Bizonyára lehetne másképp is, de az egész képadatbázisom jelenlegi formájában kliens-oldali javascript alapú. Tervezem szerver oldali megoldás bevezetését, perl vagy javascript, de az nagy meló, úgyhogy egyelőre marad így. Bocs.
<off> mivel mostanában - részben - webes programokból élek, ezért elképzelhetelen számomra, hogy valanhol a kliens javascriptek ne fussanak, hiszen anélkül nagyon nehéz bármi értelmeset csinálni. Eddig a felhasználói körömben ebből nem volt probléma, a cuccokat IE-rel és Netscape-pel tesztelem.</off>
Uhi!
kicsit off: a lapodon a képek nagyítása - ha jól tippelem - popup javascript, ugyanaz ami a "reklámoldalakért" felelős, így aki pl Atguardot használ, annak ki kell kapcsolnia addig, amíg az oldalad nézi. Nem lehetne másképp megoldani a képek nagyítását?
Brumi! Szomorú leszel: hétvégén Csufika pihen, akkor csak 4 kocsi van forgalomban, azok meg a "hosszúcsuklósok". Sajnos csak hétköznap lehet találkozni vele...
Kontaktor: az a kapcsoló (tulajdonképpen egy relé), ami olyan szépen karattyol azokban a villamosokban (UV). Az, illetve azok (mert van belőlük 19 db) kapcsolják a motorok áramát, a kontaktorokat meg a vezető a "kurblival". Azért így, mert a vezető csak gyengeáramot kapcsol, a kontaktor meg mindkét motorkocsiban a 600V-os nagyfeszültséget a motorokhoz, így lehet távvezérelni a hátsó kocsit is, mert ő is működik, nemcsak húzza a másik :)
nem néztem emg a fadobozokat, mert a villamos tele volt (más) laikusokkal, és nem lehetett közlekedni benne.
Kösz a Hungaroplan-infót, hétvégén akarok menni egy haverommal felderíteni, csak jó lenne tudni, kb hány órakor indul, illetve merre van x-kor, mert ugye különben esetleg ki kell várni 8 kocsit, az meg azért sok.
Egyébként én nem vagyok mérnök vagy efféle, abszolút humán, csak érdekelnek a döcögébnyek, végül is ők visznek haza minden nap. de ilyen kontaktorokat meg ilyesmiket nem igazán értek.
Oldalt látható a kontaktorszekrény takarólemeze, a középső ajtó mögött. Eredetileg mind ilyen volt, nomeg fapadlós, sőt, mind a két végén vezetőállásos, most már csak ez az egy ilyen oldalkontaktoros, a többinek a hátsó, B-végében kattognak a kapcsolók.
"Mondja meg már valaki, hogy mikor indulnak a Hungaroplan-járatok! Ferencváros kocsiszín, jeelntkezz!"
Itt vagyok... :)))
A 3750-es Hungaroplan (Csufi) minden nap közlekedik a 23-ason, a 6 (8?) kocsi közül ő az egyik. Ma is jár, mentem is vele pár megállót, KI NE HAGYJÁTOK! Tényleg nagy élmény! A belső viszonylattáblája nem abban a fémkeretben van, mint a többinek, hanem spagin lóg az ablakban, és időnként az üvegnek ütődik a sarka. Ezt a hangot már tényleg csak emlékeimből ismertem!
láttátok azt az UV-szerelvényt, amelynek a padlója falécekből van csinálva? Egészen muzeálisnak tűnt, szerintem csak hiánypótlóként járt. Hülye vagyok: nem tudom a számát, de a 19-es vonalon volt kb egy hónapja.
Mondja meg már valaki, hogy mikor indulnak a Hungaroplan-járatok! Ferencváros kocsiszín, jeelntkezz!
pénteken a Körúton jártamban elment mellettem a 1364-65 egy szedővel, mindkét kocsi "duruzsolt" és szállította az utasokat, később a nap során már két szedővel láttam újra
Brumimackó:
"Figyeljetek, a Hungaroplan még mindig tényleg jár? "
Igen. Általában a 23-as vonalon.
"Mivel a 27-es vonalon nyilván mások is járnak, és túlzás lenne üzemzárásig lesni a HP-t, azért kellene."
Mármint a 23-asra gondoltál. :-))
"Utazott vki rajta?"
Én igen, de már régen
"Milyen?"
Nekem tetszett, de mivel Csufinak hívják, gondolom ezzel nincs mindenki így.
"Mért nincs több? "
Mert ez egy kisérleti/igényjármű, nem prototipus, amit esetleg később gyártottak volna. De erről bővebben is biztos lesz, aki elmondja neked.
Fecó
Figyeljetek, a Hungaroplan még mindig tényleg jár?
És nem tudja valamelyikőtök, mikor? Mivel a 27-es vonalon nyilván mások is járnak, és túlzás lenne üzemzárásig lesni a HP-t, azért kellene. Utazott vki rajta? Milyen? Mért nincs több?
A "duruzsolás" volt a kulcs, amit látom, hogy értesz :)))
Psz. nincs:((((( Már vagy egy éve volt, a hídon mentek. Sok szerelvény.
Hétfőn még nemtom, tudok-e menni. (nem is írtam)
"Lehet, hogy mégse a 600 V csatlása a kis kábel. Most szerelnek éppen egy tuját itt a Goldmann téren, és csak annak van lehúzva a szedője, amelyiket berhelték!"
Biztos, hogy nem. Mert 600V-ot ugyan simán át lehetne vinni akkora kábelen, csak éppen nem ekkora áramerőség mellett!
Fecó
Lehet, hogy mégse a 600 V csatlása a kis kábel. Most szerelnek éppen egy tuját itt a Goldmann téren, és csak annak van lehúzva a szedője, amelyiket berhelték!