Nem lehet-e a villamosvágány a 24-es, 36-os villamos vágánya ?
Hol jött vissza a Nagyvárad térre a 93-as busz, nem csinalt-e egy hurkot az Elnök utca felé ? Nincs most nálam térkép, nem tudok utánanézni.
Lehetséges, hogy a Ludovika kerítése mellett volt egy leszállóhely a Kispest felől jövőknek.
Miutan most egy hetig valoszinuleg nem leszek, a (szerintem helyes) megoldasokat leirom ide.
Tehat:
001: Erzsebet Kiralyne utja, vszg. a felujitasa idejen (1975 korul)
002: Budaors VA
003: BUR telep elott
004: Ez a kep egy olyan utrol keszult, ahol kozepen vannak a villamosvaganyok (latszik a tapkabel a bal oldalon, es a jardaszigetet megvilagito lampak a jobb oldalon). Nos az Ulloi ut nem ilyen volt a Nagyvarad tertol kifele.
Ugyhogy ez ugyben barki barmilyen eszeru otlettel all elo, szivesen vennem.
A 93-as busz egyebkent (ha jol tudom) Nagyvarad ter-Ulloi ut-Ferihegy utvonalon
kozlekedett.
005: Tokol (Dunaharasztiig meg nem MAV rendszeru felsovezetek van). Ja es nem mindegyik Bobon volt szedo.
006: Ez szerintem inkabb a Varosligeti vegallomas. (a Fasor es a Damjanich utca kozott.) De nem biztos.
007: Nagyvarad ter.
008: Pecs, Sallai utca (ma is igy hivjak?)
009: Ulloi ut, a Hatar ut elott, a Ferihegyi gyorsforgalmi ut kiagazasa.
005: Meg probalkozom, valoban kicsik a szigetelok. Akkor ez a rackevei HEV egyik allomasa, amikor meg nem volt vegig villamositva (csak az zavar, hogy a BOBO-n nem latom az aramszedot). Melyik allomas lehet? Csak talalgatok, mert nem ismerem jol a vonalat. Soroksar, esetleg Tokol.
Nahát, én meg ilyenkor maradok le, amikor ilyen csúcs pécsi kép is van. Igaz, sportszerűtlen lett volna egyből kilőni. NZA, felhasználhatom a képet a Sintér Pécsi oldalában? Tudsz a képről többet? (Szerző, időpont)
En ugy tudom (es ez a fenykep is ezt erositi), hogy egeszen a Hatar utig az ut ket oldalan zart vaganyokon volt a villamossin, es a Hatar utnal ment at a (kifele nezve) bal oldalra.
A 009-es kepen egyebkent lathato Szava kocsiszin kiallo vaganya is, hatul pedig a 42-es es az 50-es szetagazasa.
A Nagyvárad tértől a pénzverdéig még külön, az út menetirany szerinti szélén voltak a sínek. A József Attila lakótelepnél - úgy emlékszem - kifelé nézve a jobb oldalon voltak, vagyis a Száva kocsiszín oldalán. A Határ út után pedig ott, ahol most is van, kifelé a bal oldalon. Hol ment át jobbról balra ?
Volt egy elozovagany is (mint a 44-es vegallomasan). Ugye milyen meglepo, hogy hogy ki volt epitve? Az ember azt gondolna, hogy csak levagtak a Torokbalinti HEV-et, es a vegere egy visszafogot raktak. Nem, visszaepiettek Budaorsig a masodik vaganyt, es a vegere egy ketvaganyos hurokvegallomast epitettek.
Ja es 1973 korul a 41-es meg csucsban 6-7 percenkent jart M+P szerelvennyel. A vegallomason pedig csatlakozott a 88-as busz.
Azt hiszem ennek a nyomait láthattam kiskoromban a felüljáróról, egyébként az érkezésemmel egyidőben szedhették szét... Meglep, hogy mekkora tömeg van a képen, úgy nézem volt rá igény, akár most is lehetne... De ha hurok, akkor miért kétvágányos?
Szoval:002: Budaors-vegallomas (41-ese), az M7-es mellett.
Es hogy mennyire ideiglenes: ez egy ketvaganyos hurokvegallomas, ha megnezitek a kozepso oszlopot, latszik, hogy az a hurok kozepe (sok kereszttarto van raaggatva).
A villamos egyebkent tenyleg kanyarban all.
A vegallomas 1975 korul szunt meg itt.
Szoval:002: Budaors-vegallomas (41-ese), az M7-es mellett.
Es hogy mennyire ideiglenes: ez egy ketvaganyos hurokvegallomas, ha megnezitek a kozepso oszlopot, latszik, hogy az a hurok kozepe (sok kereszttarto van raaggatva).
A villamos egyebkent tenyleg kanyarban all.
Latszik a feluljaro is? En speciel nem erre gondoltam, de hat a feluljaro is jellegzetes lehet.
(sajnos nalam olyan rossz a monitor, hogy nem lehet rajta a feluljarot rendesen kivenni...). Na akkor hol keszult _pontosan_?
006: nos ez a masodik szamomra kerdojeles helyszin, sajnos a kep minosege nem a legjobb. A Nepliget nem lehetetlen, de en ebben nem lennek ennyire biztos. Varjunk meg, hatha valaki meg tippel.