Ám még csak annyit az előző hozzászolásomhoz, hogy voltam feltöltetni a klimát egy ittani műhelyben és a szerelő szerint tök üres volt. Egy géppel átvákumozta, majd olajjal és gázzal feltöltötte. De sajna ezek után sem indul be a kompresszor.
És még egy két érdekesség, nemsokkal az auto megvétele után előjött a műszerfalon 2 felirat is "check emission" és a "check injection". Az auto egyébként tökéletesen működik. Ötlet ?
Első és legfontosabb hogy van-e gáz a rendszerben. Ezt legtöbb helyen ingyen megnézik. Egy bizonyos nyomás alatt letiltja a kompresszor működését, hogy ne károsodjon.
Ha van a rendszerben elegendő gáz, és nem működik, akkor irány egy szakszervíz, számítógéppel megnézni a klíma hibatárolóját. Itt 2 jellemző hiba szokott lenni, egyik a nyomáskapcsoló, ez 8-12000 Ft között mozog, másik pedig egy hibakód amit nálam minden évben töröltetni kell ha vége a télnek, mert ez letiltja a kompresszort. (3000 Ftos művelet)
Januárban vettem egy 2005-ös évjáratu Scenic MK II-est 1.9 dci. És mivel tél volt nem igen ellenőriztem a klimaberendezését, fűtött akkor az volt a lényeg. De tegnap bekapcsoltam és nem történt semmi. (manuális klima). A vezérlő panelon kigyullad az AC ledje, de a kompresszor nem indul be. Biztositékokat ellenőriztem a kesztyűtartoban és egyaránt a motortérben, azokkal minden rendben. Segitségeteket kérném, ötletet várnék, hogy hogyan tovább. Mivel Angliában élek, és jövő honapban szeretnénk hazamenni vele, és addig jo volna beuzemeltetni a klimáját. E-bayon találtam egy gyaranciális használt kompresszort ha netalán azzal lenne a probléma. De addig nem szeretném megvenni még nem kapok rá egy megbizhato választ hogy az a gondja. Mivel olvastam hogy esetleg lehet még más bibi is. Koszönöm igy előre is a segitségeteket.
Szia! A csomagtartóban belülről a záron látszik egy fehér "pöcök", ha azt kis csavarhúzóval elnyomod oldalra, akkor kinyílik a csomagtérajtó, lehet csak a kábel átvezetésben van szálszakadás az ajtó és a kasztni között.
A kártyán ha megnyomod a csomagtér ajtó nyitást (azt hiszem kétszer egymás után) akkor nyílik? Mert ezzel kizárható a nyitógomb hibája. Azt hiszem van valami vész nyitó gomb hátul az ajtón de nem emlékszem már.
Kedves topiktársak! Ma este bedöglött a csomagtér ajtó elektromos szerkezete, az alsó fekete gomb megnyomására semmi hang nem hallható. Az ajtó zárt állapotban maradt, alig tudtam kiszedni a vizslámat a boxából. Mit lehet ilyenkor csinálni? Hozzá lehet zárt állapotában férni? Hibakeresés hogyan történjen? Van biztosítója esetleg vagy a motor döglött be? Nagyon hálás lennék ha segítenétek. köszi. 2006 scenic Ii.
Scenic ii 2008-as manuális klímásban a középső rácsban mértem a levegő hőmérsékletét (bedugtam egy hőmérőszondát kb.20cm-re) és 1-2 fokos volt a befújt levegő ez mennyire normális? Én úgy tudtam, hogy 6-7 fok küröli a jó érték. Vélemények?
A kilincs fix részén van egy kicsi burkolat, azt kell eltávolítani. A kicsi burkolat alján találsz egy rést, ahová bedugod a kulcsot és lepattintod a fedőt.
Nekem is azt mondta a "szerelő" és még mondta azt is hogy, kb 100.000 Ft jó esetben.
Aztán Zoltán1967 segített és megállapította, hogy vmi érzékelő csatlakozója lecsúszott(ami csak és kizárólag véletlenül tud kicsúszni). A légkondit feltöltötte(mert a benne lévő gázt a "szerelő" lefejtett) és tádá már működik is.
Szóval csak azt akarom makogni, hogy vidd el inkább egy hozzáértőhöz(jelen esetben Zolihoz)aki a valódi hibát megállapítja, mint hogy ok nélkül fizess.
Elvittem szerelőhöz az autót. Ő mondta hogy beállt a kompresszor. Nem kimondott klímás de azt is javít. El volt szakadva egy vezeték ami a klímához kapcsolódik. Azt kijavította és utána tapasztalta hogy nem megy a kompresszor. Hétfőn fogja levenni a kompresszort.
Én az off Mondeoval jártam így csütörtökön. Épp megyek a Scenicért a szervizbe de mivel k meleg van és dugó ezért lassan halad a sor. A klíma borzasztó gyengén megy, vagyis inkább nem is csak menet közben van némi hűvös. Úgy voltam vele nem érdekel, jön annyi hideg amennyi, ablakok le, tetőablak kinyit, a ventillátor kűzdjön.
Végre megindul a sor amikor nyomnám a vasnak de alig megy, mondom kész ennyi, bedöglött a kocsi, a motorral is van valami amikor ránézek a műszerekre és 120 fokos vizet mutat. Semmi piros lámpa, semmi sípolás, stop felirat vagy akármi. Azonnal üresbe rakom és gurulok, hogy hüljön. Fél perc sem telik el a mutató esik vissza 90 fokra, óvatos gázt adok és 4-esben 60-al gurulás és újabb fél perc után beáll üzemi hőmérsékletre.
Ma reggel hidegen megnéztem és a hűtővize rendben van, ugyan minimumon de van benne. A hűtők között sajnos nem láttam semmilyen durva szmötyit (3-4 cm-re vannak egymástól), de a lamellák lehet tele vannak. :-/ Csütörtökre van időpontom, addig ablakklíma van.
de ha elszökik a gáz, akkor legtöbbször csak rátöltést csinálnak, olajtartalom beállítása nélkül.
és ha kevés az olaj, akkor beáll(hat) a kompresszor.
De ehhez ugye az kellene, hogy legyen nyomás a rendszerben, csak vele párhuzamosan az olaj kevés.
Ha tényleg 70e km van az autóban, akkor lehet, hogy sokat állt? Az nem barátja a klímarendszernek... ha nincs rendszeresen járatva, akkor elszökik a gáz, nekem más autóban volt hogy téli szezon alatt (kikapcsolt klímával) elment a gáz...
azt egyébként ki (és mi alapján) mondta, hogy beállt a kompresszor?
195/65 R 15 Goodyear Efficientgrip Performance 91 H TL
Ez egy komfortgumi, azaz jobban tapad, mint az ekogumik, és tartósabb, mint a sportgumik. Szerintem a Scénicre ez a fajta gumi való. A EfiP jó gumi, én feltétlenül ezt választanám a Bluresponse-hoz képest.
Én 3 éve használom az autót. Még nem töltöttem bele se gàzt sem olajat.
Az autóban 70 000 km van. Évente kellene a klímakompresszorba olajat tölteni?
Én a km-ből gondolom hogy idő előtt ment tönkre a kompresszor.