Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 74
Azt hiszem kiteszem az osszeset, hogy lehessen ragodni.
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 73
Igen.
Előzmény: John Howard (72)
John Howard Creative Commons License 2000.01.26 0 0 72
03: Ezt még nem láttam, de talán (szinte) ugyanott, mint a 13?
05-07-13: :)))))
Előzmény: NZA (70)
SzigDani Creative Commons License 2000.01.26 0 0 71
Ádám már válaszolt ugyan, de ehhez kapcsolóan van egy kérdésem: mi az UV-ben az éberségi?

SzigDani

Előzmény: Brumimackó (62)
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 70
Az elso adag kep megjelent a
http://galahad.elte.hu/~nza/puzzle2
cimen.
Aki mar ismeri ezeket a kepeket, kerem ne loje le egybol a poent. Varom a tippeket, hol keszultek a kovetkezo kepek. (Fejlettebbek a mikor kerdesre is valaszolhatnak.)
division by zero Creative Commons License 2000.01.26 0 0 69
tudtommal csak akkor ha leszakadt a drót, vagy valami baleset történt, stb...
és akkor is csak az adott szakaszt...
Előzmény: Brumimackó (67)
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 68
En abban sem vagyok biztos, hogy szoktak aramtalanitani.
Előzmény: Brumimackó (67)
Brumimackó Creative Commons License 2000.01.26 0 0 67
Kedveseim!

Nem tudjátok, mikor áramtalanítják a villamoshálózatot? Mármint este mikor. Vagy egyáltalán.

Előzmény: NZA (66)
NZA Creative Commons License 2000.01.26 0 0 66
Ujabb 16 kep varja a kedves erdeklodoket, hogy megfejtsek a helyszinuket. Aranyos vasuti hidak, kellemes foldutak, isten hata mogotti helyszinek (sinnel ellatva) keresik a ter-ido koordinatajukat...

Az elso adag kepet 10.30-kor fogom kitenni.

szega Creative Commons License 2000.01.10 0 0 65
millenium!
Sajnos nem tudom, mi épül ott, de azt javaslom, tedd fel ezt a kérdést a Városi közlekedés topicban, mert ott nagyobb a nyüzsgés. Garantáltan valaki válaszolni fog.
Előzmény: millenium (64)
millenium Creative Commons License 2000.01.10 0 0 64
Sziasztok!

Az ev elso hozzaszolasa egy kerdes: mi epul az Ors vezer teren a metrovegallomason?

M.

NZA Creative Commons License 1999.12.08 0 0 63
A viznek eleg nagy ellenallasa van ahhoz, hogy nem kapj emiatt aramutest. (Gondolj arra, hogy vizes az oszlop is.)
Egy problema van a kotellel: ha kigyullad a kocsi, akkor a vezeto hiaba huzza le a kotelet, az is eleg, azaz a szedo fonnmarad. Lasd a kovetkezo kepet:
http://www.fph.hu/~bendagy/kepek/uv/3421eg-2.jpg
Előzmény: Brumimackó (62)
Brumimackó Creative Commons License 1999.12.07 0 0 62
Ha jól látom, a legtöbb villamosnál az áramszedő lehúzása egy kötéllel van megoldva, amely a pilótafülkében végződik. Mármost esőben ez nem remek esély egy fatális áramütésre?
John Howard Creative Commons License 1999.12.07 0 0 61
Hello Mindenkinek!

Újra láthatóak a szürkéről zöldre átpingált Muki-szörnyek! Ma a Moszkva téren és a Móricz Zsigmond körtéren lehet őket kellő óvatossággal körülszaglászni!

Üdv:
John Howard

Törölt nick Creative Commons License 1999.12.02 0 0 60
A metrón éjszaka szinte nagyobb élet van, mint nappal. A menetirányítókat biztosan jobban igénybeveszik :) Rövid üzemszünet, valamint a szigorú üzemi feltételek miatt sok ellenőrzési, karbantartási feladat van, illetve sűrűn. Hozzá kell még tenni, hogy néhány vonat a vonalon éjszakázik, úgy kell hát megtervezni a tehermeneteket, hogy ezeket is ki tudják kerülgetni. Fanatikusoknak a nyála csorog, hogy milyen menetek vannak ilyenkor, mindenféle vágánykapcsolatokon, egykori végállomások kihúzóvágányain át mennek a szerelvények, dízelmozdonyokkal (a pálya ilyenkor feszmenetes).
Előzmény: gabek (59)
gabek Creative Commons License 1999.12.02 0 0 59
Üdv mániákusok!

Egyszer volt részem abban az élményben, hogy láthattam a metróban közlekedni valami kis tehercsodát. Az Árpád hídtól mentem a Kálvin térre a utolsó metróval. Újpest irányába már elment az utolsó szerelvény, majd kicsivel utána jött ez valami. Picike kis mozdonyka volt előtte (nagyon hasonlított a formája a Barkasos dologra) és egy rakat platós kocsi volt mögötte minden vacakkal megpakolva. Egy kicsit meglepődtem, aztán annyiban hagytam a dolgot, hogy bizonyára ez lesz az éjszakás műszak.

GABEK

kivi Creative Commons License 1999.12.01 0 0 58
Őőőő... ha jól tudom, 600V-al mennek a villamosok és a trolik.

kivi

Előzmény: Törölt nick (54)
division by zero Creative Commons License 1999.12.01 0 0 57
UV,Ganz csuklós,földalatti, Hungaroplan (3750-es prototipus, "Csufi") engedélyezett sebessége 60 km/h, Tatra T5C5 65 km/h, persze a Kresz miatt csak 50...
pedig pl az 1-es "gyorsvillamos"-t igazán megcsinálhatnák 65-re, ott úgyis 70-el mennek mellette az autók...

A Fehér úti főműhelyben mondták, hogy a próbapályán mértek 80-at UV-re!!!!
Én egyszer láttam, hogy MUV ment olyan 65-el! autóval mentünk mellette úgy mértük.

Előzmény: Grg (56)
Grg Creative Commons License 1999.12.01 0 0 56
> Hisz ezek 40 km/h-nál többet nem mennek!

Azért ez igy nem teljesen igaz, én pl. mentem már 2-es villamossal 60-at!
(Igaz ez ritka jelenség)
De naponta járok az 56-ossal és ott kivétel nélkűl 45-50-et mennek (nem csak azóta amióta plusz járat lett), sőt ha normális vezető van akkor 55-ig is kihajtják :))

Előzmény: Brumimackó (43)
NZA Creative Commons License 1999.12.01 0 0 55
"A Ganz csuklos villamoson a csukloresznel (nem minden kocsin) kivul van valamilyen, kihuzhatonak kinezo valami (jol megaszontam). Mi ez?"
Letra. Az UV-n is van, kihajthato.
Előzmény: millenium (52)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.01 0 0 54
A többinél egyenáram van. HÉV-nél 1000V, villamosoknál ...bazeg, nem jut eszembe.
Előzmény: millenium (52)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.01 0 0 53
Valóban, van átjárás. A 2-es van lejjebb, a 3-as feljebb, nem túl nagy szögben vannak egymáshoz képest. Az északi oldalon van középen egy kihúzó, ami aztán egy spirálban átmegy a másik vonalra. Amikor 76-ban átadták a 3-as első szakaszát (Deák tér-Nagyvárad tér), még nem volt külön kocsiszín (a Nagyvárad téren volt egy vizsgálóállás), a szerelvények a Fehér útról jártak, ezen a hurkon keresztül. Manapság is járkálnak át, többnyire a vizsgáló és szerelő, karbantaró kapacitások jobb kihasználása végett egyik kocsiszínből a másikba.
Előzmény: millenium (52)
millenium Creative Commons License 1999.12.01 0 0 52
Ugy hallottam, a Deak teren a ket metrovonalnak van atjarasa. Tenyleg van?

A Ganz csuklos villamoson a csukloresznel (nem minden kocsin) kivul van valamilyen, kihuzhatonak kinezo valami (jol megaszontam). Mi ez?

Azt tudom, hogy a nagyvasuti vontatasban 25kV AC a fesz. Es a tobbinel?

division by zero Creative Commons License 1999.11.25 0 0 51
nagyon gyorsan mennének ide-oda :)))
Előzmény: Törölt nick (50)
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.25 0 0 50
Bizony! A trolik nem tudom hogy bírnák a 25000 V váltófeszt! ;) /Ráadásul alulról/
Előzmény: szega (49)
szega Creative Commons License 1999.11.25 0 0 49
A terelősinek igen látványosak például a Keleti PU előtt, a százlábú hid alatt. Elég nagy gond lenne ugyanis, ha egy kisiklott Szili a Kerepesi út forgalmát átterelné a Bp-Miskolc vasútvonalra...
Törölt nick Creative Commons License 1999.11.25 0 0 48
Akkora sebességnél elég az is, ha az egyik kerék kiesése (eltörése) által "megbicsaklik" az egyik forgóváz. Nagyon kicsi kimozdulás, viszont óriási lendületnél, dinamikus cucc, elszáll a szerelvény. Az már csak "bónusz" volt, hogy mindezt pont egy felüljáró alatt tette, jól magára is vonta azt.
Előzmény: division by zero (47)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 47
ICE baleset nagyon durva volt, a Vasútgépészet 1999.3. számában van egy részletes cikk róla.
lényeg: már a baleset elött egy héttel(!!!) nem felelt meg a kerék a biztonsági előirásoknak!
Egy utas hallotta a törött kerék által keltett zajt, szólt a kaluznak, de az nem vette komolyan a dolgot...
Végül egy fémdarab egy kitérőbe hulott, és ez siklasztotta ki a szerelvényt.
Előzmény: Törölt nick (44)
division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 46
villamos kisíklás: ajánlom figyelmetekbe Bárdos Imre balesetes listáját a vasútmániások oldaláról letölthető
1984.7. hóban a 2-es villamos
1990.6. hóban a 6-os
1991.1. hóban a 24-es
ezek voltak a súlyosabb kisíklások, többit lásd a listában...

kisebb kisiklások elég gyakorik lehetnek, főleg váltoknál, ezt az aszfaltba vájt két páthuzamos mélyedés árulja el, nézzétek meg pl a Batthyány téren a 19-es végállomásán a váltók környékét...

division by zero Creative Commons License 1999.11.24 0 0 45
terelősíneket olyan helyeken alkalmaznak, ahol az kisiklott jármű "elkószálása" még nagyobb bajt okozna: hidakon, felüljárókon, ezek alatt, "szakadék" mellett (mint a 2-es villamos)
A Vasúthistória Évkönyv 1994-es kötetében a 157. oldalon lehett olvasni egy esetet, amikor terelősín megtette a köteleségét, és átvezette a hídon a kisiklott kocsit, különben valószínüleg a folyóban kötött volna ki a vonat...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!