Mit érdekelnek téged ezek a hangvillás vackok? :-) A Yamaha csak furulyát tud gyártani... :-) (nem vagyok ám ilyen hülye, csak ha már a Kawát is cikizik mindig...)
Bocs, abszolút OFF topik... Van néhány eladó afrikai csíkos fűegerem, nem kell valakinek? Nagyon szép csíkosak, teljesen szagtalanok (!), és éjszaka alszanak. :)))
No para, majd elmesélem milyen volt! ;-) Aztán nagyon úgy néz ki a dolog, hogy jövő héten én is teszek majd fel egy időpontot, egy ilyen oktatásos, bulira.
A váltásproblémákhoz hozzászólva: nekem egy ER5-ön ugyanez volt a bajom, hogy 3.-ban megállva sokszor nem lehetett visszaváltani, de ezt az emlegetett "kuplung picit enged => katt => ettől helyrejön" módon lehetett orvosolni.
Amint láttam, még van szabad hely a tanfolyamra. Mondjuk az én regisztrációmat még nem fogadták el. :-( Remélem hamarosan már az én nevem is szerepel a listán, hogy el fogadták a regisztrációmat.
Nekem nincsen a váltóval semmi komolyabb problémám. Egyedül, ha a lámpáig nem váltok vissza üresbe (3.-ba állok meg), akkor nekem sem akar lefele váltani (mondjuk 3-ból 2-be, majd üresbe). Én ezt a kuplunk pici kiengedésével szoktam orvosolni. Ilyenkor kattan egy picit a váltó, és lehetséges lesz a lefele váltás, már folyamatosan.
Sziasztok! Megfogadom a tanácsokat. Esély sincs rá, hogy sokat hajtsak bele 2 nap alatt, mert csak ma késő délultán vehetem át (de csak ha ok az Okmányiroda), holnap pedig reggel még van egy megbeszélésem, 11-12 előtt nem fogok tudni szabadulni és ráadásul még az időjárás sem túl biztató. Azért tegnap mehettem vele a parkolóban egy-két kört, bizonytalan is voltam rendesen. Ez a három napos ünnep baromi jól jönne kezdésnek, ha nem lenne ilyen idő. Hétvégére is esőt mondanak, talán csak hétfőn lesz normális idő. Gyerekkoromban nagyon sokat bicikliztem, de jó néhány éve, mióta az autó megvan csak nyáron és akkor is csak keveset. NTX
A váltós dologban lehet valami, mert haver mesélte, hogy mikor elvitte a baleset heszínéről a gépet, nem tudta egyesbe rakni. (én is satuztam, mint utólag kiderült, csak nem emlékeztem rá) Utána már szépen ment megint.
Nem vészes. A kormány olyan kis mértékben hajlott, hogy nem lehet észrevenni menet közben. A váltót többé-kevésbé visszahajlítottuk, a többi meg "csak" szépséghiba. Sajna nem a szervízen múlik most. A biztinél akadt el a dolog.
Nem vagyok motorszerelő, de szerintem ez totál természetes, mivel ott van az üres a két fokozat között. ;-) Annak is kell hely, hogy a főtengelyről jövő tengely végén van egy fogaskerék, és annak valahol el kell forognia szabadon.
ez az elméletem, lehet em így működik a motornak a váltója.
Ez hogy függ össze a vészfékezéssel? olyan van, hogyha nem 1 v 2 ben sikerül megálnom (mondjuk mert kicsit később veszem észre hogy vált a lámpa és keményen fékezek és nem váltogatok) akkor nehezebben tudom pakolgatni (mondjuk 3.ikban állok meg és a kettest nehezebben veszi ilyenkor) amíg piros a lámpa kicsit toligálom meg a kuplungot kienegedem fogáshatárig majd megint próbálom. Nekem egyébként olyan szokott lenni hogy az 1est nem akarja venni indulásnál ilyenkor tényleg jó a kuplung ki be, meg van néha hogy kattan 1esbe és egyből ki is ugrik ez akkor fordul csak elő ha hideg a motor. Plusz szerintem az 1 ből 2be váltásnál a váltó utat hosszabbnak érzem szerintetek is így van?
Mennyi kili van a Vasban!? Hidd el megvan minden fokozat, csak még nem kopott rendesen össze! Nekem a 6-ik fokozat volt meg sokáig nehezen. de általában nagy nehezen megtaláltam. Most már könnyedén veszi a fokozatokat.
Még hála az égnek, nem kellett még vészfékeznem. Amit hallottam, ez egy CBF-ről szól.
"Ha tolsz egy satuféket hátsófékkel, és csúszik a motor hátulja, és még az első fékkel is satuzol, mint állat, akkor autómatikusan visszapakol 2-ik fokozatba."
Az egyes fokozat sokszor kicsit nehezen akad be nekem is, orvosság: Még egyszer behúzod a kuplungot. ;-))))
Akkor te nem úgy jártál mint én. Egyszer nekem is volt ilyen tapasztalatom, hogy folyik a víz a motorból, és még mindig folyik, és még mindig folyik, és forró is a víz! Aztán rájöttem a hűtő lamellái között felgyűlt a soksok víz az eső közben, és az nagyon gyorsan át fog forrósodni a lemellák között. Viszont, ha nálad ezek a jelek voltak, mint amit ide leírtál, akkor az lehet, hogy hűtőproblémás. Gondolom a szintet függőbe állított motorral néztétek!? Mert ha nem, akkor most attál egy utat az Ördögnek! Legalább is úgy gondolom, mert akkkor utána lehet, csak a felesleget nyomta ki, ami sok volt a rendszerben.
ui.: oldaltámaszra állítva valóban min. alatt van a hűtőfolyadék szintje.
Üdv mindenkinek! Rég voltam már én is, de hál' Istennek sok a meló. Ami miatt írok pedig az, hogy sztem én leszek az első garanciás ügyfél :). Tegnap motorozgattam debrecen környékén (kb VNaményig) az időjárás tűrhető volt, a weather.com is csak light rain-t emlegetett és azt is kb 60% környékén. Természetesen ahogy kiértem Nyíregyről elkezdett szakadni (a viselet bőr és farmer volt) de aztán a 41-esen enyhült. Naményban kávéztam egyet, aztán indulás vissza, de ekkor már végig szakadt az eső. Gondoltam nem áztatom magam tovább és beugrom a nyiregyi cimbijeimhez, míg enyhül. Megérkezés, motorleállítás, cigizés. Na és ekkor a motor bal oldalából folyt ki a víz! (Áh gondoltam vhol az idomban megállt a víz és most, hogy meg lett döntve kicsorgott.) Aztán csak csorgott, meg csorgott, meg csorgott. Ennyi víz nem férhetett sehová az idomban és mikor megnéztem a hőmérsékletét (maj'besz@rtam olyan forró volt) picit elkeseredtem. Egyből néztem a hűtőtartályt és persze a min alatt volt. A hűtőn látható sérülés nem volt, bilincsek, csövek láthatólag rendben, de a víz valahol elfolyt. Felöntöttük optimumig, nem folyt, megvártuk, míg lehül (nem folyt), alapjáraton járattuk (nem folyt), bekapcsolt a hűtőventi (nem folyt), fordulaton járattuk (megindult). Pontosan nem lehetett látni, de vhol a hűtő bal oldalán (ha szemben vagy a motorral, akkor jobb) szépen pisált kifelé. Motor leállít, szervízzel beszélget, sem ők sem mi nem lettünk okosabbak. Mégegyszer végigcsináltunk mindent (felönt, lehül, járat, fordulaton járat) és most semmi nem történt. Egyeztettem a szervízzel, hogy viszem, futószerzés, átöltözés és ezalatt az idő alatt a hűtő bal oldala benedvesedett. Nem folyt meg, de a lamellák között állt a víz. Úgyhogy most ott áll bent a szervízben és remélem nincs semmi komolyabb gond vele, mivel hétvégén mennék én is hosszabb útra, a cseremotorra pedig nem tudtak még mondani semmit. Hát ennyi a történetem és remélem nem lesz nagy gond.
No, az első Citám, már az 1000-es szervíz után volt. Ha két nap alatt belecsavarsz a Vasba, kb. 5-600 kilit, akkor talán már meg lehet kockáztatni. De az előtt tényleg hallgass Bálintra. Már van a motoromban sok sok kilóméter, és még csak most csinálom azt, hogy kanyar előtt visszapakolok, vagy egy előzéskor is már pakolok vissza több fokozatot.
Citán meg valóban figyelni kell, mert sok a motor, de a szélén el lehet lavírozni. Nem szabad bemenni a sáv közepébe, és akkor csak egyik oldalra kell figyelni. Vannak apró cselek amivel lehet menni, de tényleg nagyon óvatosnak kell lenni.
Bringáztál korábban? Tapasztalatom szerint (sokan cáfolják) nagyon sokat számít, ha az ember bringázott korábban. Nem tudom pontosan mi miatt, de könnyen tudok "lavírozni", és jobban érzem a motornak is a hosszát, és magát a motort is, annak ellenére hogy több mint 10x olyan nehéz a motor.
köszi a kérdést, remekül muzsikál az új dob. Végülis nem Aprókavics lett hanem Leo Vince, ami egy 54-es üres cső, a hangja valami rettenetes. Nem lehet megmaradni a közelében szinte, dehát ezért van...! :-) Adtak hozzá egy furulyát, amit ha beledugsz , jelentősen halkul, de úgy is szép hangja van. Mondjuk én úgy még nem próbáltam. :-D
Csatolok pár képet a szerelésről, bár ez ER-6 topic, de hátha érdekel titeket is.