"Nyelvi igénytelenséget a hibásan dolgozó fordítókkal kapcsolatban említettem."
Én abszolút hibásan dolgozom. Tegnap pl. elkövettem azt a hibát, hogy rendeltem egy marha erős magyaros pizzát, és kézzel ettem meg, utána meg kivettem a kontaktlencsémet. Így a szemem is nagyon csípett, és alig láttam a szöveget. Reggel, miután elküldtem, észrevettem, hogy Bayreuth-ból kihagytam a U-t. És lehet, hogy most valaki azt hiszi, hogy Beirut-ban lehet Wagnert hallgatni!Szerinted mi a méltó büntetésem?
Ja, és mint leírtam: a cím nem az én találmányom. Továbbá a könyv együttnyomással készült, ami azt jelenti, hogy ez eredetihez képest csak a szövegboxokat cserélik ki, így pl. 4440 karakter / oldal helyett nem tudnak 6000-et benyomorítani.
A könyven vannak hibák, természetesen. Nem is mondtam, hogy nincsenek. Igen rohamtempóban készült, és hiába gitározom X éve (ahol x természetes szám, mielőtt belekötsz...), pl. a grafitrostból készült önkenő húrlábakhoz, a jávorfa 13 változatához és pl. a 64 csatornás keverőpultopk felépítéséhez én sem értek 100%-osan. (Tudjuk, hogy Te igen.) Szóval, megkerestem igen nagy szaktekintélyeket, akiket telefonon, mailben, szóban faggattam. És volt, aki bevallotta, hogy ezt bizony még ő sem tudja (pl. Te a chapman stick állítható mágnesmagjai -vagy mi- kapcsán, emlékszel?). Volt, aki nem válaszolt. De a lényeg, hogy megjelent egy ilyen könyv. És a felmerülő hibákat majd a 23. kiadásra mindmind kijavítják.
(Mellesleg a fenti mondatod egy marhanagy általánosítás, és a nevetséges indexes szőrszálhasogatásod egyik szenvedő alanyaként még akkor sem adnék a véleményedre, ha tudnám, hogy érdemes.)
De, ezt tenyérbemászásnak hívják. A gizdaság az más kérdés, nem feltétlenül rád gondoltam, nem ismerlek, és nyilván live nem vagy ennyire konfrontatív, de ha ilyen stílusban adod elő magad az életben is, az vissza fog ütni. Ezt vagy elhiszed, vagy nem, ez végülis a te döntésed.
Mégegyszer, nem az a baj, hogy szóváteszed hogy Elektromosgitár-kézikönyv, hanem az, hogy iszonyatosan belegyalogoltál a csávóba, hogy amatőr, meg hogy ez mekkora hiba, és ilyen attitűddel, meg ilyen pongyolasággal hogy lehet élni. Egyrészt, ha dolgoztál volna valaha valami nem-zenész munkahelyen, akkor tudnád, hogy a teve egy olyan ló, amit egy bizottság tervezett, és egy könyv csak részben a fordító munkája. Másrészt pedig ez nem a világ legnagyobb problémája, és ha látod, hogy az előadásod már az ötvenedik köcsögöző hozzászólást generálja, akkor a szociálisan elfogadott kód, hogy "jóvan bazmeg, hagyjuk, mindegy", és máris nem leszel szociopatának elkönyvelve. Nem éri meg az az arcvesztés, amit egy ilyen pitiáner marhaság melletti zéró toleranciás kiállás okoz, még ha úgy is gondolod. Persze ez is a te döntésed.
Tényleg, mi van akkor, ha a zenekarodban az egyik arc hibázik? A földbe döngölöd?
Matekul nem tudok. Lineáris rendszerekben a "részgerjesztések, és az arra kapott részválaszok egymásra helyeződnek anélkül hogy egymás nagyságát befolyásolnák"
Vagyis nézheted a dolgokat elemekre szedve. Csak ez nemlineáris rendszerekben (mint ahogy Birta Úr más oldalról alább rámutatott) nem működik, mert rossz eredményt kapsz. És ülsz, és nem érted miért nem.
Valahol volt egy graffitti: "Magyarázd meg egy vonalnak mi a kör". ;)
Nézd, nem tudom, mennyire tartasz objektívnek, de igenis van köze mindennek mindenhez. Olyan nincs, hogy tenyérbemászóan teszel szóvá egy helyesírási hibát (mondjuk), de amúgy szeretnivaló ember vagy. A "szakma" kegyetlen, ha valakiről elterjed, hogy gizda, feleannyi ember sem fogja hívni zenélni. És nem az a fele, amelyiket te szeretnél, hanem az, amelyik rádfanyalodik, ha érted mire gondolok.