Nekem Elf 5w30 van benne sajnos a konstrukció nem jó mert egy műanyag betöltőcső vezet a hengerfejbe. Nekem is van minimális habosodás, de csak télen, nyáron eltűnik. Pedig az autó csak Elf olajat kap. Ebból is a szintetikus vagy fél szintetikusat. Még is van habosodás. Lehet nálad felveri a kupakra az olaj párát és ez lemossa, ill átmelegiti.
Az előző Thalicskámon nem volt hab mert a hengerfejben volt közvetlen a beöntőnyilás csatlakozása. Azért irtam, hogy takarítani kell és utánna ellenőrizni mert lehet hogy 3 hónapos hab van benne. Takaritás után kiderül mennyire habosodik.
Én nem tartom olyan vészesnek a képek alapján. Érdemes filcel bejelőlni a kiegyenlítő tartályon hideg állapotban, a vízoszlop magasságot és ellenőrizni. De ha nem fogy a víz akkor csak pára kicsapódás.
Pedig nekem is hasonló volt az olajkupa amikor ködös esős hideg párás időben mozogtam vele. Naponta 6 km. 2-3 hét és a tiéd is ilyen lesz mint a fotón. Amúgy meg a fotót megkeresve a leírásban olvastam hogy rendszeresen meghajtva. Az bizony tényleg Hf körüli baja van.
Komoly megfelelhetőségnek kell lennie, hogy a címkére rányomtathassák a szabványokat, ami komoly pénzbe kerül.
Az EU-ban nem lehet kockáztatni emiatt.
Páralecsapódás lehet a kocsiban, mikor lehűl-melegszik a motor akkor levegőt szív be-nyom ki, akkor a pára is belekerül.
WV konszernnél volt gond amikor a szuszogóba fagydugó lett, és a túlnyomás kinyomta a csapágyak alól az olajat, sok 1.4-es, 1.2-es motor beállt emiatt.(akkor tettek fűthető szuszogó csövet a motorba)
A gond akkor van mikor hosszabb menet után is emulzió van a sapka környékén.
Az olajra írt minősítés semmit nem jelent. Minden gyártó azt ír rá amit akar, akár az RN700/710-et is ráírhatja. A Renault nem fog vele foglalkozni, nem az ő bajuk. A garanciális időben az előírt olajat rakják bele a szervízben, utána már minden fizetős 😁
Ha esetleg valaki mégis panaszkodna, hogy hát rá van írva a minősítés, akkor simán elhajtják az olaj gyártójához, hogy nekik lehet panaszkodni, mert ők az elf olajat javasolták a kezelési utasításban.
Nincs olyan, hogy ilyen a konstrukció. Az olaj nem habzik fel az autókban csak akkor, ha víz kerül bele vagy rossz minőségű. Az olajtérbe nem kerül páralecsapódás, zárt rendszer és az olajgőzt visszavezetik a motorba (kartergáz visszavezetés), tehát az esetleges vízpára kikerül az olajból. Ha ilyen szinten habzik mint a képen, akkor valószínűleg hengerfej tömítés probléma van.
Mindenki olyan olajat tesz az autójába amilyet akar. Megadtam a gyárilag előírt olajat, ha neked nem felel meg és jobbnak tartod az általad használtat, ám legyen. Nem az én bajom. Ilyen habzást a tescos olaj tud okozni. Kipróbátam egyszer, mikor megláttam, hogy habzik, (kb egy hétig volt benne) egyből lecseréltem elfre. Az autónak szerencsére nem lett baja, de a felhabzott olaj szépen ráégett.
Szerintem meg be lehet állítani a bekarikázott résznél a te váltó karodat. Én amikor kuplungoztam a Thaliámat tavaly nyáron, ugye nekem azon a részen szét is kellett oldanom a rudazatot, mivel a váltót le kellett szerelni, meg jelöltem előtte a csatlakozó részt, de vissza szerelésnél még is máshol voltak a sebességek, állítanom kellett, többszöri próbálkozásra sikerült csak beállítani úgy hogy a sebességek jó helyen legyenek. Én úgy csináltam, hogy alul hátramenetbe kapcsoltam, felül a váltókart a nejem szintén hátra menetbe rakta ütközésig, és akkor húztam meg alul, és úgy lett jó utána. Elég pár tized milliméter eltérés és máris elcsúsznak a fokozatok . Ha a hegesztést pontosan csinálták, akkor beállítható lesz .
Töröld ki belőle a habot. Majd menjél vele pár kilométert, majd állj le vele es nézd meg ha a sapkán látsz pára kicsapódást, akkor csak az a baja. Túl sok vizet "vesz fel" az olaj és ebből keletkezik a hab, ha hosszú utra mész vele az olaj és a motortér is felmelegszik akkot nem képződik hab. Természetesen az olaj nem keveredik a vízzel, mielőtt belekötne valaki, hogy fel veszi az olaj a vizet. Nyáron nincsen hab képződmény mert meleg van a 120 Celsius-os olaj és a kb. 40 Celsius- os motortérben kisebb a különbség mint télen a kb. 10 Celsius-os motortérben. Az olaj minőséget meg mindenki maga dönti el. Ha télen rövid távra használod akkor ajánlom inkább az 5w-30 as olajat. Természetesen nyáron is használható.
A bilincs nem fog változtani. Meg kell nézni a gumi alatti csatlakozást, jól lett e a helyére pattintva ott az a rész és a tüske vége jól van-e a helyén. Valószínűleg magasabbra lett hegesztve kicsit. Annak a lemeznek a hajlításával esetleg lehet állítani valamennyit. A váltó jobbra-balra mozgatása tolja felfelé azt a tengelyt amin szimeringet cseréltetek. 1-nél feltolja teljesen.
Szia. Ha nem fogy a fagyálló, akkor valószínűleg csak a pára csapódik ki az olaj és az olajbeöntő sapka között. Nekem távol van a hengerfejtől a beöntö cső, állni szokott a víz benne. Csak pár csepp, nem literek, mielőtt valaki megkérdezné. Teljesen normalism ajd nyáron nem fog. Olaj minősége is számít persze.
Szia. A váltó rudazattal lehet egy kicsit játszani, de ne várj tőle sokat. Ha szerencséd van akkot csak pár mm-re lett elhegesztve, akkor a váltó rudat kicsit össze kell nyomni vagy húzni rajta, talán visz annyit hátra hogy a váltó kuliszában visszamenjen minden a helyére, és az ütköző gyűrűt is tudjad használni. Ha nem sikerül így akkor vegy ezzel együtt élsz, vagy megint le kell vágni és megigazitani. Be lehet állítani, mert nekem leszakadt teljesen és ugy lett visszahegesztve. 2 óra alatt bejátszottuk a helyére. Türelem kell hozzá. Sok szerencsét. Remélem csak, a váltó rúd hosszával sikerülni fog.
Szerintem is, de valamiért csak arrébb került, hiába lett megjelölve és így nem funkciónál a reteszelés. Ha jól gondolom és szerencsénk van, a bekarikázott bilincsen ha lazítunk, akkor állítható a váltókar helyzete és visszakerül eredeti állapotba.
Pár nap használat után kiderült, h felhúzás nélkül veszi a hátramenetet, illetve sztem kicsit jobbra van minden sebesség az eredetihez képest. Trükkös tud lenni. Holnap orvosoljuk a problémát (remélem).
Nem 100% hogy az, de arra gyanakszom. Az alábbi videón jól látható, milyen laza tud lenni az az olajpumpa meghajtó lánc, amin ugye feszítő nincsen. Azért gondoltam az lehet a csattogás oka.
Thalia 1,4 8 szelepes motorba ( K7J700-as ) cserélt már valaki olajpumpa meghajtó láncot ? Meg tud az nyúlni ? Időnként valami csattogó hangot hallatszik a motorból alapjáraton, és biztosan nem a szelepek, és nem az injektorok azok, ezért gondoltam esetleg az lehet meg nyúlva és az adja ezt a hangot.