Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csigabiga007 Creative Commons License 2009.05.08 0 0 381
köszönöm, megnézem!
Előzmény: moli1 (380)
moli1 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 380
csiga leveszed a lökhárítot szemben álsz az autóvala hütő előtt valahol a ventillátormotor mellett van két  eszköz ami kapcsolja a ventillátort az eggyik a magas fordulatot a másik az alacsont fordulatot kapcsolja. ez úgy néz ki mint egy rugó spirál azt most nem tudom hogy ez valami dobozkában van e vagy tisztán látszik. Na szóval ebben a spriálban(rugó) van egy 100 ftos hőbiztosíték ami ki szokott menni és ki kell cserélni mert nem kapcsol be a ventillátor, vagy ujonnan ezt az alkatrészt kb 9000 megkapod. remélem segítettem valamit.
Előzmény: csigabiga007 (376)
lazarzoltan Creative Commons License 2009.05.04 0 0 379
Szia,

Nekem is ugyanilyen problémám volt, ha volt menetszél akkor nyomta a hideget, ha nem akkor kikapcsolt a klíma, magyarán nem indult be a hűtőventillátor.
Azt tudni kell az autómról, hogy egy koccanás volt vele a bal elejével az előző tulaj művelte. Szerencsére tényleg csak koccanás volt, nem totálkárból lett újjáépítve, de ez most mellékes.
Nekem egy csatlakozóval volt gond, ami a lökhárító mögött a ventillátor jobb oldalán (szemben állsz az autóval) egy dobozban van. Ez is kicsit megtört és nem rakták rendesen össze, el is oxidálódott. Na én szédszedtem, megcsiszolgattam az érintkezőket, ami szét volt törve cseréltem, és már ment is a hűtés.
Persze millió oka lehet még, de nálam ez volt a gond. Máshol is kerestem, az összes csatlakozót átnéztem, megtisztítottam, de a lökhárító mögötti volt a probléma.
Előzmény: csigabiga007 (376)
csigabiga007 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 378
Sziasztok

2001 es évjárat, alapesetben néha beindul, amikor kapcsolom a klímát, de nagyon ritkán, de menet közben amikor hűti a menetszél akkor tökéletes !

Üdv.: Csiga
Előzmény: Konrad (377)
Konrad Creative Commons License 2009.05.04 0 0 377
Mikori C5 ez? 2001-2004 közötti?
Elvileg a klíma vezérlése lehet a hibaforrás, az a panel, ami ezt irányítja :(
Előzmény: csigabiga007 (376)
csigabiga007 Creative Commons License 2009.05.04 0 0 376
Sziasztok !

A múlt hét végén pestre kényszerültem ballagás miatt, K. nagy dugó volt és valamiért nem indul be a hűtő ventillátorom, hol keressem a hibát, volt már valakinek hasonló baja ? Ugyanennek a ventillátornak kéne dolgozni amikor a klímát kapcsolom akkor is vagy van másik amit nem láttam meg, mert a klímám is csak menet közben megy, álló helyzetben nem! (természetessen járó motornál)



Válaszotokat előre is köszönöm !

Üdv.: Csiga
GalloG Creative Commons License 2009.05.03 0 0 375
Hát, hosszú távon bizta elmegy 6-6.5 fogyival a 2.0 benyás (bár én a 7-7.5-öt jobban el bírom képzelni akkor is), de ha beérsz városba, vagy főleg ott használod, akkor tuti nagyon megbüntet. Pláne 1500 kg-mal a hátán.

A HDI motorok csak annyira problémásak, mint más hasonló technikájú (modern) dízel. Se többször, se kevesebbszer nem állnak meg. Akkor is főleg a rossz minőségű gázolaj a probléma forrása, sohasem mechanikus a baj. Az emberek vesznek drágán erős dízelt, de nem vesznek hozzá drágább, kénmentes (és részecske-mentes) gázolajat... Aki majmot vesz, banánt is vegyen neki, mert a kenyértől rosszul lesz hosszú távon.

Az C5-ről sokkal több "elektromos baj" óda létezik, mint az XM-ről. Így a saját C5-öd elektromos problémáinak számából tippelni tudsz az XM ilyen jellegű bajainak számára. Nekem pl. soha semmi nem állt meg rajta elektromosan, kb. 5. tulajként, 17 évesen és 400e km felett... Tehát a nagyon rossz elektromosság urban legend (minden Citroënre, nem csak XM-re). Meg egy pár éves autó megbízhatóságát (elektromos vagy mechanikus) nem szabad egy 15-20 éves másikhoz hasonlítani (aminek ki tudja mennyi és milyen tulaja volt már).

Ahogy az idő előre haladt, a Citroënek is úgy olvadtak bele a nagy európai autó olvasztóba, folyamatosan veszett ki belőlük az eredeti szellemiség és érzés. De ez minden más márkára is igaz sajna. Viszont nem lehet időtlen időkig egy adott kocsival járni, bármilyen jó is, mivel egyszer csak annyira elfárad mindene, hogy egyszerűen nem éri meg tovább üzemben tartani (max. hobbi autónak). Így muszáj időnként váltani egy újabb modellre, ami persze kompromisszumokkal jár (pláne Citroën vonalon - pl. rugózási komfort...).
Előzmény: Birdiee (374)
Birdiee Creative Commons License 2009.05.03 0 0 374

Természetesen benzines a vas.

 

Egyébként 70-80 között közlekedve lett ennyi,bár a minap voltam pakson és 5.5liter lett a 6-os úton ugyanezen tempónál!

De ha rendesen közlekedem akkor 6-6.5-re jön ki.Kibírható egy ekkora autótól ami benzines.. :)

Aki folyamatosan 4-5literes fogyira vágyik az vegyen smartot... :D Bár az is lehet többet eszik.. :D

Dízelttő óvakodok,pedig citroenben sokan azt mondják jó a dízel..Bár a C5 HDI-ről nem sok jót hallottam...bx dízelről viszont csak pozitívat.Xm-ről hát hát sok elektromos baj van vele ez a hír jutott el hozzám.A legjobban a Xantiával voltam megelégedve a ma napig!Összeségében legalábbis.

Gondolkodtam h lecserélem a C5-öt egy fiatal Xantiára,majd meglátom.Valahogy a Xantiát még jobban citroennek tartom mint a C5-öt..Ez utóbbiban kicsit már más a feeling....

GalloG Creative Commons License 2009.05.03 0 0 373
2.0 benzin vagy 2.0 dízel? Mondjuk benzinre tippelek, ha 5.7L a fogyi 70 km/h-nál.
Az a baj, hogy ez sokat nem mutat, mert nem életszerű 70-nel menni egy utazókocsival. A városi fogyasztás, meg az országúti 90-100 és autópályás 130-140 jobban érdekelne.

Az előző autó (Xantia 1.8) 8-as fogyija valós lehet (de az vegyesben 8 ugye?), de a BX 10-12 literje irtó sok, annak a gépnek komoly bajai lehettek, így az nem viszonyítási alap...

Egy fotós cimborám elment olaszba repülőnapot fotózni Golf3 TDI-vel (a legkisebb 90LE-s verzió), és mivel busz sofőr, végig 70-80 km/h volt a tempó. A fogyi a 2200 km-re 3.3 liter/100 km lett... :-)

Nekem az XM a tavalyi bolgár út alatt (2600 km, végig 120-130 tempóval autópályán, főúton 90) 5.8-ra jött ki (2.1TD kombi, 3 felnőtt, sok csomag).
m-tom4 Creative Commons License 2009.05.03 0 0 372
Sztem a szervódobban gyűlik...egy P309-es jártam már így...
Belga98 Creative Commons License 2009.05.02 0 0 371
Sziasztok!

Van esetleg valakinek valami 5lete arra, hogy 2 napja a fékfolyadékom eltűnik, de a kocsi alatt illetve a fékeknél nincs nyoma de 48-óra alatt kb. 0,5L ment el, a tartály nem ereszt a csövek a tartály körül csont szárazak, a tárcsák és a nyergek környéke is...valaki esetleg találkozott már hasonló hibával?

Imre
Birdiee Creative Commons License 2009.04.29 0 0 370

Nekem 2.0 sx C5-öm van.

70km-es tempónál hosszútávon 5.7 literrel beérte ez a nagy bálna! :)

 

Viszont az 1.6-os Xantiám anno 8litereket bekortyolt!

 

Az 1.4-es bx-em meg 10-12liter alatt meg sem mozdult.Bár annak rengeteg baja volt...Előző tulaj annyira törődött vele,hogy mire hozzámkerült,már annyi baja volt...Minden pénzem szépen rá kellett költenem.De csak jöttek a bajok.

A Xantiát amikor megvettem,hát a különbséget érezvén rendesen elámultam! :)))

Utánna jött a C5,maga a tökély számomra.3 éve van meg,de még szinte nem is költöttem rá a kopó alkatrészeken kívűl semmit.Eddig talán 80-90ezer Ft-ot összesen.Fék,szíjjak,olaj,illetve volt egy hátsó lengőkarcsapágy csere,és egy első stab kar.

5 évesen vettem 102.000km volt benne.

oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.27 0 0 369

Hasonló stílussal nekem is ennyit jelez a fed.comp. Aztán tankoláskor derül ki az igazság ami általában egy literrel több szokott lenni :)

 

Ezt érdemes megnézni:

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/90-C5.html

 

 

Előzmény: molnartiby (368)
molnartiby Creative Commons License 2009.04.27 0 0 368
A hétvégén "forgolódtam" kicsit az 1,6HDi-mel. Nagyon odafigyelve a jobblábra, 70%-ban Bp-en, mérsékelt forgalomban, 4fővel, kinullázott FedComp jelzése alapján:

4,6l/100km fogysztás!!!!

Az eddigi legjobb 4,7 volt.
Nem is kér sokat egy kis ringatózásért ez a klasz autó!
(a PUG 206 1,4HDi-m ilyenkor 4,2-t fogyasztana)

Csak úgy leírtam, mint adatot a C5-ről.
GalloG Creative Commons License 2009.04.25 0 0 367
Ha HDI, akkor nyomásszabályzó koszolódás, nagynyomású pumpa vagy befecskendező hiba. Érdemes megnézetni, mert csak romlani fog, idővel egyre többe lesz megcsináltatni. Rossz befecskendezés miatt még a dugattyúk is megrepedhetnek/elolvadhatnak. Szóval HDI-nél észnél kell lenni, ha baja van, meg kell mihamarabb oldani, hogy ne legyen milliós a kár.

A C5-re váltás egy jó dolog lenne, ha nem a hiba miatt lenne előtérbe hozva, ugyanis abban is ilyen motorok vannak, így az is ugyanígy megromlik majd idővel.
Előzmény: xantia99 (365)
moli1 Creative Commons License 2009.04.25 0 0 366
Még mindig van jó, eladó C5 :)
Előzmény: xantia99 (363)
xantia99 Creative Commons License 2009.04.25 0 0 365
Sajna kórházban voltam majd két hétig,az autó ez alatt pihent.Amikor hazaértem egyből beinditottam,had tötse kicsit az akksit.KB 15 percet járt,és leállitottam.Másnap mentem volna vele,de a kipuffból égtelen mennyiségü kékesfehér füst jött.Azóta lekaptam a turbóról alul a müanyagcsövet,de nincs olaj,valszinü nem turbó.Menet közben néha gondol egyet,elkezd rángatózni,és olyankor erős krepegős diesel hangja van.Néha váltásnál nyomom a gázt,és nem történik semmi.Gáz vissza,és finonam rálépve megjön az erő.
Szóval vannak bajok...
A legnagyobb baj az,hogy ez már nem a BX 1.9D,mert azt itthon megtudtam csinálni ha valami baja volt,de annak nem nagyon volt.Ez meg diag 8 ezer...tréler...
Előzmény: GalloG (364)
GalloG Creative Commons License 2009.04.25 0 0 364
Meg kell csináltatni azt a Xantiát! Ettől függetlenül vehetsz C5-öt, de nem a Xantia tehet róla, ha rossz, hanem mondjuk a szerelő, aki nem tudja megcsinálni rendesen.

Egyébként a C5 gömbjei teljesen új fajták, kívül-belül egyaránt. A régi (BX, XM, Xantia) gömbök nem cserélhetők fel C5-C6 gömbökkel egyik irányban sem.

Egyébként mi baja a Xantiának?
Előzmény: xantia99 (363)
xantia99 Creative Commons License 2009.04.24 0 0 363
Sziasztok.

Ma megint beállt mellém egy C5! Hát ez má több a soknál! A xantia meg egyre sza..bb!! Mostmá mérgembe is veszek egy C5-öt,mert ami sok,az sok.
A régi gömböt nem lehet betenni az ujj helyére?
tebalu Creative Commons License 2009.04.22 0 0 362
Sziasztok!

Egyik ismerősöm keress kormánykapcsoló COM2000 egységet. Az alaplap és a bal oldali bajuszkapcsoló kell, hogy jó legyen és lehetőleg ne legyen első ködlámpás.

Itt az idő, hogy megszabaduljatok a légzsákkábel törött COM2000-ktől.

e-mail-ben írjatok, ha tudtok segíteni.
csigabiga007 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 361
bocsánat , de tárgytalan, most néztem meg a vaterán és látom hogy csak 1 db ! :(
Előzmény: csigabiga007 (360)
csigabiga007 Creative Commons License 2009.04.20 0 0 360

Szia

 

Engem érdekelne a kerék, de kérdésem hogy ennek sem lyukas a közepe ?

Mennyi az ára ?

 

Üdv.: Csiga

Előzmény: moli1 (358)
moli1 Creative Commons License 2009.04.19 0 0 359
moli1 Creative Commons License 2009.04.19 0 0 358

Sziasztok

Citroen C5 gyári alufelni eladó . A vaterán részletesen megtalálható akit érdekel  a mail cimem puplikus. 

moli1 Creative Commons License 2009.04.17 0 0 357
Kiveszed a tartályt kiöntöd belőle az olajat , visszarakod beleöntöd az olajat kiemeled néhányszor és lelégteleníti magát.
Előzmény: Birdiee (354)
GalloG Creative Commons License 2009.04.17 0 0 356
egyébként meg

Hölgyek, Urak!

Holnap (2009. április 18., szombat) lesz a Citroën Automobile Club Hungary évadnyitó találkozója Sukorón (Pákozd és a Velencei tó mellett). Ha bárkit érdekel, mindenkit szeretettel várunk. Nem kell klubtagnak lenni hozzá, és nem is kell ott belépni (persze lehet).

Lesz ott jó sok öreg és fiatal Citroën kocsi, meg sok elmeháborodott, aki ezeket használja napi rendszerességgel.

Persze autószerelő jómunkásemberek is lesznek közöttük, így kérdezni, okosodni, okosítani, kapcsolatot építeni is remekül lehet.
GalloG Creative Commons License 2009.04.17 0 0 355
Ha BP környékén kell, akkor a Citroën BX fórumban keresd mondjuk Pajkos Kisdömper vagy BX 16 soupapes MK2 urakat. Amelyikük közelebb van Hozzád. És szerintem egyiküknél sem lesz 10e az óradíj.

Elnézést mindenki mástól, akit nem ajánlottam most. Én nem járok hozzájuk (sem), magam szerelem a kocsijaimat, ráadásul salgótarjáni vagyok. De ismerem mindkettőjüket.
Előzmény: Birdiee (354)
Birdiee Creative Commons License 2009.04.17 0 0 354

Köszönöm a segítséget!

 

Megveszem az olajat.Már csak a a kérdés,ki fogja nekem nem  10.000Ft-os órabérrel kicserélni,viszont szaktudással..

 

Előzmény: GalloG (353)
GalloG Creative Commons License 2009.04.16 0 0 353
Nagy hiba volt az _után_ kérdezni, hogy beleöntötted. Előtte kellett volna.

Sajna így az egészet le kell engedni, új LDS-sel feltölteni, majd mindent légteleníteni. Gyakorlatilag egy komplett hidraulika folyadék cserét kell csinálni.

Az összes tömítés, gumi, membrán az LDS-hez van szánva. Az LHM ásványi eredetű olaj, ilyenként pedig jó eséllyel megeszi a szintetikushoz tervezett gumicuccokat gyorsan.

Régebbi, LHM-mel üzemelő Citrók is gyakran halnak meg mindenféle beleöntött DOT3-4-5 fékfolyadék, napraforgó olaj, motorolaj, stb. miatt. Drága helyrehozni egy ilyen hibát.

Persze nem kötelező márkaszervizben venni az LDS-t, de legyen a dobozon, hogy Citroën LDS-nek megfelelő (mert van pl. LH-M feliratos olaj, ami nem LHM, csak ilyen nevű, szervó kormány folyadék - nincs is a címkéjén említve a Citroën név).

A cserét viszont olyan csinálja, aki tudja hogyan kell, hogy mindenhol tuti lecserélődjön.

Ja, a teljes feltöltési mennyiség 5.0 liter. Én Total Fluide LDS-t javasolok, ITT például 2100 Ft literje. Az a gyári, belevaló.
Előzmény: Birdiee (347)
oszcilloszkop Creative Commons License 2009.04.16 0 0 352
Hát ez jó kérdés, én csak mindenhol azt olvasom, hogy a kettőt nem szabad keverni. Állítólag az LHM keveredik olajjal az LDS pedig nem. Én kitisztítanám a rendszert és feltölteném LDS-sel. Persze ha már nem szivárog sehol.
Előzmény: Birdiee (349)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!