Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.28 0 0 2648
Kíváncsi lennék a K.V. mostani, ugyanilyen tartalmú mutatóira. Gondolom az akkori adatokat be kellene szorozni kb 5-tel.
(a Békés megyei vasutak teljesítményét meg 5-tel osztani kell ugyanilyen relációban).
Előzmény: Törölt nick (2621)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.28 0 0 2647
Az az ex BKV-s elég súlyos...
Előzmény: sosiforda (2645)
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.06.28 0 0 2646
BPG-040 is kék-fehér volt (illetve most is az elvileg, csak magánkézben van).
Előzmény: W50LA Z (2644)
sosiforda Creative Commons License 2008.06.27 0 3 2645

Még szerdán kipróbáltam a gyomai Hármas-Körös híd lezárása miatti terelések egy részét.

 

Békéscsabáról a hídlezárás időszakában 6.05 helyett 5.20-kor induló 4813/921. számú dévaványai járattal indultam.

Kicsit megijedtem, hogy nem is áll be utast felvenni, mert a 12-es kocsiálláson a GAU-927-es IK 260-as állt Békéscsaba-Körösújfalu táblával, a 13-as kocsiállásnál viszont korrekten ki volt írva M 5.20-ra a dévaványai, ott azonban Köröstarcsa-Békéscsaba-Köröstarcsa táblával állt a HZE-182-es csuklós. Rutinos utasként azért rákérdeztem, hogy nem ő megy-e Dévaványára,de ő csak Békésig közlekedő rásegítő volt.

Miután ez a 2 busz elment 5.20-kor rögtön utánuk be is állt Gyula-Békéscsaba-Dévaványa táblával az addig a buszállomáson pihenő GLF-208-as E94-es. Körösladányig én voltam a járat egyetlen utasa, Mezőberényben egy kicsit álltunk is, hogy ne legyünk idő előtt, ami nagyon tetszett. Körösladány, templomnál volt 4 felszálló utas Dévaványára. Ott továbbra is  a városháza előtti megállót használják utascserére, de a múlt hónaphoz hasonlóan ez a busz is az új fordulóban fordult meg és ott várta ki az időt a következő járatig.

 

A lezárással, tereléssel érinett térségben ki voltak téve az aktuális - tehát a terelés időszakára vonatkozó - indulási jegyzékek és, ami különösen tetszett és dicsértes, rajtuk egy figelemfelhívó vörös sávban a terelésre utalás.

Dévaványán a városháza buszmegálló melletti kínai bolt kirakatába a terelési menetrendi értesítés is ki van téve:

http://www.korosvolan.hu/doc/20080614_hidlezaras.pdf

 

A lezárás idején Dévaványát nem érintő Gyula-Budapest járat ráhordásaként beállított 4866/100-as számú, Dévaványáról Körösladány, Gyógyszertárhoz 6.30-kor induló járatot - nem meglepő módon - ugyanez a busz végezte, mindössze 2 utassal, rajtam kívül egy bérletes utas ment még vele, körösladányi átszállással Gyomaendrőre. Egy várakozó maradt a megállóban, aki a szeghalmi közvetlen járatot várta.

 

Dévaványa szélén jött is szembe a DUD-600-as IK 260-as  a 4866/988, Gyomaendrőd-Körösladány-Dévaványa-Körösladány-Szeghaolm járaton, kb. 5-6 utassal. Dévaványán ő aztán megvárhatta a 6.40-es továbbindulási időpontot, mert Körösladányba csak 6.55-re érkezett. Ott volt 2 felszállója, annak ellenére, hogy 6.50-kor elment Debrecen felé  a JMG-971-es MAN, aki elvitte az 5-6 megállóban korábban várakozó utast. Ide egyébként a DUD-600-as 8 utasal érkezett és a 2 fel- és leszálló után annyival is ment tovább Szeghalom felé.

 

A 4866-os vonal terelési menetrendje is fent van egyébként a Körös Volán honlapján:

http://www.korosvolan.hu/doc/20080614_mrend_ertesites.pdf

 

Meglepően sokan, tizen vártuk a szembenlévő megállóban Körösladányban a Gyula-Budapest járatot, ami 7.02-kor, 5 perc késéssel érkezett és Körösladánytól kb. 35 utassal indult tovább. Az alvállakozós Irizar belülről kellemes színvilágú és ment a légkondi is. Mezőberényben nem a központon át, hanem a helyijárat útvonalán, a Zrínyi sugárúton át mentünk ki a 46-os útra és a terelés ellenére sikerült ugyanannyi idő alatt megérkezni Gyomaendrőd, aut. vt-hez, mint Dévaványán át, a módosított menetrend szeinti 7.35-ös (egyébként 7.33-as) érkezéshez képest 7.38-kor, vagyis az 5 perc késés 3-ra csökkent. Itt egyébként az utasok zöme, kb. 20-22 utas leszállt, felszálló viszont csak 3 volt.

 

Útközben jött szembe a 47-esen az egyik Körösös Rába "kisegítő járat" táblával, ami eddig a környékünkön csak a Tisza Volánnál volt divat.

 

A Gyoma és Dévaványa közötti vonatpótlók nem kerülnek, hanem utasaik átgyalogolnak a hídon:

http://www.mav.hu/admin/mr_megj.phtml?id=1392

 

A vonatpótlást a gyomaendrődi helyijáratot is üzemeltető Mobilbusz Kft. végzi. A Gyoma állomástól menetrend szerint 8.07-kor induló vonatpótló busz az ex-miskolci kék AKD-545-ös IK 260-as volt idulási időre 11 utas gyülekezett benne és körülötte, majd a 15 percet késő budapesti gyorstól még 2 átszálló jött, de a szintén késő szolnoki személyről már senki. Ezeket bevárva 20 perc késéssel, 8.27-kor indultunk a hídig, ott átgyaloglás és 8.38-kor már repesztett is tovább a túloldali hídfőtől a BSB-933-as IK 280-as. Két utas a túloldali hídfőnél csatlakozott hozzánk - gondolom a központból a vasútállomás helyet inkább ide mentek ki - és a 20 perc indulási késést megtartva 8.53-kor érkeztünk meg Dévaványa állomásra, ahonnan villámgyors átszállás után 8.54-kor már indult is Szeghalom felé a Bzmot.

 

 

 

 

 

 

W50LA Z Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2644

Ha már flottaszínnél tartunk, eléggé mehetett anno a huza-vona, hogy kék-fehér legyen vagy barna. Ebben szerintem az akkori vezérváltások is benne voltak és az új emberek is befolyásolták. Aztán a barna maradt, valószínűsítem a Kunság miatt nem lett kék fehér.

Visszagondolva, melyik kocsik voltak valaha és vannak jelenleg is kékben általában fehérrel kombinálva

ANV-367, BOS-579, CTJ-964 (exBOS-580), CLH-500 szürke is, CJD-680, BHM-973, CTJ-915, EVL-490, EVL-608, EVL-656, FHG-651, FHG-823, GTZ-536, GTZ-437, BPG-700, DUD-273, EUA-797, DUD-600, BPA-464, CCY-240 - bár az utolsó 2-ben kissé bizonytalan vagyok. S több meg nem jut eszembe most.

Lehet valaki tud még mondani egyet-kettőt.

W50LA Z Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2643
Így van, GMY, GNX a Körösnél mind magyar.
Előzmény: BPO-106 (2640)
BPO-106 Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2642
Kár...CMX-756-hoz kötődtem. Mondjuk, az utóbbi időben nem nézett ki valami jól. Már látszott a lökhárító lekopásán, hogy egykor volánsárga volt. És nem egy helyen...
Előzmény: W50LA Z (2641)
W50LA Z Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2641

Nem volt! Mivel már több mint 10 éve nincs 266-os sőt, ha jól emlékszem 1996-körül kiment az utolsó, de lehet még 95-ben. A flottaszín meg, mint már korábban is írtam csak 97-98-tól kezdett elterjedni.(2514-es hozzászólásban)

Lassan már a 260.32-nek is búcsút lehet mondani.

Előzmény: torqmatic (2638)
BPO-106 Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2640
Hazatérve, GMY-399 eredetileg is magyar igényekre készült?
Előzmény: htibor (2639)
htibor Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2639

OFF

Igen DUD-617 és 619 is kintre készült, de itthon maradt kategória.

Van még pár ilyen Albánál.(AIJ-355, BAG-225, GMY-388/391/392/395/396/398)

BPG-697/698/699 honi igényre készült, nem kintire.

ON

Előzmény: BPO-106 (2637)
torqmatic Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2638

Urakok!

 

Volt a cégnek olyan 266-sa, amelyik már barnában pompázott, vagy mindet még volánsárgán selejtezték le?

BPO-106 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2637
Ki ne hagyjuk akkor DUD-613-at és 614-et Szolnokon. Az Albánál DUD-617 (később FKC-720, már nem él) és 619 is az oroszoknak ment volna? És az Alba->Somló BPG-698 és 699 eredetileg mi lett volna?
Előzmény: Csoki bácsi (2618)
AUTOSANdris Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2636
Ja igaz, igaz.
Előzmény: Alkaa (2634)
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2635
Igen, eredetileg az SZKT-nál kezdtek, aztán átkerültek a Volánhoz.
Előzmény: BPO-106 (2632)
Alkaa Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2634
Nem tudod, mire gondol. Ezek a buszok az SZKT-tól kerültek át a Tisza Volánhoz még 1998-ban.
Előzmény: AUTOSANdris (2633)
AUTOSANdris Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2633
Két külön cég, két külön busz.
Előzmény: BPO-106 (2632)
BPO-106 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2632
SzKT->Tisza Volán buszok, ugye?
Előzmény: Csoki bácsi (2618)
BPO-106 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2631
És ő kék-fehér volt.
Előzmény: boz-021 (2619)
Alkaa Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2630
Ja, tényleg.
Előzmény: Törölt nick (2629)
Alkaa Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2628
Tekintve, hogy sárga rendszám mostanság már csak buszokra kerül, főleg kocka...
Előzmény: Törölt nick (2622)
szantaimark Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2627
Ma pedig az FLX-716 Lion's Coach.
Előzmény: Törölt nick (2617)
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2626
Köszi!
Előzmény: Törölt nick (2624)
Normann Trancer Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2625
Soha nem felejtem el, ezzel a kocsival utaztam 1x-er 17:30-kor Orosházára akkor még sárga volt, másnap már Helyijáratban volt a 2-en, nem semmi volt ám, de ez még megesett velem már az EUA-710-el is :-).
Előzmény: Csoki bácsi (2623)
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2623
Ez a kocsi melyik üe-hez tartozik?
Előzmény: Törölt nick (2622)
W50LA Z Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2620
Az is az, illetve van összesen 5-6 kocsi, mely orosz alvázszámot visel.
Előzmény: Csoki bácsi (2618)
boz-021 Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2619
Igen. Az oroszokhoz szánták, anno.
Előzmény: Csoki bácsi (2618)
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2618
Meg DUD-271-et, DUD-272-t, DUD-618-at... :-)))

Egyébként DUD-600 is exportra szánt kocsi, jól tudom?
Előzmény: BPO-106 (2612)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2617
Ma 1820/112,111 (Dunaújváros) FLX-731 Credo volt.
sosiforda Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2616

A 17V-vel végülis visszaállt az Andrássy út részbeni sétálóutcává alakítása előtti állapot, amikor a 17-es a Vasútállomástól a Szabadság tér érintésével közlekedett az Ifjusági tábor főbejárathoz.

Legalább így a spórolás mellett a belváros és a vasút/autóbuszállomás kapcsolata is sűrűbb lett este és hétvégén.

Előzmény: Törölt nick (2609)
sosiforda Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2615

Jól emlékszel, 2003. november közepén váltotta fel a BPG-700-at (kék-fehér IK 260-as) az IVE 629-es MAN, jelenleg is az járja a gyulai 5-ös helyit.

 

A BPG-700-as egyébként a vasútállomásnál egymásba átszerelő - már megszűnt - 2-es és 5-ös helyijáratok törzskocsija volt.

Az 1-es helyijáratot az utolsó időkben a DZD-924-es végezte, 2001. június 8-án közlekedett - helyijáratként menetrendben meghírdetve - utoljára.

Előzmény: W50LA Z (2606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!