háát nem tudom..
De tegnap, térképet nézve kitaláltam egy jó kis Hármashatár hegy-Budakeszi-Budaörs-Ferihegy járatot...
(amúgy láttam egy 1965-ös Debrecen térképet, ebben feltüntették, hogy repülővel is elérhető, Bp-ről 40 perc....)
(Már jó ideje olvasgatom a topicot, de írásra csak most szántam rá magam.)
1. Köszönet "Illesf" szombathelyi képeinek: gyerekkoromból (pár éves lehettem) emlékeztem, hogy valahol voltak sinek, tán még villamos is (erre már nem emlékszem pontosan, de a sinek megvoltak az tuti), de nem tudtam, hogy hol. Később ottjártamkor derengett, hogy tán Szombathely lehetett. Most már biztos.
2. A hét végén a DunaTV-n volt egy régi film: Két emelet bolgogság (vagy valami hasonló). "Tele" villamossal. Többek között a "könyvtárvillamos" is szerepelt.
Szerinted országszerte hanyan tudják, hogy Budaörsön van reptér is? És ott ráadásul elég nehézkes lenne eltévedni ;) De ide tartozik, hogy pilóta ismerősömet már leptem meg egyszer azzal, amikor azt mondtam, hogy "menjünk haza villamossal". Pedig minden egyes iskolakörnél látható a pálya :I
Harmadik kísérlet:
Az hagyján, hogy fel akart szállni, de verte a villamos oldalát és kiabált , hogy "most akkkor én hol szálljak fel?!" Ha ezt úgy meséli valaki, akkor el sem hiszem.
Második kísérlet:
Az hagyján, hogy fel akart szállni, de verte a villamos oldalát és kiabált , hogy "most akkkor én hol szálljak fel?!" Ha ezt úgy meséli valaki, akkor el sem hiszem.
Igen. A felvétel Szokolya közigazgatási területén készült - a második kép a vasútállomás Nógrád felőli bejárati jelzőjét mutatja, a másik kép pedig mintegy 2,5 kilométerrel feljebb, mintegy 500 méterrel a megyehatár (az Országos Kék Túra és a vasútvonal keletkezési helye) előtt készült. 1999. júniusában ezen a szakaszon, a drégelypalánki őrháznál és Ipolyvece és Dejtár között történtek olyan árvízkárok, amik miatt szüneteltetni kellett a vasúti közlekedést.
Én csak röhögök az ilyeneken! :)
Nemrégiben volt egy e-mail váltásunk JH-al hasonló témában... Hát igen, ha az emberek IQ-ját ezen mérnénk le, nem tudom, hova jutnánk! :)
Emlékszem, még régebben olvastam azt a halálosan jó történetet a VÉEK topicban, talán Maya bácsi írta, hogy manővereztek valamit Szegeden az egyoldali ajtós Bengálival, és úgy adódott, hogy nem a peron felőli oldalon voltak az ajtók, és a szerencsétlen öreg bácsi mégis fel akart szállni... :) Az a történet nagyon megfogott... :)
Amúgy 1-2 hónappal ezelőtt volt nekem egy olyan esetem (ami megismétlődött rögtön másnap, utána soha), hogy a 3-as metrón utaztam a leghátsó kocsiban, és a baloldali ajtók közül néha egyik sem nyílt ki egy-két megállóban. Utasok kissé be voltak szeppenve, de egyik se brékózott volna a vezetőnek... Gondolom csak a mi kocsinkban nem nyílhatott, és mivel a leghátsó volt, a fahrer nem is vette észre. Azért csak gondolom, mert Ev szerelvény volt, és nem láttam át a másik kocsiba.
Jön Nyugatinál egy ÜRES, SÖTÉT villamos, megáll (merthogy jelzőlámpa), erre a sok idióta (kivéve Greg) nyomul az ajtóhoz és csodálkozik, hogy miért nem nyílik!
Komolyan mondom...
Ha még érdekel valakit a móka, itt egy kis segítség az árvizes képhez:
A felvétel Pest megyében készült, annak a településnek, amely közigazgatási területéhez ez a hely tartozik, 4 vasútállomással és 3 megállóhellyel rendelkezik.
Ha a képet nem nézem, csak a szöveget, akkor egészen más értelme is lehet az M18-nak. Az első számjegy ugyanis csak a hajtott (!) tengelyeket jelenti.
Pl. az M28-nak leszerelem a fél hajtórúdját mindkét oldalon, s a vaktengely csak az egyik tengelyt hajtja (A1 tengelyelrendezés), akkor máris jogos az M18 jelölés - és még csak orra sem bukik...
UV4: szerintem az a megnövelt hosszúságú UV lehetett volna, amelyiket a szakirodalom UY néven emleget (ennek a tervnek az ejtése után kezdték gyártani az UV5-t...
"Összehasonlításképpen a Csapó utcai képhez itt egy nagyváradi kocsi"
Yes.
A "Régi magyar villamosok"-ból a következők tudhatók meg:
A debreceni és a nagyváradi (továbbá Miskolc, Szeged, Újvidék) villamosvasutak egy bizonyos Magyar Vasútforgalmi Rt. tulajdonában voltak. Ez az állapot a trianoni béke után is fennmaradt.
A nagyváradi képen látható kocsi az első, 1905-ös beszerzésű (3 évvel később hasonlókat szállítottak Szegedre is).
A 30-as években Nagyváradon a villamosvasút saját műhelyében gyártottak olyanokat (ill. azt is), mint a Db. Csapó utcai képen látható.
A II.VH. alatt egy bombatámadáskor a debreceni remizben sok kocsi megsemmisült, akkor a MVFRt. Váradról küldött át néhányat, amik aztán ottmaradtak. Azt már nem tudom, meddig voltak üzemben.
NZA kedvéért pedig néhány kép:
Szeged Közelebbről Nyugati Bp. Szabadság tér - na, ezen a képen abszolute nem rontja a városképet a felsővezeték - asszem javasolni fogom a debreceni pmesternek az alsóvezetékes trolihálózat kiépítését :-))