Amúgy darabszámot nehéz megmondani, csak becsülni lehet. Az oroszoknál biztosan fut még 7-8 ezer kocsi. Főleg 250/256. A városi közlekedésből 1-2 kivételtől eltekintve az elmúlt 5 évben kikoptak a 200-asok. Jelenleg Jekatyerinburgban fut a legtöbb 200-as. 177db 280/283, 21db 260/263. Oroszországban ez a legnagyobb viszonylag egyben lévő flotta. Elszórva vannak még 10-20-30 darabos flották.
Erősen betippelve a sorrend, ahol még ezer feletti darabszám van:
Annyit tudok még mondani, (a lentebb olvasottak okán) hogy ez önerőből ment, többször is a Nánási úton, Szentendrei úton láttuk (előztük) a családi autóval! Nem tudom sajnos, belül mivé volt alakítva (volt e átalakítva egyáltalán) csak arra emlékszem, amit itt meg is erősítettek, tehát: Vajszínű, piros csíkkal és Ikarus 180 -as, kb. a 80' -as évek végén. Akkoriban normál állapotúnak tűnt, nem egy leharcolt darabnak! (Ezek szerint 2 db. is volt ilyen annál a vállalatnál. Érdekes belegondolni, hogy akkor én felváltva láttam vajon a kettőt, vagy mindig ugyanaz járt Békásmegyer felé...? :-) )
Az biztos, hogy az összetartással komoly bajok vannak kicsiny országunkban, mindenki fúr mindenkit, nem egyszerű a dolog.
Itt egy lehetőség van, ha valami fanatikus ráharap, és véletlenül pénze is van a rendbehozáshoz, akkor talán történne valami.
Azt meg szabad kérdezni, hogy önnek mi a terve a busszal?Természetesen nem akarok senki pénztárcájában turkálni, félre ne értsen, csak nagyon érdekel ennek a busznak a sorsa. Esetleg tervezi a felújítását, vagy eladná olyannak aki biztosan restaurálná?
Gondolom, az a hamvába holt próbálkozás, amit említett, ilyesmi lehetett.
A különböző építőipari cégek előszeretettel vásárolták fel a közlekedési társaságoktól az :
- Ikarus-30,
- Ikarus-311,
- Ikarus-60,
- MTB-82,
- ZIU-5,
- stb.
buszokat trolikat.
Ezeket öltözőnek, étkezdének, szerszámraktárnak használták az építkezéseken.
Teherautókkal vontatták egyik helyszínről a másikra.
szerintem különböző kertvégekben még mindíg van belőlük pár darab.
--------------
A 43-as építő 2 db Ik-180-as busza nem tudom hogyan végezte.
Lehet, hogy belőlük is öltöző készült ?
ezeknek a mozgó (ex busz) öltözőknek értelemszerűen nem volt központi bázisuk.
De az átalakító helyük (ahol újjászülettek öltözőnek) a Bp.XIV.ker Fogarasi út- Őv utca- Pered utca-Cinkotai út által határolt területen lévő bázis volt.
Időpontot nem olvastunk, és valahogy nem emlékszünk rá abból az időből (nyolcvanas évek vége-kilencvenes évek eleje!). De semmi elől nem zárkózom el, csak még több infóra volna szükség!
Ezeket (43. számú Építőipari Vállalat buszai) végül hol bontották el, tudni róluk valamit...? (Esetleg utolsó rendszám, előéletük, BKV -s múltjuk, akármi...?) Kizárt, hogy valami fészerként léteznek valahol...?
Na, (a Tiédhez képest) 4 hozzászólással feljebb ott a megoldás! Szóval mégsem képzelődtem... ;-) (De jó lenne egy kép, igen!!! :-) Sajnálom, hogy tiniként még nem volt sem fotós mobil, de még fotómasinám sem. :-( ) Akkor ezt láttam!
Abból a roncsból nem lehet járművet újjáépíteni ami már nemlétezik, akkor marad a replika! Ha van egy alvázkeret akkor arra már lehet vázszerkezetet építeni, csak az arányok tolódnak el hogy mennyi az eredeti, és megnyugodhatsz van olyan "újjáépített jármű" ami akár 80% újjáépítés, de néhány részegység és a lelke marad az eredeti.
Üdv a járgány újra nálam van, volt ugyan egy gyenge próbálkozás de hamvába holt. A váza szinte teljesen gyári nem rohadt szét. Nem kell újra építeni. Béke Antalt tisztelem amit idáig letett az asztalra, ezért addig amíg az LKK nem rendezi az általa felújított maléves buszt, addig ide hiába jönnek. Ez az összetartás hiányzik például itthonról.