Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

barpi36 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20100

Szia,volt mikor siettem,940 km tettem meg egy tankal,89 km-es átlagsebesség mellett 5,8l fogyit prudukát!!!!Városban 6,2-6,5l

Előzmény: _boris (20082)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20099

Srácok akit érdekel a magnum oldalán találtam ceed-hez minden hagyományos tunning  lehetőséget,CRDI-hez,sport betétszürőt ,sport katalizátort,kipufogót!!

A betétszürőn gondolkozom,de egy szép vég sem rossz.

neho Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20098
Hú, bocsánat....

Megint belebonyolódtam a fórumozásba és félreérthető voltam. Bevallom én az "add e"l tartalmú hozzászólasaimat pikírt és cinikus megjegyzésnek szántam és ezért bocsánatot kérek Boristól, mert látom, hogy "egyébként teljesen normálisan veszi a fórumot" vállalja a véleményét és a reakciókat, tehát bocs!

Én a hozzászólásomat úgy értettem, hogy akinek ilyen elvárásai vannak egy autótól - és ezt azért továbbra is tartom - , valamint aki így akar közlekedni egy autóval, az ne ezt a típust, de legalábbis ne ezzel a motorral vegye, mert az erre alkalmatlan és mindig lesznek vele vélt(az elvárástól) és valós(a használattól) problémái. Az ilyen használatra robosztus nagyobb kategóriás típus való, de legalábbis nagyobb, minimum 2000 -s, lehetőleg benzines, vagy még nagyobb dízel motor.

Abban viszont egyet kell hogy értsek Borissal, hogy ezzel a stílussal és tempóval is lehet biztonságosan közlekedni /még ha szerintem értelmetlen, de legalábbis felesleges/, még akkor is ha szabálytalan, mint tudjuk a gyorshajtás relatív, a fék-gáz stílus pedig önmagában nem veszélyes, csak ne nekem keljen fizetni a szervizet meg gumit venni az autóra és persze nem utolsó sorban tankolnom.

Szóval bocs és Isten hozott még 1x körünkben Boris!
Előzmény: -+Seth+- (20096)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20097

turbo dizelek voltak főleg

és nyomatékból vezetem a dizeleket, nem pörgetem szét, amig van hova felkapcsolni

(ezért is lenne jó a 6-os váltó, ha hosszabb mint az 5-ös, de sajnos nem mindig az)

valószínű ezért tört szét a kuplungom a wv-ben, mert pont a nagy nyomatékot nem bírta

 

Előzmény: -+Seth+- (20096)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20096

'ezért sokan megköveztek már, de a legerősebb autóm evett a legkevesebbet eddig'

 

Ez valahol teljesen érthető. Mármint ha úgy vezetsz, hogy mindig teljes gázon gyorsítasz. Nagyobb motor nem erölködik annyira, erősebb, nem kell neki kitaposni a lelkét, hogy azt érezd megy is. Meg hát a dieselt nyomatékból kell használni, nemtom előtte milyen kocsid volt. Nekem is szokatlan volt a jó kis V6 után ebbe átülni. Vissza is sírom a V6-os időket, de hát a fogyasztási adat kárpótol. :)

Előzmény: _boris (20095)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20095

thx :)

megvárom a 10000km-t, hogy addig mi történik, meg szerintem odaadom a hugomnak 1 hétre, megnézzük, hogy akkor mennyit eszik

 

chipet (még) nem akarok bele, nem tudom a turbo mit bir, bár a szakember szerint bírja, akkor lehet kevesebbet enne, nem kell fullon járatni a motort

 

ezért sokan megköveztek már, de a legerősebb autóm evett a legkevesebbet eddig

 

Előzmény: -+Seth+- (20093)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20094

gondolkoztam rajta, de inkább szokom :)

nem rossz amúgy, eredetileg használt Volvo V70 en gondolkoztam vagy új Cee'd SW-n (ára kb egyforma), de eddig nem bántam meg, hogy a Cee'd lett

legalább könnyítem a lábam, úgy is szaporodnak a trafik mindenfelé

 

Előzmény: neho (20091)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20093

Ez sztem csak az utolsó megoldás legyen. Mindenestre olyan szakertö kell hozza aki ért a motorokhoz. Nem biztos, hogy KIA szakszervizekben ilyet talalsz. Sztem.

 

1. probald meg a legjobb kia szakszervizt (nemtom melyik az).

2. ha semmi akkor http://www.injektor.hu/. Nem olcsók, de hátha segítenek.

3. ha ez sem segít akkor jöhet az eladás.

 

sajnos mást nemtok mondani. Esetleg még valami istennagykirály diesel szakit érdemes felkeresni aki ért is ahhoz amit csinál. De nekem ez az első diesel kocsim, szóval nem tudok ilyen szakit ajánlani. :(

Előzmény: neho (20091)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20092

nem veszem sértésnek,

egyet sem okoztam, ami a sebességből következett volna

 

persze régebben koccom volt, dugóban kb 20km-es sebességgel

 

és belémszálltak 3x hátulról, pl. amikor én megálltam a szirénázó mentő előtt, de a mögöttem jövő nem úgy gondolta azt

 

nem hülye vagyok, csak általában sietek, de azt ésszel

(bocs, nem az arcom nagy, csak nem tudom szebben leirni)

 

Előzmény: Cerka72 (20086)
neho Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20091

Isteb hozott,

 

És maradj nyugodtan, de én akkor is azt tanácsolom, hogy add el az 1.6 crdi-t, mert elégedetlen leszel vele, ez már biztos... 

Előzmény: _boris (20082)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20090

Háááát. Ahogy a többiek is írták itt valami gáz van. Nekem is 1.6CRDi van, de a bejáratás alatt sem ment fel 6.1-nél magasabb értékekre az átlagfogyi. Nem tudom elképzelni, hogy nehéz láb esetén 8 liternél magasabb értékre menjen fel az átlagfogyasztás. A szoftver is annyit módosíthat, hogy 1800-2000-es fordulat között átírja a vezérlést, de sztem nem lehet kihatással a fogyasztásra.

 

Nekem Xedos 2.0V6-om volt. Az fogyasztott 10-11 litert, pedig az egy 2 literes V6-os benzines motor volt, 200.000km-es futásteljesítménnyel. Ha nyomtam neki akkor felment 12-re, de akkor folyamatosan 2-esben mentem vele a városban 6000-res fordulat felett. :)

 

Szóval irány a szerviz és nem elhinni, hogy 'ez ilyen'.  

Előzmény: _boris (20082)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20089
Akkor szerviz.

Valami nem stimmelhet.
Előzmény: sidespin (20088)
sidespin Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20088
180nál lehet, de a kollega a szolíd időszakra is 8 lityit írt, ami 1.6 crdi viszonylatában majdnem horror.
Előzmény: Törölt nick (20085)
Brian63 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20087

Nem a kollégáid "szórakoznak" megint?

 

Nem hiszem. Azóta találtak más játékot maguknak...

Előzmény: Cerka72 (20065)
Cerka72 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20086
Korábban én írtam, hogy nekem úgy tűnik, az új szoftverrel a gyorsításoknál (főleg padlógáz) mintha többet írna ki. Ha nem szívatsz minket akkor bocsi, bár amiket leírtál, most sem tudom elhinni. Csak azt szeretném kérdezni - remélem nem veszed sértésnek-, hogy ilyen vezetési stílussal eddig hány balesetet okoztál?
Előzmény: _boris (20082)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20085
Annyit megevett nekem is az 1.6 CRDI, mikor megküldtem 180-al pályán.
Előzmény: sidespin (20083)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20084
Akkor sorry, áprilisi tréfának tűntél.

Isten hozott. :-D
Előzmény: _boris (20080)
sidespin Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20083

semmi baj ezekkel az értékekkel, ha 2500 cm3-as benzines ceed-et vettél (amilyen természetesen nincs is).

 

A Carens topicban írnak a 2000 cm3es dieselre 7-8 litereket és sokalják (joggal).

 

 

Előzmény: _boris (20082)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20082

azt mondtam is, hogy nehéz a lábam, vagy ahogy itt olvastam tégla van a pedálon

de a 10-12 nekem is soknak tűnik, bár csak a korábbi más tipusú dizelekhez tudom viszonyítani (wv 1.9PD, pezsó 1.6HDI, 2.0HDI, 2.7HDI)

 

korábban itt olvastam, hogy az új szoftverrel többet ir ki pillanatnyi fogyasztásnak, nekem 10-14 pályán, végsebesség közelében 12,6 körül

az átlagolt 9,8 -12 volt eddig, az alábbi a város, a felső az M3

 

első pár ezer km-t 8-ból megúsztam, de akkor értelemszerűen nem toltam neki

 

Előzmény: Cerka72 (20064)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20081

köszi az info-t

 

Neked az van?

 

6. fokozat áttételéről tudunk valamit?

 

Előzmény: cs_geza (20070)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20080

amúgy nem átb*sz*s, itt vagyok, kérdezz, mondom

Előzmény: Törölt nick (20069)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20079

üdv,

 

a reklámot kihagyom, hogy hol csinálták, (persze kérésre mondom az elérhetőséget)de egy 1.9 PD TDI Caddy (teherautó) volt, meg a kollégám Skoda Fábiája is ugyanezt hozza. (ugyanott csinálták, szintén 1.9 PD)

a turbonyomás 1.5 bar vagy kicsit felette van a csúcsokban.

Lényeg, hogy a turbó birja ki, nekem kibirta, de a kuplung széttört, azt egyszer cserélni kellett, utána kicsit visszafogtam magam

 

 

amúgy ott csinálnak crdi-re is tuningot, asszem 300Nm/130LE körül van az optimális vége az 1.6-osnak

a 2.0-sat az ember még nem csinált, amikor beszéltem vele, de kiváncsian várom mit hoz ki belőle.

jah, és zöldkártyán meg műszakin csont nélkül átment!

 

 

Előzmény: ilias (20066)
ilias Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20078
Azt tudom.
Előzmény: cs_geza (20070)
ngyulus Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20077
Elolvastam a teljes eddigi fórumot, csakhát azóta eltelt egy kis idő, gyűltek a tapasztalatok. Ezekre lennék kíváncsi.
Előzmény: renesis7 (20076)
renesis7 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20076
Ha visszaolvasol,nem is olyan rég irta le valaki a tapasztalatát a tuningbaoxxal kapcsolatban. (2héten belül volt) .neki bevált
Előzmény: ngyulus (20074)
ngyulus Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20075
A tuning egyébként a sokadik dolog a listámon, az elsődleges az első lámpa cseréje a Black Basel típusra még nullkilométeresen.
ngyulus Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20074
Ok. Helyesebben kifejezve magam, a Rióhoz képest 200kg-mal nehezebb a Cee'd, és 5Le-vel illetve 20Nm-rel izmosabb a motor. Ez tűnik egy kicsivel kevesebbnek. Ok, monjuk én SW-t vezettem, konkrét tapasztalatok majd a sajátomba ülve lesznek csak.
A motorban mechanikailag biztos van valamennyi tartalék, hogy pontosan mennyi, az mindig nyitott kérdés. Ezért kérdezem, hogy valakinek van e hosszabb futásidő után valami tapasztalata. Igazából csak a kuplunk csúszásától félek. A kipuff cseréjét meg azért nem szeretném, mert félek, hogy a folytás csökkenése negatívan befolyásolhatja a teljesítményt.
Előzmény: -+Seth+- (20073)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20073

Hát ha a Rio-t hátbavágónak érezted ezt meg nem akkor valami gond van. Vagy a Rioban valami 3literes turbo diesel motor van mert az már tényleg hátbavág. :)

Véleményem az, hogy ezek (így ez is) a mai 1.6-os diesel motorok a végletekig ki vannak hegyezve. ha ehhez hozzáveszel egy olyan embert aki hajta a gépet rendesen (folyamatosan teljes gázas gyorsítás) akkor nem sok futásteljesítményt jósolok egy ilyen motornak. Na ha ezt egy tuningbox-szal is megfejelem, akkor igen rövid életű lesz a motor.

 

A másik amit nem értek az az, hogy mi értelme van olyan tuningboxnak amivel lehet nyerni pár lőerőt meg pár nm-et? Vagy ha többet akarnak nyerni akkor meg ki kellene cserélni a hajtókarokat, főtengelycsapágyakat de lehet a főtengelyt is, hogy el tudja viselni a megnövekedett nyomatékot és lóerőt. Bár nemtom a ceed esetén milyen alkatrészek vannak a motorban, milyen mértékű teljesítmény és nyomaték növekedést tudnak elviselni.

 

Ha én lóerőt akarnék nyerni akkor tuti nem a motorvezérlést piszkálnám meg hanem a kipufogórendszert. Katalizátort kiiktatnám és nagyobb leömlöket és csöveket tennék be. Bár azzal kezdeném, hogy vennék egy nagyobb motort és nem ceed-et vennék. :)

 

De engem is érdekel olyan crdi ceed tulajnak a tapasztalata akinek van tuningboxa. Minden érdekel. Az is, hogy a tuningbox használata milyen hatással van a motorra, gondolok itt a füstgáz értékekre, esetleges nagyobb olajfogyasztásra, bármire.

Előzmény: ngyulus (20062)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20072
Jól becumitátok. :-D
Előzmény: Cerka72 (20071)
Cerka72 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20071
De igen, nagyon gyanús volt. És még pont éjfél előtt elsején küldte a gyerek.
Előzmény: Törölt nick (20069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!