Ennek elkeruleserol van szo. :-) A dolgot megneheziti az is, hogy nalam van egy benyaszuro az AC-k elott, ami fel tud belul gozosodni, rontva a villamos AC eselyet, foleg nyaron. Szoval nem konnyu a helyzet.
Szivattyut ugy celszeru telepiteni, hogy a szivo oldal minel lejebb legyen. Szivaskor a szivas oldali nyomas lecsokken, es akar kavitalhat (lecsokkeno nyomas miatt a folyadekaramban gozbuborekok jelenhetnek meg, ami nem kivanatos jelenseg). En ugyan elore raktam be a villamos AC-t, de amennyire lehetett, olyan melyre.
Szerintem lenne hely, de a profi megoldas ilyen esetben az, hogy a benya-AC a tank belsejeben van, es onnan nyom.
Szerintem az allo mechanikus AC megakadalyozna, hogy a villamos AC felnyomja a benyat a karbiba. Ezert raktam be parhuzamosan a villamos AC-t es utana egy visszacsapo szelepet. Utobbi akadalyozza a visszaaramlast a villamos AC-n keresztul, ha csak a mechanikus AC mukodik.
A villamos AC-t csak a karbi feltoltesere hasznalom. Esetek nagy tobbsegeben bevalt.
ÁÁ Szóval Snapszoltatásnak hívják! Én is úgy szoktam beindítani ha sokat állt, hogy a pvc csőbe nyomok fecskendővel keveréket. Akkor beindul annyira, hogy a tápszivattyú már feltölti a karbit..
En akkor zsirozok, ha valami bejelez, hogy igenyli. Ilyen volt eddig az ablaktorlo motorja. A keletnemet zsir a mechanikus kapcsolojaban bekovult, es nem mukodott a motor. A mechanizmus is zajos, kene kenni. Gazbowden merulhet meg fel. Mast most hirtelen nem tudok emliteni. Ja, km ora bowdenje, ha felzajosodik.
Ichling Wartburg Hogyab Tovabb konyvenek vegen van kenesi terv. A kocsihoz eladaskor adott gyari fuzetecske is tartalmaz kenesi tervet.
Szerencsesebb, ha a szivattyu a tanknal van, de ott viszont serulekenyebb es nehezebben szerelheto. Nyaron vagy hoszabb ido utan fordul elo, hogy a benyat nem kapja fel. Ilyenko marad a motor snapszoltatasa a vastag pvc csovon at. Wn inkabb egyutt elek ezzel a kellemetlenseggel, nem tervezem a villamos AC-t atrakni a tank ala.
Erre ki van találva hogy elektromos AC-t kell a tank elé bekötni, mert az nyom, nem szív. Gyújtásra indul és felnyomja az üzemanyagot a karburátorba. Csak olyan kell, ami bizonyos nyomáshatárnál lekapcsol hogy ne nyomja szét a rendszert. Károly barátomnak így müködik már évek óta.
én elővigyázatoságból az összes ajtó zár + ablakemelő szerkezetét újrazsíroztam a kárpit leszedése után
+ az első ülések előre-hátra csúsztató mechanizmusát is pár éve, kiszerelés után
+a zsanérokat olajoztam
+ a zárak oszlopokon levő foglalatát zsíroztam
+ a kerékanyákat minden kerékleszerelésnél
Esetleg tudsz, Sihuhu, olyan helyekről még, amiket általános karbantartás címszóval meg kellene időnként zsírozni?
Na még egy téma: tudod, nekem is van egy párhuzamos AC a motortérben, de kb. 1 hét után már azzal se indul.. Azt hallottam, fel tudná magát szívni, ha a tank közvetlen közelében lenne (alatta). Erről mi a véleményed? Ott lenne neki hely? Ha ott lenne párhuzamosan bekötve és rányomnám indítózás előtt a gyári AC-ra mi történne? Mi a véleményed?
Parszor megiccelt az anyos feloli ajto. Nem lehetett bezarni - utcan allo kocsi eseten azert ez kisse necces helyzet. :-) Vegul meglett a ludas. A belso ajtonyito gomb altal mozgatott bowden zar feloli vegen a kapcsolodo femlemezke osszerohadt a zarral, nem ugrott vissza a helyere. Ki kellett kapni a zarszerkezetet, aztan kapott egy kis olajozast. Arrafele meg nem igazan szerelgettem...
Nem az a baj, hogy az első 3 percben füstölsz, mert ez ilyen konstrukció. De ebből szerintem nincs 1000 sem a 2milliós városkában. A sok kivert katalizátoros, gyűrűtörött/kartergázos meg füsthatár fölé húzott "tuning"-dízeltől kellene elbúcsúzni.
Sajnos, a motor bemelegedéséig a 2T warti láthatóan füstöl. De azt gondolom, legnagyobb szennyezők a teherautók és a buszok. A füstölő autók kiszűrésével a nagy füstölők még ott maradnának az utakon, tehát az elképzelés szerintem inkább környezetvédelmi pót- vagy látszatcselekvés lenne.
Hello. Tegnap én is láttam egy öreg bácsit egy világos zöld 2T Tourist-al szembejönni pestszentimrén a Nagykörösi úton! Tetőcsomagtartója is volt! :) Nagyon jó volt látni, ő nyilván napi használatban tartja, nem hobbiautós.
Ja, én a 4T-ket nem vettem figyelembe, azok mindenhol vannak, naponta többet látok, és a többségük "megélhetési" wartburgos, aki szerintem csak azért hajt Wartburgot mert éppen az van, de semmi nem köti a márkához. Bocsi, Wartburg hallatán 2T-re asszociálok önkéntelenül - valószínűleg azért is, mert a 2T-sek már kevésbé "megélhetésiek"
Itt Kecskeméten minden nap jön velem szembe egy Wartburg. Az utcába rajtam kívül van a boltosnak egy 4t-je, van egy srác akinek van egy piros 2t, meg egy idős házaspár szokott járni egy kicsit lepukkant 2tvel.
Ezenkívül Lidl-be rendszeresen összefutok egy családdal akinek 4t-je van, és egy idős hölgyet is szoktam látni egy kombi 4tvel és az nagyon szép állapotú.
Videken pedig biztos tobb van, csak azert latni ritkan, mert garazsban tartjak oket. Budapesten a kertvarosi reszekben lehetnek meg, jellemzoen ott is garazsban.
Hogy mekkora flash egy működő wart : ma délután átszeltem vele kelet-nyugat irányban Bp. belvárosát.
Jó nem azt mondom hogy állat módra, de olyan...tempósan. Emberek kerek szemmel belassulva laggolva nézik hogy ez meg mi a fösz. Ettől hogy működő (tovább megyek - rendesen működő) wartburgot lássanak, teljesen elszoktak már a pestiek.
Mindegyik porvédő bírja egy évet :) de olyan is van, amelyik tovább. Felszerelés előtt is lehet érezni melyik mennyire kemény. A keményebb simán kihasad.
Az utángyártott talpasnál figyelj oda, mert a zsírzószeme kiesik magától és ott bemegy a kosz. Azt rögzítsd valahogy vagy cseréld ki egy csavarra!
Jómultkor én a kocsimnál állok, mikor a papa áll ki mögülem. Nézem, nekimegy a kocsim sarkának, jó nagyot lök rajta, majd tolat hátra, kicsit igazit, elindul újra. Menne ki mögüle, én meg odamegyek, hogy elnézést, álljon már meg egy kicsit. Nézem a kocsim hátulját, a lökháritó teljesen végighúzva, több csikkal, benyomva, stb. Na most én álltam ott előbb, tehát az öreg már bemenetelkor is megnyomta. Kérdezem, hogy amikor állt befelé, nem tünt fel neki valami? Mondja hogy de, valamiért megakadt az autója, de azt hitte nekiment a járdaszegélynek és azért.
OFF autó, csak a lökháritó fényezésre mondtak harminc ezer forintot. Emlitettem az öregnek, hogy azért rendezni kellene a dolgot. Ő ad húsz ezer forintot. Mondom rendes leszek, elfogadom. Á mégsem, inkább ad betétlapot. Rendben, adjon betétlapot, de ugye tudja, hogy a bónusza legalább két fokozattal csökkenni fog és erősen emelkedni fog a havidija?? Az öreg meghökkent, aztán csak a helyszini fizetésnél maradtunk.
De ha épp nem állok ott, az öreg szó nélkül elmegy. Ami szép, ez a Honvéd kórház előtt volt, legalább öt taxis beszélgetett közvetlenül ott, akik az egészet végignézték, de sem az öregnek, sem nekem nem szóltak egy mukkot sem.
Tapasztaltam mar korabban is. Nincsenek tekintettel a masik autojara. Raadasul ezek a helyek szukosek SUV jarmuveknek kenyelmesen beallni. Mivel nagyon keves a parkolohely, oda is beeroltetik a SUV-ot, ahova mar elegge kockazatos.