Opel Zafira A, 1,8-as benzines Z18XE-nél most hétvégén tapasztaltam... Tempomaton beállítottam a 130-135 km/h sebességet, és suhantunk hazafelé.
Egyszer csak úgy kb. egy órányi út után picit fura zajt hallottam a motor felől, és rá nem sokkal megjelent a villáskulccsal átszúrt autó ikon a műszerfalon. Klímát kikapcsoltam, belső ventilátort szintén, tempomat vissza, lassultam, de semmi változás. Visszagyorsultam 130-ra, de teljesítményben, működésben nem éreztem különbséget. A jelenség cca 2 km után elmúlt, majd cca. 20 perc múlva újra. A visszalévő 80 km-en még kétszer csinálta. Budapesten a cca. 70 km/h -nál nem jött elő, és ma sem volt jelenség.
Kivillogtattam a hibakódokat: 1326, 1329, 1327, 1328. Ezek valami kopogásérzékelők a négy hengerre. Mi a szösz lehet ez? Olaj, benzin rendben van benne, Olajcsere+gyertya+szűrőcsere mostanság lesz aktuális, bár lehet hogy semmi köze egymáshoz...
Tudtok ötletet adni? Ne közlekedj vele hiba, vagy mehetek, még vele városban az őszre betervezett szervizig? Köszi, hogy elolvastátok :-)
Egy kis segitséget kérnék illt véleményt.Az autoban kigyullad a lipörgésgátló utána csak vészüzembe tudok közlekefni max 1500 fordulaton szervizkulcs illetve a esp làmpa folyamatosan világìt.20-30 km/h sebesség után produkálja mindezt.Előre is köszönöm
Opel Zafira 1.6 comfort 2003-as gázadásra nem húz a kocsi és ég a motor diagnosztika. Most szervízben van, azt mondják vezérlést kell cserélni, meg újra programozni. Valamint az EGR szelepet cserélték. Másnak is ez volt a hiba megoldása? Láttam más is írta, hogy volt ilyen hibája a kocsinak... üdv, Peti
Ilyen hibára nem emlékszem. Ha ki lesz javítva, oszd majd meg kérlek a tapasztalatokat. Még egy utolsó ötlet: a gumi alatt lévő műanyag lap eléri a mikrokapcsolót? Hallod a kapcsoló jellegzetes kattanását?
Végül szétszedtem és mértem teszteltem, valahol az ajtóban lévő kábel a ludas :(. A kapcsoló jó, nem akarom szétvagdosni a kábeleket, most kell vinnem szervizbe, majd megemlítem és meglátom mit mondanak, elvileg még garis. Erről jut eszembe, hogy Eger környékén tudtok jó szervizt ahol nem húznak le? Esetleg Budapest is szóba jöhet. Köszönöm szépen!
Bár nagyon fiatal az autód, de talán nálad is a mikrokapcsoló lehet a hiba oka. Vedd le a króm díszlécet, abból a kapcsolót. A gumi burkolatot eltávolítva lehet hozzáférni a mikrokapcsolóhoz.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Tegnap egy lecsukást követően nem nyílik a csomagtartó ajtó, mintha a kapcsoló nem adná a jelet. Biztosítékok jók, lebontottam a borítást, de minden csatlakozás rendben van. Az autó 3 éves, az átvezetésnél is rendben a kábelek. Levegyem a krómozott műanyagot a kapcsolóval, lehet ott a hiba? Ne találtam ilyen jellegű hibát, bár sok időm sincs a netet bújni :(. Köszönöm szépen!
Köszi, közben kitököltem a megoldást, már a találkozón vagyok! Egy Danuviáról van szó, szerencsére szépen befért, még a gyújtáskulcsot sem kellett lenyomni! :-) Igaz, egyedül megyek, az anyósülést is előre kellett dönteni. Ha ketten mennénk, még kellett volna trükközni, cerdére állítani, első kereket kiszedni, stb. Csak a tükröket kellett leszedni.A Pannóniámmal már nem biztos, hogy ilyen egyszerű lenne, az egy súlyosabb dög! Arra inkább felülök és elmegyek lábon!
Nekem is volt amúgy 250-es ETZ-m, Africa Twinem és Varaderom, de még az ETZ sem fért volna be a Zafirába, csak szétszedve. Nagyon csepp kis motorod lehet :)
A leghátsó két ülést olyan negatív kulcs szerűséggel (csillag alakú negatív, kicsit hasonlít a csillagcsavarhúzóra) kell kivenni lent az ülés tövénél a hajlító mechanizmusnál. A középső üléssort kell feltétlenül kivenni az alváshoz:
1. az ülőlapot felhajtod
2. azokat a karokat amikkel az ülőlapot felhajtottad mindkét oldalon lehúzod (egy csavar fogja ami csillagcsavarhúzót igényel
3. az oldalsó műanyagelemeket is leszeded az ülésről egy vékony erősebb drótot igényel (valami műanyag szegecshez hasonló dolgok, a középső tengelyt kell kinyomni és már oldódik is, oldalanként két - két darab szegecs
4. kicsavarod a 4 - 4 darab csavart oldalanként, amihez szintén olyan típusú negatív kulcs kell mint a leghátsóknál, de nagyobb méretű
5. az ülést teljesen előre kell tolni, vagy legalábbis addig amíg a középső sínből kicsúszik és ki tudod emelni
6. a csavarok mellett még egy erősebb csavarhúzóval ki kell akasztani valami biztosítékot mindkét oldalon (csak a lemez és a szék fogatása közé kell nyomni egy csavarhúzót.
Én vagy 5 ször szedtem ki, mert rendszeresen alszunk az autóban. Ha ki van szedve akkor 2 méter áll rendelkezésre az első ülés hátától a csomagtérajtóig.
Ha többször csinálod nem nagy dolog, igazából hamar megy.
Ha rendes gazdája volt, aki rendesen szervizelte, remélhetőleg a gyárilag előírtnál gyakrabban cserélte az olajat és nem kannából tankolta akkor minden okod megvan feltételezni hogy ez még sokáig fog jól szolgálni.
Tapasztalatból tudom ezeket, elég rég volt amikor nálam 300e -t mutatott a Km óra, illetve nemrég eladtam és az első aki megnézte az el is vitte annyira rendben volt az autó.
Egy 2007-es 1.9 CDTI (120 Le - 300.000 km) Automata Zafirát nézegetek (jelenleg e39 525 tds BMW-m van, de bővül a család és kell a hely...)és az érdekelne hogy érdemes-e ezeket még megvenni vagy az magasnyomású rendszer és a koromszűrő kombója miatt már inkább kerülendőek. Szervizkönyve van és OPEL szervizben készülök átvizsgáltatni. Válaszokat köszönöm !
Sziasztok! Motoros kirándulásra megyek, és betenném a (kisméretű) mocimat a Zafirámba, ill. lehet, hogy az autóban is aludnék. A kérdésem az lenne, hogy a hátsó üléssort hogyan kell kiszerelni? A széleken már kitapogattam két-két csavart, de mielőtt nekiállnék, inkább kérdezek!