Keresés

Részletes keresés

Gép-ész Creative Commons License 2003.06.25 0 0 450
Végigolvastam a Két kis ember topicot. Mit mondja, szörnyű eset. És a többi is, amit ott emlegettek.

Ment is a gyilkosozás rendesen. Na ez az, amivel változatlanul nem értek egyet. Nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy az országúti 110-120 vagy az autópályán 150-160 nem teszi lehetővé a biztonságos közlekedést.

Milyen halálos balesetek történnek országúton?
-előzés közben frontális ütközés: kábé semmi köze a sebességhatárhoz, egyszerűen az illető nem tud vezetni: kanyarban előz, bukkanóban előz, ködben előz, balfaszul előz, a szembejövő a fék helyett a dudát nyomja, satöbbi
-csákó megcsúszik, lemegy az útról, vagy nekimegy valakinek: szintén semmi köze a megengedett sebességhez, az illető nem az útviszonyoknak megfelelően vezet: vízen-jégen 90nel akarja bevenni a kanyart, szárazon 200zal akarja bevenni a kanyart, satöbbi
-csávó belepukkan a vonatba a tilos jelzésnél: semmi köze a megengedett sebességhez
-műszaki okokból történő balesetek, pl defekt
-egyéb emberi hülyeségből fakadó balesetek: csávó telefonál vezetés közben, világítás nélkül közlekedő járművek, ilyesmi: na itt végülis számítana a sebességhatár, mert esetleg meg tudsz állni 90ről, mielőtt belepukkansz éjszaka a kivilágítatlan traktorba, de itt nehogymá ne a traktoros legyen a hibás

Ezek a balesetek szvsz nem fordulnának elő gyakrabban, ha 110-120ra emelkedne a megengedett sebesség, mert ugyanazok követnék el őket: a kretének, akiknek sose szabadna jogosítványt adni, mert egy fűnyírótraktort sem képesek balesetmentesen elvezetni és az ámokfutó barmok, akiknek teljesen mindegy, hogy mennyi a sebességhatár, mert a 30as táblánál is 200zal mennek. Viszont cserébe az egyszerű, normális ember büntetlenül közlekedhetne azzal a sebességgel, amivel eddig is. És bármilyen kicsi túllépést szigorúan megbüntetnének.

Autópályán kábé ugyanez a helyzet, mert ott tényleg 90% 140-150nel közlekedik, szóval egyszerűen a meglevő helyzetet legalizálnánk. És persze ott sem tolerálnának ezentúl semmilyen sebességtúllépést.

Lakott területen az 50 km/h teljesen megfelelő, ennél gyorsabban tényleg nem kéne menni, ez az, amit én is betartok minimum 95%ban. És ezzel szeintem elkerülöm a balesethelyzetek jelentős részét.

Őszintén megkérdezném az olvtársakat, hogy mondjuk az olyan ember okoz több balesetet, aki országúton és városban konstans 70-80nal közlekedik (a legőrjítőbb autóvezető-típus), vagy én, aki városban betartom az 50et, de országúton 110-120szal közlekedem. És persze normálisan. Nem előzök beláthatatlan útszakaszon, satöbbi.

Boldog ember Creative Commons License 2003.06.25 0 0 449
Ez pontosan egy Budapest München távolság. A 8 óra stimmel ez az amit 120-al kényelmesen és biztonságosan lehet abszolválni. Az 5 óra akkor igaz, ha az útvonal a következő: Bp. belváros- taxi- Ferihegy-Müncheni repülőtér-S-bahn-München belvárosa, egyébként fizikailag nincs az autó és soffőr aki oda érne 5 óra alatt.
Előzmény: vrobee (446)
vrobee Creative Commons License 2003.06.25 0 0 448
Szerintem az ABS egyetlen veszelye, ha valaki utana hagyomanyos autoba ul vissza...
Előzmény: Nagydög (428)
vrobee Creative Commons License 2003.06.25 0 0 447
Kb. egyetertek a rendorok felelossegeben, meg az ertelmetlen korlatozasban, de ebben a fokozatossagban nem teljesen hiszek.

Egyreszt, ennyi ido alatt, amig ez fokozatosan kialakul, az elkanaszodo autos elobb-utobb szembekerul valami grizes helyzettel, ha nem is lesz rogton baleset. Szoval valahogy kitapasztalja a hatarokat. Masreszt, aki bunko, az mar 3 napos jogsival is az lesz (nagyon megy neki a vezetes...), es jogot erez masok fingatasara.

Autopalya: Hat en, a lent emlitett autommal nemigen megyek ketszazzal, pedig tudna. (Kiprobaltam, persze...) Valoszinuleg semmilyen kocsival nem mennek a folott (legfeljebb hajnali 3-kor csont ures uton), egyszeruen mert a tobbi autos nem szamit ekkora sebessegekre...

Orszagut: Hat nehezen hiszem, hogy 150-nel mennek, de az mar epp eleg szabalytalan (jogsi el), szoval nem a rendor tart vissza. Hanem az, hogy kanyarbol kibukkanva latom, hogy egy IFA eloz egy Robur-t (mert arra szamitanak, hogy max 100-zal jonnek szembe), akkor valaszthatok a fatorzs es a hutoracs kozott. Varosban ugyanez a 80-ra pl. a gyalogosok miatt.

Előzmény: MGPB (441)
vrobee Creative Commons License 2003.06.25 0 0 446
Namostakkor.
Cca. kethetente megyek oda-vissza 700km-t. Van, hogy sajat kocsival, van, hogy mas visz (es van, hogy vonattal megyek). Csucsforgalomban tenyleg nincs ertelme a tomegnel gyorsabban haladni akarni, mert veszelyhelyzeteknek teszed ki magad es masokat, es tenyleg nem sokat nyersz rajta. De az ritka, hogy vegig telitett legyen az ut. Es egy ejszakaba hajlo utazasnal 2-3 ora kulonbseg is lehet! (5 vs 8 ora)
Sajat kocsival (idosebb nyugati, kozepkat.) nem nagyon erzem biztonsagosnak 160 folott ures uton sem, es ha viszonylag teli van az ut, akkor 140, mert eleg hosszu a fekut. Ugyanez egy ujabb nyugatival kb. 180, ill. 150 lenne.
Előzmény: Boldog ember (443)
lumbaho Creative Commons License 2003.06.25 0 0 445
Egyre tobben jarunk arra, sajnos. :(
Előzmény: Demim úr (444)
Demim úr Creative Commons License 2003.06.25 0 0 444
csatlakozom az előttem szólóhoz a következőkkel:

közúton egy ideje a 90-100 km/h-s sávban közlekedem. nem azért, mert nem bírna többet a verda, hanem mert rengeteg esetet láttam, ahol ha én vagy a vétlen gyorsabban megy, akkor csatt lett volna, mert a másik hülyeségére valszeg nem tudtam/tudott volna reagálni.
sztrádán időtlen-idők óta nem közlekedtem és itt szeretnék én is az időtényezőről szólni.
gyakran járok a Nyugat-Dunántúlra (Veszprém & Zalaegerszeg leggyakrabban), de évek óta nem jártam az M7-en, helyette a Bicske-Csákvár-Zámoly-Fehérvár útvonalon közelítek a célpont felé. betrtva (és kihasználva) a szabályok adta lehetőségeket, Veszprém viszonylatában kb. negyed óra az eltérés!!!
SŐT: pl. vasárnap este hazafelé soxor lemérhetetlenül gyorsabb vagyok: ld. a néhány héttel ezelőtti 7 balesetes vasárnapi dugót a hetesen!!!

úgy vélem, ez a negyed óra megéri azt, hogy lényegesen kevesebb stresszel kell levezetnem a távot.

sajnos azonban sokaknak 10 mp is számít, a múlt hétvégén, beérve egy faluba, előzött ki egy fitala gyerek egy Astrával, úgy 80-nal, kanyarban, majd állt meg 150 méterrel arrébb egy kocsmánál. még égett a féklámpája, amikor beértem............

megéri????????????????????????

Előzmény: Boldog ember (443)
Boldog ember Creative Commons License 2003.06.25 0 0 443
Nagydög (428)--- Az is igaz persze, hogy ABS nelkul valoszinuleg allo kerekekkel csorogtam volna lefele.
és ami sokkal lényegesebb, nem a lökháritóddal, hanem 95%-os valoszinüséggel a kocs valamelyik oldalával találtad volna el az elötted állót!

RamPeti (418)--- A helyzet az, hogy egyetlen autógyártó sem hülye és egésszen pontosan kiméri, hogy milyen fék kell a kocsiba, hogy az pontosan megfeleljen a különböző országok közlekedési szabályainak és olyan féket tesz az autójába. Az autók a világ legköltségérzékenyebb termékei ugyanis! Egy időben a Saab és a Volvo tudott valamivel jobbat mint a német autók, de akkor Svédország még nem volt az EU tagja és szigorúbbak voltak az előírások, mostanra ott is az EU szabványok a mérvadóak, ki is használták azonnal ezt a svéd autógyárak is! Egy 10%-os szórás természetesen belefér, és bizony a Ticó-nak is meg kell tudni állnia 40 m +- 10% fékúttal, mert egyébként be kell, hogy vonják a forgalmiját!!!

Maxval (433)--- Akár hiszed akár nem én saját akaratomból közlekedek autópályán a németeknél ajánlott (de nem kötelező) 120 km/órával. 5 éven át jártam meg minden harmadik hétvégén a Feketeerdő Budapest utat (garázstól garázsig 1036 km). Általában pénteken délután 15:00 kor indultam és és hajnali 3 körül voltam Budafokon. Nagyon sok borzalmat volt szerencsétlenségem látni, mert bizony a német autópályák (meg az olaszok) a világ legnagyobb húsdarálói. Van ott halálos baleset szépszámmal. Egyébbként úgy 3 alkalommal teszteltük, hogy mennyivel hamarabb lehet ezt az ezer kilométert hamarabb megtenni, ha 120-nál gyorsabban csak akkor megy az ember, ha előz, és ha mindent bele alapon közlekedik az eredmény egyszer 70 perc egyszer 40 perc volt és egyszer én érte 80 perccel előbb haza, mivel a kollega belefutott egy dugóba, amit én mivel már eltereltek a rendörök sikeresen megúsztam!
A kollegámnak pár évvel késöbb sikerült totálkárosra törnie a kocsiját valahol Melk magosságában. Viszonylag szerencsésen megúszta, csak az egyik lába bénult le térdben!

loi-loi Creative Commons License 2003.06.25 0 0 442
A Mercedest vezető Sz. Cs. ugyanabban az esküvőben mulatott pár órával azelőtt, ahonnan az ifjú pár eljött. A Mercedes már hazafelé tartott budapesti kitérő után (200-zal), így mehettek szembe egymással. A násznép szerint Sz. Cs. sokat ivott, mielőtt autóba ült. A fia is mellette ült, ő is meghalt. De hát Sz. Cs. így vezetett az utóbbi 10 évben, egy időzített bomba volt.
Előzmény: unnamed (27)
MGPB Creative Commons License 2003.06.25 0 0 441
A rendőrök felelőssége az ámokfutás elterjedésében egyértelmű. Vannak ugye rossz (értelmetlenül korlátozó) és jó közlekedési szabályok. Ha a rendőr a jó szabályokat sem tartatja be, az autósból könnyen válhat ámokfutó úgy, hogy nincs is tudatában annak, hogy ő most épen ámokfut.

Először sárgán mész át, aztán éppen piroson, aztán még 3 kocsit átmegy utánad a piroson, aztán meg nem érdekel a lámpa, ha úgy látod, nem jön senki. Először autópályán mész 160-nal aztán tizesével eljutsz 200 fölé, orszá
gúton 120-ról indulsz, de ott is simán belefér a 150, végül lakott területen 74-gyel jársz (az még nem 50%-os túllépés), de lesz az 80-90 is gyakran, és egyszer csak elütsz valakit. (lásd a lent említett "Két kis ember" c. topik)

Bármilyen ámokfutásról van is szó (pl. a belső sávban annyival megyek, amennyivel akarok, és aki ebben korlátoz, azt _bármilyen_ eszközzel megleckéztethetem), általános, hogy fokozatosan alakul ki a szélsőséges viselkedés. Ha a rendőr a kicsit szabálytalan autóst is figyelmeztetné, a közepesen szabálytalant következetesen büntetné, a durván szabálytalantól kecmec nélkül bevonná a jogsit, egy-két év alatt sokat javulna a helyzet. És ehhez nem kellene új szabály, csak egy utasítás az országos főkapitánytól, hogy mától fogva a rendőrök lépjenek fel úgy, ahogy mindig is kellett volna.

Ébresztő!

Boldog ember Creative Commons License 2003.06.25 0 0 440
Itt tapasztaltam először olyat, hogy nem az autó ára és nagysága határozza meg a megengedhető max. sebességet, mint nálunk még most is 2003-ban, sajnos a rendőrség hallgatólagos tudomásulvételével. Pedig mennyi pénzt beszedhetnének, az állam - ezen belül a pénzhiányra panaszkodó rendőrség is - több bevételhez jutna, és kevesebb halott is lenne). Lám, a budapesti Rákóczi úti buszsávon is rendet lehetett tenni, csak néhány kamera kellett hozzá

Ezt komolyan gondolod, és mi lenne politikusaink és az Ő rokonaik, barátaik alkotmányos jogaival, ami szerit Ők az egyenlöbbek az egyenlők között!
Szerinted hány rendört rugnának ki a túlbúzgósága miatt?

Előzmény: mosomedve (390)
lumbaho Creative Commons License 2003.06.25 0 0 439
két kis ember

Olvassatok, foleg az elejet, de a vege is tanulsagos.

A legtobb ember szentul meg van gyozodve, hogy az ujsaghirek mindig masokrol szolnak. Aztan egyszer csak BAMM, es te szerepelsz a cimlapon.

EMBEREK, EBRESZTO!!!

xyz4567 Creative Commons License 2003.06.25 0 0 438
Többen írták és én egyetértek velük, hogy a súlyos és halálos balesetek okozóinak nagy része is "biztonságosan" tudott vezetni egészen a baleset bekövetkeztéig. A közlekedés egyébként VESZÉLYES ÜZEM, ahogyan ezt minden gyakorlati és elméleti oktató el szokta mondani a tanfolyamokon és a gyakorlati oktatás közben. De miután megszerezték a jogosítványt, ezt nagyon sokan gyorsan elfelejtik. Különösen, ha egy jobb autó kerül a kezük közé.
Azt is említette valaki - akivel szintén egyetértek - hogy az ember érzékszervei, reflexei az evolúció során a kb. maximum 40-50 km/h sebességhez alakultak. Ez azt jelenti, hogy kb. ez az a határ, aminél még gyakorlatilag hibátlanok a reakciók (természetesen életkortól is függ?en), efölött rohamosan (exponenciálisan) romlanak.
Azt is megemlítem, hogy a közlekedés nem autóverseny, nem extra min?ség? autók, nagyon gyakorlott vezet?k vesznek benne részt, hanem mindenféle autó, sokféle képesség? vezet?vel. És egy rendszer mindig akkora "teljesítményre" képes, amekkorára a rendszer leggyengébb eleme. Azt gondolom, hogy ezt nem árt szem el?tt tartani, amikor valaki autóba ül. Az okos és rutinos autóvezet? - bár bízik a saját képességeiben - mindig figyelembe veszi azt, hogy a többiek nem mind kiváló vezet?k, m?szakilag hibátlan és korszer? autókban.
Előzmény: tüzes fal (358)
lakos Creative Commons License 2003.06.25 0 0 437
Nem látok ellentmondást. Attól, hogy valami nem elfogadható, attól még nem biztos, hogy elkerülhető. Gondolja az orvostudományra. Az orovosok küzdenek, fejlesztenek, aztán mégis sokan meghalnak ilyen olyan betegségben. Na de egy csomóan meg nem, akik régebben meghaltak volna! Az, hogy törekszünk az áldozatok számának csökkentésére, nem jelenti azt, hogy azt a kevesebb áldozatot ami mégis van "elfogadjuk", hogy "na jó ez még belefér, de több aztán már ne legyen!". Nyilván a 0 áldozat lenne az ideális és örömteli.
Ennél részletesebben most lusta vagyok kifejteni:)

Amúgy egyetértek azzal amit írsz, az 50 valóban kompromisszum, de veszélyesebb helyeken van 30 is, sőt van ahol nem kötnek kompromisszumot és bizonyos városi területekről teljesen kitiltják az autós forgalmat. Na ott tényleg lecsökken az esélye, hogy valakit elüssenek:)

Előzmény: Gép-ész (436)
Gép-ész Creative Commons License 2003.06.25 0 0 436
Meg ne haragudj, de hülyeséget írsz :) Két egymást követő mondatban mondasz ellent magadnak :)

"Nincs elfogadható rizikó, egyetlen egy ember értelmetlen halála sem elfogadható."

"Aztán mégis kipurcannak egy csomóan hetente, mert 0-ra nem lehet lecsökkenteni a rizikót, az autózás és más egyéb veszélyes tevékenységek ezzel járnak. A lényeg az, hogy amennyire lehet csökkentsük ezt a kockázatot, csökkentsük a halottak számát!"

Hidd el, ha 5-10 km/h lenne a megengedett sebesség és ezt be is tartatnák, akkor nem halna meg senki. Ezt írta RamPeti is. A sebességhatárokat úgy alakítják ki, hogy ésszerű kompromisszumot kötnek a használhatóság és az áldozatok száma között. A városi 50 helyett pl sokkal biztonságosabb lenne a 30, de erősen rontaná a használhatóságát a dolognak. A 70 gyorsabb haladást biztosítana, de túl sok lenne a baleset. A kompromisszum az 50.

Előzmény: lakos (435)
lakos Creative Commons License 2003.06.25 0 0 435
Mért ragaszkodsz ennyire ehhez az "elfogadható rizikó" gondolathoz? Nem erről van szó szerintem. Nincs elfogadható rizikó, egyetlen egy ember értelmetlen halála sem elfogadható. Aztán mégis kipurcannak egy csomóan hetente, mert 0-ra nem lehet lecsökkenteni a rizikót, az autózás és más egyéb veszélyes tevékenységek ezzel járnak.
A lényeg az, hogy amennyire lehet csökkentsük ezt a kockázatot, csökkentsük a halottak számát!
Franciaországban nemrég a drasztikus intézkedések, szigaorítások, ellenőrzések következtében nagyságrendekkel csökkent a halottak száma, az elmúlt évek átlagához képest. Persze aki így is meghalt, azon ez nem sokat vigasztal, de gondolj bele egy csomó ember életben maradt, akik esetleg már nem élnének.

Ezt írod:
"olvasd el a példámat 30-50-70 km/h hatványozottan nő halálestek száma. Na és ?"

Mi az, hogy na és?? És ha mondjuk a te gyereked, akárkid, vagy te magad kerülsz bele abba csoportba, amivel hatványozottan nő az esetek száma? Akkor is na és?

"Hol, mi alapján húzzuk meg a határt? "

Ugyan nem vagyok ilyen szakember, de arra, hogy hol és mi alapján húzzák meg a határt, gondolom már elég jelentős tapasztalat, statisztikai adatok (50- 70 különbség adatai), törvényszerűségek, stb. áll rendelkezésére a szakembereknek.

Lehet mindent relativizálna és kétségbe vonni, lehet úgy gondolkodni, hogy ha 1 vagy 10 ember úgyis meghal, mindegy ha meghal 100 is.
Csak éppen nem biztos, hogy ez a legfelelősebb, emberközpontúbb hozzáállás az ilyen kérdésekhez.

Előzmény: RamPeti (407)
haywood Creative Commons License 2003.06.24 0 0 434
Maxval: :) Nyugodtan, csak arra vigyázz, hogy tetteid következményeit nehogy másoknak is vállalnia kelljen...
Előzmény: Törölt nick (433)
haywood Creative Commons License 2003.06.24 0 0 432
"Hát nagyon tévedsz kedves kolléga. Több ponton is."

Az először beidézett részben nem tudom, hol tévedtem szerinted, mert nem igazán cáfoltál meg. Megadtam egy átlagos fékutat +-10% szórással.

Na jó, a Wartburgos példa durva volt, de a lényegen nem változtat: a fékezés során a mozgási energiát kell eldisszipálni, ez a tömegtől és a sebesség négyzetétől függ. A lassítóerő pedig a gumik és az aszfalt közötti tapadástól/súrlódástól. Ez meg (ebben igazad van) a gumik minőségétől és méretétől, valamint a lengéscsillapítóktól.

Az az általatok kimért 3-4 méteres különbség két ma eladott hasonló árú kocsi is között meglehet simán.

Az egésszel arra akartam utalni, hogy akármilyen vadonatúj és drága kocsit veszel, ez az uszkve 40 m igaz lesz rá.

Előzmény: RamPeti (418)
nemmindegy Creative Commons License 2003.06.24 0 0 431
Lehet, hogy nem tudtál volna megállni, de kikerülni ki tudtad volna, és így nem toltad volna be őt a kereszteződésbe, csak te csúsztál volna be :D Éljen az ABS :)))
Előzmény: Nagydög (428)
nemmindegy Creative Commons License 2003.06.24 0 0 430
"egy eros lejton kb. 3 Km/h-nal "

Ha jók az emlékeim, valamiféle szabvány szerint a lökhárítóknak 5 km/h-s ütközést 'tartós alakváltozás nélkül' el kell viselniük (De szépen sikerült :D)

Előzmény: Nagydög (428)
nemmindegy Creative Commons License 2003.06.24 0 0 429
No de nagyon eltértünk a témától.
Szeintem a 4-es úton 180-nal száguldozók "baleset-okozási képessége" :)) jóval nagyobb, mint az emelkedőn 60-70-nel araszoló "hökgyeké" :)
Úghogy "Fékezzük meg az ámokfutó autósokat!" :D
Előzmény: Khelben (425)
Nagydög Creative Commons License 2003.06.24 0 0 428
Az ABS szerintem is teljesen rendben mukodik hoban. Ugy mar jartam vele, hogy tukorjegen egy eros lejton kb. 3 Km/h-nal megprobaltam megallni, mert a lejto alljaban a stop tablanal mar allt egy auto. Nos, csak az ABS rugdosta a talpamat, lassulni nem igen lassultam. Viszont szorgosan biztattam a lent alldigalot, hogy mostmar menjen, mert szepen lepesben fogom megnyomni a lokharitojat. :) Az is igaz persze, hogy ABS nelkul valoszinuleg allo kerekekkel csorogtam volna lefele.

Nagydög

Előzmény: nemmindegy (424)
nemmindegy Creative Commons License 2003.06.24 0 0 427
termanizmus = germanizmus ... bocs
Előzmény: nemmindegy (424)
nemmindegy Creative Commons License 2003.06.24 0 0 426
Hacsak ez nem... :D
"Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak."

Most már csak azt kell eldönteni, hogy mennyivel ment a hölgy :D
Na de szerintem ne ragozzuk tovább, most már gondolom (magamat is beleértve ;) ) minenki tisztában van a kapaszkodósávra vonatkozó szabályokkal :D

Előzmény: Khelben (421)
Khelben Creative Commons License 2003.06.24 0 0 425
Pontosítok, az általad leírt szabálytalansággal vitatkoztam, ha nem ment 90-et, akkor valóban lehet indokolatlanul lassú haladás, amit feltartásnak hívnak, nemcsak a fociban... Más kérdés, hogy szerintem ilyenért az elmúlt 90 évben senkit nem büntettek meg, különben nem lenne annyi bácsika és nénike, aki vadiúj autójával nyílegyenes úton 70-nel is mer menni...
Előzmény: nemmindegy (419)
nemmindegy Creative Commons License 2003.06.24 0 0 424
"jégen, sőt , inkább hóban akinek ABS e van az kész"

Na várj csak!!
Ezt hogy érted?
Én pl. imádok télen, a friss hóban vezetni BP-en, ugyanis senki nincs kinn az úton, és lehet haladni! Kifejezetten élvezem, amikor a kihalt utcákban a hóban elevenítem fel az első km-eken, hogyan is kell ABS-szel hóban (és TERMÉSZETESEN!!! téli gumikkal) manőverezni! Hóban ABS-szel simán lehet kanyarodni, csak padlófékezni kell (na jó, persze ez így nagyon le van egyszerűsítva - termanizmus rulez - de ez a lényeg.) A jeget még nem próbáltam... pedig ideje lenne... vizes macskakövön már kísérleteztem.

Előzmény: RamPeti (418)
Nagydög Creative Commons License 2003.06.24 0 0 423
"Viszont egészen bizonyosan vonatkozik rá a gyorsabban haladó elengedési kötelezettsége, valamint a legtöbb kapaszkodó sávnál van egy minimális haladási sebességet előíró tábla is. (Kék körben fehér szám.)"

Ilyen tabla itt nem volt. Ellenben en arra nem emlekeztem, mint mond a KRESZ arra, ha megsem engeded el a gyorsabban haladot. Szerintem csak feltartasnak szamit, ami nem szep dolog, de nem buntetendo.

Nagydög

Előzmény: nemmindegy (417)
Khelben Creative Commons License 2003.06.24 0 0 422
A vizes leped?t is nyugodtan rá lehet húzni, mert nagy bunkóság így feltartani a forgalmat, én ezzel nem is vitatkozom, csak a szabálytalanságot kifogásoltam.
Előzmény: nemmindegy (419)
Khelben Creative Commons License 2003.06.24 0 0 421
Ilyen, hogy "gyorsabban haladó elengedési kötelezettsége" nincs. Párhozamos közlekedés esetén van olyan, hogy lakott területen belül folyamatosan haladhatsz a bels? sávban, ha ezzel nem akadályozod a nálad gyorsabban haladókat. De ennek semmi köze a kapaszkodósávhoz. Ott egy minimum sebesség van el?írva, a bels?ben normál f?úton 70 km/h. Tehát ha én 73 km/hval megyek ottan, akkor bizony teljesen szabályos vagyok és az sérti meg csúnyán a kreszt, aki a küls? kapaszkodóban megel?z, merthogy jobbról ugye nem szabad el?zni. Más kérdés, hogy a paraszt meg én leszek.
Előzmény: nemmindegy (417)
Nagydög Creative Commons License 2003.06.24 0 0 420
A Balatonon tartottuk egy bulit egyszer valami ismeros hazaban. A szomszedban egy idos hazaspar nyaraloja volt. A bacsi alig tudot jarni, viszont vezetett. Iszonyu motorbogesre figyeltunk fel, amit rovidesen kovetett az egett kuplung szaga is. A bacsika ugyanis megprobalt kiallni az udvarbol, amihez egy enyhe lejton kellett legurulnia hattal. A baj ott volt, hogy ez alatt a manover alatt az elso ajtoig vegighuzta az auto oldalat a kapuval. Felfele elindulni pedig csak ugy tudott, hogy a neni, es a naluk tartozkodo barataik hatulrol tartottak az autot. Ezutan mar konnyeden kiallt, az auto masik oldalat is alig huzta meg. Mindezek utan mind beultek, es elindultak Pestre. En meg kicsit elsapadtam, mert eszembe jutott, hogy hany ilyen bacsika jon vajon szembe egy nap az uton.

Nagydög

Előzmény: Demim úr (413)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!