Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Hétvégén hirtelen felindulásból csináltam egy Komárno-Breclav-Mikulov-Znojmo-Lednice és vissza kört.
Komárno és Érsekújvár között a személyvonat szilivel és légkondis újszerú szlovák kocsikkal (Bdteer) volt kiállítva - hiányzott is, hogy nem lehetett az ablakot lehúzni...
A Jesenius a megszokotthoz képest fordított kocsiösszeállítással érkezett. Én hátra helyezkedtem Érsekújváron, hogy ha késik Breclavban könnyebb legyen az átszállás- így ismét a kedvenc DB bicós kocsi jutott. (Pozsonyban meg is telt bicósokkal)
Most alig késett Breclavig, így volt időm körülnézni az állomáson, ahol örömmel állapítottam meg, hogy a sok évig bezárt restit végre újra megnyitották. 2008 körülig a szocializmus élő emléke volt, most Lokalka néven (utalván a lokomotívra tele nagyszerű gőzös poszterekkel) teljesen korszerűen - ingyenes wifivel és modern berendezéssel, csapolt Starobrnoval és jó árfekvésű knédlis készételekkel várja az átszálló utasokat.
Breclav feszmentes volt, úgyhogy a vonatokat kandúr tologatta kifelé....
Mikulovig a bicósoknak címzett Velo Podyjível (Sp1826) mentem, ami Brnotól Satovig szállítja a kerekezőket hétvégenként. Znojmoi szmbati városnézés, sörözgetés, fotózás után visszafelé vasárnap Breclavból még tettem egy kis lednicei kitérőt a breclavi Hurvinekkel. Szóval nagyon jó volt. Vissza a Slovannal jöttem, gondoltam kipróbálom az étkezőt, de sajnos nem volt a vonaton....
Jövő hét pénteken indul az esedékes idei nyári cseh vonatozásom - a tanvaldi gőzösös bulival kezdek, aztán majd kialakul a többi- szóval ki akarom használni a "Jizdenka na léto"-t... Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy a tavaly vett 3 hónapos IN kartámat meg lehet hosszabbítani az idei évadra valahogy? A kártyára az van írva, ogy érvényes 2015.06.28-ig, tehát logikus lenne, de az e-shopban nem találtam lehetőséget rá. Esetleg csak pénztárban lehet hosszabbítani, vagy ott se? Írtam levelet persze az infó@cd.cz-re, de hátha tudtok segíteni... kösz
Július 13 és szeptember 11 között lesz némi változás Brnoban, mivel a főpályaudvarról észak felé kivezető viaduktot felújítják. Ennek köszönhetően többek között a budapesti EC-k Brno dolní felé terelve közlekednek és a korábbi terelésekkel ellentétben meg is állnak ott. Onnan gyalog, vagy pótlóbusszal lehet bejutni a főpályaudvarra.
A Metropol Modřicén is megáll, a főpályaudvarra csatlakozóvonat megy majd.
Az Adamov felől jövő személyvonatok végállomása idenicén lesz, az innen jövő gyorsok Slatináig mennek, onnan személy/gyorsvonati/autóbusz csatlakozás lesz a főpályaudvarra. Tinov felől a személyvonatok a kerülőpályán Modřicére mennek, ott lehet átszállni a főpályaudvarról érkező csatlakozásra. Az ebből az irányból jövő gyorsok csak Královo Poléig járnak ez idő alatt, a főpályaudvarra a 6-os villamossal lehet eljutni, ahol elfogadják a vonatjegyeket.
Rövidebb időtávon nem jár az S41-es Moravské Bránice, illetve a gyorsvonatok Olomouc/Bohumín felé sem, amiket autóbuszokkal pótolnak.
Azért írtam Nektek, mert - ahogy olvasgatom- Ti gyakran jártok Szlovákiában és vonattal. Szlovákul nem tudok, továbbá nekem nem sürgős, barátaimnak akartam tájékoztatást adni. Nem kell ezért engem "bekapni" bd meg. Majd igyekszem szlovákiai ismerőseimtől érdeklődni.
Nem tudom, miért tőlünk kell ezt kérdezned, miért nem tudtad te megkeresni? Két hét alatt írhattál volna egy levelet is a ŽSSK-nak, onnan is gyorsabban kaptál volna választ. Erre a kérdésre a legtöbbünk - érintettség híján - nem tudja fejből a választ.
Megismétlem a 2013. június 11-én 12456.sz. alábbi bejegyzésemet, hátha valaki tud erre válaszolni.
Nyugdíjas barátaim nevében érdeklődöm, hogy Szlovákiában milyen kedvezmények vannak a 70+ , azaz 70 éven felüli magyar állampolgárok számára vonaton, távolsági buszon, vagy városi helyi közlekedésben. Választ előre is köszönöm.
Itt vannak jó képek arról, hogy a 097-esen miért van párhónapos vágányzár. Párszáz métert elvitt a hegyoldal, az elmúlt hetek időjárásának következtében. (Nem mellesleg az épülő D8-as autópályából is)
Az ott mind szlovák földön lakó Hurvinek?! Korábban mintha csak két-két motor illetve pót lett volna, az egyik szerelvény Haniska-ban (amit széles nyomtávra is át szoktak szerelni) a másik meg asszem Breznóban...
Ahogy GW topiktars emlitette - van mar cseh tervezet is. Tegnap este a hiradoban, daloltak, hogy terjeszkednek a cseh szemelyszallitok: Leo Express lengyeleknel akar Varso-Krakko, Varso-Katowice, Varso-Poznan-Szceczin vonatokat, a Regiojet Praga-Berlin-Hamburg utvonalon indulna (bar szerintem 1 evvel elorehoztak ezt a hirekben), valamint lesz napi 4 par Pendolino Cheb-be, Plzenen at.
Tegnapelőtt a páratlan Hungária is izgalmas volt, Kralupy és Prága között Neratovice felé került, elöl-hátul Bardotkával. Azért 30 fokban ez nem egy ideális összeállítás...
Tegnap az élményvonat Prága-Brno között pótolva lett, gondolom a Beer kocsis szerelvénnyel. A prágai 2 óra, ahogy láttam később 3-ra hízott fel. Vindobona se teljesített valami fényesen - 4 óra. Akár egyesíthették is volna őket Breclavig, bár túl hosszúak lennének együtt.
Avala tegnap reggel már vitte a montenegrói turistákat :) Tegnap 2 klasszik festésű, ma a fekvő Najbrt-s volt.
Neked nem IC kell, mivel az nem áll meg Vágkirályházán, hanem gyors. Kimégy Misjkolc-Kassa nemzetközi menettérti jeggyel Kassára, onnan pedig neten előre megváltott szlovák belföldi jeggyel a Liptov gyorssal Kralovanyba, onnan pedig az Iker-Bézével tovább Trstená felé. Ez a legolcsóbb és legegyszerűbb. A gyorsra normál, a személyre regionális jegyet vehetsz, ha két jegyet veszel. Kassán nem lenne idő jegyváltásra, tíz perced van átszállni, azért kell neten megvenned előre.
Nyugdíjas barátaim nevében érdeklődöm, hogy Szlovákiában milyen kedvezmények vannak a 70+ , azaz 70 éven felüli magyar állampolgárok számára vonaton, távolsági buszon, vagy városi helyi közlekedésben. Választ előre is köszönöm.
Szlovákiában az IC-kre külön díjszabás van, az árak magasabbak a normál menetjegyhez képest. A díj attól is függ, mikor veszed meg a jegyed és melyik nap utazol. Személy szerint nem ajánlom, nem éri meg a ráfizetés, nincs olyan nagy különbség a gyorsvonati kocsikhoz képest (a mi IC színvonalunkat bőven eléri) és nem kell rá pótjegy. Aztán az IC-k meg sem állnak Kralovany-ban, így mindenképp felesleges egy plusz átszállás.
Jegytípusokat illetően - számunkra - nincs túl sok lehetőség, a teljesárú a obycajny (dospeli), a ziak/student a diák (csak szlovák tanulói jogviszonyt fogadnak el és igazolvány kell), az obcan 70+ a 70 év feletti, a Junior/Klasik/Senior kedvezmény pedig életkorhoz kötött és előzetesen ki kell váltani a kártyát, néhány utazás erejéig biztosan nem éri meg.
6-15 év között van gyermek kedvezmény (félár), de ehhez is kell valamilyen fényképes igazolvány (személyi, útlevél, stb). Ez úgy tudom, a magyar állampolgároknak is jár, de ezzel kapcsolatban nem ártana a megerősítés.
Amit még ajánlani tudok, az a REGIONAL díjszabás. Ezt bárki megválthatja legfeljebb 60 km-es távra és 2. osztályra, de csak személyvonatokon érvényes. 15%-kal olcsóbb a teljesárúnál. Ha IC vel mész, majd átszállsz, akkor ajánlom.
Tehát megteheted, hogy Kassa-Kražovany viszonylatban teljesárú jeggyel mész (203 km; 9,38 EUR) majd itt átszállsz és a másik vonaton REGIONAL jeggyel utazol Oravský Podzámokig (27 km; 1,36 EUR), de ilyen nagy távolságnál már nincs értelme megszakítani, ha végig teljesárúval mész, az 10,46 EUR. A gyermekjegy értelemszerűen ennek a fele. És a lényeg: ha neten rendelsz jegyet és kinyomtatod -5% kedvezmény jár minden jegytípusból. A legtöbb bankkártyával lehet fizetni és nem túl nagy ördöngősség (igaz, csak szlovák nyelven érhető el). Remélem segítettem.