Pedig volt párja Csabán helyibe is, GNX-328, GOX-111, ha jól emlékszem, csak egy idő után elkezdték leszerelgetni a fejtámlákat és átrakni helyközibe. De a 399 megúszta ezt. Lehet eddig nem tűnt fel, nincs szemelőtt a busz a csabaiaknak.
BHZ-588-at nem láttam sokat, csak egyszer, amikor lejött Gyulára (és voltam olyan vadbarom, hogy nem kaptam le). Érdekes volt kicsit a busz, olyan NDK-s módra teleablak volt a fele, és nem narancs, hanem sárga volt a jobb indexe az első ajtó mögött.
Mivel odafelé egész tempósan haladtunk a Borsodos sofőr sráccal, nekem is úgy tűnt, hogy nem lenne nagy különbség az autópályás menetidő és egy a 35-ös úton Hajdúböszörmény, Polgár, Tiszaújváros érintése nélkül közlekedő járat menetidejében, köszönhetően annak is, hogy az autópálya miatt szemmel láthatóan jelentősen csökkent a 5-ös út forgalma.
Maga a számok szerintem még ma is élnek, csak nem rakják ki a kocsikra. Azt is értem miért nem, csak azt nem, hogy miért kezték kirakni annak idején, mikor ez a kocsik egyfajta úgynevezett "PIN" kódjuk volt a telepen belül.
Eleinte biztos, hogy a törzskocsi a CJN-586-volt, nagyon sokáig, még szürke-zöld csíkokkal. Majd kapott fehér-piros fényezést, elől piros ferde csíkokkal, és meg akkor is a járat kocsija maradt.
A Zala részéről valóban az EFL-695 volt, majd őt váltotta a HEH-529-es 2000-ben.
CJN-586-ot meg a GZH-184 váltotta 1999-ben.
Az ELE-311 főként beugró autó volt eleinte a távolsági vonalakra, meg különjárat és később az egri törzskocsi a BHM-141 után. Biztos megfordult a vonalon, mint ahogy a CTJ-915, DUD-645, DUD-635, CTJ-964, BOS-579 is néha.
Tegnap volt szerencsém bejárni a Bcs. pu.-ról 17:45kor induló Békéscsaba - Doboz - Szanazug - Doboz - Békéscsaba járatot, amit most DUD-635 vitt. Hát nem csalódtam. Kényelmes volt, és nagyon jól ment. Milyen motor van abban? (Az egészet csak a sofőr morcossága árnyékolta be, de mindegy. :-P ) Amúgy erre a járatra mindig másik busz van beosztva? Múlt héten szombaton EMF-790 volt.
Ma 8.43-kor pontosan megérkezett Békéscsaba felől Debrecenbe a miskolci járat IK 397-essel, a kb. 20-22 felszálló beszállítása után 8.45 helyett 8.50-kor el is indultunk kb. 10 üres ülőhellyel a buszon, majd a debreceni buszállomás forgalmi épületét megkerülve a 3-as kocsiállásnál véget is ért az utunk:(
Néhány perc álldogálás után a vezető közölte, hogy a busz elromlott, "elfolyta a vize" ,amit a debreceni beszállítás után észlelt és a Békéscsabáról érkező másik Körös Volános busz megy tovább Miskolcra, de annak előbb még autópálya matricát kell venni és ki kell töltenie Debrecenben a 45 perces pihenőidejét.
A vezető át is terelte a csalódott utasokat a 9-es kocsiálláshoz, ahová 9.05-kor beérkezett a Békéscsabáról 5.50-kor Debrecenbe induló 1441/130. sz. járat a JMG-971-es MAN személyében.
Az utasok nagyobb része erre szállt fel, néhányan viszont - köztük én is - a matricavásárlás és 45 perces pihenő helyett a menetrend szerint 9.10-kor a 35-ös főúton Miskolcra induló Borsod Volános buszra szálltunk fel, ahol a vezető nem fogadta el a Körösös buszon már megváltott jegyeket,de mint kiderült a Körösös mentesítőnél hamarabb ért Miskolcra.
A JMG-971-es 9.08-kor elhagyta a buszállomást és a Borsodos járatból láttam, hogy Debrecen északi szélén, a 35-ös út melletti MOL kútnál meg is kezdte a pihenőidőt.
Vissza ezzel a járattal jöttem, a JMG-971-es fordult vissza, Miskolc-Békéscsaba táblával és a vezető tudott gépi jegyet kiadni a vonalra.
Az első képen a Búza téri beszállítás átható, ami kicsit elhúzódott, 15.00 helyett így 15.04-kor indultunk, majd a tapolcai elgazástól a 7-8 ott felszálló utast felvéve 3 üres ülőhellyel már 10 perc késéssel indultunk tovább.
Lehet, hogy ez a busz nem bírja annyira az autópályát, mindenesetre anélkül, hogy bármilyen rendkívüli helyzet lett volna útközben Debrecenbe már 16.35 helyett 17 perc késéssel éppen a 16.52-es továbbindulási időponra érkeztünk.
Úgy tűnik a pihenőidőket tényleg ellenőrzik, mert a késés ellenére megtartottuk a 15 perces pihenőt az egyik tároló kocsiálláson várakozva, ahogy a 2. képen látszik. Az Agrártudományi Egyetemnél felszállt 5-6 utassal együtt Debrecen, autóbuszállomáson 22 átutatzó utas volt, többen Miskolctól Békéscsabáig, Szeghalomig, de volt utas Békésre is.
Debrecen, vá-nál már 20 perc késésünk volt, de ezt Berettyóújfaluig 10-re csökkentettük, ami aztán Szeghalomig meg is maradt, onnan viszont fokozatosan ledolgoztuk, Köröstarcsán például nem volt sem le- sem felszálló és végül Békéscsabára pontosan érkeztünk meg 19.40-kor.
Még egy dolog ami a számozást megelőzi 95-ben kezdték. A kocsik hátsó ablakán volt először szám, ugyanolyan típus, méret csak sárga színű matrica. Ez egy belső azonosító szám volt.
:)) Óóó jajajaaa! Emlékeztem is, hogy valamiért mosolyra derített a rendszám első fele... :) Köszönöm mindkettőtöknek! Ha valaki még kedvet kapna képet feltötlteni, ne szégyellje magát! :)