Az elso adag kep megjelent a
http://galahad.elte.hu/~nza/puzzle2
cimen.
Aki mar ismeri ezeket a kepeket, kerem ne loje le egybol a poent. Varom a tippeket, hol keszultek a kovetkezo kepek. (Fejlettebbek a mikor kerdesre is valaszolhatnak.)
Ujabb 16 kep varja a kedves erdeklodoket, hogy megfejtsek a helyszinuket. Aranyos vasuti hidak, kellemes foldutak, isten hata mogotti helyszinek (sinnel ellatva) keresik a ter-ido koordinatajukat...
millenium!
Sajnos nem tudom, mi épül ott, de azt javaslom, tedd fel ezt a kérdést a Városi közlekedés topicban, mert ott nagyobb a nyüzsgés. Garantáltan valaki válaszolni fog.
A viznek eleg nagy ellenallasa van ahhoz, hogy nem kapj emiatt aramutest. (Gondolj arra, hogy vizes az oszlop is.)
Egy problema van a kotellel: ha kigyullad a kocsi, akkor a vezeto hiaba huzza le a kotelet, az is eleg, azaz a szedo fonnmarad. Lasd a kovetkezo kepet:
http://www.fph.hu/~bendagy/kepek/uv/3421eg-2.jpg
Ha jól látom, a legtöbb villamosnál az áramszedő lehúzása egy kötéllel van megoldva, amely a pilótafülkében végződik. Mármost esőben ez nem remek esély egy fatális áramütésre?
Újra láthatóak a szürkéről zöldre átpingált Muki-szörnyek! Ma a Moszkva téren és a Móricz Zsigmond körtéren lehet őket kellő óvatossággal körülszaglászni!
A metrón éjszaka szinte nagyobb élet van, mint nappal. A menetirányítókat biztosan jobban igénybeveszik :) Rövid üzemszünet, valamint a szigorú üzemi feltételek miatt sok ellenőrzési, karbantartási feladat van, illetve sűrűn. Hozzá kell még tenni, hogy néhány vonat a vonalon éjszakázik, úgy kell hát megtervezni a tehermeneteket, hogy ezeket is ki tudják kerülgetni. Fanatikusoknak a nyála csorog, hogy milyen menetek vannak ilyenkor, mindenféle vágánykapcsolatokon, egykori végállomások kihúzóvágányain át mennek a szerelvények, dízelmozdonyokkal (a pálya ilyenkor feszmenetes).
Egyszer volt részem abban az élményben, hogy láthattam a metróban közlekedni valami kis tehercsodát. Az Árpád hídtól mentem a Kálvin térre a utolsó metróval. Újpest irányába már elment az utolsó szerelvény, majd kicsivel utána jött ez valami. Picike kis mozdonyka volt előtte (nagyon hasonlított a formája a Barkasos dologra) és egy rakat platós kocsi volt mögötte minden vacakkal megpakolva. Egy kicsit meglepődtem, aztán annyiban hagytam a dolgot, hogy bizonyára ez lesz az éjszakás műszak.
UV,Ganz csuklós,földalatti, Hungaroplan (3750-es prototipus, "Csufi") engedélyezett sebessége 60 km/h, Tatra T5C5 65 km/h, persze a Kresz miatt csak 50...
pedig pl az 1-es "gyorsvillamos"-t igazán megcsinálhatnák 65-re, ott úgyis 70-el mennek mellette az autók...
A Fehér úti főműhelyben mondták, hogy a próbapályán mértek 80-at UV-re!!!!
Én egyszer láttam, hogy MUV ment olyan 65-el! autóval mentünk mellette úgy mértük.
Azért ez igy nem teljesen igaz, én pl. mentem már 2-es villamossal 60-at!
(Igaz ez ritka jelenség)
De naponta járok az 56-ossal és ott kivétel nélkűl 45-50-et mennek (nem csak azóta amióta plusz járat lett), sőt ha normális vezető van akkor 55-ig is kihajtják :))
"A Ganz csuklos villamoson a csukloresznel (nem minden kocsin) kivul van valamilyen, kihuzhatonak kinezo valami (jol megaszontam). Mi ez?"
Letra. Az UV-n is van, kihajthato.
Valóban, van átjárás. A 2-es van lejjebb, a 3-as feljebb, nem túl nagy szögben vannak egymáshoz képest. Az északi oldalon van középen egy kihúzó, ami aztán egy spirálban átmegy a másik vonalra. Amikor 76-ban átadták a 3-as első szakaszát (Deák tér-Nagyvárad tér), még nem volt külön kocsiszín (a Nagyvárad téren volt egy vizsgálóállás), a szerelvények a Fehér útról jártak, ezen a hurkon keresztül. Manapság is járkálnak át, többnyire a vizsgáló és szerelő, karbantaró kapacitások jobb kihasználása végett egyik kocsiszínből a másikba.
A terelősinek igen látványosak például a Keleti PU előtt, a százlábú hid alatt. Elég nagy gond lenne ugyanis, ha egy kisiklott Szili a Kerepesi út forgalmát átterelné a Bp-Miskolc vasútvonalra...
Akkora sebességnél elég az is, ha az egyik kerék kiesése (eltörése) által "megbicsaklik" az egyik forgóváz. Nagyon kicsi kimozdulás, viszont óriási lendületnél, dinamikus cucc, elszáll a szerelvény. Az már csak "bónusz" volt, hogy mindezt pont egy felüljáró alatt tette, jól magára is vonta azt.
ICE baleset nagyon durva volt, a Vasútgépészet 1999.3. számában van egy részletes cikk róla.
lényeg: már a baleset elött egy héttel(!!!) nem felelt meg a kerék a biztonsági előirásoknak!
Egy utas hallotta a törött kerék által keltett zajt, szólt a kaluznak, de az nem vette komolyan a dolgot...
Végül egy fémdarab egy kitérőbe hulott, és ez siklasztotta ki a szerelvényt.
villamos kisíklás: ajánlom figyelmetekbe Bárdos Imre balesetes listáját a vasútmániások oldaláról letölthető
1984.7. hóban a 2-es villamos
1990.6. hóban a 6-os
1991.1. hóban a 24-es
ezek voltak a súlyosabb kisíklások, többit lásd a listában...
kisebb kisiklások elég gyakorik lehetnek, főleg váltoknál, ezt az aszfaltba vájt két páthuzamos mélyedés árulja el, nézzétek meg pl a Batthyány téren a 19-es végállomásán a váltók környékét...
terelősíneket olyan helyeken alkalmaznak, ahol az kisiklott jármű "elkószálása" még nagyobb bajt okozna: hidakon, felüljárókon, ezek alatt, "szakadék" mellett (mint a 2-es villamos)
A Vasúthistória Évkönyv 1994-es kötetében a 157. oldalon lehett olvasni egy esetet, amikor terelősín megtette a köteleségét, és átvezette a hídon a kisiklott kocsit, különben valószínüleg a folyóban kötött volna ki a vonat...