Még nem volt felújítva / vázjavítva. Majd ha úgy alakul, akkor felújítja a Körös. És onnantól számolj még 7-8 évet neki, aztán kezdhetsz gondolni a selejtezésére... :)
Eddig csak olvastam, de most gondoltam írok is. Ma (hála a járatok ritkaságának) volt szerencsém másfél órát várakozni Bcsabán a pu.-n. KEZ-578 helyett ma egy Ikarus volt, 960-as számmal. Gondolom DZD-960 lehetett. Másik érdekesség volt még, hogy IEV-492-t szerelgették. Többen is körbeállták, szerelő is volt kint. Délután találkoztam vele a rendes fordáján, szóval minden rendben lett ezek szerint. És lenne még egy megjegyzésem: szerintetek ELE-311 nem érett már meg a selejtre? Ma utaztam vele. Kortársaihoz és az eddig selejtezettekhez képest is rossz állapotban van szerintem. Elég lelakott, füstöl, zörög. De ez csak egy magán észrevétel.. :-P További szép napot! :-)
Tudomásom szerint, még nem volt, még csak 12 éves, de szerintem nem néz ki annyinak sem. Így nem indokolt a felújítás sem még, de egy két éven belül sorra fog kerülni, ha a trend marad. Egyébként gyári állapotukat őrzik, ahogy mondod.
256-os fehéren 2 lett beszerezve, DUD-645 és DUD 635 anno. Az egyik barna csíkokkal, a másik meg lila csíkkal. (Olyan tipikus Előre FC fényezéses - de ez csak vicc). A 95-ösök meg a 4db mind csak 46 üléses, kényelmesebb változatok így újkorukban mehettek volna akár utazási irodához is. Az E98, 397, E14 voltak is anno. De manapság ez már múlt, illetve nem lehet versenyképes és még nyereséges árat adni illetve kapni érte, ezért nem viszik már az új Regiókat sem szerintem.
És az ilyen "ős" gépek, mint pl a BPG-700 fel voltak már újítva valaha, vagy még a gyári állapotukat őrzik?
(Ez a fehér szín pedig mondjuk a "luxusbuszoknál" még érthető is, de azért kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy Ik 256-ost, egy E95-öst vagy akár egy Lion's Regiot hányszor bérelnek ki különjáratba utazási irodák...)
Oroszból visszamaradt, vagy inkább eredetileg orosz piacra szánt autóbuszok.
BOS-579, BOS-580, BPG-700, DUD-273, DUD-600, GTZ-437, GTZ-536 s szerintem az EUA-797-is, bár ennek magyar alvázszáma van. Csak a futóművek miatt gondolom - 96-trilex- manuális váltó- nagyon zsír...
Így ezek gyári kék 200 típusok.
A 415-ösök színtén gyári fényezés - kezdeti flotta-feeling.
Az ANV, BHM, CLH, CJD - már utólagos fényezés, a fentmaradó pedig így lett beszerezve innen-onnan. (volt köztük ex NDK-s is)
Érdemi válasz már ment .BZ.-2660 hozzászólásában. Csak kiegészíteni tudom. A fehér manci tényleg demo volt. Az új beszerzésű EAG buszok pedig csak azért fehérek, mert csak fehér buszok athatóak el hosszútávon különjáratban utazási irodáknak. (Flotta színre nincs igény, ezért a maszek buszok zöme fehér). Ezért fehérek az E95, E98 és MAN-ok is.
Nem tudja vki, hogy mikor selejtezték az alábbi ex-BKV-s Ikarus 260/280-asokat a Körösnél (év, hónap, esetleg nap), és hol volt az utolsó szolgálati helyük?
Üdv! Örömmel látom,hogy még mindig fut az AKD-545! 6 évvel a miskolci selejtezése után is Úgy tudom ezeket vette meg az a cég anno: AKD-532,534,535,537,545,557. Ezek közül még csak az AKD-532 lett leállitva igaz? Köszi a választ!Üdvözlettel 033 Miskolci közlekedésbarát.