Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238609

"azért beleférne a hátizsákomba."

 

Én csak télen hordok hátizsákot, nyáron inkább oldaltáska.

Nekem elég egy kis műanyag pumpa is, mert nem a vadonban bringázok, így defekt szerelés után az első benzinkútig azzal is eléggé fel tudom fújni. Tehát nem cipelek plusz fölösleges súlyt.

Előzmény: XNC (238603)
Ati_66 Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238608

Én is úgy vagyok vele bringára bőven megfel nekem egy mini pumpa. Az akkus holmikból csak olyat veszek meg amit nagyon nem tudok kiváltani más módon. Nem környezet védelem, hanem a kínai gagyi lítium akkuk miatt. Használat nélkül is lemerülnek és mindig figyelni kell, hogy feltöltött legyen amikor kell. Szereintem ez sem lenne más, a Xiaomi  akció kamerám akkuja is ilyen. 

Előzmény: Pinyo (238602)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238607

"A Szabadság híd JÁRDÁJÁN sem 10-zel csorognak, ha már olyan butuskák, hogy nem tudnak különbséget tenni járda és úttest között."

 

Én próbálkoztam az MTB triállal is, ami ugye nem a sebességről szól, tehát van egy olyan skill-em (ami szerintem nem szuperképesség), hogy simán meg tudok egy helyben állni és tök lassan araszolni.

 

Én mentem át a Szabadság híd úttestjén is, a járdáján is, határozottan a járdát tartom komfortosabbnak.

 

Itt lenne az ideje legalizálni az irányhelyes bringázást a Szabadság híd járdáin.

 

Javaslat: kerékpáros piktogramok, irányjelző nyilak és "Lassan! Slowly!" feliratok sűrű felfestése a járda pillérekhez közeli oldalán.

 

Amúgy a a Hungária körúti felüljáró járdájával kapcsolatban is eszembe jutottál:

 

 

https://www.zuglo.hu/szigetelesjavitas-lesz-a-hungaria-koruti-feluljaron/

 

"Ezen időszakban a felüljárón lévő járda is lezárásra kerül az ott folyó munkák miatt. Ebben az ütemben a gyalogosok a felüljárón az 1-es villamossal juthatnak át. Kerékpárral a Vágány utca – Dózsa György út – Állatkerti körút útvonalon lehet eljutni a Róbert Károly körút felől a Városligetbe."

 

Tehát számolnak az ottani kerékpáros forgalommal is.

(Nagyon helyesen!)

Előzmény: Ashi Valkoinen (238598)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238606

Szerintem jó kis pumpa,a gumit meg lecserélem 5perc alatt..

Előzmény: XNC (238603)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238605

Hozzád szálltam,s a földszinti lakó,megilyedt nagyon...csak azt láttam,h a lány a 6.on kilép az ablakon,fáztál kicsit az égen,ám a Hold elringatott,felhötakaró volt a paplanod....:)))

Előzmény: Pinyo (238602)
XNC Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238604

Igen, a kis pumpa az ideális, ha sokat cipeljük.

Nekem mondjuk mindegy, mert nem szoktam út közben szerelni.

Ha nagyon olcsó volt, akkor jó az elektromos is.

Meg persze, ha fontos a kényelem. :)

Előzmény: Pinyo (238602)
XNC Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238603

Párszor már volt téma itt, nekem normál nagy (autós) kompresszorom van kocka akkuval.

Bár nem szoktam hurcolni, azért beleférne a hátizsákomba.

Gondolkoztam azon, hogy elmegyek és elszórakozok az ideális guminyomással.

De aztán inkább nyitottam 1 topikot neki. :)

Előzmény: __Csuzli__ (238599)
Pinyo Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238602

Kollégám mutatott egy ilyet, jópofa találmány. Én jól megvagyok egyelőre a kis pumpámmal, nem húzza annyira a hátizsákot a súlyával.

Előzmény: __Csuzli__ (238599)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 -1 0 238601

"Amúgy ez az egész sebességet masszírozó kerékpáros agymenés hülyeség, ahogy van, mert a kerékpárnak nem kötelező tartozéka a sebeség mérését szolgáló készülék.

 

Meg amúgy is, méri bárki a bringások sebességét, baszódott már meg azért bringás"

 

Én nagyonzöldvagyokmerbringázokneszóljábabölcsészként nem a büntetésben hiszek.

Az "önmagát magyarázó út" elve alapján világossá kellene tenni, hogy a bringainfra nem az esztelen és figyelmetlen száguldásról szól, hanem a felelős kerékpáros közlekedés segítéséről.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238598)
ujszela Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238600

Ja, a közlekedés veszélyes üzem. Még most is a józan ész a legfontosabb biztonsági felszerelés, ami sajnos nem mindenkinek adatott meg.

Előzmény: xrami (238590)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238599

Októberben felmegyek....:)))Vettem egy Xiaomi elektromos pumpát szarért-hugyért..:))))Van valakinek?Nem kell többet rettegni,ha messze megyek,és kidurran a kerék!:))))

Előzmény: Fishtax (238591)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.08.16 0 1 238598

Van egy jól körülhatárolható kerékpáros réteg, akik "száguldoznak".

Ők azok, akik a BuBa Biatorbágyi gyalog- és kerékpárút szakaszára beesnek 50-nel a peron büfé mellé, és még nekik áll feljebb.

 

A város azonban tele van lámpákkal, és még pirosozni sem mindenhol kifizetődő, szerintem "köcsög bringás" szempontból, Budapest közigazgatási határain belül elenyésző esetszámban lehet velük probléma.

 

Az átlagos budapesti gyalogosban vagy autóvezetőben inkább a közúti jelzéseket (fényjelző készülék piros színe, egyirányú utca rossz vége) nem ismerő, és/vagy azokra fittyet hányó harmadikvilágbeli futárok, meg a nagyonzöldvagyokmerbringázokneszóljába bölcsészek után alakul ki a "köcsög bringás" elképzelése.

 

Amúgy ez az egész sebességet masszírozó kerékpáros agymenés hülyeség, ahogy van, mert a kerékpárnak nem kötelező tartozéka a sebeség mérését szolgáló készülék.

 

Meg amúgy is, méri bárki a bringások sebességét, baszódott már meg azért bringás, mert a Bajcsi-Zsilinszky gyalog- és kerékpárúton 20-nál többel tekert, vagy az Árpád hídon 30-nál többel döngetett? A Szabadság híd JÁRDÁJÁN sem 10-zel csorognak, ha már olyan butuskák, hogy nem tudnak különbséget tenni járda és úttest között.

Előzmény: altenberger (238596)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238597
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238596

"akik képesek akár munkába menet is 25-ös átlag felett tekerni"

 

7 kg bringával 23 mm keskeny kerekeken ki nem képes? :-)

 

Engem ez akkor zavar, ha egy nagyforgalmú, kerékpáros/gyalogos úton teszi, másokat figyelembe nem véve.

 

"Konkrétan mi bajod van?"

 

Konkrétan ma reggel gazolják a kerékpár/gyalogos utat, kuka az út közepén, a munkát végzők lapáttal gyalulják a gaz gyökerét, mindenki (normál bringások, e-rolleres, gyalogos) próbál alkalmazkodni, ám a köcsög outis csak berongyol közéjük. :-(

 

Gondolom lemaradna a Straván a szegmens csúcsról! :-(

 

 

Az is zavar, hogy ha arról beszélek, hogy bringával járok dolgozni, akkor magyarázkodnom kell, hogy "Nem, én vagyok olyan köcsög bringás". :-(

Előzmény: SzeZo (238587)
altenberger Creative Commons License 2024.08.16 -1 0 238595

Szerintem az e-rolleresekkel kevesebb a probléma.

 

Az outi bringa egész kialakítása a sebességre lett optimalizálva, a bringás testtartása is.

Az outisok nem szeretnek fékezni, lassítani.

Mert sokkal nagyobb energia befektetés az újra gyorsítás, mint a sebesség megtartása.

 

Az e-rollereseknél, e-bike-osoknál nincs ilyen gond, ők az egyenes testhelyzetükben jobban látnak és nem ódzkodnak a lassítástól, fékezéstől sem.

Előzmény: xrami (238589)
orygabor Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238594

A gyalogosok már most is úgy értelmezik, hogy a szándék is elsőbbség. Nagyrészt az autósok is. Ha valaki már ott áll a járda szélén, annak megállnak. ez így jobb megfogalmazás lesz.

Azokkal a gyalogokkal meg nincs mit csinálni, akik fejet leszegve gondolkodás nélkül szelik át az utat telefont szuggerálva. Meg kell állnod, mert úgyis te baszol rá.

Előzmény: xrami (238590)
xrami Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238593

Persze. És ez még csak a szokásos beetetés.

Előzmény: XNC (238592)
XNC Creative Commons License 2024.08.16 0 0 238592

Totál szakmaiatlan az egész.

Előzmény: xrami (238590)
Fishtax Creative Commons License 2024.08.15 0 1 238591

286. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2024. augusztus 19. (hétfő)

Időpont: 20:00

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

248. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2024. augusztus 19. (hétfő)

Időpont: 20:00

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, jeges tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2024-ben:

január 25. (csütörtök) 18:30

február 24. (szombat) 18:30

március 25. (hétfő) 18:30

április 23. (kedd) 20:00

május 23. (csütörtök) 20:30

június 21. (péntek) 21:00

július 21. (vasárnap) 20:30

augusztus 19. (hétfő) 20:00

szeptember 17. (kedd) 19:00

október 17. (csütörtök) 18:30

november 15. (péntek) 18:30

december 15. (vasárnap) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (238452)
xrami Creative Commons License 2024.08.15 0 0 238590

Navégre leírták.

 

"a jelenleg hatályos KRESZ-ben a gyalogosnak a gyalogátkelőhelyen van elsőbbsége a gépjárművekkel szemben. Ez lényegében azt jelenti, hogy akkor van elsőbbségük, amikor már leléptek a járdáról."

Ebből lesz majd az, hogy: "a tervezet azt tartalmazza, hogy nem csak a gyalogátkelőhelyen haladó gyalogosnak van elsőbbsége, hanem a gyalogos-átkelőhelyen áthaladni szándékozó gyalogosnak is elsőbbsége van" magyarul már a járdán ácsorgó esetén is meg kell állni. Sok kis köcsög fogja majd szivatni az autósokat.

 

De ami még fontosabb, hogy ez is le lesz írva világosan, ami főleg az utólag be(kamu)járdaszigetezésezett helyeken lesz érdekes. (amikor a 2×2 sáv közepére tolnak egy pirinkó kerülgetnivalót)

 

"Azt azonban a szakértő is kiemelte, hogy amennyiben a gépjármű nem zavarja a közlekedésben a gyalogost, abban az esetben áthaladhat a zebrán. Példaként egy hatsávos utat és egy azon keresztül futó gyalogátkelőhelyet hozott, amelynek első sávjában halad egy autós, miközben az út túloldalán lelép egy gyalogos a zebrára. Ebben az esetben, ha az autós még könnyedén átér a gyalogos előtt a zebrán, úgy, hogy nem akadályozza, a jogszabály megengedi neki, hogy áthaladjon a gyalogátkelőn. Az ilyen esetek miatt fontos a jogszabály minél részletesebb megfogalmazása.

„Ezért fogalmazzuk meg azt a javaslatban, hogyha egy forgalmi sávban halad egy gépjármű, akkor neki akkor kell megállnia, ha a mellette lévő forgalmi sávba látja közeledni a gyalogost. Természetesen ha távolabb van, akkor is van elsőbbségadási kötelezettsége, de ebben az esetben dönthet úgy, hogy még nem kerül vele kontaktusba, tehát áthajthat a gyalogos zavarása nélkül”

De a kerékpár is újra lesz nevesítve, 1 méter lehet a max szélessége a sima kerékpárnak. Ez hogy jöhet ki? Oldaltáskák? Vagy kétoldalon tükör?

"Hagyományos kerékpárnak számítanak azok a kétkerekű járművek, amelyeket emberi erővel hajtanak, és legfeljebb egy 1000 W teljesítményű segédmotor segíti a haladásukat 25 kilométer per óráig. A különleges kerékpárok kategóriájába tartoznak azok a két- vagy többkerekű járművek, amelyeknek szélessége egy métert meghaladó vagy súlya 35 kilogrammnál több."

Viszont az utánfutókat nem említették, így ott maradna a 70cm max szélesség, azaz a gyerekhordárok 99%-a szabálytalan marad ezután is.

A sisaklobbi is érdekképviselt, marha fontos ám, hogy idővel mindenhol mindenkinek dinnyehéjjal kelljen bringázni... Tök jól lehet majd kasszírozgatni ugye.


Na és a lényeg, VÉGRE láthatja az ótós is, hogy a bringásnak vagy neki van-e elsőbbsegge a bicikliátvezetésnél!
"ahol a kerékpárosnak van elsőbbsége, ott a a már jelenleg is használt sárga négyzetek segítségével jelölik az kerékpáros-átkelőhelyet, ami egyértelművé teszi az autósoknak, hogy az adott útterületen a kerékpárosnak van elsőbbsége, hasonlóan a gyalogátkelőhelyekhez.
hol viszont nincs elsőbbsége a bicikliseknek, ott a jövőben nem szabadna ezt a felfestést használni, hanem egy másik típusú sárga jelzéssel lenne feltüntetve"

A zebrán is definiált lesz a legál áttekerés de csak 10km/h-val. Persze itt is csak akkor, ha oda egyáltalán tekerve is érkezhetnek és elsőbbségük továbbra sem lesz.

https://index.hu/belfold/2024/08/15/kresz-uj-kerekpar-e-elektromos-roller-kozlekedes-jogositvany/

xrami Creative Commons License 2024.08.15 0 0 238589

Az elektrolleresékét még jobban elveszi.

Előzmény: altenberger (238584)
RadiX Creative Commons License 2024.08.15 0 0 238588

a sportcélúak inkább tudnak stabilak lenni kis sebességnél is, mert tudnak egyensúlyozni a kormánnyal, fékekkel és pedálokkal, a közlekedési célúak öregebb, vidékibb fele a vegyes állapotú, régi kontrás parasztbiciklikkel inkább bajban lennének, azok szerintem csak a 8-12 km/h tartományban stabilak valamennyire.

Előzmény: altenberger (238583)
SzeZo Creative Commons License 2024.08.15 0 2 238587

Attól, hogy van néhány elborult agyú félbarom, akinek csípi a szemét, hogy vannak olyanok, akik képesek akár munkába menet is 25-ös átlag felett tekerni (ez nem én vagyok), nem kéne ilyen hülyeségeket írnod.

Konkrétan mi bajod van? Nem jutott krumpliföld?

Előzmény: altenberger (238584)
ujszela Creative Commons License 2024.08.15 0 0 238586

Ha jó a kézügyességed és nem ijedsz meg egy kis barkácsolástól, megpróbálkozhatsz a profilozással is. Ehhez kell egy kézi barkács köszörű kis csapos koronggal, aminek az átmérője kb. 7,5 mm, azaz valamivel kevesebb, mint a lánc görgőké. Az alkatrészek szétbontása után az összes fog működő oldalán finoman beleköszörülsz a fogárokba, A fogaskereket úgy fogd meg a satuval, hogy felülről tudjál dolgozni és a működő fogoldalak jobb kézre essenek. Ahol három fog vagy annál nagyobb a különbség, ott nem kell tovább bontani a szerkezetet. Az eredeti szakmám szerint műszerész vagyok és a saját bringámon már legalább 30 éve használom ezt a módszert. A legtöbb lánckereket legalább háromszor fel lehet így újítani. Némi gyakorlattal fél óra alatt végig lehet köszörülni egy 8-as fogassort, de általában elég csak azt a lánckereket, amelyik szalajt. A szervizek nem foglalkoznak vele, mert nekik jobban megéri egy újat beépíteni, de te magadnak minden kockázat nélkül megcsinálhatod. Engem az motivált benne, hogy anno nagyon nehezen lehetett hozzájutni az igényeimnek megfelelő áttételsorokhoz.

Előzmény: rezgaras (238556)
orygabor Creative Commons License 2024.08.15 0 0 238585

A nagykocka még jobb, főleg, ha hiányos.

Előzmény: altenberger (238584)
altenberger Creative Commons License 2024.08.15 -1 0 238584

Kiskockakövet mindenhová!

 

Ez elvenné az outisok kedvét.

 

Minden kerékpáros infrát BuBi-ra optimalizálni!

altenberger Creative Commons License 2024.08.15 -2 0 238583

"ilyen sebességgel néhányan felborulnak"

 

Az olyanoknak nincs semmi keresnivalójuk a közutakon.

 

Világosan meg kellene különböztetni a közlekedési célú és a sport célú kerékpározást.

Előzmény: SzeZo (238580)
Pinyo Creative Commons License 2024.08.15 0 2 238582

Ez a kérdést a Hülye Járások Minisztériumának továbbítsd :)

Előzmény: _cvisoma_ (238581)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.08.15 0 0 238581

Ha már szóba került a dolog, megkérdem.

Ha a zebrán úgy megyek át, hogy szinte a vázon ülve, egyik lábam a pedálon, a másik meg az úttesten, és azzal lököm magam előre, az gyalogos vagy bringás átkelésnek minősül?

Előzmény: SzeZo (238580)
SzeZo Creative Commons License 2024.08.15 0 0 238580

Katyvasz: Telex: Felmenő rendszerben tennék kötelezővé a kerékpáros-bukósisakot, és bekerülhetnek a KRESZ-be az elektromos rollerek is

Pár baromság belefért. Korhatár szerint kötelező bukóviselés (mint a kajakban a mentőmellény - fiataloknak kötelező), 4 km/h-s áthaladás zebrán (ilyen sebességgel néhányan felborulnak), stb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!