Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20117

A turbo egy csapágyon forog. A gond az, hogy a motorolaj keni. Ha leáll a kocsi nincs kenés a turboban mert nem áramlik az olaj. A turbo a saját tömege miatt pörög mint a barom, ezzel nincs mit tenni. Azt kell megoldani, hogy ne szűnjön meg a kenés (magyarán ne tud leállítani a motort) amíg vissza nem hül a turbo. A vicc az, hogy ilyen van, turbo timer-nak hívják, nem is drága, figyeli az olaj és vízhőmérsékletet és nem engedi, hogy leállítsd a motort amíg vissza nem hül a turbo.

 

Azt nemtom, hogy gyárilag miért nem rakták be a kocsiba, de kb 20-25 ezer forintba kerül, azt sem tom, hogy dieselhez van e. Azt tudom, hogy benzines turbokhoz ilyet be lehet szerezni, legalábbis a mazdákhoz tutira.

Előzmény: Dave07 (20115)
Apooca Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20116
Nálam a kapuk, garázsajtók egész jól megoldják a dolgot, a pisilésre kell valamit kitalálni még :)
Előzmény: Dave07 (20115)
Dave07 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20115

Most olvasom ezt a hogyan nyirjuk ki a dieselt cikket.

Miért nem raknak az autógyárak egy  hülyebiztos turbó hűtőt? mit pl amikor a venti megy még miután leállitottad a motort, ugyanigy pörgesse a turbot amikor nagyon meleg....

nem értek hozzá csak egy ötlet

Előzmény: tgera (20111)
Dave07 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20114

A Kia-nál még a szagokra is figyelnek....

http://www.vezess.hu/hirek/egy_kia_nem_lehet_budos/13650/

 milyen igazuk van és jól néz ki a képen az automata váltó :-)

-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20113

Egyébként meg lehet jó tuningot csinálni. De akkor komolyan hozzá kell nyúlni a kocsihoz. A tuning pedig minden esetben megrövíditi az élettartamat. A gyárban a sok mérnök nem véletlenül dolgozik éveket pl. motor, motorvezérlés tervezésén, finomításán. Nagyon jól tudják a gyárban, hogy hol van az egyensúly a teljesítmény/élettartam/gazdaságosság terén.

Higgyünk nekik, én legalábbis hiszek. Örülök, hogy van egy ilyen remek CRDi-m és isten ments, hogy hozzápiszkáljak, megkapja a legjobb olajat, és igyekszem normálisan használni. Ezen felül tartom magam a saját ökölszabályomhoz, ez pedig 1500-2000km környékén olajcsere (diesel esetén), 5000km-ig nincs teljes gáz, és ezután minden 10.000km-en olajcsere. Lehet ez már túl para, de én ezt szoktam meg. Persze (lehet) majd csak a következő tulaj profitál ebből a hozzáállásomból. :)

-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20112

De bizony a motort is tönkrevágja, de a motor többet bír mint a turbo, a turbo sokkal érzékenyebb mint a motor. Sajnos a direct szűrőnek amennyi előnye van annál sokkal több a hátránya. Mert mitől direkt szűrő, attól, hogy sokkal kevésbé szűr mint egy normál, viszont kb. 2 hetente tisztítani kellene városi használat mellett. Ráadásul sokan azt hiszik, hogy elég a szívó oldalt módosítani, de nem. Ha a kipufogó oldalon nem távozik el gyorsabban a gáz akkor nincs sok értelme annak, hogy több levegőhöz jut a motor. Tehát önmagában egy direct szűrő (a szívóhang növekedésén kívül) nem sok teljesítmény töbletet ad. A másik dolog amit még sokan elfelejtenek, hogy nem mind1, hogy milyen a levegő hőmérséklete amit a motor beszív. Na mármost a direct szűrők a motortérben helyezkednek és ha éppen  a leömlő közelében vannak akkor a forró levegő nem éppen tesz jót a motornak.

 

Előzmény: az igazságos (20110)
tgera Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20111
Sziasztok

Egy cikk a dízelekről, szerintem érdekes lehet mindenkinek:

http://www.vezess.hu/magazin/nyirjuk_ki_dizelmotort/13657/
Előzmény: az igazságos (20110)
az igazságos Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20110
hmm :-)))

azért mosolygok picit mert számomra furcsa ez a légszürő dolog.
Szerintetek nem érdekes, hogy a sok sok por a turbót tönkre teszi a motornak meg semmi baja ?

Talán rosszul gondolom, de az irdatlan mennyiségü por először a motorba jut és ott kéne komoly kopásokat okozni.

barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20109
Más...../crdi/Álltalában 2000 körül elváltok városban.Ha rendszeresen,3000-3400 között jársz elképzelhető az álltalad leirt fogyasztás,de akkor nem volt olyan jó választás ez az autó neked.Talán egy EVO,de fogyasztást ne nézd.......
Előzmény: _boris (20101)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20108
Főut120,MI-140,M3-160 és még..Románia 120 természetesen lakott területen lasabban.
Előzmény: _boris (20101)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20107

Szia, igazad van! Én is igy tudtam,de találtam sportbetétszürőt dizelbe valót.Kiváncsi lennék mi a kettő közötti különbség.

Van viszont egy ellentmondás,turbós benzineseket miért építenek direktszürővel?Azokat nem teszi tönkre a por?Sokkal nagyobb nyomáson dolgoznak.

Tud erre valaki választ?

Előzmény: Törölt nick (20102)
ngyulus Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20106
Ismét Jó Reggelt mindenkinek!
A Black Basel fényszórók cseréjéről, áráról valami infó esetleg valakinek?
spacemarine Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20105
köszi a tippet :) megkukkolom...
Előzmény: ZoliBA (20104)
ZoliBA Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20104
Szia spacemarine!


Javaslom keresd fel az alábbi oldalt:
Ceedservice
Ha beregisztrálsz a fórumra, meglehetősen sok tapasztalatot olvashatsz az autóról, a vásárlási tapasztalatokról.

Különben én is egy 1,4-es LX+ felszereltségű 5 ajtóssal járok tavaly november óta. Az autót budán a budafoki úti Pappasnál vettem, teljesen meg voltam elégedve velük. Az eddíg megtett 13000 km alatt gyakorlatilag csak mentem vele - mégpedíg sztem nem is rossz átlagfogyasztással (6,8L/100 km) - hiba eddíg nem volt. Most egy kicsit elkezdett kopogni sajnos a műszerfal, de a hamarosan várható 15000-es szervíznél garanciában meg fogják nézni és remélem csinálni.

Üdv:


ZoliBA
Cee'd 1,4 LX+ Black Pearl
Előzmény: spacemarine (20103)
spacemarine Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20103
Sziasztok!

Párommal elgondolkodtunk 1 új cee'd-n... alapnál 1el jobb felszereltségen filózunk :)
A kérdés csak annyi hogy a Ti tapasztalatotok alapján melyek azok a kereskedök akikhez érdemes menni.
Amugy hétvégi kocsinak szánjuk azaz az országban ide oda szeretnék mászkálni illetve bevásárlás :)) Budapesten marad a BKV :D

Van amire nagyon oda kell figyelni? esetleg tipus hibák?
Elöre is köszi a segitséget!
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20102
Betétszűrőt csak benzineshez!

Beszívhatja a port, és megkajálja a turbólapátokat.
Már akkor is előfordulhat, ha nincs időben cserélve a papírszűrő.
A barátom Peu HDI-ben láttam a kiszerelt turbót.
Mint a homokfúvott lett volna, megette a lapátoat a por!
Több, mint 2 kiló volt a mutatvány.
Ha rendszeresen cseréliu a légszűrőt, akor ez nem történik meg.


Én konzervatív vagyok csicsa-micsa ügyben, az ilyen haszontalan f@szságok árából, mint: spoyler, alu, kémény, szűrő.. inkább elmegyek nyaralni :-D vagy egy kalandtúrára. Az nekem jót tesz, élmény.

De hát kinek hogy...:) én vagyok ilyen.
A kocsi szolgáljon, ne én keressek rá feleslegesen.
Előzmény: barpi36 (20099)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20101

szia,

ez így jól hangzik :)

Neked milyen erőforrás van benne?

gondolom ez sima közúton volt és vélhetőleg más stílusban vezetünk

 

én 8 litert még nem is bánnék, de hát ez bárhogy nézem több

 

nekem eddig 540 km a rekordom egy tankkal, de akkor 50l-t tudtam tankolni utána

(bejáratós üzemmód után persze)

 

végülis érthető, hogy ezt az autót nem olyan 'állatoknak' tervezték mint én, pl ezért nincs nagyobb tankja

 

meg én főként városban és autopályán megyek, ritka a sima közút

 

de legalább így is van vélemény az autóról

 

Előzmény: barpi36 (20100)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20100

Szia,volt mikor siettem,940 km tettem meg egy tankal,89 km-es átlagsebesség mellett 5,8l fogyit prudukát!!!!Városban 6,2-6,5l

Előzmény: _boris (20082)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20099

Srácok akit érdekel a magnum oldalán találtam ceed-hez minden hagyományos tunning  lehetőséget,CRDI-hez,sport betétszürőt ,sport katalizátort,kipufogót!!

A betétszürőn gondolkozom,de egy szép vég sem rossz.

neho Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20098
Hú, bocsánat....

Megint belebonyolódtam a fórumozásba és félreérthető voltam. Bevallom én az "add e"l tartalmú hozzászólasaimat pikírt és cinikus megjegyzésnek szántam és ezért bocsánatot kérek Boristól, mert látom, hogy "egyébként teljesen normálisan veszi a fórumot" vállalja a véleményét és a reakciókat, tehát bocs!

Én a hozzászólásomat úgy értettem, hogy akinek ilyen elvárásai vannak egy autótól - és ezt azért továbbra is tartom - , valamint aki így akar közlekedni egy autóval, az ne ezt a típust, de legalábbis ne ezzel a motorral vegye, mert az erre alkalmatlan és mindig lesznek vele vélt(az elvárástól) és valós(a használattól) problémái. Az ilyen használatra robosztus nagyobb kategóriás típus való, de legalábbis nagyobb, minimum 2000 -s, lehetőleg benzines, vagy még nagyobb dízel motor.

Abban viszont egyet kell hogy értsek Borissal, hogy ezzel a stílussal és tempóval is lehet biztonságosan közlekedni /még ha szerintem értelmetlen, de legalábbis felesleges/, még akkor is ha szabálytalan, mint tudjuk a gyorshajtás relatív, a fék-gáz stílus pedig önmagában nem veszélyes, csak ne nekem keljen fizetni a szervizet meg gumit venni az autóra és persze nem utolsó sorban tankolnom.

Szóval bocs és Isten hozott még 1x körünkben Boris!
Előzmény: -+Seth+- (20096)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20097

turbo dizelek voltak főleg

és nyomatékból vezetem a dizeleket, nem pörgetem szét, amig van hova felkapcsolni

(ezért is lenne jó a 6-os váltó, ha hosszabb mint az 5-ös, de sajnos nem mindig az)

valószínű ezért tört szét a kuplungom a wv-ben, mert pont a nagy nyomatékot nem bírta

 

Előzmény: -+Seth+- (20096)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20096

'ezért sokan megköveztek már, de a legerősebb autóm evett a legkevesebbet eddig'

 

Ez valahol teljesen érthető. Mármint ha úgy vezetsz, hogy mindig teljes gázon gyorsítasz. Nagyobb motor nem erölködik annyira, erősebb, nem kell neki kitaposni a lelkét, hogy azt érezd megy is. Meg hát a dieselt nyomatékból kell használni, nemtom előtte milyen kocsid volt. Nekem is szokatlan volt a jó kis V6 után ebbe átülni. Vissza is sírom a V6-os időket, de hát a fogyasztási adat kárpótol. :)

Előzmény: _boris (20095)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20095

thx :)

megvárom a 10000km-t, hogy addig mi történik, meg szerintem odaadom a hugomnak 1 hétre, megnézzük, hogy akkor mennyit eszik

 

chipet (még) nem akarok bele, nem tudom a turbo mit bir, bár a szakember szerint bírja, akkor lehet kevesebbet enne, nem kell fullon járatni a motort

 

ezért sokan megköveztek már, de a legerősebb autóm evett a legkevesebbet eddig

 

Előzmény: -+Seth+- (20093)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20094

gondolkoztam rajta, de inkább szokom :)

nem rossz amúgy, eredetileg használt Volvo V70 en gondolkoztam vagy új Cee'd SW-n (ára kb egyforma), de eddig nem bántam meg, hogy a Cee'd lett

legalább könnyítem a lábam, úgy is szaporodnak a trafik mindenfelé

 

Előzmény: neho (20091)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20093

Ez sztem csak az utolsó megoldás legyen. Mindenestre olyan szakertö kell hozza aki ért a motorokhoz. Nem biztos, hogy KIA szakszervizekben ilyet talalsz. Sztem.

 

1. probald meg a legjobb kia szakszervizt (nemtom melyik az).

2. ha semmi akkor http://www.injektor.hu/. Nem olcsók, de hátha segítenek.

3. ha ez sem segít akkor jöhet az eladás.

 

sajnos mást nemtok mondani. Esetleg még valami istennagykirály diesel szakit érdemes felkeresni aki ért is ahhoz amit csinál. De nekem ez az első diesel kocsim, szóval nem tudok ilyen szakit ajánlani. :(

Előzmény: neho (20091)
_boris Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20092

nem veszem sértésnek,

egyet sem okoztam, ami a sebességből következett volna

 

persze régebben koccom volt, dugóban kb 20km-es sebességgel

 

és belémszálltak 3x hátulról, pl. amikor én megálltam a szirénázó mentő előtt, de a mögöttem jövő nem úgy gondolta azt

 

nem hülye vagyok, csak általában sietek, de azt ésszel

(bocs, nem az arcom nagy, csak nem tudom szebben leirni)

 

Előzmény: Cerka72 (20086)
neho Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20091

Isteb hozott,

 

És maradj nyugodtan, de én akkor is azt tanácsolom, hogy add el az 1.6 crdi-t, mert elégedetlen leszel vele, ez már biztos... 

Előzmény: _boris (20082)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20090

Háááát. Ahogy a többiek is írták itt valami gáz van. Nekem is 1.6CRDi van, de a bejáratás alatt sem ment fel 6.1-nél magasabb értékekre az átlagfogyi. Nem tudom elképzelni, hogy nehéz láb esetén 8 liternél magasabb értékre menjen fel az átlagfogyasztás. A szoftver is annyit módosíthat, hogy 1800-2000-es fordulat között átírja a vezérlést, de sztem nem lehet kihatással a fogyasztásra.

 

Nekem Xedos 2.0V6-om volt. Az fogyasztott 10-11 litert, pedig az egy 2 literes V6-os benzines motor volt, 200.000km-es futásteljesítménnyel. Ha nyomtam neki akkor felment 12-re, de akkor folyamatosan 2-esben mentem vele a városban 6000-res fordulat felett. :)

 

Szóval irány a szerviz és nem elhinni, hogy 'ez ilyen'.  

Előzmény: _boris (20082)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20089
Akkor szerviz.

Valami nem stimmelhet.
Előzmény: sidespin (20088)
sidespin Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20088
180nál lehet, de a kollega a szolíd időszakra is 8 lityit írt, ami 1.6 crdi viszonylatában majdnem horror.
Előzmény: Törölt nick (20085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!