Srácok akit érdekel a magnum oldalán találtam ceed-hez minden hagyományos tunning lehetőséget,CRDI-hez,sport betétszürőt ,sport katalizátort,kipufogót!!
A betétszürőn gondolkozom,de egy szép vég sem rossz.
Megint belebonyolódtam a fórumozásba és félreérthető voltam. Bevallom én az "add e"l tartalmú hozzászólasaimat pikírt és cinikus megjegyzésnek szántam és ezért bocsánatot kérek Boristól, mert látom, hogy "egyébként teljesen normálisan veszi a fórumot" vállalja a véleményét és a reakciókat, tehát bocs!
Én a hozzászólásomat úgy értettem, hogy akinek ilyen elvárásai vannak egy autótól - és ezt azért továbbra is tartom - , valamint aki így akar közlekedni egy autóval, az ne ezt a típust, de legalábbis ne ezzel a motorral vegye, mert az erre alkalmatlan és mindig lesznek vele vélt(az elvárástól) és valós(a használattól) problémái. Az ilyen használatra robosztus nagyobb kategóriás típus való, de legalábbis nagyobb, minimum 2000 -s, lehetőleg benzines, vagy még nagyobb dízel motor.
Abban viszont egyet kell hogy értsek Borissal, hogy ezzel a stílussal és tempóval is lehet biztonságosan közlekedni /még ha szerintem értelmetlen, de legalábbis felesleges/, még akkor is ha szabálytalan, mint tudjuk a gyorshajtás relatív, a fék-gáz stílus pedig önmagában nem veszélyes, csak ne nekem keljen fizetni a szervizet meg gumit venni az autóra és persze nem utolsó sorban tankolnom.
Szóval bocs és Isten hozott még 1x körünkben Boris!
'ezért sokan megköveztek már, de a legerősebb autóm evett a legkevesebbet eddig'
Ez valahol teljesen érthető. Mármint ha úgy vezetsz, hogy mindig teljes gázon gyorsítasz. Nagyobb motor nem erölködik annyira, erősebb, nem kell neki kitaposni a lelkét, hogy azt érezd megy is. Meg hát a dieselt nyomatékból kell használni, nemtom előtte milyen kocsid volt. Nekem is szokatlan volt a jó kis V6 után ebbe átülni. Vissza is sírom a V6-os időket, de hát a fogyasztási adat kárpótol. :)
Ez sztem csak az utolsó megoldás legyen. Mindenestre olyan szakertö kell hozza aki ért a motorokhoz. Nem biztos, hogy KIA szakszervizekben ilyet talalsz. Sztem.
1. probald meg a legjobb kia szakszervizt (nemtom melyik az).
sajnos mást nemtok mondani. Esetleg még valami istennagykirály diesel szakit érdemes felkeresni aki ért is ahhoz amit csinál. De nekem ez az első diesel kocsim, szóval nem tudok ilyen szakit ajánlani. :(
Háááát. Ahogy a többiek is írták itt valami gáz van. Nekem is 1.6CRDi van, de a bejáratás alatt sem ment fel 6.1-nél magasabb értékekre az átlagfogyi. Nem tudom elképzelni, hogy nehéz láb esetén 8 liternél magasabb értékre menjen fel az átlagfogyasztás. A szoftver is annyit módosíthat, hogy 1800-2000-es fordulat között átírja a vezérlést, de sztem nem lehet kihatással a fogyasztásra.
Nekem Xedos 2.0V6-om volt. Az fogyasztott 10-11 litert, pedig az egy 2 literes V6-os benzines motor volt, 200.000km-es futásteljesítménnyel. Ha nyomtam neki akkor felment 12-re, de akkor folyamatosan 2-esben mentem vele a városban 6000-res fordulat felett. :)
Szóval irány a szerviz és nem elhinni, hogy 'ez ilyen'.
Korábban én írtam, hogy nekem úgy tűnik, az új szoftverrel a gyorsításoknál (főleg padlógáz) mintha többet írna ki. Ha nem szívatsz minket akkor bocsi, bár amiket leírtál, most sem tudom elhinni. Csak azt szeretném kérdezni - remélem nem veszed sértésnek-, hogy ilyen vezetési stílussal eddig hány balesetet okoztál?
a reklámot kihagyom, hogy hol csinálták, (persze kérésre mondom az elérhetőséget)de egy 1.9 PD TDI Caddy (teherautó) volt, meg a kollégám Skoda Fábiája is ugyanezt hozza. (ugyanott csinálták, szintén 1.9 PD)
a turbonyomás 1.5 bar vagy kicsit felette van a csúcsokban.
Lényeg, hogy a turbó birja ki, nekem kibirta, de a kuplung széttört, azt egyszer cserélni kellett, utána kicsit visszafogtam magam
amúgy ott csinálnak crdi-re is tuningot, asszem 300Nm/130LE körül van az optimális vége az 1.6-osnak
a 2.0-sat az ember még nem csinált, amikor beszéltem vele, de kiváncsian várom mit hoz ki belőle.
jah, és zöldkártyán meg műszakin csont nélkül átment!
Ok. Helyesebben kifejezve magam, a Rióhoz képest 200kg-mal nehezebb a Cee'd, és 5Le-vel illetve 20Nm-rel izmosabb a motor. Ez tűnik egy kicsivel kevesebbnek. Ok, monjuk én SW-t vezettem, konkrét tapasztalatok majd a sajátomba ülve lesznek csak. A motorban mechanikailag biztos van valamennyi tartalék, hogy pontosan mennyi, az mindig nyitott kérdés. Ezért kérdezem, hogy valakinek van e hosszabb futásidő után valami tapasztalata. Igazából csak a kuplunk csúszásától félek. A kipuff cseréjét meg azért nem szeretném, mert félek, hogy a folytás csökkenése negatívan befolyásolhatja a teljesítményt.
Hát ha a Rio-t hátbavágónak érezted ezt meg nem akkor valami gond van. Vagy a Rioban valami 3literes turbo diesel motor van mert az már tényleg hátbavág. :)
Véleményem az, hogy ezek (így ez is) a mai 1.6-os diesel motorok a végletekig ki vannak hegyezve. ha ehhez hozzáveszel egy olyan embert aki hajta a gépet rendesen (folyamatosan teljes gázas gyorsítás) akkor nem sok futásteljesítményt jósolok egy ilyen motornak. Na ha ezt egy tuningbox-szal is megfejelem, akkor igen rövid életű lesz a motor.
A másik amit nem értek az az, hogy mi értelme van olyan tuningboxnak amivel lehet nyerni pár lőerőt meg pár nm-et? Vagy ha többet akarnak nyerni akkor meg ki kellene cserélni a hajtókarokat, főtengelycsapágyakat de lehet a főtengelyt is, hogy el tudja viselni a megnövekedett nyomatékot és lóerőt. Bár nemtom a ceed esetén milyen alkatrészek vannak a motorban, milyen mértékű teljesítmény és nyomaték növekedést tudnak elviselni.
Ha én lóerőt akarnék nyerni akkor tuti nem a motorvezérlést piszkálnám meg hanem a kipufogórendszert. Katalizátort kiiktatnám és nagyobb leömlöket és csöveket tennék be. Bár azzal kezdeném, hogy vennék egy nagyobb motort és nem ceed-et vennék. :)
De engem is érdekel olyan crdi ceed tulajnak a tapasztalata akinek van tuningboxa. Minden érdekel. Az is, hogy a tuningbox használata milyen hatással van a motorra, gondolok itt a füstgáz értékekre, esetleges nagyobb olajfogyasztásra, bármire.