Szombaton olvastam a XII. kerületi regionális újságban (Hegyvidék a címe), hogy a XII. kerület igenis szeretné újraindítani az 58-ast, csak hát kevesek hozzá, hogy tényleg meg tudják csinálni :-((((
Halkan azért megkérdezem, hogy ugye mindenki érzi, hogy viccről van szó? Gondolkodtam egy darabig a címerpajzsot tartó háziállatok odarajzolására is, de annyit nem ért a poén, így viszont tényleg felborul a kép :)
| Felhős.
Egyébként ninncs bilis topic meg nem bilis topic. Van egy társaság, nagyjából ugyanabba a néhány topicba írogatunk, és mindannyiunknak jó nagy bilije van. (A felhő a bilinek a heraldisztikailag stilizált megjelenése :-))
Egy újabb strigula a felhősnek. Bár lehet, hogy az a még nem is létező bili-topic lelkét fejezné ki jobban :-)))
A koronával az a baj, hogy nagyobb a korona, mint bármi más a képen - nem látszik elsőre - de még másodikra is csak nehezen - hogy itt villamosokról van szó. De érdemes lenne egy kicsit nagyobb méretben megszemlélni korona nélkül, de remízzel.
Egyébként tényleg az akart lenni, csak ugye a heraldikában a stilizáltságon van a hangsúly, ezért két ajtó lett három helyett (persze igazából csak nem volt elég vékony filcem:).
Én viszont úgy hallottam, hogy a gazdagréti gyorsvillamos vonalán lesz egy betétjárat, ami felkapaszkodik Budaörs irányából Csillebércre, és közös végállomása lesz a meghosszabbított Fogaskerekűvel Jánoshegynél. Bár ezen még gondolkoznak, mert eredetileg csak annyit akartak, hogy a kocsik egy része átmenjen a lakótelep felett Budaörsre, de a Budakeszi-i önkormányzat szeretné, ha nekik is jutna belőle valamit, most úgy néz ki, hogy viaduktok, meg alagutak is lesznek a pályának azon a részén...
"Az ott melyik remíz a címerben?"
Kelenfoldi muhely (regebben Fuzesi), vagy Vagohid. Csak ennek az epuletei neztek ki ilyen tetovel (bar lehet, hogy korabban a Pallfy-telep is ilyen epulet volt).
(Sot, Vagohidon a kijarattal szemben allva a teto a masik iranyba nez, ugyhogy ez csak a Fuzesi lehet .)
Reméltem, hogy ez a kis poén megindítja az álmodozást :) Egy kérés: meg tudnátok nekem jelölni az eredeti kép készítőjét? Weben találtam, és nem szeretném senkinek a jogait megsérteni, de ez volt a legjobb beállítás az átfirkához (ami egyébként egy nyomtató, némi írógép-javítófesték, és filc segítségével készült).
A tények azok tények, ma a 23-ason volt. Egyébként is lehetetlen, hogy bármi is közlekedjen
egyelôre a 43-ason, hiszen ez az ideiglenesen szünetelô vonal csak jövôre indul újra. Hú, a plafont alig bírom tartani!
A ma hajnalban a 23-as vonalán utazók kellemes meglepetésben részesülhettek: ők voltak az elsők, akik kipróbálhatták a Budapesti Közlekedési Vállalat legújabb büszkeségét, a "Csufi 2000 Turbo" becenevű villamosszerelvényt. A jármű rekordidő, mindössze másfél óra alatt készült el a Varga Ákos Főműhelyben, és a mai naptól kezdve remélhetőleg rendszeres résztvevője lesz a villamosforgalomnak. Az utasok által az egyenes homlokfal és az enyhén ívelt lökhárító által közbezárt alakzat miatt "Kis mosolygós" névre keresztelt jármű
leereszkedő lépcsőivel, hatalmas panorámaablakaival és alig hallható hagjával hívja fel a figyelmet magára, még ha ez utóbbi képzavarnak tűnik is. Mint az a BKV illetékese elmondta, a jövőben húsz ilyen szerelvény forgalomba állását tervezik, elsősorban az újjáépített 67-es és 44-es vonalán.
Valaki tudja esetleg, hogy melyik metrószerelvényt érte tegnap baleset a Fehér úton?
Ami képet a Magyar Hirlapban láttam azon egy általam még nem látott vezérlőkocsi van,
az újabb fajtából mint ami a 3-as vonalon jár, de oldalt csal 1-1 fényszóró van kozépen viszont 4 egymás mellett. Csak nem a vadonatújan vásárolt szerelvényt törték össze?
Szerintem emblémának a felhőn csücsülő a jobb. Bármit bele lehet látni, kicsit elvont, kicsit álmodozó, de mégis villamos, és szerintem minden jellemző rekvizitumot rá lehet rajzolni, még akkor is, ha nem korhűek. A lényeg az érzésben van.
Szerintem ez igazán inyenceknek való kérdés, járt-e feketáblás 9-es ICS?
Az NZA gyűjteményben én sem találtam. BGY oldalán található adatok szerint 73-ban még stukák jártak. Amikor a kőrútra kellettek az ICS-k, akkor jöttek az UV-k, egészen 86-ig.
Kéne még egy adat: mikortól is fehérek a táblák???
Hamster! az UV képről hiányzik egy kis részlet ahhoz, hogy régebbi UV, vagy stuka lehessen, pedig az 1000-esen rajta van: A viszonylattábla alól kilátszó pályacsengő.
Az 1000-es rajzod stílusjegyei szerinti villamos szerintem kevés közlekedett, legalábbis az NZA képek (átfutottam kb 1500-at) szerint. Első időkben nem is volt napellenző, és az ablakok sarka sem volt igy lekerekítve. Kezdetben a lökhárító meletti, majd a diszcsík alatti indításjelzők voltak. Mivel ez a fémvázas szekrény nem csak az 1000-ekre jellemző így volt rá alkalom hogy mindenféle kombináció megjelenjen. Talán csak az biztos, (de nem 100%) hogy a keskeny napellenzősőknek már nem volt kopoltyúja. A Te általad megrajzolt kombinációval (széles napellenző, kopoltyú nélkül, lekerekített sarkú ablakok, süllyesztett sugárvető, második lépcsőt is takaró tolóajtók, barna csík alatti indításjelző) elég sok képet találtam az 1900 és 1500-asok között, de ezeknek nincs levegővezetékük. Találtam egy 2700-ast, csak hát ez 4 ablakos (meg különben is reflektoros kép volt), és van egy 1000 is, aminek viszont nem ilyen az ajtaja, mert a második lépcsőt nem takarja. Szóval lehetett ilyen amilyet rajzoltál, de nem ez a kombináció a jellemző.
A kép a Déli pályaudvarnál készült, az aluljáró építésekor, tehát kb. 1970-ben
Hamster!
minél többet nézem, annál inkább irigylem a rajztudásodat! :-) (nekem a pont a legbonyolultabb objektum amit sikeresen le tudok rajzolni :-)))) )
nekem is tetszik a rajzod, mégpedig a felhőn csücsülő kivitel. Szerintem nem csak villamost tudsz rajzolni és engedelmeddel csinálok Neked egy kis reklámot a vasutas topicban.