csata: azonos a jel, vagy azonos az adat, amire játszunk. ha csak az egyik, akkor három további lapot teszünk le, ha mindkettő, akkor hatot.
azt viszont többféleképpen bonyolítottuk, ha mondjuk hárman játszottunk, és abból kettő csatázott. volt, hogy a harmadik ilyenkor a.) ha nagyobb volt a lapja a két csatajelöltnél, akkor vitte őket, és elmaradt a csata, ha kisebb, akkor meg bukta a lapját b.) szintén résztvett a csatában, neki is le kellett rakni a 3(6) lapot
Írtam ma egy hosszabb lélegzetű választ erre, de hát a technika ördöge :-(
Husss,... elszállt. Nincs kedvem még1x leírni.
A lényeg, hogy - tiszteletben tartva a meglátásotokat - mi többen más véleményen vagyunk. És ez jól van így...
Szerintem nem véletlen világjelenség a retró mánia (ld. VW Beetle, Fiat 500, Superfast Matchboxok 75db-os sorozatának kiadása, stb.)
Tudjuk, hogy ezek nem azok, és "értéktelen" utánérzései az eredetinek, de segítenek nosztalgiázni és fenntartani az érdeklődést az igazi "ántik" retró cuccok iránt.
Ugyanakkor, ha csak a régi autó kvartettről értekeznénk, akkor - még ha laponként mutatjuk is be a kártyákat, - bizony nagyon véges lesz a topic, mert véges számú paklit adtak ki M.o-on. (ha csak le nem írja mindenki azt az élményét, amikor Zaporozseccel vitt el "csatában" * egy Ferrarit ;-))
Az új, fényképes autóskártyák - röviden: vacakok.
*Apropó: Nálatok ismert volt a "csata" kifejezés a kártyában, vagy ez ugyanolyan BAZ-megyei kifejezés, mint a "makuka" ;-) ?
csak röviden: - a Warnyú sose volt, fake, fotosop az Opel Insignia tanulmányon - a Tatrát már nem gyártják - "lassan már két pakli is érik" - egyetértek. az én összeállítások a kékhátú modernítása, de kell a piroshátúnak is utód (F1-gyel, USA verdákkal, buszokkal). sőt, a sárgahátúnak is. és utána jöhet még valami teljesen újszerű válogatás is, mondjuk zöld háttal (olyan nem volt, ugye?)
Ilyen kimondhatatlan meg hüje-nevű autók mindenképpen kellenek - szerintem. Mert az autóskártyázás erről szól !!! A francia egyterűekhez én sem ragaszkodom.
Valamilyen szinten "kafa" autókat kell beleszerkeszteni, de azért mégsem autó-szépségverseny az Autó kvartett (most magamnak is ellentmondok...), hanem kellenek bele lúzer autók is... :-)
Rossz hírem van: ez a Warnyú, - nem warnyú ! Valami tréfás kedvű ember szerkesztette rá képileg a Wartburg felíratot :-( Ezt már lejátszottuk a Vectra C fórumon, ui. ez egy Opel tanulmány, semmi köze a Wareszhoz.*
Mindjárt keresem a hivatkozást.
Más:
Embörök! Milyen betűtípus (és méret ?) volt az eredeti autóskártyán ?
Megint más:
Nekem hiányoznak a Classic/ Oldtimer kategóriájú gk-k. (De a F1 is) Én az OT-nél ma is látható klasszikusokra (Citroen cápa, vagy kacsa, VW bogár, stb. ) gondolnék; Ami egyben megteremthetné a folytonosságot a régi paklikkal. Ezért érzem úgy, hogy 2 pakli is "érik".
*Wartburg (Melkus) tanulmány viszont, amit nemrég becsatoltam.
Meg van klassz Lada is (kár, hogy ezek nem nagyon illenek egyik kategóriába sem...)
Ja és még valami: alfa 8C Competizione-hoz, de legalább a Brera-hoz ragaszkodom !!! ;-)
Isten bizony tök véletlen, hogy minden PIROS; Pedig nem vagyok egy piro(s)mán...
Kutattam (mint már jó sokszor) és szép dolgokat találtam. Többek között egy jó kis Toyotát
Toyota Aurion
de ha nem tetszik, jöhet az Auris ( az most nagyon megy )
Ja, két közlendőm közül a fontosabb: Mindenképpen ragaszkodunk a francia egyterűkhöz ( Citroen/Renault) ? Szóljatok, ha igen, mert amit találtam, attól leesett az állam
JIANGALING ( az újabb feltörekvő kínai autócsoda )
egyterű ez, a javából :)
Mint azt egy fórumról megtudtam, Európa felé tart és ottani neve Landwind Fashion lesz. ( ezen a néven több kép is van róla)
Adatok:
1,6 L, 4 henger, 95 LE
2,0 L-es dízel is van hozzá
Ha szerintetek van benne fantázia, mondjátok, ha hülyeség, akkor röhögjetek velem együtt :D
Ismét kutatva, és végigolvasva Ádi írásait, észleltem, hogy Koreából bizonytalanul vagyunk. Tálalnám javaslataimat:
Mit szólnátok....
Ssangyong Chairman ( lényegében egy Merci )
illetve:
Kia Proceed ( valszeg nagy durranásnak szánják )
Ádi, korábban már olvastam/láttam valahol ezt a Wartburg Concept-et, de nem mertem javasolni, mert teljesen az Opel-művek által feltámasztott valami :) de nem nézne ki rosszul
Ja, és jövök Nektek műszaki adatokkal:
Lincoln Zephyr
3.0 L
Duratec 30 V6 / Flathead V8 / V12
221 LE ( 165 kw )
20/28 gallont fogyaszt (mérföldes + gallonos átszámításban nem vagyok otthon)
- visszaolvasva félreérthető,a sok "remek ötletek jöttek",nem magamat fényezem, az általatok írt ötletekre gondoltam! ;-)
- Aston Martin Rapide (gondoltam eltérhetnénk attól,hogy a RR és a Bentley is szerepel,bár pont most már külön utakon járnak... mindegy, egy AM limuzin akkoris dögösebb! :-p
EGYTERŰ: Francia (Citroen C4 "pikácsu"/Renault Mégane II Scénic) Honda FR-V Ford Focus C-Max Seat Altea (betonbiztos hely,hiszen ma minden Seat egyterű és az Altea volt az első)
SPORT: Aston-Martin DB9 Ford GT Ferrari ? Mercedes SLR
SUV.... megmondom őszintén elgondolkodtam,mert pont jó lenne ugyan a SUV 10.-nek ,de angolból olyan szép 4-est találtam,hogy meginogtam,no!:
GB???????????????? Aston-Martin Rapide (USA Ford) Jaguar FX (USA Ford) Mini Cooper S (D BMW) Rolls-Royce Phantom (D BMW)
Folytassuk a vitás kategóriákkal, jók az ötletek,próbálok mindenkinek kedvezni...
Német: rossz hír a Merci-gyalázóknak : "sajnos" mégis eszembe jutott egy nagyon idevaló verda tőlük: Mercedes-Benz CLS !!!! viszont: ugye a 6 gyártóból 3 luxus (audi,BMW,MB) 3 eccerű (Ford,Opel,VW), egyértelmű,hogy max 2 lehet mindkét oldalról. A Fordot kihagynám,kárpótolnám az egyterűek között Ford Focus C-Max-szal. Opel Astra OPC OK, tehát a VW jönne mellé,mivel ezt amúgy is zabálják mifelénk. Polo helyett viszont Jetta vagy Passat PDTDi lenne az "adekvát" szvsz... (hattorinak kárpótlás: legyen akkor a Ford GT sportkocsiknál,máshol meg akadnak majd kisautók,erre nekem is gondom volt! ;-)
Viszont a 3 német luxus közül választani kellene 2-t!
AUDI: minden magyar apuka/kisvállalkozó álma,egy A6 3.0 TDI quattro (ha tudnák,hogy a kocsi álltában többet veszít az árából,mint amit a legszomjasabb-legtakarékosabb moci fogyija különbségéből megspórolnának :-p
BMW: nálam vitán felül a régi 6-os méltó mai utódja jellemzi ma a márkát, igazi grantourismo. nem durvulunk el M-sportba, sokkal stílusosabb egy 645 CSi változat.
MERCEDES-BENZ: CLS 320 CDI- a dízelmerci az dízelmerci, a CLS-t szerintem nem kell magyarázni!
Japán: OK,legyen a Mazda RX-8 mellé a Mitsu EVO a másik "durva" gépezet, a Suzuki adott. A Toyota nagyon kell, megkerülhetetlen, népszerű is nálunk,jellemző modellt majd biztos találunk! ;-) A Mitsubishi így a Hondát "üti",viszont úgyis gondoltam 1 japán egyterűt, lehetne akkor Honda FR-V,"kárpótlási jegyre"! :-)
USA: a 300C-hez ragaszkodom, viszont akkor a Ford Co-tól legyen a Zephyr,rendben van! meg persze a GM jelöltek (Cadillac,Chevrolet ) is jöhetnek!
Hattori: üdv a fedélzeten,már azt hittem ide se nézel a sok meló felől,aztán a téli szünetben kezdhettük volna az elejéről magyarázni neked hogy mi és miért... :-D
Amúgy érdekes,megfogadtam hogy az irodában csak elolvasom a véleményeket és nem töltöm az időt szövegeléssel.Meg is tartom,viszont amint nem a munkával foglalkozom (pl.ma reggel miközben bicajjal mentem dolgozni vagy meló után Marcival a játszótéren) egyből "futni kezd a kvartett-program",így estére megvannak a gondolatok, "csak" le kell írni őket! ;-)
ma is nagyon jó ötletek jöttek, szépen kristályosodnak a "biztosan lesz ilyen benne" kategóriák! majd ezek is lesznek,de előtte egy olyan "második hullámban támadó" négyes,amire jobbnál jobb ötletek jöttek én meg le se sz..rtam! :-)
az ex-Kgst ez a kvartett, amit Hammer javasolt ,én korábban csak a Logan-ig jutottam,de aztán szépen kialakult a koncepció,amibe tökéletesen beleillenek a javaslataitok. Vagyis 4 olyan ex-kgst gyártó kell, akik 4 féle utat járnak azóta. a Dacia Logan ugye fix (ha lehet metálkék 1.4 MPi legyen!),ő az, akit a megtartott nevén az egykori szoci licensz eredeti tulaja fejlesztett ki és gyárt. A Skoda lehet a nagy cégbirodalom egyenrangú márkájává válásra a példa, tökéletesen 1-re gondoltunk LodoWico-val,a legjobban ezt az Octavia RS szemlélteti. A Lada C,-ami nekem nem jutott volna eszembe- megint újabb jellegzetes történet, ez tipikus orosz új autó,amit szigorúan önerőből évek alatt kifejlesztenek,még bemutatáskor úgy-ahogy korszerű is lenne,de mivel nincs pénz gyártani,így 5 év múlva kezdődik minden elölről.... És a 4.? A jugó és a lengyel vonal nekem kiesik,mindkettő előző generációs Fiat-okat gyárt, szerintem ezek nem valók ide. Amit jelölnék: az ex- keletnémet gyártók,akiknek ugye az egységes országbeli ígéretes fejlődésük a háború után keletiként megrekedt az ismert színvonalon,a név lejáratódott és ezért feledésre lett ítélve. manapság viszont vannak próbálkozások, pl.a Wartburg nevet feltámasztani hivatott modell nagyon jó lenne 4. féle koncepciónak!