ez teljesen igaz, csak nem volt meg a felszerelésem (= lusta voltam beszerezni és foglalkozni vele), hogy havonta kivegyem, átmossam és beolajozzam, inkább maradtam a hagyományos szűrőnél
nekem nem a fogyasztás növekedése miatt mondták, hanem hogy szüksége van a motornak a kartergázra,de különösebben nem ástam bele magam a kérdésbe,szoval nem tudom mi az igazság.
én nemrég azt terveztem hogy nem vezetem vissza a kartergázt hanem hagyom távozni. aztán azt hallottam nem feltétlenül jo a motornak ha nem kap kartergázt.
A direktszürőből beszívhat egy kis olajat,ami lerakodik a csövek falára,a por meg beleragad.De a kartergáznál is ez történik,bevezetik a levegőcsőbe,eredménye -kosz.
turbó kibirta, a lábam viszont nem birta ki, hogy ne toljam neki és váltsak ész nélkül, ezt meg a kuplung nem akceptálta, 20000 chipes km után gyakorlatilag darabokra tört
okos ember a mások kárán, én a magam kárán tanultam meg helyesen váltani
amúgy a vége 180kmh/4000rpm -ról 203kmh/4700rpm lett, de csak 1-2x használtam, nem illik 4000 felé tolni egy dieselt
sziasztok valaki szedte mér le a hátsó márkajelzést(szöveget) és hogy crdi? tehát csupaszította a fenekét a kocsinak. képet esetleg,hogy hogy néz ki? és hogyan/mivel csinálta? kösszencs
A markaszerviz bevétel orientált, de mivel a kocsi garanciális ezért ki kell cserélniük a turbot, persze mehet a vita, hogy te tetted tönkre de bizonyítsa be. Na most egy turbo csere az minden szempontól veszteség a márkaszerviznek meg a Kia-nak is. Mind a markaszerviznek és mind a Kia-nak az az érdeke, hogy ne legyen gond vagy csak olyan gond legyen a kocsival ami könnyen és kevés költséggel javítható. Egy garanciális turbo csere vagy egy motor javítás nem ilyen, az ráfizetés.
Az ő érdekük az, hogy betold a kocsidat a kötelező szervizre, megcsinálják a kötelező munkákat, átvizsgálják a kocsit, de ezen felül ne kelljen nekik dolgozni rajta. Te meg csengeted ki a lét a pénztárban. Mindenki elégedett. Legalábbis a szerviz igen.
Magyarán egy ilyen hosszú garanciális időszakkal ellátott kocsi esetén igenis van érteme pár ezer forintos védelmi cuccokat beépíteni, hogy ne menjenek tönkre nagy értékű garanciális berendezések a kocsiban.
Avval is sporolnak hogy hidegen ne nyirhassad ki a gepet, mert azt is lehetne szabályozni vagy legalább egy lámpa kigyulladhat hogy ezt nem kellene.....
de gondolom ez nem éri meg mert a akkor a márkaszervizek nem keresnek vele jol....
A turbo egy csapágyon forog. A gond az, hogy a motorolaj keni. Ha leáll a kocsi nincs kenés a turboban mert nem áramlik az olaj. A turbo a saját tömege miatt pörög mint a barom, ezzel nincs mit tenni. Azt kell megoldani, hogy ne szűnjön meg a kenés (magyarán ne tud leállítani a motort) amíg vissza nem hül a turbo. A vicc az, hogy ilyen van, turbo timer-nak hívják, nem is drága, figyeli az olaj és vízhőmérsékletet és nem engedi, hogy leállítsd a motort amíg vissza nem hül a turbo.
Azt nemtom, hogy gyárilag miért nem rakták be a kocsiba, de kb 20-25 ezer forintba kerül, azt sem tom, hogy dieselhez van e. Azt tudom, hogy benzines turbokhoz ilyet be lehet szerezni, legalábbis a mazdákhoz tutira.
Most olvasom ezt a hogyan nyirjuk ki a dieselt cikket.
Miért nem raknak az autógyárak egy hülyebiztos turbó hűtőt? mit pl amikor a venti megy még miután leállitottad a motort, ugyanigy pörgesse a turbot amikor nagyon meleg....
Egyébként meg lehet jó tuningot csinálni. De akkor komolyan hozzá kell nyúlni a kocsihoz. A tuning pedig minden esetben megrövíditi az élettartamat. A gyárban a sok mérnök nem véletlenül dolgozik éveket pl. motor, motorvezérlés tervezésén, finomításán. Nagyon jól tudják a gyárban, hogy hol van az egyensúly a teljesítmény/élettartam/gazdaságosság terén.
Higgyünk nekik, én legalábbis hiszek. Örülök, hogy van egy ilyen remek CRDi-m és isten ments, hogy hozzápiszkáljak, megkapja a legjobb olajat, és igyekszem normálisan használni. Ezen felül tartom magam a saját ökölszabályomhoz, ez pedig 1500-2000km környékén olajcsere (diesel esetén), 5000km-ig nincs teljes gáz, és ezután minden 10.000km-en olajcsere. Lehet ez már túl para, de én ezt szoktam meg. Persze (lehet) majd csak a következő tulaj profitál ebből a hozzáállásomból. :)
De bizony a motort is tönkrevágja, de a motor többet bír mint a turbo, a turbo sokkal érzékenyebb mint a motor. Sajnos a direct szűrőnek amennyi előnye van annál sokkal több a hátránya. Mert mitől direkt szűrő, attól, hogy sokkal kevésbé szűr mint egy normál, viszont kb. 2 hetente tisztítani kellene városi használat mellett. Ráadásul sokan azt hiszik, hogy elég a szívó oldalt módosítani, de nem. Ha a kipufogó oldalon nem távozik el gyorsabban a gáz akkor nincs sok értelme annak, hogy több levegőhöz jut a motor. Tehát önmagában egy direct szűrő (a szívóhang növekedésén kívül) nem sok teljesítmény töbletet ad. A másik dolog amit még sokan elfelejtenek, hogy nem mind1, hogy milyen a levegő hőmérséklete amit a motor beszív. Na mármost a direct szűrők a motortérben helyezkednek és ha éppen a leömlő közelében vannak akkor a forró levegő nem éppen tesz jót a motornak.
azért mosolygok picit mert számomra furcsa ez a légszürő dolog. Szerintetek nem érdekes, hogy a sok sok por a turbót tönkre teszi a motornak meg semmi baja ?
Talán rosszul gondolom, de az irdatlan mennyiségü por először a motorba jut és ott kéne komoly kopásokat okozni.
Más...../crdi/Álltalában 2000 körül elváltok városban.Ha rendszeresen,3000-3400 között jársz elképzelhető az álltalad leirt fogyasztás,de akkor nem volt olyan jó választás ez az autó neked.Talán egy EVO,de fogyasztást ne nézd.......