Akadt egy kis problémám,és nincs ötletem a megoldásra.Építek egy streetfighter motor jellegű gépet,dupla bölcsővázzal kis Mz Ts blokkal.A blokkfelfogatás nem gond,sőt a lánc is egyenesen fog futni a váz eredeti blokktartójába illesztett blokknál.Az egyetlen gond hogy az Mz szimpla első vázcsöves,így a kipufogókönyök jobbra kikerüli ezt a csövet.Így a hengeren a kipufogócsatorna jobbra néz. De nálam így a dupla bölcső jobb oldali csövével pont egy irányban van.A henger és a vázcső között van még hely,de nem tudom miként fordítsam el a könyökcsövet vagy előre,vagy még inkább jobbra.
Abban látom szavaid magyarázatát (és pont ezzel tudok egyet is érteni), hogy az ural önmagában is annyira nem a szokványos motor, mint az a műszaki tartalom, hogy diesel egy motor. És ha ennyire egymásra talál e két különc-ség, akkor az könnyen lehet harmóniába is egy nagy másságot létrehozva. Összefoglalva: igen ez a motor valami más, mint a többi. Vagy szeretik, vagy nagyon nem. Én hozzád csatlakozom...vajon miért? :-)
az az igazság, hogy bele is szerettem, simán elfogadnám, szerintem teljesen fasza. Az ural külső eleve kilóg a sorból, a diesel motor meg négyzetre emeli.
Nem tudom, nem sértek e személyiségi jogokat, ha más írását engedélye/tudta nélkül felhasználom, de legyen idézet a teljesség igénye nélkül... :
"...
Hello! Szeretném nevezni az EMAT-ra a dMZ-t! Bár sejtem, hogy esztétikai kidolgozása nem ad esélyt -a már megtapasztalt minőséget hordozó- mezőnyben komolyan állni a versenyt, viszont remélem az alapkoncepciója, a diesel hajtás ad annyi érdekességet (néhai Kiss Lajos után hazánkban másodjára ? ), hogy a közönség számára mégis csak egy odavaló érdekesség tud lenni.
A kiállításig tervezett változtatások: Amennyiben befogadjátok a nevezésem, akkor a tavaly anyagi okokból elmaradt krómfelületek újra krómozása még elkészül. (a képeken, a médiákon nem látszik, de közelről élőben észrevehetően tökéletken...) Ehhez persze időben kellene ismerni a válaszotokat.
Tervezett volt még a kiállításig a dMZ női változata is, egy hátul 3 kerekű független felfüggesztésű ETZ ből készülő trike, diesel hajtással, lágy női lila szinnel. De ez szintén anyagi okokból kérdéses még...
..."
--------------
..."
Szia Zoli!
Komoly dilemmát okoztál, de sajnos a kategóriarendszerünk, és az eddigi motorok végett egyértelmű a helyzet: nem tudjuk elfogadni a nevezésed. Lajos motorja építve is volt, ezt pedig nem áll módunkban kihagyni. Ha legalább fényezve élenne, de a TS tankja, egyéb részei nem barátai egy ilyen megoldásnak. Ha lesz helyünk, kiállítás jelleggel be tudunk fogadni, de ez csak jóval később derül ki.
Öszintén gratulálunk az alkotáshoz, de most sajnos nem megy!
A szezon első köreit megtettem vele, és egyszerűen a többi motoromon mind hullák lettek az aksik. A dMZ az (egy kis akutöltés után) első munkaütemnál ön-lendülatbe jött, és meg sem állt vagy 50 kM-ig. :-)
Mecsi, nem kell már aggódnod a kiállításra való képességével/alkalmasságával. Nem fogadták be a nevezésem az EMAT-ra...
Holnap már nálam lesz az Mz blokk,kezdődhet a méregetés.
Ma kaptam a haveromtól két karbit ajándékba.Az egyik egy régebbi Simson karbi (Schwalbe-ról),a másik pedig egy Dellorto PHBL24-es. Ez kerül fel az Mz blokkra.
Azt nem írtam hogy minden V fék ilyen most is. Ez a mechanikus ABS csak egyféle tuning volt. De működött,mert én is tettem oda próbára egy rugót,és nem is blokkolt le az első kerék,ami sokat érő valami.
Nem tudom.A villarövidítés előtt nagyon hosszú volt a villa,és az eleje sokkal magasabban volt mint a hátulja.Olyan chopperes kinézete volt.Utána már alakult,de a hátulján emelni kellett hogy kb a gyári villaszög alakuljon ki.
Egy tegnapi kép a gépről.Az ülés alatt levő kiemelés kikerül,és a vázvágás után annyival engeden lejjebb az ülésvázat hogy a jelenlegi villaszög megmaradjon.
Lehetne mechanikus fékerőelosztót készíteni,nem kell mindig a számítógépvezérlés :-)
Nem tudom emlékszel-e rá amikor annak idején divatba jött a V fék a bicikliken.Utána 1-2 évvel kitalálták hogy ha az egyik fékkaron levő kengyelbe (amibe a bowdenvezető hajlított cső van akasztva) egy rugót tesznek,akkor létrejön egy mechanikus ABS rendszer ami nem engedi blokkolni az első kereket,csak a maximális fékerő eléréséig engedi szorítani a fékpofákat :-)
Bennem a fékprojekted egy olyan ötletet(?) gondolatot(?) ébreszt, hogy ha már munkahenger és olaj, akkor valahogy kétkörös rendszert kellene alkotni dinamikus fékerő megosztással. :-)
Amúgy elkészült egy próba húzókar,azzal is elég bíztató az eredmény.A bowden miatt nem harap be azonnal hanem lágyabban,de erőteljesen fogja meg a kereket.