Biztosan be lehetne állítani az ugyanarról a vonatról ugyanarra a vonatra átszállás opciót a jegykiadó rendszerben, bár akkor meg lehet, hogy lenne, aki ennek láttán kiáltana "hülye ez a MÁV"-ot :)
Azt a rendszer jelenleg láthatóan valóban nem tudja kezelni, hogy úgy utazol belföldi forgalomban, hogy ugyanazon a vonaton (jelen esetben egy Budapestről Arad felé tartó nemzetközi vonatnál Békéscsabán) átmégy (átszállsz) másik kocsiba, de nem másik vonatra szállsz át.
Pedig valóban ez a legális útja annak, hogy Budapestről Kétegyházáig, vagy Lőkösházáig helyjegy nélkül utazz, mert a gyorsvonati rész csak Békéscsabáig közlekedik, onnantól pedig az IC résznek minősülő román kocsik már helyjegy nélkül igénybe vehetők Lőkösházáig.
(Megjegyzem, én tapasztaltam olyat, hogy a jegyvizsgáló a Budapestről Kétegyházáig utazó sok szatyros nénivel nem vetetett a román kocsiban helyjegyet és nem is küldte át a gyorsvonati részbe, hogy Békéscsabán majd onnan jöjjön vissza, pedig a vágányzári menetrendben ez lenne a szabályos megoldás.)
Nagy kérdés, hogy ez a műszakilag a dezasztró színvonalát és karbantartásigényét jelentősen meghaladó, igen minőségi jármű meddig húzná a Start karmai között.
Van esetleg valami közeledési gasztronómiai nagyker? Akkor esetleg igen. Tényleg magyar vasútnak vannak üzemi konyhái, ha igen akkor esetleg van valami étkezési támogatás?
Az első kérdés azért mert nálunk néha szoktam ilyen beszállító kocsit látni. A második kérdés pedig összehasonlítás nálunk (ÖBB) árakat:
Variáció 1: leves+főétel+egy tál valami a saláta választékból Variáció 2: leves+főétel+egy desszert a választékból
vannak gépi italok az + 20 Cent Ha más palackos italt választ az ember az közel azonos mint Spar, Billa, stb.
A legjobb az, hogy fel lehet tölteni a saját személyes kártyára egy összeget és ezzel fizetni. Akár az egész országban. Kártya nálam vagy a nyakamba lóg vagy az oldalamon. Utazáskor ezzel azonosítom magam vagy milyen dolgokra vagyok jogosult (Piktogramok). Szóval ebben az esetben is praktikus. Nem kell pénztárcát elővenni. Sőt pár hete mutatja kijelzőn az egyenleget a kasszánál. Így blokkot sem kérem el hetente 1x mint korábban.
Annyit viszont akkor érdemes hozzátenni, hogy az is egy irreális, bár politikailag jól hangzó vállalás volt, hogy minden újranyílik, ami bezárt, és ez további fejlesztések nélkül az idén bezárt vonalak egy részére is igaz.
1. vonal: ki kellene festeni a lakást. (Esetleg egy-két szobában a szőnyegpadlót lamináltra cserélnénk.) 80a. vonal: a gyerekszobát a vendégszoba kárára kettéosztjuk + az egész lakásban cserélnénk az elektromos vezetékekt és mindenféle csöveket + korszerűsítenénk a fűtést is.
Egyenesbe járt be, csak a vége úgy gondolta neki jobb a II. vágány. Egyébként hogy kielégítsem a kíváncsiságod 90/90-es volt a menetrend szerinti sebesség.