és akkor a 14/114-esen csak Localo lesz? habár semmi dolgom nincs arra, néha kiugrok buszozni, de a MANeket nem szeretem. de a Localo meg a 263-as nagyon király!
Nálunk is vannak, jöjjenek hozzánk.:) De nem hiszem, hogy eladják őket. Amúgy az orosz exportból visszamaradt 263-as buszokból szinte minden Volánnál van. Nem is kevés...
Sziasztok Nem tudja véletlenül valaki, hogy Vt-Transman által üzemeltetett járatok kocsikiadása hogy fog változni a jövőben? (Az összes Localo üzembe állítása után)
Kedves I-shift! Eddig csak utazni tudtam az új B7R-es Alfa-Volvo-val, sztem alapvetően jók a kocsik, de van pár dolog amit lehetne jobbá-tenni: -utastérben műanyag burkolatok már most zizegnk-zörögnek, időnként kiesik 1-1 lemezcsavar,popszegecs -az első részben lévő 1,5-ös ülléskiosztás nem túl szerencsés: aki már rajta ül, nem biztos, hogy jó néven veszi amikor 1 vadidegen akar gyakorlatilag az ölébe ülni... -az olalsó menetirányjelző tábla helyén lévő vellanyos kijelzőt kár volt belógatni az utastérbe, elfért volna följebb is ahogy pl. Ik.412-nél -a II.-III. ajtó mechanikája gyengécske. rosszul van beéllítva , az ajtó sokszor visszanyit v. nem záródik -a jobbos tükörszárat vagy hosszabbra kellene venni, v. a fülke kialakításán változtatni mert így csak a tükör 1/3-a látható -+int csak fülke: ha le akarnám törülni a port a szélvédő jobb-belsejéről, fel kéne térdelnem a már most sok helyen karcos "műszerfal"-ra, nem biztos, hogy elbírná habtestemet.. Amikkel én találkoztam motor-váltó-fék -szervó -szempontból jók voltak. Ha kinövi a gyerekbetegségeit, tényleg +érheti a 15 évet a tipus. Hajrá!
A Tisza Volánnál üzembe állt 4 darab, a VT-Transmannak szánt, ám a megrendelt(TV számára) 7000-es Volvok késlekedése miatt kötbérként kapott Alfa Localo.
Sziasztok,most találtam rá erre a fórumra.A címben a Transman végén két n van,a valóságban 1.Na mindegy.Nem kötekedni jöttem,teszek fel pár képet a Volvok kivételével vezettem a lefényképezett buszokat.
Kicsit offtopik leszek, mivel nem VT és nem is budapesti a dolog, de takarítás. Szóval a buszok tisztasága 2 dolgon múlik, az egyik tényező az utas, a másik a sofőr. A sofőrök nálunk is olyan követéssel dolgoznak (pedig ez vidék, Kecskemét), hogy a kiállásokon kívül nem nagyon tudnak a busz tisztaságával törődni. Kiálláskor pedig felmosnak, felseprik az utasteret, felszedik a szemetet. Nagyon sok sofőr ezt nem teszi meg, de van pár, aki igen és nem csak egy nagy darab vasnak tekinti a buszt, amit vezet, hanem munkahelynek, ahol rendet kell tartani.
De mit sem ér az ügybuzgóság, ha az utas nem partner ebben. Nem azt várom el, hogy az utas töröljön lábat, mielőtt fellép a buszra, mivel erre nincs lehetőség, és eléggé hülyén nézne ki, ha a busz 10 percet állna egy megállóban, és mindenki udvariasan leverné a havat/sarat a cipőjéről! De azért azt simán meg lehetne oldani, hogy a tisztelt utas ne a dekoritra ragassza a rágót, ne irkálja fel rá, hogy "Szeretlek Mamuszarcú Bözsém!" és ne hagyja a szaros papírzsebkendőjét az ülés alatt. Arról már nem is beszélek, mikor valakik szándékosan kitörik az üvegeket, leszaggatják a kapaszkodókat és kirúgdossák a térelválasztó préselt lemezeket. Az ilyeneknek a pöcsére kéne lépni és hanyatt kéne lökni őket.
Persze van olyan eset is, amikor a sofőr nem végzi normálisan a dolgát. Pl. nyáron sikerült majdnem megfulladnom a portól az egyik helyi csuklóson, pedig nagyon erősen kétlem, hogy az ujjnyi vastag homokréteg 1 nap alatt került volna fel a buszra, főleg annak fényében, hogy 9 körül utaztam a gépen.
Metrópótláskor ezt alkalmazták is a Moszkva téren. Sőt most is látható! El lehet igazodni, hogy melyik nappali/éjszakai járatra hol lehet felszállni. Nekem is tetszik!
Ha megfigyelitek,BKV-s társaiknál a plafon szintén úgymond....Piszkos! Buszok,villamosokon is láthatjátok.... Néhány napja mentem hazafelé 40-es (fekete 40-essel) busszal,melynek hátulja,ami leválasztja az utasteret a motortól....Hát nemtom mit szóltatok volna hozzá.... :( Igénytelen volt naon...... Valaki keze nyoma tündöklött rajta!
Nekem is tetszik, hogy ilyen szép nagy táblák vannak, de sajnos csak ebből az irányból vannak kitéve. Ha a másik irányból érkezel a megállóba, akkor csak akkor látod, melyik járat indul onnan, ha már olyan közel vagy, hogy a menetrendi lapot el tudod olvasni...