthatod a középső kocsi vezetőfülkéjében. Fent, a vezető feje fölött van két kar, az egyiken SZ, E, H, meg még valami felirattal. SZ a szólóüzem, ekkor nincs erősáramú csatlás egyik ütközőn sem (ezt nem használják, hiszen nics szólóüzem), E az első, H a hátsó ütköző (a vezetőálláshoz képest).

Üdv:
John Howard

Előzmény: Grg (140)
Grg Creative Commons License 2000.03.06 0 0 140
Ezek szerint a Ganz csuklósokon csak a vezérlés megy át a két kocsi között?
(Bár miért kérdezem, hisz a Bahán láttam egyszer kiállni egyet amelyikne csak az egyik kocsin volt feleresztve a szedő, hát sűrű kipörgésekkel tudott csak elindulni...)
Előzmény: John Howard (136)
Grg Creative Commons License 2000.03.06 0 0 139
John Howard: Köszi a választ.
Most legalább az is világos lett miért kapcsolgatja a vezető a fűtést a váltó elött...
Előzmény: John Howard (138)
John Howard Creative Commons License 2000.03.06 0 0 138
No akkor agy pici fizika: az a bizonyos váltóállító szán akkor húzza meg a mágnestekercset, ha rajta keresztül legalább 50A áram folyik. A szán alatt a villmosok a motoráramot a szánról, és nem a vezetékről kapják. Ha ott menetfokozatban megy át a szedő, a mágnes meghúz, a váltó átvált. Ha "üresben" gurul, a váltó marad úgy, ahogy állt. Ehhez a mostani kocsikon van egy kapcsoló a műszerfalon, amit bekapcsolva 70 A-nyi műterhelést kapcsol be, ezért nem kell feltétlenül gyorsítani váltáskor. A Tatra kocsikon pedig - mivel itt gurulva is nagy az áramfelvétel az elektronikák (és télen a fűtés!) miatt, ez a kapcsoló háromállású, ki is lehet kapcsolni a "nagyfogyasztókat", hogy ne menjen 50A fölé az áram. Dióhéjban ennyi.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Brumimackó (137)
Brumimackó Creative Commons License 2000.03.06 0 0 137
Hohoho! Ezt a váltóállítást kifejthetnétek kicsit. Hogyan váltanak a fülkéből? Lehet jelet adni a hálózaton?

brumi

Előzmény: John Howard (136)
John Howard Creative Commons License 2000.03.06 0 0 136
Hello Mindenkinek!

Az UV-n van erősáramú csatlás, tehát a 600V kábelen megy át a hátsó kocsiba. A MUV-okon már nincs (nézd meg a "B"-végi napellenzőjét: nincs rajta "dugalj"), ezért ott a hátsó kocsi magának szedi le a villanyt. Az UV-n a menetirány szerinti jobb oldali - illetve ha szembeállsz a "hátuljával" - az erősáramú, a bal oldali a fék-szolenoid csatlás, ezt a pótkocsik használják. Ha pótkocsi van két UV között, az egyik motorkocsira eggyel több kábel megy át, az a szolenoid, mert az csak az egyik motorkocsiról megy át. (A két motorkocsi fékáramköre nincs összekötve).

A forgalmi utasítás írja elő, hogy első szedővel kell közlekedni. Ennek valóban az az egyik oka, hogy "hirtelen" le lehessen húzni, nameg néhány helyen a váltóállító "szán" a vezetéken olyan közel van a váltóhoz, hogy hátsó szedővel már maga alá váltana a szerelvény. Régebben a Tatra villamosoknál valóban volt hátsó szedőzés, de most már ott is mindig az elsőt használják.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Grg (135)
Grg Creative Commons License 2000.03.06 0 0 135
Miért van, hogy a régi, nem felujitott UV-knak elég ha csak az egyik kocsin van fenn az áramszedő, még a felujított (pl. 52-es) vonalon járóknál mindkettőt felteszik?
Erről jut eszembe, van valami különösebb oka annak, hogy mindig azon a kocsin van fenn a szedő amelyikben a vezér ül? Nekem 2 indok ugrik be hirtelen; le lehessen húzni, ha gond van, illetve a váltóállítás miatt.. ( bár régebben a 61-es vonalon nem babráltak vele, hagyták fent, csak a vezér ment a másik kocsiba)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.16 0 0 134
Csak hasonlít a KCSV-k fülkéjére. Most már minden felújításra kerülő vilamos új vezérállást kap, az UV-k RET-féket is.

SzigDani

Előzmény: Fecóka (133)
Fecóka Creative Commons License 2000.02.14 0 0 133
Brumimackó:
"Láttátok a 19-49-es vonalon közlekedő UV-kat? Új pilótafülke van bennük. Ha nem tévedek, azonos a Tátráéval."
Ha én is ugyan azt láttam, mint Te, akkor tévedsz. :-)) Inkább a Korszerűsített Ganz Csukklósékhoz hasonlít, mint amik a 2-es vonalán járnak.

"Eléggé ráfért már, az a csővázas tákolmány nagyon béna volt"
Stimt.
Fecó

Előzmény: Brumimackó (132)
Brumimackó Creative Commons License 2000.02.14 0 0 132
Láttátok a 19-49-es vonalon közlekedő UV-kat? Új pilótafülke van bennük. Ha nem tévedek, azonos a Tátráéval. Eléggé ráfért már, az a csővázas tákolmány nagyon béna volt.
NZA Creative Commons License 2000.02.07 0 0 131
Koruti kocsikon (4-6): a ket oldalso gumicsobe burkolt lanc valoszinuleg tenyleg az atmaszkalast hivatott megakadalyozni. Ezen kivul kozepen van egy vastag kabel, mellette pedig egy vekony: ezek a hatso kocsi vezerleset szolgaljak + kihangositas, egyeb megy rajta keresztul. Alul pedig, az osszecsatolt utkozok alatt van egy kicsi lanccal osszekotott rud a ket kocsibol, ez a szakadaskapcsolo, ha azt megrantjak, akkor a villamos befekezodik.

UV-n (47-49): folul ketto vagy egy vekonyabb vezetek - itt 600 V maszkal, az egyik a hatso kocsi energiaellatasat biztositja, a masik a potkocsi fekezeset. Kozepen egy vastag a vezerlest viszi at a hatso kocsiba (neha felkotik madzaggal). Potkocsi eseten van egy legcso: a potkocsi ajtajainak mukodesehez szukseges levegot viszi at. Ezen kivul van egy vekony lanc a ket oldalon egy-egy kapcsolohoz hozzaerositve - szakadaskapcsolo, ha ezt megrantjak, a ket oldalt a kapcsolo elfordul, es a motorkocsik befekezodnek.

Előzmény: millenium (129)
Brumimackó Creative Commons License 2000.02.07 0 0 130
Na igen, más villamosokon meg burkolat nélkül ott van egy-egy vékony láncocska. Mire jó az? Ha szakad, attól ugyan szakadhat. Villámhárító? Vagy azért, hogy ne másszanak át az emberek?

Előzmény: millenium (129)
millenium Creative Commons License 2000.02.07 0 0 129
Kerdes: a pl. a koruton rohangalo Ganzoknal a ket kocsi kozott milyen osszekotesek vannak, illetve mire szolgalnak. Van a ket szelen egy-egy muanyagcsobe burkolt valami, ami leginkabb lancnak latszik es nem tudtunk rajonni mi celt szolgalhat.
M.
a kis Micimackó Creative Commons License 2000.02.04 0 0 128
Kedves Rokon!

De jó, hogy eszedbe jutott ez a topic. Nekem meg eszembe jutott egy vasútállomás valahol a felső-tiszai vízitúra végén. Volt ott sok minden: hajtány, járgány, RÁBA-motoros mozdony, dobkályhás kocsi és tájszólás. Mintha meséskönyvből léptek volna elő.

a kis Micimackó

cyber.greg Creative Commons License 2000.02.02 0 0 127
Megírtam a felelősöknek!

Amúgy bocs, hogy ilyen későn szállok be a topicba, de hát nekem van egy trolibuszos topivom, oszt azon ügyködtem.

Előzmény: Fecóka (125)
Grg Creative Commons License 2000.02.02 0 0 126
4036 igaz, csak félrenyomtam...:)

Köszi az infót

Előzmény: Fecóka (125)
Fecóka Creative Commons License 2000.02.02 0 0 125
"A mai Népszabiban van egy cikk a tegnapi 59-es Tatra emlékjáratról, ebben azt irja, hogy az első Tatra ami jart a 4039-es volt, en azt hittem hogy a 4000-res, ezek szernit a BKV nem sorba számozta őket, vagy az azért nem volt jó, mert azt átalakították Plusz-járatnak?"
Csak a pontosság kedvéért: 4036 És azért ez, mert 1980 február 1-én ez indult először menetrendszerinti -utasokat is szállító- tátraként A 4000, és a 4001 "csak" probajáratként, prototípusként közlekedett előtte.
Fecó

Ui: A cikk írója sem sűrün mászkál/utazik Pesten, mert akkor csak feltűnt volna neki, hogy a 4-es 6-os villamos vonalán nem UV-k járnak, vagy legalább az, hogy másmilyen villamosok, mint a 47-esen.

Előzmény: Grg (124)
Grg Creative Commons License 2000.02.02 0 0 124
Sziasztok!

A mai Népszabiban van egy cikk a tegnapi 59-es Tatra emlékjáratról, ebben azt irja, hogy az első Tatra ami jart a 4039-es volt, en azt hittem hogy a 4000-res, ezek szernit a BKV nem sorba számozta őket, vagy az azért nem volt jó, mert azt átalakították Plusz-járatnak?

uhi Creative Commons License 2000.02.01 0 0 123
Megnéztem a helyszínt, igazad van, tényleg ott van :-)
Régen jártam arra, úgy emlékeztem, hamarabb bejut a völgybe az elágazás után...
Előzmény: NZA (122)
NZA Creative Commons License 2000.01.27 0 0 122
A nagyfesz. tavvezetekek arulkodoak: ezek a Budafoki feluljaro kornyeken vannak. (Bocs, a lakasunk ablaka arrafele nez, ebben tudok otthon gyonyorkodni...)
Előzmény: uhi (118)
NZA Creative Commons License 2000.01.27 0 0 121
Nem is talalhatsz mar 54-est az 1968-as terkepen, mivel az eddigre megszunt, illetve a helyet az 51-es vette at.

Vas Gereben utca -> Malinovszki utca -> Voros Oktober utca -> Vas Gereben utca.

Előzmény: Gödény (119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!