sracok van egy kerdesem, vagyis ketto ha pontos akarok lenni, a C5 be szeretnek betenni uj CDS HIFI-t ami egy lemezes nem cd tarat, ha beteszem akkor van lehetoseg hogy a ket gomb a hifi ket oldalan, ( kozpontizar, ejszakai feny belul) mukodni fog? nekem ugytunik hogy az egyben van a magnoval. amennyiben az nem lehetseges es ez a masodik kerdesem tud e valaki budapesten vagy kornyeken jo citroen bontot ahol gyari CD hifit lehet venni illetve azok milyen arban vannak.. persze a legjobb az lenne ha egy jo markas hifit tehetnek bele ugy hogy megmaradjon a kozponti zar funkcio legalabb..
Az autóban texalarm riasztó van. A légzsák kikapcsoló alatt van egy nyomógomb ehez a riasztóhoz. Nem tudja valaki hogy mire való? Esetleg nincs egy leírás hozzá? Nekem csak a beszerelési útmutatót adták a papírok mellé.
Amitaz elején bepötyög, az valami egyedi kód, ami a kocsihoz tartozik, a bal első ajtónál van felragasztva ugyi? Gondolom a rendszer ez alapján azonosítja a pontos típust, kivitelt. Na ilyen pontos rendszert nem tudsz venni kereskedelemben, ezeket franciából hozzák, telepítik.
Ma megfigyeltem a szakszervizben közelről a gyári szoftvert. Valami azonosítót be kellett pötyögnie a szervizesnek elején, lehet ez valami típusazonosító? Ezután végigfutott egy többlépéses teszt, ahol almenübe lépve meg lehetett nézni, hogy konkrétabban mi a hiba.
Pl.: parkolórendszer hiba -> bal első tolatóradar érzékelő hiba.
Ez igy van 2003 után kötelező a diesel OBD de ennek ellenére sem a 2003 as , cC% öm se a 2004 C8-am nem OBD-s , a csatlakozó ugyn olyan de nem OBD-s , a hibakódolvasó amivel nézegettem őket OBD-s ként nem funkciónál. csak mint normál hibakódolvasó.
Ahogy olvastam (onkepzes:-), minden 2000 utani benzines, es 2003 utani dizelen kotelezo az OBD csatlakozo. A protokoll viszont lehet tobbfele: PWM (pl Picasso), ISO, VPW, CAN (2008-tol). A neten azt irjak, hogy a C5 HDI 2002 az ISO-s..
Valaki tudna nekem abban segíteni, hogy hogy lehetne beállítani a központi zárat, hogy automatán bezáródjon, ha elindulok?
Egy 2001-es C5 kombiról lenne szó.
Próbáltam már a más francia autóknál műkködő technikát, hogy hosszan nyomom a gombot a műszerfalon, de semmit nem értem vele. Ilyet egyáltalán tud ez a széria?
Más téma. Viszonylag még friss az autó, nem olyan rég használom és nem tudom milyen fogyasztást kéne hogy produkáljon.
2.0-es dízel.
Egyenlőre csak városban használtam, elég sok ácsorgással, klímával és az nélkül, de érdekelne, hogy kinek mi a tapasztalata, mennyit, milyen körülmények között fogyaszt ez a típus.
"Hát sajna már a computer kiolvasás is maga rablás!"
Ez vajon a "standard" OBD II-es kiolvasás, vagy van valami speciális Citroen protokoll és szoftver?
Én a hetekben vettem egy "kínai" OBD II olvasót (egyik vége a kocsira, másik USB dugóval a laptopba), de persze ez csak a "standard" protokollon írja a kódokat. Alapvetően két dolgot ír: potenciális hibák, kódok (kisebb jelzések) és valódi hibák (amik elvileg már a műszerfalon is bekapcsolnak valamilyen jelzőfényt).
Az olvasó 8000 Ft + szállítás volt, viszont lehet, hogy sokmindenre nem jó, mert csak az általános dolgokat olvassa ki.
Egy Citroen Picasso-ra rádugtam, a fentieken kívül (hibakódok: potenciális és valódi) nem sok paramétert mutatott, bár a szonda feszültségszintjeit elvileg mutatta.
Nekem is 2.0 benzin van, most cseréltettem olajat, a szokásos Castrol Magnatec 10W40 került bele, régóta ezzel használom a kocsijaimat, sztem kifogástalanul teszi a dolgát, és megfizethető (Havernál cseréltetem, beszerzési áron:).
Hát sajna már a computer kiolvasás is maga rablás!
Asszem 5-6000 Ft, de azért írtam, hogy keress akár közvetett ismerőst valahol, mert Én is találtam, és 4 üveg sörért nézegeti nekem, csak megmondja mikorra menjek oda. A gyári gépen egyébként mindent tudnak nézni, még a lambda szondákat is ellenőrzik, méri a működésüket...
Nekem sajna a hátsó (alsónak is hívják) feszültsége nagyon ingadozik, tehát a katalizátor utáni, valszeg szar az egész szonda, nekem azt is cserélnem kell majd, annak egyenletes képet kellene adnia (ezt is ott magyarázták el), mert ugyi a katalizátor leredukálja a károsanyagokat, de mivel új a katalizátor, így az biztosan jó.
Nekem még azt játsza már megint az aranyom, hogy jobb oldalon hideget fúj, bal oldalon meg meleget, egyszer már csinálta, akkor megjavult... Valaki írta korábban, hogy valami kütyü szarakodik.
Bezzeg az öreg Xantia a 4 éve alatt egyszer sem halt be sehol...
Nemrég vásároltunk 2.0 benzines 2001-es c5-öst,vannak apróbb hibák ,de szeretjük az autót.Viszont nagyon zavar, hogy a külső hőmérséklet érzékelő állandóan 60-66 C fok körüli méréseket mutat, próbáltam megtalálni a külső kristályt de nagyon nem jövök rá merre lehet. Aki tudja merre keressem az plz help:)
Mióta megvan az autó olvasgattam a fórumot és nálunk is van zörgés , előröl jön, mondtam szerelőnek azt mondta nem mennyek bele a kátyúba és akkor nem zörög :)
Pontosan teljesen igazad van megvettem a C8 at úgy hogy volt nála 700 ezer forintal olcsóbbb!!! és mégse azt vettem meg átláthatatlan visszatekert kilométerrel sokadik gazdától. A megnézett kb 30 autóbol az nem volt visszatekerve amelyikben 240 000km volt és az amit vettem én 160 000 ezerrel. 2.5 évesen vettem a C5 öm akkor nem találtam itthon olyat ami nem volt vissztekerve azaz amik jóval drágábbak voltak azokat nem néztem mert az nem tudtam megfizetni. Aztán belefáradtam a sok szemétbe és nagy szerencsémre ismerőstől vettem elsőkézből kintről. Sajnos a magyar autópiac egy nagy átbaszás , pláne azok a keresekdők tisztelet a kivételnek akik maguk hozzák be az autókat eladásra. Volt olyan kereskedő aki telefonba azt mondta hogy nem alvázszámot árul hanem autót , mert mertem elkérni az alvázszámot ellenörzésre, és ez most volt 2009 ben
Valóban nem egyszerű megbízható forrást találni. Nekem az jött be, hogy ismertségen keresztül, nem kereskedőtől vettem autót. Ez is lehet bukta, tudom - szerencse is kell. Ja, és nem kell "lecsapni" az olcsó, 100e km körüli autókra :)
moli1: Én kicsit fiatalabban gondolkoztam, ráadásul kombiban.
Köszi a biztatást, hát, nem túl biztató, de legalább tisztában vagyok vele :)
A C5-ös (kombi), amit múltkor néztem (180 ezer km körül), a következő hibákat mutatta az átvizsgálás során: - Kormányszervóból csöpög az olaj - Első kerekek körül lötyögött valami tartókar(?) - FAP/"dízel katalizátor" környékén probléma
2003.2.0 HDI 145000 km , egyébként el kell keseritselek mert ezeknek a kategóriás autóknak 98% visszatekert amikor én vettem 3 éve alig találtam olyat ami nem volt visszatekert, és most is ez a szitu velük , már most mondom nem fogsz találni olyat ami nem lessz visszatekerve , nagyon jó kis kocsik a C5 ök a baj csak az velük hogy 2-300 ezer kilóméterrel már jönnek elő problémák és ha visszatekert a kocsi és 100 ezret mutat akkor joggal mondják rá hogy szar , persze máskép lenne ha az eredeti kilométert mutatná mert akor az állapotának megfelelő lenne.
JAh: Téligumszettel , tetőcsomagtartóval 2.1 mill adom, lehet soknak tünik de nincs benne 2-300 ezer mint a többiben.