Keresés

Részletes keresés

ph5.5 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 60

Ez azért ilyen mert már beteg :)

 

Az hogy kicsúszik a tubus viszont más gyártóknál is létező jelenség, az még nem hiba. Ezért tettek pár modellre lock kapcsolót ami behúzott állapotban megtartja az elejét. (Tamron 17-50/2.8, 28-75/2.8, Sigma 80-400, 120-400... de a 70-300 VR is csúszik és ettől függetlenül még jók. Ez a mechanikai hiba a 24-70 "velejárója" )

Előzmény: _mirmur_ (59)
_mirmur_ Creative Commons License 2014.01.03 0 0 59

nekem EX DG -m volt. Pont ilyen tünetekkel. Aszittem ez ilyen. :/

 

Meg a tubus lefele tartva fogta magát azt csuszott lassan. :)

Előzmény: ph5.5 (57)
_mirmur_ Creative Commons License 2014.01.03 0 0 58

FX-ről nem tudok nyilatkozni, de DX-re nem voltam elájulva. :/

 

igen, a zoom gyűrűje is szorul első tekeréskor, aztán jobb egy fokkal, nem hiba, hanem ilyen, meg gondolom nem csak ez a sigma...

meg marha nagy, nehéz és tényleg nem láttam komoly különbséget minősélg szempontjávól, ezért váltam meg tőle.

Gyorsnak gyors mondjuk. AF viszont sokszor ment oda vissza egy nehezebb témánál (vékony ág, szőlővessz stb), másik obimon nem tapasztaltam ilyet, sokkal

pontosabban teljesitenek.

 

 

 

Előzmény: imyourfriend (56)
ph5.5 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 57

A Sigam 24-70 (a HSM felépítését nem ismerem- de a régebbi tuti) konstrukció hibás. A kinyúló tubus görgőkön közlekedik, ami öregszik, keményedig, porlad... és szétesik. A tubus pedig lógni kezd. ÉS ez megkerülhetetlen :( 

Szóval amikor már szorul ott vagy barkácsoltak vagy épp barkácsra vár. 

Előzmény: imyourfriend (56)
imyourfriend Creative Commons License 2014.01.03 0 0 56

Nem lep meg, az a 24-70 f/2.8-as sigma FX-re nem túl acélos, hallottam olyasmit is hogy szorul a zoomgyűrű meg ilyenek.

Előzmény: _mirmur_ (50)
bundi82 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 55

köszi, így már jó

Előzmény: pater68 (54)
pater68 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 54
Előzmény: bundi82 (53)
bundi82 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 53

szia, átküldenéd emilben ezt a képet? a kis méret miatt nem lehet elolvasni nagyítástól meg szétesik.

bundi82freemél

köszi

 

Előzmény: pater68 (9)
fejes.i Creative Commons License 2014.01.03 0 0 52

Valahol azt olvastam - bocs a pontatlanságért - hogy a filmnek nem nagyon számított, hogy nem merőlegesen, hanem szögben érkeznek rá a fénysugarak, a szenzoroknak meg igen.

 

Pl. régi tervezésű nagylátószögű objektív talán nem is nagyon van, amit FX-re ajánlanak.

 

Előzmény: _mirmur_ (47)
pater68 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 51

Én is sajnáltam az AF 80-200-t... Sajnos már nincs kolbászból a kerítés nálam. Lerágták.

Filmre maradt a 4/80-200 AIS.

Előzmény: -Minarik- (44)
_mirmur_ Creative Commons License 2014.01.03 0 0 50

hát én is belenyúltam a zsebbe, de csak dx-re egy 24-70 2.8 sigmával, de mikor lecseréltem egy olcsóbb 18-105re, az a helyzet sokkal szivesebben használom, pedig azt hittem átlagos fényerő, nagy átfogás mittudom én, majd nem leszek megelégedve. Hát nem könnyeztem mikor elvitték a sigmát.

Előzmény: fejes.i (48)
fejes.i Creative Commons License 2014.01.03 0 0 49

Van azért régebbi FX, ami ok

Előzmény: _mirmur_ (47)
fejes.i Creative Commons License 2014.01.03 0 0 48

Azért tettem le az FX-re váltásról, mert a DX-et sokkal könnyebben látom el objektívvel. Bár e tekintetben azóta, hogy kijelentettem ezt, javukt a helyzet. Azóta lett 50/1,8 G, 85/1,8G, 28/1,8G... de pl zoomok esetén még nagyon bele kell nyúlni a zsebbe.

 

Előzmény: _mirmur_ (45)
_mirmur_ Creative Commons License 2014.01.03 0 0 47

Aha kezdem érteni :) Tehát akkor érdemes inkább FX objektivet venni, amit direkt arra csináltak már.

 

Előzmény: fejes.i (46)
fejes.i Creative Commons License 2014.01.03 0 0 46

Sokkal erőteljesebben jelentkezik a képszéleken és sarkokban a vignettálás meg élesség romlás, mint DX-en (ez persze "általános szabály" egy csomó kivétellel) Emiatt van, hogy sok objektív, ami kiválóan viselkedik DX-en mivel a kirajzolt képkörének tulképp csak a közepét használjuk) már gyengécske FX-en, legalábbis a képszélek-sarkok tekintetében.

Előzmény: _mirmur_ (41)
_mirmur_ Creative Commons License 2014.01.03 0 0 45

aha. tehát akár lehet hogy van olyan obi, ami akár jót is produkál FX-en. De nyilván fix fényerős fajtákból (f1.8, f2.8) célszerű választani.

na nem mintha fenyegetne a veszély, hogy FX-re váltok, csak érdekelt ez a dolog...

 

 

Előzmény: pater68 (43)
-Minarik- Creative Commons License 2014.01.03 0 0 44

Nekem a tolos 80-200 van a VR1 mellett. FAntasztikus onjektiv. A minap felcsavartam, igaz csak DX-re. Emellett en is filmre hasznalom. Alig varom, hogy FX-en is kiprobaljam.

Előzmény: pater68 (43)
pater68 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 43

Hát, okosabbak biztosan jobban vágják, de első körben azt mondanám, hogy a torzítások, képszéli rendellenességek jobban lejönnek a régi obiknál.

A fene érti, de van benne valami. A 2.8/80-200D, ami DX-n tökéletes volt, meg se közelítette nálam a 70-200-ét, pedig az is "csak" VRI-s. 

A 80-200-at tartottam még egy darabig, mondván, hogy "D", és a filmes gépeken tudom használni, aztán legyintettem, és el is adtam.

Előzmény: _mirmur_ (41)
NJani Creative Commons License 2014.01.03 0 0 42

Mit vegyen a kollega, D600-at vagy D700-at?

Pénzalap: egy D300 + 16-85.

D600-at semmiképp (olaj). Javallanám a D610-et, nekem bejött, de sokat kell ráfizetni. D700 még mindig az egyik legjobb választás, de a legokosabb, ha megmarad a D300-nál, hacsak nem őrül meg az FX-ért.

Előzmény: pater68 (14)
_mirmur_ Creative Commons License 2014.01.03 0 0 41

egyébként teljesen amatőr kérdés egy DX tulajtól: de meg tudnátok mondani miért kell FX váz elé igazán jó obit akasztani? Mostanában több hszben ezt olvastam.

Előzmény: pater68 (36)
pater68 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 40

A South Parkban van az a rész, mikor az apuka beviszi a fiát a bankba, hogy megmutassa, hogy kell megforgatni a pénzt. Odaadja a gyerek száz dollárját a tisztviselőnek, az ideteszi-odateszi, egyi kezéből a másikba, a lóvé eltünik, majd közli, hogy kész. A apuka döbbenten áll, és kéri vissza a pénzt. Válasz: "Volt, nincs!".

 

Sajnos a D700-m is ilyen. Volt, nincs...

Előzmény: peterssen (39)
peterssen Creative Commons License 2014.01.03 0 0 39

Hogy mit összekerestünk ilyet pár hónapja. :) 

Előzmény: pater68 (38)
pater68 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 38

Momentán az én eladott D700-m olyan volt... Sajnálom is, mint a kutya, aki tizet kölykedzett... 

(Krokodil könnyek.)

Előzmény: peterssen (35)
pater68 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 37

Ihaj! Isten hozott!

A biciklit nyugodtan támaszd a többi közé...

Előzmény: peterssen (34)
pater68 Creative Commons License 2014.01.03 0 0 36

Nem tudom. Ha nagyon szeretné... Vesz hozzá egy 1.8/50 D-t olcsón, és van egy FX gépe, amivel még a mélységélességgel is tud játszani. 

A D300 szvsz. mai napig megálja a helyét, tényleg csak akkor válnék meg a helyében tőle, ha nagyon kell az FX.

Úgy veszem észre, hogy többeknek az FX-nél a dilemmájuk, hogy D700-t vegyenek, vagy újabb FX vázat. 

A D800 sokunkat elriasztott a maga 36MP-vel...

 

Más:

Mosolyogtam, megint volt gyomlálás az adok-veszekben. 

Nem értem a srácokat, ha bajuk van, miért nem ide írnak?

Előzmény: fejes.i (33)
peterssen Creative Commons License 2014.01.03 0 0 35

Hát, vegyen egy nagylevegőt és tegyen hozzá egy kis péztetet. Akkor már jobban lehet gondolkodni. D700 jó, D600, ha nem punpál akkor az mégjobb, 610 lehet hogy még jobb. Kap-e nemleharcolt d700-at normális áron?

Előzmény: pater68 (14)
peterssen Creative Commons License 2014.01.03 0 0 34

Potki'!

 

Átgyüttem a szántásbó. Kétsöregyfeles.

Előzmény: pater68 (29)
fejes.i Creative Commons License 2014.01.03 0 0 33

Ha nincs min. még 2-300 ezer objektívre, nem szabad cserélni. Pláne egy 14 ezer expós D300-at.

 

Előzmény: pater68 (14)
futoz (X) 2014.01.03 0 0 32

Pedig ez egyre gyakoribb

 

Előzmény: képfaragó (30)
NJani Creative Commons License 2014.01.03 0 0 31

:-) és utána egy cigi ...

Előzmény: PJRT (1)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!