Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20132

Sima szürőnél,is tiszta por minden.

A direktszürőből beszívhat egy kis olajat,ami lerakodik a csövek falára,a por meg beleragad.De a kartergáznál is ez történik,bevezetik a levegőcsőbe,eredménye -kosz.

Előzmény: _boris (20128)
muranyi85 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20131
a direktszürö akkor engedhet be sok koszt ha nincs beolajozva,ha rendszeresen tisztitod és olajozod akkor szür rendesen
Előzmény: _boris (20128)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20130

Na szépen vagyunk,szép kis vita kerekedett!

Egyébként én erre gondoltam:

http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?PHPSESSID=33e517c21e75c2cef4342d62f4df7581&op=termek_reszletes&step1=Kia&step2=Ceed&step3=1.6CRDi

 

Szívó benzines tunningtapasztalataim:

Kipufogó tunning csak leömlővel,sport katalizátorral ért valamit,egyébként csak hangosabb!

A sport betétszürő-direktszürő között csak a szívóhang a különbség.

A levegő keverése /spirex v. venti/minimális

Melegben,hidegben jobb a betétszürő

Prolongot olajcserekor,Catacleant évente érdemes használni.

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20129

chip tuning:

 

turbó dieselnél a nyomatékon tud nagyot dobni

ha a turbó nem törik el a kb 1,5x-ös nyomástól, akkor kb 1,5x-ös a nyomaték is (általában nem törik el)

végsebesség számottevően nem nő, a jó tuningprogram elveszi a plusz üzemanyagot/levegőt a 4-4500 fölött, hogy ne lehessen szétpörgetni a gépet

nekem a vw-t http://www.diesel-chiptuning.hu -n csinálták

turbó kibirta, a lábam viszont nem birta ki, hogy ne toljam neki és váltsak ész nélkül, ezt meg a kuplung nem akceptálta, 20000 chipes km után gyakorlatilag darabokra tört

okos ember a mások kárán, én a magam kárán tanultam meg helyesen váltani

amúgy a vége 180kmh/4000rpm -ról   203kmh/4700rpm lett, de csak 1-2x használtam, nem illik 4000 felé tolni egy dieselt

( egy vw caddy teherautóról beszélünk :) )

 

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20128

nekem volt sportlégszűrőm a wv-ben

5000km (kb 1,5 hónap) múlva elvittem diag-ra, hogy nem húz rendesen

na ekkor láttam mennyi dzsuva van benne, és a szűrő mögött a csőben

ez idő óta nincs sport légszűrőm...

_boris Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20127

 

'Talán rosszul gondolom, de az irdatlan mennyiségü por először a motorba jut és ott kéne komoly kopásokat okozni.'

 

rosszul gondolod, a levegőt a turbo hajtja bele a motorba

Előzmény: az igazságos (20110)
M.Jocó Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20126
az ismétlés a tudás anyja, de az unalom apja-:))

Jocó
Előzmény: Doki50 (20125)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20125
"smétlés a tudás nagymamája?"

Kinek van mindig ideje mindent vissza olvasni!

....és 1,4 benzinesem van!
Előzmény: Apooca (20123)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20124
Öntsünk bele homokot. De prolonggal kezelt motornak még a homok sem árt. :))))
Előzmény: Doki50 (20122)
Apooca Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20123
Ismétlés a tudás nagymamája?
:)
Előzmény: Doki50 (20122)
Doki50 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20122
Hogyan nyírjuk ki a dizelt--cikk a vezesss.hu-n

http://www.vezess.hu/magazin/nyirjuk_ki_dizelmotort/13657/
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20121
sziasztok
valaki szedte mér le a hátsó márkajelzést(szöveget) és hogy crdi? tehát csupaszította a fenekét a kocsinak. képet esetleg,hogy hogy néz ki? és hogyan/mivel csinálta? kösszencs
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20120

A markaszerviz bevétel orientált, de mivel a kocsi garanciális ezért ki kell cserélniük a turbot, persze mehet a vita, hogy te tetted tönkre de bizonyítsa be. Na most egy turbo csere az minden szempontól veszteség a márkaszerviznek meg a Kia-nak is. Mind a markaszerviznek és mind a Kia-nak az az érdeke, hogy ne legyen gond vagy csak olyan gond legyen a kocsival ami könnyen és kevés költséggel javítható. Egy garanciális turbo csere vagy egy motor javítás nem ilyen, az ráfizetés.

 

Az ő érdekük az, hogy betold a kocsidat a kötelező szervizre, megcsinálják a kötelező munkákat, átvizsgálják  a kocsit, de ezen felül ne kelljen nekik dolgozni rajta. Te meg csengeted ki a lét a pénztárban. Mindenki elégedett. Legalábbis a szerviz igen.

 

Magyarán egy ilyen hosszú garanciális időszakkal ellátott kocsi esetén igenis van érteme pár ezer forintos védelmi cuccokat beépíteni, hogy ne menjenek tönkre nagy értékű garanciális berendezések a kocsiban.

Előzmény: Dave07 (20118)
Apooca Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20119
Mondjuk 7 év garanciánál nem biztos hogy a márkaszervíz ill. a KIA jár jól......
Előzmény: Dave07 (20118)
Dave07 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20118

Igen valami ilyesmire gondoltam.

Avval is sporolnak hogy hidegen ne nyirhassad ki a gepet, mert azt is lehetne szabályozni vagy legalább egy lámpa kigyulladhat hogy ezt nem kellene.....

de gondolom ez nem éri meg mert a akkor a márkaszervizek nem keresnek vele jol....

Előzmény: -+Seth+- (20117)
-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20117

A turbo egy csapágyon forog. A gond az, hogy a motorolaj keni. Ha leáll a kocsi nincs kenés a turboban mert nem áramlik az olaj. A turbo a saját tömege miatt pörög mint a barom, ezzel nincs mit tenni. Azt kell megoldani, hogy ne szűnjön meg a kenés (magyarán ne tud leállítani a motort) amíg vissza nem hül a turbo. A vicc az, hogy ilyen van, turbo timer-nak hívják, nem is drága, figyeli az olaj és vízhőmérsékletet és nem engedi, hogy leállítsd a motort amíg vissza nem hül a turbo.

 

Azt nemtom, hogy gyárilag miért nem rakták be a kocsiba, de kb 20-25 ezer forintba kerül, azt sem tom, hogy dieselhez van e. Azt tudom, hogy benzines turbokhoz ilyet be lehet szerezni, legalábbis a mazdákhoz tutira.

Előzmény: Dave07 (20115)
Apooca Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20116
Nálam a kapuk, garázsajtók egész jól megoldják a dolgot, a pisilésre kell valamit kitalálni még :)
Előzmény: Dave07 (20115)
Dave07 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20115

Most olvasom ezt a hogyan nyirjuk ki a dieselt cikket.

Miért nem raknak az autógyárak egy  hülyebiztos turbó hűtőt? mit pl amikor a venti megy még miután leállitottad a motort, ugyanigy pörgesse a turbot amikor nagyon meleg....

nem értek hozzá csak egy ötlet

Előzmény: tgera (20111)
Dave07 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20114

A Kia-nál még a szagokra is figyelnek....

http://www.vezess.hu/hirek/egy_kia_nem_lehet_budos/13650/

 milyen igazuk van és jól néz ki a képen az automata váltó :-)

-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20113

Egyébként meg lehet jó tuningot csinálni. De akkor komolyan hozzá kell nyúlni a kocsihoz. A tuning pedig minden esetben megrövíditi az élettartamat. A gyárban a sok mérnök nem véletlenül dolgozik éveket pl. motor, motorvezérlés tervezésén, finomításán. Nagyon jól tudják a gyárban, hogy hol van az egyensúly a teljesítmény/élettartam/gazdaságosság terén.

Higgyünk nekik, én legalábbis hiszek. Örülök, hogy van egy ilyen remek CRDi-m és isten ments, hogy hozzápiszkáljak, megkapja a legjobb olajat, és igyekszem normálisan használni. Ezen felül tartom magam a saját ökölszabályomhoz, ez pedig 1500-2000km környékén olajcsere (diesel esetén), 5000km-ig nincs teljes gáz, és ezután minden 10.000km-en olajcsere. Lehet ez már túl para, de én ezt szoktam meg. Persze (lehet) majd csak a következő tulaj profitál ebből a hozzáállásomból. :)

-+Seth+- Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20112

De bizony a motort is tönkrevágja, de a motor többet bír mint a turbo, a turbo sokkal érzékenyebb mint a motor. Sajnos a direct szűrőnek amennyi előnye van annál sokkal több a hátránya. Mert mitől direkt szűrő, attól, hogy sokkal kevésbé szűr mint egy normál, viszont kb. 2 hetente tisztítani kellene városi használat mellett. Ráadásul sokan azt hiszik, hogy elég a szívó oldalt módosítani, de nem. Ha a kipufogó oldalon nem távozik el gyorsabban a gáz akkor nincs sok értelme annak, hogy több levegőhöz jut a motor. Tehát önmagában egy direct szűrő (a szívóhang növekedésén kívül) nem sok teljesítmény töbletet ad. A másik dolog amit még sokan elfelejtenek, hogy nem mind1, hogy milyen a levegő hőmérséklete amit a motor beszív. Na mármost a direct szűrők a motortérben helyezkednek és ha éppen  a leömlő közelében vannak akkor a forró levegő nem éppen tesz jót a motornak.

 

Előzmény: az igazságos (20110)
tgera Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20111
Sziasztok

Egy cikk a dízelekről, szerintem érdekes lehet mindenkinek:

http://www.vezess.hu/magazin/nyirjuk_ki_dizelmotort/13657/
Előzmény: az igazságos (20110)
az igazságos Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20110
hmm :-)))

azért mosolygok picit mert számomra furcsa ez a légszürő dolog.
Szerintetek nem érdekes, hogy a sok sok por a turbót tönkre teszi a motornak meg semmi baja ?

Talán rosszul gondolom, de az irdatlan mennyiségü por először a motorba jut és ott kéne komoly kopásokat okozni.

barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20109
Más...../crdi/Álltalában 2000 körül elváltok városban.Ha rendszeresen,3000-3400 között jársz elképzelhető az álltalad leirt fogyasztás,de akkor nem volt olyan jó választás ez az autó neked.Talán egy EVO,de fogyasztást ne nézd.......
Előzmény: _boris (20101)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20108
Főut120,MI-140,M3-160 és még..Románia 120 természetesen lakott területen lasabban.
Előzmény: _boris (20101)
barpi36 Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20107

Szia, igazad van! Én is igy tudtam,de találtam sportbetétszürőt dizelbe valót.Kiváncsi lennék mi a kettő közötti különbség.

Van viszont egy ellentmondás,turbós benzineseket miért építenek direktszürővel?Azokat nem teszi tönkre a por?Sokkal nagyobb nyomáson dolgoznak.

Tud erre valaki választ?

Előzmény: Törölt nick (20102)
ngyulus Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20106
Ismét Jó Reggelt mindenkinek!
A Black Basel fényszórók cseréjéről, áráról valami infó esetleg valakinek?
spacemarine Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20105
köszi a tippet :) megkukkolom...
Előzmény: ZoliBA (20104)
ZoliBA Creative Commons License 2008.04.03 0 0 20104
Szia spacemarine!


Javaslom keresd fel az alábbi oldalt:
Ceedservice
Ha beregisztrálsz a fórumra, meglehetősen sok tapasztalatot olvashatsz az autóról, a vásárlási tapasztalatokról.

Különben én is egy 1,4-es LX+ felszereltségű 5 ajtóssal járok tavaly november óta. Az autót budán a budafoki úti Pappasnál vettem, teljesen meg voltam elégedve velük. Az eddíg megtett 13000 km alatt gyakorlatilag csak mentem vele - mégpedíg sztem nem is rossz átlagfogyasztással (6,8L/100 km) - hiba eddíg nem volt. Most egy kicsit elkezdett kopogni sajnos a műszerfal, de a hamarosan várható 15000-es szervíznél garanciában meg fogják nézni és remélem csinálni.

Üdv:


ZoliBA
Cee'd 1,4 LX+ Black Pearl
Előzmény: spacemarine (20103)
spacemarine Creative Commons License 2008.04.02 0 0 20103
Sziasztok!

Párommal elgondolkodtunk 1 új cee'd-n... alapnál 1el jobb felszereltségen filózunk :)
A kérdés csak annyi hogy a Ti tapasztalatotok alapján melyek azok a kereskedök akikhez érdemes menni.
Amugy hétvégi kocsinak szánjuk azaz az országban ide oda szeretnék mászkálni illetve bevásárlás :)) Budapesten marad a BKV :D

Van amire nagyon oda kell figyelni? esetleg tipus hibák?
Elöre is köszi a segitséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!