Köszi, megnézem ezek milyen tárcsák, elvileg csak megvasalták, most egyébként nincs vele gond, kivétel tegnap rohannom kellett, és 170-ről erőset fékezve 80 körül azért éreztem kis rázást, majd ha lesz türelmem újból ellenőrzöm, tegnap azért nem erre figyeltem elsősorban...
A fék cserénél akkor nyergekkel együtt kell ha jól tévedek, azt nem tudom, de gondolom az 1.8 és 2.0 típusoknak egyforma, csak a V6-osé nagyobb.
Üdv mindenkinek!Szóval a fékgond valószínűleg hullámos tárcsára utal!Én is ugyanígy jártam tavaly,amikor cserélni kellett e tárcsát és betétet(1.8 benzin). Az új tárcsa Textar! kb 100 km után elkezdett lüktetni, majd annyira meghullámosodott,hogy megszorult a fékmunkahenger!Megoldás tárcsa le, leszabályoztatni visszatenni. Amíg elvittem leszabályoztatni visszatettem a régi tárcsát,hibátlanul ment/megy a mai napig,most cserélem le,csak nagyobbra cserélem az első féket,mivel meglehetősen alul van méretezve az első fék szerintem!A hátsóval semmi gond, még az eredeti tárcsa van fennt,a harmadik fékbetétet koptatja 145e km-nél.
FAP csak dízelmotorokban található. Van egy jó leírás a vezess.hu-n róla:
Részecskeszűrő (FAP)
A dízelmotorok kipufogógázaiban található részecskék ("korom") kiszűrésére használt szerkezet, amit nagy szériában elsőként a PSA-konszern alkalmazott. A szűrőtest szilícium-karbid alapú porózus anyagból készül, amelyet az előkatalizátor után építenek be a szűrőházba.
A rendszer fontos eleme az a tartály és adagoló, amely a tankban található, és minden egyes tankoláskor megfelelő mennyiségű adalékanyagot juttat a gázolajba. Utóbbinak az a feladata, hogy 450 fokra csökkentse a részecskék égési hőmérsékletét. A telített szűrő regenerálása a benne lerakódott részecskék leégetésével történik, amire a telítettségétől függően négy-ötszáz kilométerenként kerül sor.
A folyamatot a motor vezérlőegysége irányítja, és fontos szerepet kap a közös nyomócsöves befecskendezés is. A leégetéshez meg kell növelni a kipufogógáz hőmérsékletét: a hengerbe történő utólagos befecskendezés során 200-250 fokkal nő a hőmérséklet, az előkatalizátoron áthaladva a maradék üzemanyag is elég, további 100 fokkal felhevítve a gázokat. A német piac nyomására mára a legtöbb autógyár legalább felárért részecskeszűrőt kínál dízelmotoros autóihoz.
Visszanéztem az egészet Moli, de nem találtam az ide vonatkozó "cikkedet"! Talán másik fórumba írtad, mert ha meglenne, akkor bemásolhatnád, vagy leírhatnád hol keressem, mert így esélytelen megtalálnom asszem. Kösz.
Nos volt hibakód olvasás, először nem hivatalos helyen, mert nem akartam érte több ezret fizetni. A 4. hengernél gyújtáskimaradás (erre várható trafó hibát jeleztek előre), továbbá kétszer írta, hogy a katalizátor hatásfoka túl alacsony.
No közben egy srác röviden kielemezte, hogy ezeknek ugye két szondájuk van, és ha nem dolgozik rendesen a katalizátor, akkor a mögötte lévő össze vissza kap jeleket, és ez okozhatja a hibajelet.
Aztán ki lett törölve, még mielőtt észbe kaptunk volna, hogy nem jobb lett volna bent hagyni, mert közben találtunk egy ügyes szerelő srácot, aki aztán megnézte a szakszervízben is a gyári programmal. Na, ezt a hibát ugye most nem látta, mert a pár tíz km. alatt még nem jelzett be újra, viszont megmutatta a két szonda aktuális mérését, és rögtön mondta, hogy a hátsó nagyon nagyokat ugrál, nagyok a szélsőértékei. Ez pedig csak attól lehet, hogy a katalizátoron valahol egyszerűen átfúj a kipufogógáz, és ez okozza az amúgy normális esetben alig hullámzó adatokat. Tehát elsőre katalizátorcsere, amit jeleztem is a cégnek, ahonnan elhoztam múlt héten a kocsit. Most megyek vele sokat, valszeg pár napon belül kijelzi újra, és akkor nyomtatás, és küldöm el nekik, aztán nem rédekel milyen katalizátort tezsnek bele, de agyári állítólag 100 ezer fölött van szépen....
Na, ez az amit fogok kifizetni!
Ugynais egyértelmű, hogy nem a vétel óta beletett 500 km.-en használódott el pont annyira a katalizátor, hogy idáig jusson. Majd meglátjuk....
Felülbírálnám a fogyasztási adataimat, a computer kb 1 lityivel többet mutat mint a telecsöpögtetés alapján tankolt mennyiség szerinti, tudom az sem 100% de ugyanazon a kúton, ugyanazon a beálláson szóval nem értem, a kuplung kattogást egy 3500ft-os mikrokapcsoló csere fogja megoldani, hibakódolvasáson is voltam, sajnos a nyomásérzékelő és vagy nyomásszabályzóra gyanakszanak kb. a kettő cseréje 100.000, de elmondták, hogy ha szétszedjük mit lehetne rajta machinálni, hátha nem kell cserélni, de valszeg bontós ismerőst is megkeresem vele...
Szóval arra gondoltam, hogy amikor bezárod a kocsit akkor még felkapcsolva marad a lámpa egy rövid ideig, valamint amikor kinyitod akkor is felkapcsolja a fényket kívül, hogy odatalálj :)
Közben utána néztem, és látom, hogy t9bb helyen is írtak már erről.
Szóval: kiírja, hogy ANTIPOLLUTION DEFAULT
Megnéztem a megkapott (ezúton is köszi) használatiban, azt írja súlyos környezetszennyezési hiba, vagy mi. A kocsi megy, , de olvastam, hogy többeknek meg is állt ilyenkor, és nem csak citroen, hanem peugeot is ugyi.
Ilyen volt-e, és ha igen mit tettetek vele (inkább érdemire gondolok, nem arra hogyan tűntettétek el a hibaüzenetet), mert úgy látom elég sok mindenre utalhat.
Igen, tisztában vagyok a Xantia ezirányú másságával, de ettől függetlenül érzem úgy, hogy nagyon puhán fog. És vajon mit is jelent az IMHO???
Tárcsa, és betétek majdnem újak.
A fogyasztásban egyébként eddig pozítivan csalódtam, asszony is ment vele egy 350 km.-es kört, és 7. litert mért a fedélzeti. Persze ez javarészt főút, meg egy kis város olyan 90-10 %-ban, de ennél jobban a xantia sem evett. Főleg asszony alatt:)
Még mindig Van egy 2003 as évjáratú C5 kombi szine kék 2.0 HDI vonóhorgos a bőrön és az ülésfűtésen kívül full extrás. Nem visszatekergetett szétgányolt szar +tetőcsomagtartó +téligumiszett felnivel. Keveset fogyaszt és egyébként imádom. C8 vásárlása miatt eladó .
A fék nekem sem harap úgy, de ugye ez már nem Xantia, vagyis nem a hydrajolika vezérli a féket, hanem saját fékköre van. Egyébként nem fog bent, de ez pont állítható IMHO.