Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JULES Creative Commons License 2006.08.29 0 0 961
A hengerfejtömítés biztos, hogy csere érett. Akkor érdemes ellenőrizni a hüvely kiállást, hengerfej síkot és lehet, hogy találsz repedést is a HF-en.
Előzmény: skodapeti (957)
JULES Creative Commons License 2006.08.29 0 0 960
Bent van a favi moci:
http://skodalista.hu/favimotor
Füles Aladdin Creative Commons License 2006.08.28 0 0 959
Szerintem nézesd meg a hengerfejet, mert nekem termosztát nélkül akkor volt 80 fokos, mikor repedt volt a hengerfejem.
Előzmény: skodapeti (957)
bano1 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 958

Jól van berakva a termosztát?  :o)))

Ha fordítva teszed be, kinyit ugyan, de idővel nem bír a nyomással és tönkremegy. Na ekkor forr meg...

Előzmény: skodapeti (957)
skodapeti Creative Commons License 2006.08.28 0 0 957
Sziasztok!

Lenne egy komoly gondom.
Forralja a vizet az autóm. A két év alatt, mióta nálam van már tettem bele noname, országbíró-ból való francia, és állítólag a legjobb wahler márkájú német termosztátot is, de idővel mindegyikkel megforr. A német bírta a legrövidebb ideig.
Rendszer trisóval kipucolva, termosztát nélkül tökéletesen üzemel, 80 fok fölé nem megy. A hőgomba jó elöl, kapcsol. Megy valameddig gond nélkül, volt úgy, hogy fél évig is jó volt, mikor milyen kedve van, aztán gondol egyet, és felforralja magát. Víz van benne elég, indulás előtt mindig megnézem, légteleníteni meg már álomban is tudok :-(
Ennyire ki kell fogni a termosztátot, vagy van valami egyéb probléma, amire nem is gondodlok? Akinek van ötlete az kérem ossza meg velem, mert nincs kedvem sorra vennni a termosztátokat súlyos ezrekért hiába.... és hamarosan jönnek a hidegek....

Előre is köszi a tanácsokat!
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.23 0 0 956

Sziasztok! Találtam a pincében egy 120l-hez való hátsó szélvédőt, ha kell valakinek jelképes összegért elviheti. cicc1981@freemail.hu

Köny Creative Commons License 2006.08.19 0 0 955

Őszintén nem tudok sok okosat ehhez hozzáfűzni. Nekem volt egy 1988-as piros 120L-em, ez volt a legelső komoly kocsim, még 1996-ban vettem és 3 évig használtam. Annak a karburátorát egy felújító készlettel apukám teljesen megcsinálta, utána olyan volt, mint egy svájci óra. Lehet, hogy ez a te problémádat is orvosolná.

 

Köny

Előzmény: Latya (K.L.) (953)
Köny Creative Commons License 2006.08.18 0 0 954
Latya (K.L.) Creative Commons License 2006.08.18 0 0 953

ok. én holnap megyek Fehérvárra, egy octáviás   barátommal. Az új verdám gyengélkedik, valami dugulása van. Viszont a karbit nincs merszem nagyon szétszedni, szerelőre meg most nem akarok kiadni. Próbaképpen kicseréltem a régivel, avval most jó, de lehet hogy csak átmenetileg, mert a hibajelenség  3 hét alatt az alábbi folymaton m,ent keresztül:

1 melegben az alapjárat időnként eltünt

2 hideg motorral  menet közben elment az ereje, meg az alapjárat, de  üzemi fokon tök jól működött.

3 Hideg motorral puffog, csak gázfröccsöket adva nem áll le, ha csak szívatózok akkor lefullad, de bemelegedve tök jól megy

4 ugyanaz , mint a 3, csak melegen is egyik pillantról a másikra elment az alapjárat, puffog, és az ereje is időnként egyik pillanatról a másikra elmegy, csak gázfröccsökkel tér magához, az alapjárat, meg állandó gázadás alatt a fordulatszám ugrál.

 A karbit kicseréltem a régire, ami tök mocsok. Nehezen idult,  meg még puffogott is az elején, meg nem volt alapjárat, de a bibliából kisilabizáltam, melyik az alapjárati csavar, és azon tekerbve felment  az alapjárat. Utána mentem vele néhány km.-t gond nélkül, de lehet, hogy csak a 2. hibastádiumnál tartok.

Majd valamikor nekibátorodok a karbinak. Így leszedve egyszerűbbnek tűnik.

Előzmény: Köny (952)
Köny Creative Commons License 2006.08.18 0 0 952

Telefonnal csináltam tegnap, majd hétvégén csinálok rendes digigéppel is.

 

Köny

Előzmény: Latya (K.L.) (951)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2006.08.18 0 0 951
hali! nincs valami jobb felbontású?
Előzmény: Köny (949)
Infinity77 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 950
Az enyémb ki tudja mennyi van! Nem rég tettem bele az 50 000-et. Sajnos a korának megfelelő állapotban van. szal lenne vele munka de nem igazán tudok rá költeni. Pedig az álmom hogy egyszer egy gyönyőrűség lesz belőle!
Előzmény: Köny (949)
Köny Creative Commons License 2006.08.18 0 0 949

 

Ez pedig az én 120L-em. 1990 májusi, 61ezer KM és teljesen eredeti. Olajat nem eszi, a motorja erős és az utastere olyan, mint az új.

 

Köny

Előzmény: Infinity77 (948)
Infinity77 Creative Commons License 2006.08.18 0 0 948
Sziasztok! Én uj volnék errefelé de skodám már lassan 4 éve rója velem a Budapesti utcákat. A 95 ws 98 benzin témához szeretnék hozzá szólni. Én lassan 3 éve jóformán csak 95-öst tankolok mert dolgozom és ezért természetesen nincs pénzem. Semmi külömbséget nem birtam felfedezni a 2 benzin között. A motor kifogástalanul ketyeg nem csörög nem kopog. Az olajat sem eszi inkább csak elfolyik belőle :) Öreg jószág de a törődést meghálálja. Sosem hagyott még az útszélén!! Imádom!!!!!!Alakul
JULES Creative Commons License 2006.08.17 0 0 947
Nagyon valószínű, hogy azért amit Lala is írt...
Előzmény: NintausMan (941)
JULES Creative Commons License 2006.08.17 0 0 946
Mert nincs semmi haszna...
Aminek nincs haszna, arra meg nem adok ki pénzt mert felesleges...

Csak zárójelben:
(ólompótló (hiteltelen források szerint) azért kell, hogy a "régi" motoroknak felső kenést adjon, de szerinted egy 120-as skodánál a szimmering nélküli szelepszárak mellett beszívott motor olaj nem ad elég felső kenést???)

Persze mindenki saját maga dönt, hogy mire költi a fizetését (én pl csodaadalékokra nem...).

Előzmény: Köny (938)
Füles Aladdin Creative Commons License 2006.08.16 0 0 945
Csak a megfelelő előgyújtásra figyelj, 95-össel kényesebb lehet rá. De ha gyári közelében van az érték, akkor nem lesz gáz. Nekem csendesebb motort, és hamarabb megjövő hideg alapjáratot okozott, de a Skodriknál minden motor egyéniség, nem lehet jósolni semmit.
Előzmény: NintausMan (944)
NintausMan Creative Commons License 2006.08.16 0 0 944
Kösz a tippeket!

Az ólompótlóra visszatérve: próbából vettem egy flakonnal, az első adagot már be is töltöttem, valamint most 98-as helyett 95-öst tankoltam. Kíváncsi vagyok hogyan fog muzsikálni így a járgány.
S110L Creative Commons License 2006.08.15 0 0 943
...esetleg falsot szív, mert nincs tömítve a kipuffogó-rendszer. Általában a dobon szokott kialakulni lik, s motorféknél a forró dobban az elégetlen üzemanyag a friss (oxigéndús) levegővel keveredve berobban.
Nézd végig a kipuffot, de amit F.Aladdin írt, azt is ellenőrizd!!
Előzmény: Füles Aladdin (942)
Füles Aladdin Creative Commons License 2006.08.14 0 0 942
elégetlen benzin (rossz gyertya, helytelen gyújtás (utógyújtás?), egyéb rossz gyújtásalkatrészek). Nekem ez a tippem. 
Előzmény: NintausMan (941)
NintausMan Creative Commons License 2006.08.13 0 0 941
Motorféknél néha bazi nagyot durran a kipufogó! Mi ez?
nojbika Creative Commons License 2006.08.13 0 0 940

 

 

 

   Sziasztok!

 

 

    Ha valakit érdekel,Pécsrőa a Fehérvári talira,18.-án 09:30kor indul a szervezett konvoj két autó "biztositja"cb rádioval,hogy ne szakadjun szét és senki ne tévedjen el!

 

  Bővebb info:  nojbika@citromail.hu

Latya (K.L.) Creative Commons License 2006.08.11 0 0 939
jó néhány hónapja volt egy "vita" az ólompótló  szükséges/nem szkséges témában. Néhányan bizonygatták, hogy sok -sok km megtétele után sem lett semmi baja a motornak, valaki kiszámolta, hogy ha x ezer km után megy tönkrfe a mortor , akkor olcsóbb egy generál, mint az addig elfogyasztott adalék. Meg ilyenek. Egy biztos, ha nem tesz az ember bele adalékot   10-20 ezer km megtétele után én semmit nem vettem észre, és a motorom kompressziója sem lett rosszabb. ( Gondolom azon látszana)
Előzmény: Köny (938)
Köny Creative Commons License 2006.08.11 0 0 938
Miért mondod, hogy felesleges?
Előzmény: JULES (937)
JULES Creative Commons License 2006.08.11 0 0 937
El van tömődve valamelyik fúvókád, tisztítsd ki a karbit. Az ólompótló meg felesleges pénzkidobás...
Előzmény: NintausMan (934)
Füles Aladdin Creative Commons License 2006.08.10 0 0 936
Volt egy darabig a 98-asban, de már pár éve nincs. Kell mellé az ólompótló, csendesebb a kocsi, meg keni a szelepeket (vagy vmi ilyesmi, nem értek hozzá), így tartósabb a motor, és nem utolsó szempont, hogy nekem könnyebben is marad vele alapjárat. A rángatás szerintem az alapjárati fúvóka eltömödése is lehet, kisebb tömődésnél nagy fordulatról motorfékezés (nem egy, hanem amíg jó nem lesz), meg anekem bevált a karbi tisztító benzinadalék is, de ahhoz jobb, ha pörgeted is a motort. Ha viszont nagyon beállt, akkor csak a karbi szétszedés, tisztogatás segít. Az egyéb lehetséges hibákat majd valaki más megírja, nekem ilyen jelenségem volt. Lehet kapni egyébként kb 100 ft-ért benzinszűrőt, amit a benzincsőbe kell belekötni, és nem jut el a karbiig a trutyi.
Előzmény: Köny (935)
Köny Creative Commons License 2006.08.10 0 0 935

Erről még nem is hallottam, hogy a 98-as ólompótlót tartalmazna. Miért tennének bele ólompótlót?

Én mindenesetre mindig öntök a 95-ösbe ólompótlót, ez kell a kenéshez, nélküle a motornak sajnos annyi, talán nálad ez is közrejátszhat a rángatásban.

Előzmény: NintausMan (934)
NintausMan Creative Commons License 2006.08.10 0 0 934
Ólompótló adalék? Eddig ilyesmivel nem foglalkoztam. Egyszerűen feltankoltam 98-assal és kész. Úgy tudtam az tartalmazza az adalékot. Az utóbbi időben (néhány hónap óta) viszont állandóan rángat a kocsi, főleg ha stabil gázzal próbálok hosszabb útszakaszt megtenni. Gyújtás, gyertyák, minden ok, szóval ezért gondoltam hogy esetleg az üzemanyaggal lehet valami. Arra is gondoltam, hogy talán a Jet kutaknál (ahol általában tankolni szoktam) nem megfelelő minőségű benzin.
Előzmény: Köny (933)
Köny Creative Commons License 2006.08.10 0 0 933
Régebben 92-est tankoltak a 120L-be, ez volt a gyári előírás is, a 98-as felesleges pazarlás lett volna és most is az, bár most már csak a 95-ös kapható, a 92-es pár éve megszünt. Ja, és természetesen ólompótló adalék kell hozzá.
Előzmény: NintausMan (931)
JULES Creative Commons License 2006.08.10 0 0 932
Attól függ.
Nekem a 11.1:1-es kompresszióviszonnyal 12 fok körüli alapelőgyújtással csak 98-as volt jó hozzá. Széria motorral persze még a 92-essel is gond nélkül el kell mennie (talán még 86-ossal is).
Előzmény: NintausMan (931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!